Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 04 May 2020 11:42 Tenandere ... ik bedenk me net : moet, nu mondmaskers tot de daily fashion gaan behoren, de wet niet aangepast worden die het "verbod op gezichtsbedekkende kleding op publiek toegankelijke plaatsen" regelt :?: :? :dontknow: :krabje:
Het zou bijzonder amusant kunnen zijn om de reacties te zien/ horen wanneer dat op de juiste tafel gesmeten wordt. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 04 May 2020 11:28 Er zijn voor mij (ons) slechts drie kranten waar ge kunt op steunen; De Morgen, De Standaard en De Tijd. Bovendien geven die ook hun inzicht over de achtergronden en becommentariëren die, elk volgens hun strekking wat dus ook interessant is.
Dat zijn inderdaad ook degene waar ik doorgaans naar teruggrijp. Maar ze zijn zeker ook niet zonder zonde. Vooral de Standaard is bvb. erg goed in het formuleren van misleidende of emo-titels voor artikels die achter de betaalmuur iets heel anders blijken te zeggen. Wat ze ook durven doen is de artikeltitels in de RSS-feed veel spectaculairder formuleren dan bij het artikel zelf. Bij de vrij toegankelijke artikels merk ik dat veel minder.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 04 May 2020 13:55 Dat zijn inderdaad ook degene waar ik doorgaans naar teruggrijp. Maar ze zijn zeker ook niet zonder zonde. Vooral de Standaard is bvb. erg goed in het formuleren van misleidende of emo-titels voor artikels die achter de betaalmuur iets heel anders blijken te zeggen. Wat ze ook durven doen is de artikeltitels in de RSS-feed veel spectaculairder formuleren dan bij het artikel zelf. Bij de vrij toegankelijke artikels merk ik dat veel minder.
Of: de dunne lijn tussen communicatie en commerce ...

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

oh ja
die lijn is eerder een lek membraam dan een lijn, me dunkt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Een week of zes "everyday is like sunday" op de baan, dat went makkelijk want dat is aangenaam.
ik ga niet opsommen wat voor stomme stoten er vandaag voor mijn wielen geschoven werden, maar ne mens zou direct terugverlangen naar ne full lockdown.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 06 May 2020 18:03 Een week of zes "everyday is like sunday" op de baan, dat went makkelijk want dat is aangenaam.
ik ga niet opsommen wat voor stomme stoten er vandaag voor mijn wielen geschoven werden, maar ne mens zou direct terugverlangen naar ne full lockdown.
Serjeus :?: :shock: Echt veur mee te bleiten dees :grin: :stupid:
Betekent wel morgen extra uit mijn doppen kijken dan, want ik dacht voor teerst sinds 17 maart eens wat verder dan 20km van mijn kot te gaan bollen :ricky:
Zowat tot Ronquieres zo, met misschien nog eens gaan zien of de poort van de oude scheepstunnel in Seneffe nog altijd dichtgelast is ;) 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Rustig Paa, eens Mol city uit beterde het exponentieel. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Bon
't is gedaan met ons Canada-plannen. :thumbsdown:
Vanmorgen mail gehad van de Canadese Hollanders die ons helpen met onze planning en zo (www.naturetrek.ca, aanrader!). Er is nog niks definitief beslist, maar het meest optimistisch scenario is om pas vanaf september of oktober terug toeristen in 't land binnen te laten. Ehm, juli, dat komt éérst zekers?
Dus de komende weken gaat de annulatie-procedure op gang komen. Dat wordt een voucher wellicht. Een jaar geldig wellicht.
Klein probleem dat ik al voorzie: de miljoenen toeristen die in 2020 niet konden gaan, zullen in 2021 willen gaan, tegelijk met de 2021-toeristen! :shock: Kortom dat gaat daar volgende zomer hyperdubbeldruk worden! :yikes: Dus ik heb zo'n vaag gevoel dat we liever niet in 2021 naar ginder willen gaan... :whistling:

Hm..... dus waar gaan we dit jaar naar toe? :krabje: Want ons nieuw tentje dat we in Canada wilden gebruiken moet wel zijn geld opbrengen eh seg. :ugeek:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by red_zebra »

Muug wrote: 07 May 2020 12:16 Bon
't is gedaan met ons Canada-plannen. :thumbsdown:
Positive thinking, Canada in septmeber = Indian Summer en naar het schijnt is het wonderschoon !!!!
(nu ik weet ook niet waar exact je naar Canada wou gaan maar soit, positive thinking hè)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

red_zebra wrote: 07 May 2020 12:23
Muug wrote: 07 May 2020 12:16 Bon
't is gedaan met ons Canada-plannen. :thumbsdown:
Positive thinking, Canada in septmeber = Indian Summer en naar het schijnt is het wonderschoon !!!!
(nu ik weet ook niet waar exact je naar Canada wou gaan maar soit, positive thinking hè)
Negative thinking : ons dochter gaat mee en in september is 't school ! :grin:
British Columbia was the place to be.
"To be, or not to be, da's het kwastjen".

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 07 May 2020 12:16
...

Klein probleem dat ik al voorzie: de miljoenen toeristen die in 2020 niet konden gaan, zullen in 2021 willen gaan, tegelijk met de 2021-toeristen! :shock: Kortom dat gaat daar volgende zomer hyperdubbeldruk worden! :yikes: Dus ik heb zo'n vaag gevoel dat we liever niet in 2021 naar ginder willen gaan... :whistling:

...
Da zal dus ook voor alle andere bestemmingen gelden, zeker :?: :krabje:

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 07 May 2020 14:45
Muug wrote: 07 May 2020 12:16
...

Klein probleem dat ik al voorzie: de miljoenen toeristen die in 2020 niet konden gaan, zullen in 2021 willen gaan, tegelijk met de 2021-toeristen! :shock: Kortom dat gaat daar volgende zomer hyperdubbeldruk worden! :yikes: Dus ik heb zo'n vaag gevoel dat we liever niet in 2021 naar ginder willen gaan... :whistling:

...
Da zal dus ook voor alle andere bestemmingen gelden, zeker :?: :krabje:
Jep, Schotland, Spanje, Tenerife, Vietnam, Plopsa Coo.....

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Dat zie ik niet als een probleem. Als iedereen in 2021 de plannen van 2020 wil uitvoeren, dan zijn er geen andere plannen voor 2021. :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 07 May 2020 14:58 Dat zie ik niet als een probleem. Als iedereen in 2021 de plannen van 2020 wil uitvoeren, dan zijn er geen andere plannen voor 2021. :pillepalle:
o jawel
mensen die bvb in 2020 niet van plan waren om pakweg naar schotland te gaan, zouden daar in 2021 wel eens zin in kunnen hebben. Kijk naar Cotthem, en Rooie Zebra: die zitten nu met een voucher om naar ginder te gaan. Dus die gaan zeker gaan. Maar anderen gaan tegelijk ook willen gaan. Maar normaal gezien zouden Cotthem en Zebra daar in 2021 niet naar toe gaan. Nu dus wel. Dus heb je dubbel zoveel volk in 2021. :(

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Er zijn ook mensen die zelf een reis in mekaar staken (zoals wij). Die hebben geen voucher en kiezen volgend jaar gewoon een bestemming, niet noodzakelijk dezelfde. En zo zullen er ook mensen zijn die op die manier dit jaar een reis naar Schotland hadden gewild, maar niet per se volgend jaar naar Schotland gaan.

Globaal gezien vlakt dat zich uit.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ik denk dat er tegenwoordig meer mensen zijn die georganiseerd op reis gaan (via reisbureau) dan niet. En na deze toestanden gaan dat er nog meer zijn, om de simpele reden dat het reisbureau al het geannuleer op zich neemt. De reiziger neemt gewoon zijn voucher in ontvangst. De DHZ-organisator daarentegen mag zelf alles bij iedereen proberen annuleren. En zoals Cothem heeft ondervonden sta je nergens als een hotel foert zegt.
Dus ik denk dat het niet globaal gaat afvlakken. Toch niet op die manier.
Beperkende factoren zijn er natuurlijk altijd, zoals bij chemische reacties bvb, of bij een wagen die er wel snel uitziet en slicks heeft, maar helaas over een zwakke motor beschikt. En de beperkende factoren in deze situatie gaan er twee zijn: het aantal stoelen in een vliegtuig en het aantal bedden ter plekke. Als er geen bedden of vliegtuigen zijn ga je er niet geraken.
Nu, gelijk hoe je het keert of draait: er zijn op dit moment extreem veel mensen met een voucher, en er gaan nog véél meer bijkomen, en die willen AB SO LUUT volgend jaar hun voucher ten gelde maken, dus ik voorspel dat alles overal extreem snel volgeboekt zal zijn!!!! En dat is trouwens nu al begonnen, die Hollanders in Canada schreven ons dat ze nu reeds vluchten kunnen boeken voor volgend jaar, en dat is blijkbaar heel uitzonderlijk!!!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 07 May 2020 18:44 Ik denk dat er tegenwoordig meer mensen zijn die georganiseerd op reis gaan (via reisbureau) dan niet.
Ik vrees een beetje dat dat jou gedacht is maar dat wordt volgens mij ook niet ondersteund door de cijfers van reisbureaus, die massaal sluiten. (https://retailtrends.nl/news/53382/popu ... -verder-af) Ik begrijp met de beste wil van de wereld ook niet waarom iemand ook via een reisbureau een reis zou boeken. Je vindt alles zelf via internet, alle mogelijk sites om te boeken wat waar en wanneer je zelf wilt of rechtstreeks via particulieren en ook de meeste niche markten zijn beschikbaar. In de goeie oude tijd moest je rondbellen, info vragen en dan werd dat opgestuurd en moest je afgaan op een paar vage foto's maar ook in die periode deed ik liever dat dan naar een reisbureau te gaan. Voor mij is die voorbereiding ook al een groot stuk van het plezier. Maar als je het gemakkelijker wilt, kan je ook alles vinden via internet.

Mijn allereerste reis, ik was toen 14 en ging alleen vanuit de stille kempen naar mijn nicht in het noorden van Engeland. Ik had zelf alles uitgedokterd hoe ik daar moest geraken maar dan uiteindelijk toch stress gekregen en naar het reisbureau geweest. Die hadden een reisweg uitgestippeld die maar liefst 8 uur langer was. Sindsdien heb ik geen voet meer in een reisbureau gezet.

En ja, als je particulier boekt, kan het soms eens tegen zitten maar als ik de verhalen op tv zie van mensen die problemen hebben op hun via reisbureaus geboekte reizen gaande van overboekingen, hotels die echt niet ok zijn, beloftes die niet nagekomen werden, vluchten waar je uiteindelijk niet op kan... , dat zijn toch allemaal dingen die ik nooit ervaren heb. En als het toch eens niet wat ik verwacht heb, dan neem ik mijn spullen en ga ik op een ander.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

op voorhand boeken, da's bij ons hoogste uitzondering geworden. Meestal is het gewoon de tent op de motor smijten en vertrekken. Ge hebt daar niet eens noodzakelijk elke dag een camping voor nodig. Eens de grenzen weer open gaan zal het ook zoiets worden. Hopelijk richting Bulgarije voor een tijdje. Als de grenzen niet open gaan kan ik ook nog altijd proberen om met de Bulgaarse ID "terug naar huis te gaan" en in het terugkomen met de Belgische ID :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 07 May 2020 20:58 op voorhand boeken, da's bij ons hoogste uitzondering geworden. Meestal is het gewoon de tent op de motor smijten en vertrekken. Ge hebt daar niet eens noodzakelijk elke dag een camping voor nodig. Eens de grenzen weer open gaan zal het ook zoiets worden. Hopelijk richting Bulgarije voor een tijdje. Als de grenzen niet open gaan kan ik ook nog altijd proberen om met de Bulgaarse ID "terug naar huis te gaan" en in het terugkomen met de Belgische ID :whistling:
Hier een beetje van't zelfde maar voor ik vertrek boek ik de eerste nacht. Eerste dag meestal ver, lang en saai rijden en zonder te weten waar ik ga slapen geeft dat te veel stress.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

:laughing:
Allez allez mijn reputatie krijgt hier effe een gigantische knauw zeg :-D

Ik voel dat we gaan kunnen wedden over wat er het komende jaar gaat gebeuren. Wat wordt de inzet? 8-)

Locked