390

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

390

Post by petervdc »

Wipr wrote:Heb er lang op gewacht en ben blij dat na al die motorloze tijd, ik toch een goede keuze heb gemaakt.
AH, blij te horen ! Hopelijk een blijvertje h
Keep going

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

390

Post by the riding man »

Wipr wrote:
Het is geen grote motorfiets. THE riding man zal het kunnen beamen dat zo een 390 wel een brommertje lijkt naast zijn RT. Nu kan je zeggen dat alle andere moto's op een brommer gelijken naast een RT maar zelfs naast de blackbird van een kameraad is het een smal ding.
Dat klopt inderdaad. Nen brommer en een vlaggeschip. De 390 rijdt geweldig goed, enorm goede wegligging, je zou hem bij elk rond punt met de stepjes over de grond laten schuren. Geeft bakken vertrouwen dat ding. Mijn vrouw heeft nog nooit ne moto verzet in de garage, zelfs mijn voormalige cbr250r niet (wat al een pluimpje was). Ik was dus enorm verbaasd toen ik thuis kwam en mijne moto stond ineens langs de andere kan. Awel zegt ze, ik moest in het rek zijn en uwe brommer stond in de weg, heb ik hem maar vlug verzet. Dit was dus echt de allereerst keer in 13jaren dat er ne moto in de garage staat dat ze die zelf durfde verzetten. Dus dat zegt wel iets. Zo handelbaar is die ook int stad, tussen de file, om hem vlug ergens te parkeren als je ergens moet zijn, opt werk in het fietsenkot tussen de brommers en de scooters,...
Maar zijn klein formaat doet dus absoluut geen afbreuk op zijn baanligging, want die is gewoon onberispelijk. Vering is subliem goed. En power is meer dan voldoende, als je hem voorbij de 7000toeren trekt zou de supersport naast u aan de lichten al eens kunnen verschieten.
De 12de mei ga ik er het circuit van Mettet mee op se. Mijn allereerste keer op circuit ooit. Ben benieuwd.

Hopelijk verkoopt ge hem binnen 3 maand terug want anders ben ik mijn 5? van de weddenschap kwijt. :mrgreen:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

390

Post by Stefke »

the riding man wrote: En power is meer dan voldoende, als je hem voorbij de 7000toeren trekt zou de supersport naast u aan de lichten al eens kunnen verschieten.
hahaha, ge moet dringend eens met een supersport rijden vrees ik... :roll:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Stefke wrote:
the riding man wrote: En power is meer dan voldoende, als je hem voorbij de 7000toeren trekt zou de supersport naast u aan de lichten al eens kunnen verschieten.
hahaha, ge moet dringend eens met een supersport rijden vrees ik... :roll:
Inderdaad, rij regelmatig met een kameraad rond en hij heeft een CBR1100XX en ik zie het gewoon dat hij nagenoeg in ralenti moet rijden en ik maar moet roeren in die bak. Eens voorbij de 7000toeren geeft het effectief wel een "supersport" gevoel maar als de Blackbird bijv even streepje 6000rpm (maar amper tot daar ja) dan staat de mijne ook stil.

Met dit ding kan je supersporten op straat :mrgreen:

Waar andere wel kunnen verschieten is van de wendbaarheid in de stad en in de file.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

390

Post by diskeletlietje »

Wipr wrote:
Stefke wrote:
the riding man wrote: En power is meer dan voldoende, als je hem voorbij de 7000toeren trekt zou de supersport naast u aan de lichten al eens kunnen verschieten.
hahaha, ge moet dringend eens met een supersport rijden vrees ik... :roll:
Inderdaad, rij regelmatig met een kameraad rond en hij heeft een CBR1100XX en ik zie het gewoon dat hij nagenoeg in ralenti moet rijden en ik maar moet roeren in die bak. Eens voorbij de 7000toeren geeft het effectief wel een "supersport" gevoel maar als de Blackbird bijv even streepje 6000rpm (maar amper tot daar ja) dan staat de mijne ook stil.

Met dit ding kan je supersporten op straat :mrgreen:

Waar andere wel kunnen verschieten is van de wendbaarheid in de stad en in de file.


kijkt he Wipper ik dacht eerst dat het een blijvertje ging zijn . wat maakt het uit wat het kan of hoe het er uitziet :shock:
gewoon rijden ...(ik zou dat spel afbeulen bij elke woon werk ritje )
alee goed ik wil dat ook :ricky:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Maak je geen illusies, hij blijft nog effe :mrgreen:

Na het onderhoud van 1000km wordt het volledig potentieel van dat blokje opgebruikt (rechtdoor :gieren: )

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

390

Post by Borniet »

Tot hoeveel toeren gaan die 390 blokjes? Ook 10500 zoals de 125? De mijne draait elke ochtend en elke avond ongeveer 60km aan 9500 toeren of zo :-)

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Tot 10000rpm dacht ik maar 6500-7500 toeren is voldoende om goed mee te komen op de autosnelweg.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

390

Post by Bas »

Stefke wrote:
the riding man wrote: En power is meer dan voldoende, als je hem voorbij de 7000toeren trekt zou de supersport naast u aan de lichten al eens kunnen verschieten.
hahaha, ge moet dringend eens met een supersport rijden vrees ik... :roll:
Of met een VFR1200, denk dat nogal gaat verschieten hoe "veel" power je hebt :ricky:

Je hebt het wel over Duke 390 43PK / 35NM / 154kg......VFR 170PK / 129NM / 269kg (getuned 190PK / 140NM) of een CBR1000RR 172PK / 104NM / 204kg.

Echt serieus? Je gaat ons doen verschieten? :sweeet:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

390

Post by the riding man »

Bas wrote:
Echt serieus? Je gaat ons doen verschieten? :sweeet:
Als die supersport tegen 200km/u een klapband krijgt ben ik alsnog sneller aan het eindpunt. Ik ben zeker dat je dat al eens meegemaakt hebt :blbl:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

390

Post by Koeno »

Geeuw, als het zo'n niveau wordt moeten we misschien gewoon de lintmeter bovenhalen en 1 voor 1 ons broek is afsteken :waardeloos:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

390

Post by laouen »

Koeno wrote:Geeuw, als het zo'n niveau wordt moeten we misschien gewoon de lintmeter bovenhalen en 1 voor 1 ons broek is afsteken :waardeloos:
Strak plan!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Dat doen de andere kemphanen dan maar :mrgreen:

Post Reply