Benzine vs diesel

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Benzine vs diesel

Post by Muug »

Blackbert wrote: 02 Jan 2018 18:58 Ja, die gaan zo lang mee dat je er uiteindelijk nergens meer mee mag komen.
Michael Van Peel had daar tijdens zijn eindejaarsconférence (=toch een peer????) een goei grap over, hebben ze me gezegd. Heel Antwerpen is omcirkeld, met de ring, met de haven, met industriegebieden, en binnenin die driehoek moet je groener dan de paus zijn.

User avatar
Blackbert
Posts: 3505
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Benzine vs diesel

Post by Blackbert »

Klopt. Zou je moeten bekijken, vooral zijn slot was eigenlijk redelijk sterk.
LEZ in 't stad. werkt alleen als het niet waait, anders worden de normen regelmatig overschreden, en zwaarder dan voor die LEZ.

CNG ja, graag. Alleen moet ik 25km enkel rijden om te gaan tanken. Naar Geel of naar Beringen. De DATS hier 2 km vandaan heeft geen CNG. Een ton op mijn gazon, gaat een zware investering zijn, als het al kan.

Een Zappake doen, en een koppel ijslanders halen om voor de kar te spannen. :idea:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Benzine vs diesel

Post by F M »

Blackbert wrote: 03 Jan 2018 14:11 CNG ja, graag. Alleen moet ik 25km enkel rijden om te gaan tanken. Naar Geel of naar Beringen. De DATS hier 2 km vandaan heeft geen CNG.
Gij woont precies in een heel andere coté dan ik dacht. :shock:

Ik moet maar 5 km rijden voor een CNG-DATS. Zou nog te overwegen zijn moest ik ooit nog een nieuwe auto kopen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 443
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Benzine vs diesel

Post by Bij »

Hier is het CNG rulez... :rayof:
Ondertussen al bijna 3 jaar en 55000 km plezier aan onze CNG Golf variant. Goedkoper dan dieselen en tanken is hier ondertussen ook geen probleem meer :mrgreen: Er worden ondertussen nog wel stations bijgebouwd en niet alleen van DATS meer info op https://www.aardgasrijder.be/forum/
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Benzine vs diesel

Post by Muug »

Gelijk hoe, een CNG-wagen kost ook nog steeds veel geld.

Legt mij aub ne keer uit waarom ik 15-25000 euro moet uitgeven aan een wagen, als ik voor 4000 en minder ook iets kan kopen waarmee ik erg comfortabel mijn doelen kan bereiken. :devil:

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Benzine vs diesel

Post by den Bullet »

Muug wrote: 05 Jan 2018 10:17..., als ik voor 4000 en minder ook iets kan kopen waarmee ik erg comfortabel mijn doelen kan bereiken. :devil:
Voor zover dat iets nog binnen mag in uw doelen ...

In Antwerpen en Brussel is 't al zover; de rest volgt binnen afzienbare tijd.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Benzine vs diesel

Post by pingu »

Blackbert wrote: 03 Jan 2018 14:11 CNG ja, graag. Alleen moet ik 25km enkel rijden om te gaan tanken. Naar Geel of naar Beringen. De DATS hier 2 km vandaan heeft geen CNG. Een ton op mijn gazon, gaat een zware investering zijn, als het al kan.
En een benzine met CNG conversie? CNG indien beschikbaar, benzine in de andere gevallen. Maar wél het CNG voordeel qua inschrijvings- / verkeersbelasting. Is toch iets wat ik serieus aan 't overwegen ben voor als mijn huidige dieselke niet meer LEZ-compatibel is volgend jaar...

User avatar
Bij
Posts: 443
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Benzine vs diesel

Post by Bij »

Muug wrote: 05 Jan 2018 10:17 Gelijk hoe, een CNG-wagen kost ook nog steeds veel geld.

Legt mij aub ne keer uit waarom ik 15-25000 euro moet uitgeven aan een wagen, als ik voor 4000 en minder ook iets kan kopen waarmee ik erg comfortabel mijn doelen kan bereiken. :devil:
Akkoord Muug,
ik heb mijn rekening gemaakt en voor mij was het voordeliger om over te stappen op CNG ipv een nieuwe euro6 Diesel te kopen. Uiteindelijk was er op die moment (nu bijna 3 jaar geleden) zoveel korting te krijgen dat het binnen het budget paste.
En ik hoop dat ik met den deze toch ook weer voor een jaar of 12 gerust ben.
Vergelijk in brandstof kosten/ mijn 17 jaar oude diesel koste ongeveer 6€ / 100Km. Mijn CNG golf 4,7€/ 100km. Tel daarbij geen wegentaks gedurende 5 jaar (5x230€) dan was het vlug beslist. ;)
Berekening is gemaakt geweest met een jaarlijks gereden afstand van 17000 km.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Benzine vs diesel

Post by zappa »

Muug wrote: 05 Jan 2018 10:17 Gelijk hoe, een CNG-wagen kost ook nog steeds veel geld.

Legt mij aub ne keer uit waarom ik 15-25000 euro moet uitgeven aan een wagen, als ik voor 4000 en minder ook iets kan kopen waarmee ik erg comfortabel mijn doelen kan bereiken. :devil:

Ik hou mijn hart al vast, hoe ik op een benzine auto mijn paardentrailer met 2 paarden op, een beetje vlot tot in de Ardennen ga kunnen geraken, mochten ze de diesels volledig willen verbannen??

Trouwens gisteren in NL gaan diesel tanken, normaal doe ik dat niet, maar nu stond hij al even op reserve, en de prijs viel me eigenlijk wel mee : 1,259 / L volgens mij reeds goedkoper dan in den Belgiek?
sig nature

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Benzine vs diesel

Post by Koeno »

zappa wrote: 05 Jan 2018 16:43 Ik hou mijn hart al vast, hoe ik op een benzine auto mijn paardentrailer met 2 paarden op, een beetje vlot tot in de Ardennen ga kunnen geraken, mochten ze de diesels volledig willen verbannen??

Trouwens gisteren in NL gaan diesel tanken, normaal doe ik dat niet, maar nu stond hij al even op reserve, en de prijs viel me eigenlijk wel mee : 1,259 / L volgens mij reeds goedkoper dan in den Belgiek?
Nen dodge ram heeft ergens 400pk en 550nm aan koppel,
kpeis dat da daarmee wel lukt hoor ;-)
den Bullet wrote: 05 Jan 2018 11:56 In Antwerpen en Brussel is 't al zover; de rest volgt binnen afzienbare tijd.
Zou dan de verkeersbelasting naar beneden gaan voor auto's die daar ni meer mogen rijden?

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Benzine vs diesel

Post by zappa »

Koeno wrote: 05 Jan 2018 18:05

Nen dodge ram heeft ergens 400pk en 550nm aan koppel,
kpeis dat da daarmee wel lukt hoor ;-)


Ik had een 3L volvo 6cyl op lpg maar een trailer trekken, das toch niet iets vanzelfsprekend :ermm:
Of dan ineens een dodge waar ge een C rijbewijs moet voor hebben, :lol: maar das geen probleem (voor mij) ;)
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Benzine vs diesel

Post by Droopy »

zappa wrote: 05 Jan 2018 16:43 ...
Trouwens gisteren in NL gaan diesel tanken, normaal doe ik dat niet, maar nu stond hij al even op reserve, en de prijs viel me eigenlijk wel mee : 1,259 / L volgens mij reeds goedkoper dan in den Belgiek?
Yep, hier net over de Nederlandse grens kost de diesel € 1.188 per liter en aan de goedkoopste dieselpomp bij ons is dat € 1.242 per liter. :)
De brandstofprijzen in Nederland zijn daarentegen een heel stuk duurder die kost aan datzelfde pompstation een dikke € 1.530 per liter voor euro 95. :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Benzine vs diesel

Post by Muug »

den Bullet wrote: 05 Jan 2018 11:56
Muug wrote: 05 Jan 2018 10:17..., als ik voor 4000 en minder ook iets kan kopen waarmee ik erg comfortabel mijn doelen kan bereiken. :devil:
Voor zover dat iets nog binnen mag in uw doelen ..
In Antwerpen en Brussel is 't al zover; de rest volgt binnen afzienbare tijd.
Wel die BMW is euro2 benzine en dat mag nog tot 2025 in Brussel binnen. Tegen dan heb ik wellicht wel al een euro 3 of 4 tegen een schoon prijsje. ;-)

Post Reply