ne rappe

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ne rappe

Post by F M »

lol. daarstraks gaan fietsen met 7 man van de volley (5 man en 2 vrouwen om exact te zijn). Kwamen we aan het bergske van het BK van zondag. 4 man is te voet naar boven moeten gaan, 1 man op zijn kleinste verzet naar boven gesukkeld. De sportiefste van de bende is redelijk omhoog geraakt. Maar eerst boven was de madam met de elektrische fiets :lol:

Ik denk dat mijn madam dat ook maar eens moet kopen. Dan kan ze ondanks haar zwakke knie toch nog fietsen. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

TRooPER wrote:proficiat Bompa en A-M Bomma? met de nieuwe fietsen,
en zoals het met fiesten en motorfietsen is, koopt ge u ene die best geschikt is waarvoor ge die wilt gebruiken, elk type heeft zijn doelgroep/functie.

veel rijplezier :ricky:
Dank u :grin:


Als we gaan fietsen zijn we gewoonlijk toch zo een dag weg eerst wat km met de wagen dan de fietsen afladen en fietsen :grin: en met wat terrasstopjes er bij dan :grin: ,
wij moeten dus voor niks snel rond , gaan we op weekend om te fietsen kunnen we met deze fietsen vanzelfs 2 dagen fietsen
en zo twee toeren van en 70 a 80 km zonder ze te moeten opladen , en daar dienen ze bij ons voor.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

F M wrote:lol. daarstraks gaan fietsen met 7 man van de volley (5 man en 2 vrouwen om exact te zijn). Kwamen we aan het bergske van het BK van zondag. 4 man is te voet naar boven moeten gaan, 1 man op zijn kleinste verzet naar boven gesukkeld. De sportiefste van de bende is redelijk omhoog geraakt. Maar eerst boven was de madam met de elektrische fiets :lol:

Ik denk dat mijn madam dat ook maar eens moet kopen. Dan kan ze ondanks haar zwakke knie toch nog fietsen. :thumbsup:
Maar da bergske is al een redelijk bergske om naar boven te rijden volgens ik verleden zondag kon zien , :grin: zo hebben wij is aan het 3 landenpunt gaan fietsen en Anne-Marie moest ook naar boven wandelen op een bepaalde berg ,maar dat zal ze nu niet meer moeten :grin:
Ik verschiet er eigenlijk van hoe makkelijk dat zo een fietst bolt , en inderdaad om een berg op te rijden zet je die op stand drie een versnelling lager en er is precies geen berg of brug niet meer :grin:

Met een zwakke knie is dat wel het beste hulpmiddel om nog te kunnen fietsen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

F M wrote:lol. daarstraks gaan fietsen met 7 man van de volley (5 man en 2 vrouwen om exact te zijn). Kwamen we aan het bergske van het BK van zondag. 4 man is te voet naar boven moeten gaan, 1 man op zijn kleinste verzet naar boven gesukkeld. De sportiefste van de bende is redelijk omhoog geraakt. Maar eerst boven was de madam met de elektrische fiets :lol:

Ik denk dat mijn madam dat ook maar eens moet kopen. Dan kan ze ondanks haar zwakke knie toch nog fietsen. :thumbsup:
Maar da bergske is al een redelijk bergske om naar boven te rijden he , :grin: zo hebben wij is aan het 3 landenpunt gaan fietsen en Anne-Marie moest ook naar boven wandelen op een bepaalde berg ,maar dat zal ze nu niet meer moeten :grin:
Ik verschiet er eigenlijk van hoe makkelijk dat zo een fietst bolt , en inderdaad om een berg op te rijden zet je die op stand drie een versnelling lager en er is precies geen berg of brug niet meer :grin:

Met een zwakke knie is dat wel het beste hulpmiddel om nog te kunnen fietsen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

F M wrote:lol. daarstraks gaan fietsen met 7 man van de volley (5 man en 2 vrouwen om exact te zijn). Kwamen we aan het bergske van het BK van zondag. 4 man is te voet naar boven moeten gaan, 1 man op zijn kleinste verzet naar boven gesukkeld. De sportiefste van de bende is redelijk omhoog geraakt. Maar eerst boven was de madam met de elektrische fiets :lol:

Ik denk dat mijn madam dat ook maar eens moet kopen. Dan kan ze ondanks haar zwakke knie toch nog fietsen. :thumbsup:
Maar da bergske is al een redelijk bergske om naar boven te rijden he , :grin: zo hebben wij is aan het 3 landenpunt gaan fietsen en Anne-Marie moest ook naar boven wandelen op een bepaalde berg ,maar dat zal ze nu niet meer moeten :grin:
Ik verschiet er eigenlijk van hoe makkelijk dat zo een fietst bolt , en inderdaad om een berg op te rijden zet je die op stand drie een versnelling lager en er is precies geen berg of brug niet meer :grin:

Met een zwakke knie is dat wel het beste hulpmiddel om nog te kunnen fietsen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Vandaag dan maar is het eerste ritje met de kalkhoff gedaan ,we moesten in Herentals zijn en hebben de fiets maar genomen .
Wat mij eigenlijk opviel , er liggen nu geen bergjes ni meer :grin: , windop is ook voorbij :grin: allee zo voelde het toch aan op de eerste stand ( eco stand ) alleen regen dat was er nog wel :confused2: :grin: maar verder dat bolt heel goed en is eigenlijk wel een mooie uitvinding :grin:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

ne rappe

Post by vet on wheels »

Wij zijn ook grote fan van ?lektriek`-fietsen...
Nekeer fiets meegenomen in Oostenrijk vorige maand, hier kan ik in eco-mode ook meer dan 130 kms bollen als `t plat is...
Daar : klim van 600 m op 7 km...Genomen in sterkste ondersteuning en op kleinste `verzet`...
Boven was de batterij OP! Gelukkig naar beneden bollen gaat ook zonder ondersteuning (even de 70/u aangetikt!)
Mijn vrouwke ( 30 kg lichter en met batterij die 30% meer capaciteit heeft) was maar de helft kwijt...
Dus de actieradius is sterk afhankelijk van verschillende factoren!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Ja die actieradius hangt inderdaad van veel factoren af , maar hier bij deze fiets geven ze op eco 205 km op ,je weet wel plat en niet teveel wind,maar als ik zo rond de 180 km hierachter kom ben ik ook al content , maar de eerste driemaal moet ik ze volledig plat rijden eer ik ze terug mag opladen ,dan zou de batterij veel langer meegaan , maar rijden op electriek is zo wel een plezier :grin:

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ne rappe

Post by F M »

Ik heb er eentje voor het weekend op proef (voor de vrouw). Steekt nu in de koffer - met wat moeite erin gekregen, heel hoog stuur en fiets is wat langer dan een gewone. Ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden.

De gast van de fietswinkel zei me dat de nieuwste accuus geen geheugen meer hebben, en ze dus niet helemaal leeg moeten gereden worden.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Als ze er mee gereden heeft zal ze verkocht zijn denk ik want het is een goed gerief :grin:
Ja bij ons is die fiets ook wat langer , ik heb de steunen van het fietsrek ook wat uiteen moeten zetten toen wij ze gingen halen

Tegen ons zegde die verkopen dat we de eerste drie keer ons batterij best helemaal leeg reden, dat ze dan het langste zou meegaan ,maar dat zal van merk tot merk afhangen denk ik.

Wij hebben het eigenlijk altijd maar uitgesteld , maar daarstraks met een toerke te rijden 18,5 km/u vinden we snel genoeg,maar ook met wind op kop gaat dat makkelijk en zonder problemen , je kan makkelijk sneller maar dat hoeft bij ons niet :grin:

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

ne rappe

Post by Mario »

zondag op de Biker's Classic gezien, ook elektrische fiets naar verluidt :

voor modebewuste oudjes ? :mrgreen:

fotootje

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Ik denk dat ze dat niet echt hard onderzocht hebben :grin: hier rijden er eigenlijk tegenwoordig ook wel veel in de 30 en in de 40 jarigen mee rond heb ik al gezien :grin:
Volgens die man van de fietswinkel kwamen er tegenwoordig zeker zoveel jonge mensen eentje kopen,soms dan nog samen met een fietskar om er bij aan te hangen ,ik denk dat het gewoon een mooie geslaagde uitvinding is die door de jaren veel verbeterd is :grin: .

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

ne rappe

Post by Mario »

'oudjes' komt niet van hen hoor, dat heb ik erbij gezet
ik laat me nog altijd vangen aan ouderen die praktisch een rollator nodig hebben om te voet buiten te komen maar die je zo goed als voorbij zoeven als ze met de fiets onderweg zijn
't is pas achteraf dat mijn frank dan valt dat die waarschijnlijk met een elektrisch geval onderweg zijn

hier een ander model :
fotootje 2

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

Mario wrote:''oudjes' komt niet van hen hoor, dat heb ik erbij gezet
ik laat me nog altijd vangen aan ouderen die praktisch een rollator nodig hebben om te voet buiten te komen maar die je zo goed als voorbij zoeven als ze met de fiets onderweg zijn
't is pas achteraf dat mijn frank dan valt dat die waarschijnlijk met een elektrisch geval onderweg zijn

hier een ander model :
Image
:thumbsup: :grin:


Maar ik krijg dat hier niet open en dat vorige ook niet :confused2: :grin:

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

ne rappe

Post by Mario »

bompa wrote:
Maar ik krijg dat hier niet open en dat vorige ook niet :confused2: :grin:
ja, ik had al gemerkt dat er iets niet ging zoals de bedoeling was, maar dacht dat het aan de computer op m'n werk lag

heb er maar een mouw aan gepast :grin:

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ne rappe

Post by F M »

Het elektrisch fietsen is ons madam heel goed bevallen. We gaan er zeker ene kopen voor haar. Ik weet alleen nog niet wanneer, want deze week vertrekken we op vakantie en daarna wordt haar knie geopereerd met een lange revalidatie in het verschiet.

Maar ze heeft ondanks een bijna kapotte knie 3 tochten gemaakt. 47 km, 67 km en 35 km. :thumbsup:

Alleen spijtig dat dat maar tot 25 km/u ondersteuning geeft. Wat betekent dat ze toch nog een stuk na Bibi aankwam ! :blbl:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

F M wrote:.Het elektrisch fietsen is ons madam heel goed bevallen. We gaan er zeker ene kopen voor haar. Ik weet alleen nog niet wanneer, want deze week vertrekken we op vakantie en daarna wordt haar knie geopereerd met een lange revalidatie in het verschiet.

Maar ze heeft ondanks een bijna kapotte knie 3 tochten gemaakt. 47 km, 67 km en 35 km. :thumbsup:

Alleen spijtig dat dat maar tot 25 km/u ondersteuning geeft. Wat betekent dat ze toch nog een stuk na Bibi aankwam ! :blbl:
Dan hebben jullie toch goed gefietst van 't weekend :thumbsup:
Ja als je er mee gereden hebt ben je normaal verkocht ,allee zo was het bij ons toch :grin: dan hebben jullie sneller gereden dan 25km/u :confused2: :grin: Je kan er wel sneller mee want ik heb van de week er is 35km/ u uitgehaald maar hij ondersteund inderdaad maar tot 25km/u ( 't was bij mij wel berg af ze ) :grin: Wij rijden gewoonlijk maar iets van een 18km/u met onze gewone fietsen , nu met onze elektrisch fietsen eigenlijk ook maar, alleen gisteren tegen 25 km/u de brug van de snelweg op gereden zonder moeite, ik had hem op power gezet :grin: anders staat hij bij mij maar op eco .

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ne rappe

Post by F M »

bompa wrote:dan hebben jullie sneller gereden dan 25km/u :confused2: :grin:
De laatste 12 km hebben we er een wedstrijdje van gemaakt. :cool: Waarbij ik moet toegeven dat ik mijn motor heb opgeblazen een drietal km voor het einde. Het licht ging ineens uit. :blink:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

ne rappe

Post by bompa »

bompa wrote:
F M wrote:.Het elektrisch fietsen is ons madam heel goed bevallen. We gaan er zeker ene kopen voor haar. Ik weet alleen nog niet wanneer, want deze week vertrekken we op vakantie en daarna wordt haar knie geopereerd met een lange revalidatie in het verschiet.

Maar ze heeft ondanks een bijna kapotte knie 3 tochten gemaakt. 47 km, 67 km en 35 km. :thumbsup:

Alleen spijtig dat dat maar tot 25 km/u ondersteuning geeft. Wat betekent dat ze toch nog een stuk na Bibi aankwam ! :blbl:
Dan hebben jullie toch goed gefietst van 't weekend :thumbsup:
Ja als je er mee gereden hebt ben je normaal verkocht ,allee zo was het bij ons toch :grin: dan hebben jullie sneller gereden dan 25km/u :confused2: :grin: Je kan er wel sneller mee want ik heb van de week er is 35km/ u uitgehaald maar hij ondersteund inderdaad maar tot 25km/u ( 't was bij mij wel berg af ze ) :grin: Wij rijden gewoonlijk maar iets van een 18km/u met onze gewone fietsen , nu met onze elektrisch fietsen eigenlijk ook maar, alleen gisteren tegen 25 km/u de brug van de snelweg op gereden zonder moeite, ik had hem op power gezet :grin: anders staat hij bij mij maar op eco .

User avatar
Bij
Posts: 442
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

ne rappe

Post by Bij »

Effe onder het stof vandaan halen.
Sinds enige weken doe mijnen omgebouwden wa raar blijkbaar een probleem met de controller en de batterij :bleiten:
Dus maar op zoek naar iets anders ....
Mijnen lokale fietsenmaker kwam met dit boven. Binnen een week of 2 is testen wat dat geeft :thumbsup:
Hopelijk blijft mijnen huidigen nog effe meewerken tot de winter voorbij is :sweeet:
Dan ik kan ik in de lente starten met iet nief. :headbang:
Trouwens weet er iemand of ge nen e-bike ook kunt inbrengen in de belastingen?
en zou da echt opbrengen?
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Post Reply