Wat als...

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Die kawa versys is niet alleen te hoog hij heeft ook nog eens een breed zadel, zelfs op Tuur kan ik beter aan de grond :stars:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11862
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

ne versys is een straatmoto, hoog op zijn poten dat wel maar harde vering en (te) vinnig hoogtoerig blokske. Afin, de kleine Versys die wwwwwimmmm ne keer gehad heeft, toch.
De suggesties van FM lijken mij geschikter.
En, eigenlijk, waarom geen ouwe of semi-ouwe Transalp? Voor 1500-2500 euro hebt ge exact wat ge wilt. Maar 't is wel weer een beetje oud ja, maar who cares als dat in nieuwstaat is !
Ziet ne keer wat ge kunt hebben voor superweinig geld !
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 16059.html

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wat als...

Post by petervdc »

F M wrote:Oeps, ik was de twee whoosie-adventurers even vergeten... :oops:
en mijne 1190R
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wat als...

Post by F M »

Neen, het gaat over de 950/990 . Ik zou u zeker niet vergeten, Peter ! ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat als...

Post by Wipr »

Ik denk dat je nog een paar weken geduld moet hebben want ik vermoed dat er heel wat nieuws te rapen gaat zijn op Intermot en dat KTM eindelijk de lang verwachte 800 adventurer een gezicht gaat geven.

En de scrambler zoals gezegd een 800cc blok zoals het in de S2R van Ducati gebruikt werd.

Goedkoper alleszins dan het nieuw spul maar blijven die blokken geen speciale aandacht vragen (werkuren ) als er kleppen dienen gesteld te worden enz enz.

Betrouwbaarheid zie ik geen graten in, absoluut niet.
En de 400cc versie is gewoon veel te duur mijn gedacht!
Blijft wel een pareltje die Ducati Scrambler.

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wat als...

Post by petervdc »

Wipr wrote: en dat KTM eindelijk de lang verwachte 800 adventurer een gezicht gaat geven.
Ik ben super content van mijn 1190 & de vorige 990's, maar 40kilo minder zou wel mogen mijn gedacht.
Maar het blok van dees 1190 is wel verslavend hoor. Enkel het zadel & de vering mogen wat comfortabeler. En een paar cm minder hoog mag ook.
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Zo'n tiger800 weegt rijklaar 210 kg, niet echt veel verschil mee Tuur? Misschien kan ik die ook eens gaan testen, die madam uit Assenede is toch een toffe om een babbeltje mee te doen. ;)
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Wipr wrote:Ik denk dat je nog een paar weken geduld moet hebben want ik vermoed dat er heel wat nieuws te rapen gaat zijn op Intermot en dat KTM eindelijk de lang verwachte 800 adventurer een gezicht gaat geven.

Te laat, ze moesten dat al vroeger gedaan hebben, t zijn anders wel rappe :mrgreen:

Misschien moet ik een lijstje maken per mogelijke kandidaat opvolger, ook wat toekomstige kosten gaan bedragen.
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wat als...

Post by Tom Thumper »

En wat is er mis met de al wat oudere triumph scrambler? Is een leuke moto, ziet er goed uit. Wel geen overdosis pk's maar meer dan genoeg om snel vooruit te komen... En je gaat rap moeten zijn want vermoedelijk gaat die ook wel vervangen worden door een nieuw model dat dan ook weer een pak duurder/zwaarder is.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Tom Thumper wrote:En wat is er mis met de al wat oudere triumph scrambler? Is een leuke moto, ziet er goed uit. Wel geen overdosis pk's maar meer dan genoeg om snel vooruit te komen... En je gaat rap moeten zijn want vermoedelijk gaat die ook wel vervangen worden door een nieuw model dat dan ook weer een pak duurder/zwaarder is.
Gewicht.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11862
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

Zappaaaaa kijkt u aub niet blind op dat gewicht !!! Moto's hebben de laatste veertig jaar altijd al tegen de 200kg gewogen, ge gaat serieus zot moeten doen om iets te vinden van maar 150kg ! Goed aan de grond kunnen en zich lichtvoetig laten bedienen is véél belangrijker, voor mensen als u. :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat als...

Post by bompa »

zappa wrote:Die kawa versys is niet alleen te hoog hij heeft ook nog eens een breed zadel, zelfs op Tuur kan ik beter aan de grond :stars:
Ik weet het wel ,toen ik plaats genomen had zegde ik tegen die verkoper, nee want dan had ik beter mijne KTM kunnen houden, want daar kon ik ook met mijn tenen aan de grond . :grin:
Last edited by bompa on 22 Sep 2016 16:09, edited 1 time in total.

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wat als...

Post by petervdc »

zappa wrote:Zo'n tiger800 weegt rijklaar 210 kg, niet echt veel verschil mee Tuur? Misschien kan ik die ook eens gaan testen, die madam uit Assenede is toch een toffe om een babbeltje mee te doen. ;)
Kirikoe heeft ook eentje hé
En tis ook ne toffe ;-)
Keep going

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wat als...

Post by petervdc »

Muug wrote: voor mensen als u. :)
voor iedereen toch ?
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wat als...

Post by Tom Thumper »

zappa wrote:
Tom Thumper wrote:En wat is er mis met de al wat oudere triumph scrambler? Is een leuke moto, ziet er goed uit. Wel geen overdosis pk's maar meer dan genoeg om snel vooruit te komen... En je gaat rap moeten zijn want vermoedelijk gaat die ook wel vervangen worden door een nieuw model dat dan ook weer een pak duurder/zwaarder is.
Gewicht.
Ja, inderdaad. Een volle 5 kg meer dan uw adventure... :roll:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Tom Thumper wrote:
Gewicht?

Ja, inderdaad. Een volle 5 kg meer dan uw adventure... :roll:
Ja en 30 kg meer dan Prudence :mrgreen:

Zal er ook eens naar kijken ;)
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Muug wrote:Zappaaaaa kijkt u aub niet blind op dat gewicht !!! Moto's hebben de laatste veertig jaar altijd al tegen de 200kg gewogen, ge gaat serieus zot moeten doen om iets te vinden van maar 150kg ! Goed aan de grond kunnen en zich lichtvoetig laten bedienen is véél belangrijker, voor mensen als u. :)
Wanneer komt de zelfrijdende motor op de markt? :mrgreen:

Ik ben veel eisende, ik weet het. ;)
sig nature

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Wat als...

Post by Gunter »

zappa wrote:
Gunter wrote:Voor mijne Ktm heb ik in het voorjaar nog 7000 gekregen, ne blauwe 2011 met 20000km, ik was daar content mee :) nu nog contenter met de Africa Twin...
overgelaten of "los" verkocht ?
Particulier verkocht, was weg op 1 week...

User avatar
Muug
Posts: 11862
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp transalp :devil:

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

ja ik wil wel tans de alpen.... maar liever met iets nieuwer....op Prudence ben ik ook niet altijd gerust dat ze me niet ineens in de steek gaat laten, gezien haar leeftijd...ik denk dat ik geen spaakwielen meer wil...tubeless is een tabje steken bij lek en dat kan ik waarschijnlijk wel ...ik wil ook geen "bakken" motor meer, doe mijn maar een zak-motor :mrgreen:
sig nature

Post Reply