1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by zappa »

U wa wegsteken in een smalle blinde bocht ????

Ik wil diegene die zo al gebotst zijn geen eten geven Image

Ook in de smalste bochten laat ik mij altijd zien, hoe minder het zicht hoe trager ik rij. Als ge mekaar al op 5 meter afstand kunt zien kan er aan geen te hoge snelheid nog veel gedaan worden zunne.

Toch zou ik daar niet graag in 't midden rijden, Image de tegenliggers doen dat wel omdat de baan in slechte staat is.

Ze komen dan met een snelheid af, waar je niet meer kan op reageren (tenzij links van hen den bos in Image ) zou dat trouwens daar zelfs mee mijn (minder dan 50 paarden) husa niet doen, die nochtans licht stuurt.

Het gaat oa over dit baantje : de N816 tussen Fays-les-veneur en Les hayons.

Er is streetvieuw
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

U wa wegsteken in een smalle blinde bocht ????
Ik wil diegene die zo al gebotst zijn geen eten geven Image
En zo heeft iedereen zijn waarheid. Image Ik kan u garanderen dat deze taktiek mij al een paar levens gered heeft, bvb in Zuid-Engeland, waar de hagen extreem kort bij de weg staan en de locals rijden gelijk of ze allemaal Hamilton zijn. Daar schonekes met de linkerkant van het stuur [u:2wfk8779]in[/u:2wfk8779] de haag rijden heeft er al enkele keren voor gezorgd dat ze rakelings langs mij schoten. Had ik daar, volgens uw taktiek, schonekes mijn baan gehouden dan was ik dus al een paar keer gelijk Batman door de lucht geschoten...

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

wel, alles hangt bvb af van hoe breed de weg is eh. Op smalle wegen (lees: maar ??n of anderhalf vak breed) ga ik bij blinde bochten eerder tegen de binnenkant hangen om te vermijden dat een zotte tegenligger mij van mijn sokken rijdt. In zo'n bochten aan de buitenkant gaan hangen om dan de schrik van uw leven te beleven en nauwelijks tijd te hebben om uzelven weg te snokken vind ik niet zo tof. .
Ik moet mijzelf hier tamelijk zwaar corrigeren, besefte ik vandaag in een helder moment (van te vroeg wakker te zijn peis ik). Dus ik ga mezelf even corrigeren als volgt:

"Op smalle wegen (lees: maar ??n of anderhalf vak breed) ga ik bij blinde bochten mij [u:16u279fm]schoon aan mijne kant houden[/u:16u279fm]. Dus bij blinde linkerbochten blijf ik kort bij mijne rechterkant, en bij rechterbochten idem. Ik cre?er dus een zo groot mogelijke afstand tussen mijzelf en de eventuele tegenligger. Afin, groot is relatief natuurlijk, op een smal wegje. Gewoon om te vermijden dat een zotte tegenligger mij van mijn sokken rijdt. En op Engelse wegen doe je dat dus natuurlijk omgekeerd.
Het klassieke buitenkant-binnenkant-buitenkant laat ik dan uit veiligheidsoverwegingen achterwege."

En jawel, ik heb ne maat in een blinde rechterbocht op een smalle weg al ne keer serieus weten wegspringen met zijne moto, omdat hij "gewoon" aan de buitenkant van de bocht begon (dus daar eigenlijk links op de weg reed) en plots vol in de weg zat van de veel te rap rijdende tegenligger. En ik zat veilig op mijn rechterkantje.

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by F M »

back on topic...

Bangerik als ik in feite ben, had ik nog nooit de 'race' mode opgezet. Gisteren in een kort ritje heb ik dat toch eens gedaan. Waaw ! Nog directere gasresponse. Vliegmodus als het ware. Yammie ! Ik heb spijt dat ik dat in de Dolomieten niet eens geprobeerd heb.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by zappa »

profiteert er dan maar van, want je mag van Brussel uit, maar tot je 65ste vliegen Image Image
sig nature

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

Effem, Race modus op, TC en ABS af... dan hebt ge ne KTM

bij mij werkt TC alle 5 voet bij normale street modus
op race modus, met TC af maakt ge in elke bocht mooie kaligrafiekes Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by F M »

Image
Ik blijf dus maar bij de KTM-light in BMW-modus. Vond het al hard genoeg.Image
I am confused. Oh no, maybe not!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

ik moet onthouden hem na de nightshift in 100pk modus te zetten
als ge slaapdronken in centrum Brussel voor't commissariaat vertrekt en ge krijgt den R net niet op uw bakkes is dat wat genant...
45? wheelie zonder der naar te zoeken...
beestig machien
en zeer goed te temmen
anders had ik hem der waarschijnlijk los overgetrokken toen ik doorhad wat er gebeurde ipv het voorwiel properkes terug neer te zetten
jommo... nagommenegank...

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Iefke »

Toch een applaus van de collega's gekregen h? Susse Image en zijn dat geen kinderkopkes daar?
Ashetmorvooruitgaat!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

nope, geen kinderkopkes...

eigenlijk de fout van Tracktion Control
zonder had het achterwiel gewoon doorgeslipt
nu houdt den R efkes in, fraktie van seconde, en dan is't een soort launch control

Image
jommo... nagommenegank...

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Iefke »

Image Launch control, toch een schitterende technologie. A Propos, toch verbazend hoe snel je al die pk's gewoon wordt. Ik heb onlangs The Beast, 1290 R eens een dagje meegekregen en wow, smijt en vliegwerk, stuurt als een mes en supersnel. Niet goed voor de portemonee vrees ik, maar de enige mapping die me daarmee echt beviel was de sportstand Image Road en Rain pakte hij veel te traag op in lage toeren. Dan bijt het beeste niet. In Sport daarentegen...maar alles perfect onder contrloe dankzij de elektronica Image
Ashetmorvooruitgaat!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

ik ben er al een paar tegengekomen die met een 950/990 rijden en de 1190R maar een slap ding vinden
als ge vraagt hoe ze daar dan mee rijden klinkt het steevast, zoals met de 9#0 Image

daar zit het verschil dus,
den 1190 is veel zachter onderin
dus als ge schakelt aan dezelfde snelheden als met de 9#0 lijkt dat niet echt een bom
als ge schakelt aan dezelfde toerentallen daarentegen... Image

the beast wil ik zelf ni testen
dees is al meer dan zot genoeg Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by F M »

den 1190 is veel zachter onderin
dus als ge schakelt aan dezelfde snelheden als met de 9#0 lijkt dat niet echt een bom
Yep. Wat maakt dat ge er wel degelijk ook heel rustig mee kunt rijden. Ge kiest dus zelf hoe ge er mee wil rijden.

Ik moet zeggen, zaterdag in de Champagnestreek was het na de eerste zachte regen in een hele tijd zo glad dat ik blij was met de rain-modus. Davy zijn vriendin is (glukkig zonder erge gevolgen) onderuit gegaan aan lage snelheid in een haakse bocht, waar je zelfs te voet moest opletten om niet op uw gezicht te vallen. Spekglad!
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by TRooPER »

als ge slaapdronken in centrum Brussel voor't commissariaat vertrekt .....

moogt ge dan nog vertrekken ? Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

slapend wel
dronke ni
Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by F M »

Ik heb de sport-modus 'ontdekt'. Voorheen reed ik nagenoeg altijd in street-mode, soms als het heel glad is in rain-mode.

Sport is natuurlijk veeeel leuker. :ricky:

Maar wat ik ook ontdekt heb: mijn algemeen verbruik was al gezakt van 6,5 naar 6 l/100km. Gisteren de ganse dag in sport-mode: verbruik 5,5 l/100 km ! :w00t: :rayof: Hoe rapper je rijdt, hoe minder hij verbruikt.

Alleen verbruikte de GS LC van Wim nog veel minder :ermm:
I am confused. Oh no, maybe not!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by susse »

dan hebde ni rap genoeg gereden

in den tijd tijdens de"ultieme ardennenrit" reed er ne nest 1150 GS-kes mee
DE ZUINIGSTE dikken trail toen
enfin... zolang ge der gelijk nen bompa mee rijdt dus

ik reed op kop, en hield het tempo zo dat de heren-met-de-GS continu aan de limiet zaten
de KTM begon dan nog maar te trekken :blbl:

resultaat, aan de pomp (2 keer getankt dienen dag) telkens ne liter minder dan DE ZUINIGSTE dikken trail :wav:

dus Eff?m... ge hebt ni rap genoeg gereden :angel:
jommo... nagommenegank...

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Iefke »

:smash: Haha Susse, goed gewerkt :icon: Ge hebt die GS'rkes eens een ferm poepke laten ruiken op alle vlakken. Inderdaad, ik hoor dat graag zeggen van de mijne verbruikt maar zoveel of zoveel: dikke bullshit. Ofwel lezen ze de altijd foutieve informatie van hunne boordcomputer af en baseren ze zich daarop, ofwel rijden ze als bompa's rond die van artrose hun rechterhand niet meer naar achter geplooid krijgen. Gas erop kost geld, daar is geen weg naast, ofwel juist naast de weg, maar dat is vrees ik niet aan GS'ers besteed. Dik waar voor zijn geld die 1190, zeker nu de kinderziektes eruit zijn. Och ja, ieder zijn meug zeker, maar ik ken ze ook, de mannen die 20000 km met nen totaal vierkant gereden achterband rondrijden en dan komen stoefen hoe zuinig hun machien wel is. Weet ge wat, koop dan een trontinet, dat is nog zuiniger, behalve voor uw schoenzolen :ricky: En a propos, mijn mening is bekend: er is maar ??n machien de naam Adventure waardig en ge moogt raden dewelke. :wav: De rest doet wel zijn best om dit te benaderen, vooral qua looks.
Ashetmorvooruitgaat!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by bompa »

Iefke wrote:, ofwel rijden ze als bompa's rond die van artrose hun rechterhand niet meer naar achter geplooid krijgen. Gas erop kost geld, daar is geen weg naast, ofwel juist naast de weg, En a propos, mijn mening is bekend: er is maar ??n machien de naam Adventure waardig en ge moogt raden dewelke. :wav: De rest doet wel zijn best om dit te benaderen, vooral qua looks.
Ik ben nen bompa :ricky: en inderdaad die adventure de 950 en de 990 :whistling: :mrgreen:

Post Reply