Gisteren samen met Muug een ardennenritje afgewerkt.
Er moest wat getest worden:
1. De route zelf.
2. De KTM 990: Hoe doet die het nu op de baan, en verbruik, en abs sensor,....
3. De KTM 950: Valt hij nog vaak stil? Hoe gaat het met de koppeling?
4. Zijn de Dardennen er nog?
Begonnen in Aalst tuffen we rustig naar de start in Bierset...
Tanken in Aalst, Tanken in Bierset... Verbruik? 5,01l op 100km
Bizar, 't was wel rustig tuffen... maar ik ben dat niet gewend... Op die manier zou ik bijna 400km uit een tank kunnen halen??
Alle hup, we tuffen verder...
mijn eerste probleem? Na bijna 2 jaar op traktorbanden te rijden, ben ik echt niet meer gewend aan een KTM 990 op baanbanden.
't Gaat feitelijk niet zo goed en mijn compagnon merkt het op... Normaal sleep je een anker met je mee, deze keer reed het anker op kop.
Na 140km lunch pauze, wat babbelen, wat beseffen dat ik niet zo denderend aan't rijden ben...
Gelukkig was het nen lekkeren hamburger
Deel 2 en 3 gaan al iets vlotter over de knie.
Ergens begin ik te merken dat met deze banden, de ktm echt wel plat kan...
Echt wel sneller kan... maar ook, echt belachelijk grip geeft & stabiel is.
Tijd om de innerlijke mens nog eens te bevochtigen en nog wat babbelkes te doen.
Het nieuwe besef? In de Dardennen vindt ge blijkbaar veel etablissementen... die overspoeld zijn door Ollanders.
Deel 4 korten we wat in, de tijd tikt ongenadig voort en we moeten nog naar huis geraken natuurlijk.
57km later gaan we nog eens tanken om dan de muziek in de helmpjes te zetten en naar huis te vliegen
Samenvatting van de dag.
1. De route heeft nog wat werk... héél véél wegenwerken... jawel we hebben zelfs even allroad kunnen rijden op een gravel piste.
2. De 990 heeft het voorbeeldig gedaan... Na 2 jaar sukkelen heb ik uiteindelijk een punt bereikt waarop ik de 990 begin te vertrouwen. Must be love... love... love....
3. De 950 heeft het voorbeeldig gedaan... al is die toch enkel keren (dat ik het merkte) stilgevallen...
4. De Dardennen zijn er nog, er zitten veel ollanders, ook daar beginnen ze véél wegenwerken te doen en de bordjes 50 & 70km per uur schieten er ook als paddestoelen uit de grond...
Maar 't is er mooi...
Het weer was eigenlijk ook fantastisch... voor het eerst dit jaar de ventilatie ritsen eens opengezet