Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Een soort van verplichte uitstapregeling?

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Blackbert wrote: 31 Mar 2021 06:34 ik kan ook begrijpen dat het niet leuk is om een jaar alle dagen, de hele dag, in uw kot te zitten, eventueel nog met wat koters erbij.
maar om bij de eerste te warme dag van het jaar massaal weer op de trein te stappen naar 't zeetje, want nu "mag" het nog, dat snap ik niet.
winkelen op afspraak om overvolle straten tegen te gaan, dat hadden ze goed bedacht, in dat overlegding.
de halve maatregel van enkel aan het raam zitten op de heenreis laten ingaan een week nadat de scholen sluiten, dat zijn 2 fouten.
Alle begrip voor de mensen die naar ze willen gaan maar zelf zou ik dan toch kiezen om met de wagen te gaan en in mijn eigen bubbel te blijven.

Die overvolle treinen zijn helaas maar een deel van het probleem, eens aan zee vergeten de meesten dat de coronaregels hier ook gelden. :roll:

Mij zal je tot het einde van de paasvakantie zeker niet tegenkomen op de zeedijk, ik blijf wel in mijn tuintje of vlucht wel naar het binnenland. :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Ja, maar wat gaan ze daar doen wat elders niet kan?
het water is te koud om te zwemmen
de horeca is dicht
massaal zandkastelen bouwen?

ja, 't is raar. tot een paar jaar terug betekende "naar de zee" file van in Drongen. Nu is 't file op de perrongen. :roll: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Blackbert wrote: 31 Mar 2021 13:35 Ja, maar wat gaan ze daar doen wat elders niet kan?
het water is te koud om te zwemmen
de horeca is dicht
massaal zandkastelen bouwen?
Aan een strandbar iets nuttigen maar da's ook beperkt en absurd.

De uitbaters mogen raamverkoop doen en strandzetels verhuren. (de strandbars zelf zijn gesloten) 8-)
Strikt genomen mag je als je een strandzetel huurt bij die uitbating geen drank of hapje kopen. :)
Je mag wel bij de strandbar ernaast iets halen om te drinken of te eten. :?
Bij ons mogen de strandbars (en raamverkopers op de dijk) geen alcohol verkopen maar als je zelf alcoholische drank mee hebt mag je die dan wel consumeren op je strandzetel. :? In bvb Blankenberge krijg je dan weer € 250 boete als je alcohol drinkt.

Nog mee :?:

En wees maar zeker, er zijn genoeg mensen die denken dat de zee nu al warm genoeg is om in te zwemmen. :w00t:
Er zitten dan heel wat kiekens door den draad. :lol:

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Droopy wrote: 31 Mar 2021 17:56
Er zitten dan heel wat kiekens door den draad. :lol:
In de hoop om toch dat heel klein pierke nog te vinden? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

:oops:
Blackbert wrote: 31 Mar 2021 18:18
Droopy wrote: 31 Mar 2021 17:56
Er zitten dan heel wat kiekens door den draad. :lol:
In de hoop om toch dat heel klein pierke nog te vinden? :mrgreen:
:laughing: :laughing:

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 31 Mar 2021 19:46 :oops:
Blackbert wrote: 31 Mar 2021 18:18

In de hoop om toch dat heel klein pierke nog te vinden? :mrgreen:
:laughing: :laughing:
Oh boy; been there ...

Möhnesee ergens in de jaren '70 ... meer dan een kwartier moeten wachten eer ik kon 'pinkelen'.

And it hurt :roll:

Walter
Posts: 7
Joined: 01 Apr 2021 21:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Walter »

Federale zijn agenten, die zullen nooit tegen de hoofdzetel ingaan. Vanaf 30 jarige leeftijd zijn verzekeringen voor motoren niet zo duur meer. Voor 200 euro moet je ongeveer gesteld geraken. En ook als je geen auto hebt. Ik ben makelaar, maar ik zoek hier geen klanten voor de duidelijkheid. Ik wil gewoon bleitend beginnen op dit forum. En ik heb recht om te bleiten, en wel om het volgende. Ik kocht een 15tal jaar geleden een huis uit de jaren 50. Volledig gerenoveerd, allemaal niks bijzonder. Dan zette ik een nieuw tuinhuis op de plaats van het oude. En daar kwam ik al rotzooi in de grond tegen. Glas meerbepaald. Nu moest er deze winter een kot achter mijn garage aan geloven wegens overbodig. Een kotje van 4 bij 4 in enkele steen opgetrokken. Dat was niks. Maar dat fundament : 1 meter diep, enkel brol in de vorm van glas metaal, steenpuin enzovoort, met een laagje beton erover. Een werk van een weekend werd zo een werk van een maand, zodat ik niet kon gaan rijden. Balen is dat. Bedankt, vorige generatie, om rotzooi in de grond te steken.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Walter wrote: 01 Apr 2021 21:48 Federale zijn agenten, die zullen nooit tegen de hoofdzetel ingaan. Vanaf 30 jarige leeftijd zijn verzekeringen voor motoren niet zo duur meer. Voor 200 euro moet je ongeveer gesteld geraken. En ook als je geen auto hebt. Ik ben makelaar, maar ik zoek hier geen klanten voor de duidelijkheid. Ik wil gewoon bleitend beginnen op dit forum. En ik heb recht om te bleiten, en wel om het volgende. Ik kocht een 15tal jaar geleden een huis uit de jaren 50. Volledig gerenoveerd, allemaal niks bijzonder. Dan zette ik een nieuw tuinhuis op de plaats van het oude. En daar kwam ik al rotzooi in de grond tegen. Glas meerbepaald. Nu moest er deze winter een kot achter mijn garage aan geloven wegens overbodig. Een kotje van 4 bij 4 in enkele steen opgetrokken. Dat was niks. Maar dat fundament : 1 meter diep, enkel brol in de vorm van glas metaal, steenpuin enzovoort, met een laagje beton erover. Een werk van een weekend werd zo een werk van een maand, zodat ik niet kon gaan rijden. Balen is dat. Bedankt, vorige generatie, om rotzooi in de grond te steken.
De vorige?
Da's nog niet voorbij hoor.
Waar gaat de verbouwafval van kleine steedse rijhuisjes naar toe denk je? In de kelder jawel. Het gaat hier om oeroude huisjes van enkele metertjes breed, die elkaar ondersteunen om niet omver te vallen, meestal bijna arme mensen. Die mensjes gaan dood en laten een uitgeleefd gebouwtje achter met verouderde alles. Wordt voor hele kleine prijs verkocht aan een aannemer die weet hoe hij profijtig kan verbouwen. Veel van die ouwe rijhuisjes hebben een klein keldertje dat quasi altijd vochtig staat. Gewoon, een klein ding gemetsteld met ouwe ruwe handgemaakte bakstenen. Een schimmelplek kortom. Daarin dumpt de aannemer dan zoveel mogelijk bouwafval. Dan verdwijnt de kelderopening onder een schoon nieuw vloerke. Nieuwe eigenaar heel blij met het schone kleine huisje dat toch wel nog redelijk duur was. X aantal jaren heeft dat verborgen bouwafval zich volgezogen met vocht en dan begint dat zo'n beetje te gisten, te schimmelen en te stinken...

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Mijn bleit moment?
Beseffen dat ik té actief ben op internet.
En dat ik het evengoed moeilijk heb om minder actief erop te worden...
toch een verslaving?

Online
User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tuurlijk een verslaving. Ook logisch, ge zit sowieso al 8u per dag aan de pc voor uw werk. Onmogelijk om niet aan internet verslaafd te geraken.

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

278km gereden vandaag. waarvan een stuk of 200 in de (traagsmeltende) sneeuw en/of hagel... en een keer of 100 het vizier sneeuwvrij gemaakt... Kan mij niet herinneren dat ik dat de afgelopen 25 jaar al meegemaakt heb... :?

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Stefke wrote: 06 Apr 2021 18:51 278km gereden vandaag. waarvan een stuk of 200 in de (traagsmeltende) sneeuw en/of hagel... en een keer of 100 het vizier sneeuwvrij gemaakt... Kan mij niet herinneren dat ik dat de afgelopen 25 jaar al meegemaakt heb... :?
da's uwen alzheimer

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Mario wrote: 06 Apr 2021 18:53 da's uwen alzheimer
:stupid:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 06 Apr 2021 20:26
Mario wrote: 06 Apr 2021 18:53 da's uwen alzheimer
:stupid:
tutut, ik heb daar pillekes voor gekregen. Ik denk van die blauwe... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Na nen hoop miserie met -alweer- allergische reacties op verschillende ontstekingsremmers voor mijne knie, ziet het ernaar uit dat ik eindelijk eens de goeie pillekes te pakken heb...Bijna drie uur 's nachts en ik voel de pijn langzaam wegebben. Nu nog efkes mentaal voorbereiden op den trap opgeraken naar mijn bed, dat ik al bijna een week niet meer van dichtbij gezien heb.

Dat het maar rap volgende week dinsdag is :-? . Nog nooit zo uitgekeken naar een operatie :|
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Krijg je een nieuwe knie?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Nee, stukske meniscus moet eruit. Relatief kleine operatie met dagopname, maar wel volledige narcose. Ik ben blij dat ik in deze tijden "slechts" 2 weken moet wachten (het wordt aanzien als een dringende operatie omdat de mobiliteit sterk beperkt is), maar 2 weken is lang genoeg als ge ne knie hebt die maar 10-15° kan plooien. Belachelijk welke stomme praktische ongemakken zoiets met zich meebrengt. Mijn grootste ongemakken komen van verkeerde medicatie, maar dat schijnt nu ook opgelost te geraken.
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Twee binnenbanden gemolesteerd bij het terug monteren van de voorband van mijn CRF. :veryangry: :veryangry: :veryangry:
Ene zal nog te plakken vallen, een andere niet.
Leergeld....
Die laatste twintig centimeter van zo'n band zijn echt verschrikkelijk moeilijk over die rand te krijgen. :shock: :shock:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 21 Apr 2021 09:25 Leergeld....
Die laatste twintig centimeter van zo'n band zijn echt verschrikkelijk moeilijk over die rand te krijgen. :shock: :shock:
Goed zorgen dat de rest van de band mooi in de middengeul van de velg zit. Eventueel toeknijpen met wat klemmen of iets bead buddy-achtigs kan helpen de eerste keren. Beetje lubricatie (ik gebruik een zeepsopje) kan ook helpen. En kleine stukjes tegelijk.
Vooral oppassen bij het allerlaatste stukje. als die wat te energiek over de velgrand "springt" look je weer kans op een snakebite.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked