dagdromen: editie "Ik vertrek"

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by Muug »

Koeno wrote: 27 May 2021 08:54
Muug wrote: 27 May 2021 08:06 Het is gewoon een kwestie van de n+1- filosofie toe te passen.
Hmmm, dju, ik zit met ne verkeerde filosofie.... :peepwall:
Maar neen, ge hebt gewoon uw vrouw haar n+1 grens nog niet bereikt :lol: :thumbsup: Ik ook nog niet, maar 'k begin stilaan mijn éigen n+1 grens te bereiken :?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 24 May 2021 18:27 Ik ben van't weekend enkele oude BIKE magazines aan het doornemen. Ritten door Wales, Northumberland, Northcoast 500!!! Heimwee naar Engeland jong, niet te doen! :iloveyou:
Ik ga Boris eens een mail sturen denk ik.
ik ben daar nog nooit met de motor geweest. 1x met de voituur om zoonlief af te zetten: enkel autostrade gezien.

En ne citytrip naar London, that's it.

1 thing always in common: ongelooflijk lage kwaliteit vd hotels. Erger dan een derdewereldland op dat vlak.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by duibhce Kaelann »

TuttoTerreno wrote: 27 May 2021 19:20 1 thing always in common: ongelooflijk lage kwaliteit vd hotels. Erger dan een derdewereldland op dat vlak.
In de UK kies ik altijd voor een kampeerplekje bij of een kamer in een country pub. Gezellig, authentiek en je kan meteen genieten van vaak fantastische traditionele pub food.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 27 May 2021 19:20
Muug wrote: 24 May 2021 18:27 Ik ben van't weekend enkele oude BIKE magazines aan het doornemen. Ritten door Wales, Northumberland, Northcoast 500!!! Heimwee naar Engeland jong, niet te doen! :iloveyou:
Ik ga Boris eens een mail sturen denk ik.
1 thing always in common: ongelooflijk lage kwaliteit vd hotels. Erger dan een derdewereldland op dat vlak.
Londen is een speciaal geval.
Voor mensen die aan democratische prijzen willen logeren, is het erg moeilijk om iets te vinden dat ook proper en modern is.
Zo is het aanbod aan kamers voor 100£ en minder behoorlijk groot, om niet te zeggen gigantisch, maar je wilt dan zeker niet onder het bed kijken. :? De foto's op tripadvisor zijn op dat vlak zeer verhelderend.
Wil je een hele propere kamer voor een leuke prijs dan heb ik gemerkt dat de IBIS-hotels erg goed scoren. Ze zijn natuurlijk wel heel onpersoonlijk.
Kijken we buiten Londen, dan vind ik het aanbod aan logement enorm boeiend. Want in the UK vind je nog duizenden en duizenden kleine charmante karaktervolle familie-hotels en logementen, van eenvoudige huisjes tot eeuwenoude aristocratische gebouwen die zijn omgebouwd tot pakweg een jeugdherberg. September 2019 toen Blackbert en ik enkele dagen rondzworven in Z-Engeland, keken we gewoon op Google Maps naar een logement in onze buurt, we bekeken even de prijs, belden, en hop we reden er naar toe. We kozen steevast voor het goedkoopste logement en eigenlijk viel dat zeer goed mee!
Maar Londen, ik herhaal het, dat is een geval apart. :shock:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by TuttoTerreno »

laatste was in the midlands. gekozen op booking dot com , niet het duurste, niet het goedkoopste. Leuk traditioneel hotel in familiebezit.


Geen oog dichtgedaan. Niks.


Geluidsisolatie tussen kamers? nope. Eerder klankkast-materiaal

extreem luidruchtige buren, TV vollen bak, waardoor ze natuurlijk nog luider met mekaar moesten communiceren.

En rond een uur of vijf kon je akoestisch live nog de climax meebeleven (en de voorgaande inspanning uiteraard ook).

:veryangry:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by F M »

In het grote brittanië kozen wij steevast voor B&B's. Dat viel bijna overal heel goed mee.
De Schotlandreis met de vrouw zijn we begonnen met een dagje Edinburgh. Daar een goedkoop hotel geboekt. Dat was inderdaad niet te harden. Vuile kamer, net zo breed als het bed. Meubels die bijna uit mekaar vielen. Een penetrante etensgeur doorheen het ganse hotel. Donker, eng benauwd. Maar op de foto's zag het er natuurlijk goed uit... We waren o zo blij dat we richting Highlands vertrokken. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: dagdromen: editie "Ik vertrek"

Post by Muug »

F M wrote: 28 May 2021 15:02p de foto's zag het er natuurlijk goed uit...
Wel de laatste keer toen we dus in april 2020 naar Londen wilden, heb ik vele tientallen logementen opgezocht en bekeken. Op booking.com of hun eigen site zagen de kamers en het sanitair er dan subliem uit. Maar op tripadvisor kunnen mensen hun eigen foto's posten! En dat was bij momenten absolute horror :shock: Die viezigheid die zich al jaren opstapelt onder de bedden, het vuile behang dat loskomt, vuile vlekken op het tapijt, smerige hoekjes in de badkamers. Hééééél leerrijk. Tienitallen ettablissementen en evenveel uren heb ik zo op de pc zo doorgebracht. En voor niks, want toen was plots alles in lockdown. :lipsrsealed2:

Post Reply