Page 5 of 9

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 02 May 2013 21:47
by zappa
het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd Image

[url]

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 02 May 2013 22:25
by TRooPER
[quote]het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd Image

[url]

Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 02 May 2013 22:46
by Cotthem
Image iets voor de mythbusters
het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd Image

[url]

Image
iets voor de mythbusters!!!

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 02 May 2013 23:00
by Cotthem
mist busters???
Image

Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 02 May 2013 23:11
by duibhce Kaelann
Dat is het signaal om aan dag 2 te beginnen zeker? Image

Dag 2 begon in elk geval een stuk beter dan dag 1. Opstaan rond 7u30, op het gemak inpakken en ontbijten om 8u30 is luxueus uitslapen in vergelijking met het pijnlijk vroege uur van gisteren.
Het ontbijt is typisch Frans. Croissants, stokbrood en confituur.

Het was ook droog buiten en de wegen waren zo goed als helemaal sneeuwvrij. Iedereen had er dus weer zin in. Behalve de KTM van Bert dan. De batterij had nog net genoeg jus om de startrelais te laten ratelen, maar de startmotor rond krijgen zat er niet in. Zo'n dikke twin loop je ook niet even in gang, dus moet er een andere oplossing gezocht worden.
Speciaal voor dit soort situaties heb ik op de Tenere kleine startkabeltjes steken die passen op de optimate stekker die permanent aan de batterij hangt. Uitstekend plan dacht ik toen. Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Image

Over naar plan B dus. Chris slaagt erin voldoende medelijden op te wekken bij de eigenaar van de gites om wat echte startkabels te kunnen lenen. De Batterij van de XT is maar een kleintje in vergelijking met die van de Katie, dus biedt Paul zijn motor aan.
De kabels op de motor van Paul.
Image

en op die van Bert.
Image

Ben ik de enige die opmerkt dat je blijkbaar kaal moet zijn om aan een KTM te mogen sleutelen? Image

Maar ook zo komt er geen leven in de blauwe.

Dan maar plan C. Er wordt een auto van enkele Fransen aangeslagen en de startkabels gaan daar op. ... zonder resultaat. Ondertussen staan we hier al een tijdje en ben ik vooral blij dat het droog en niet te koud is.

Het volgende plan is te kijken of de blauwe wel start met een batterij waarvan we zeker weten dat ze goed is. De batterijen van Paul en Bert worden gewisseld. Dan kan Bert zijn motor starten en hopelijk blijft die draaien nadat de batterij weer losgekoppeld wordt. Dan kan die weer naar Paul. Bert start zonder problemen, dus we zijn al zeker dat er verder niets mis is met het startcircuit. Maar zodra de batterij wordt losgekoppeld valt de motor weer stil. Dus nu kan Bert wel starten, maar Paul niet meer...

Tijd voor... plan E! Het blok van Paul stond nog redelijk warm van de pogingen Bert gestart te krijgen met de startkabels. Dus moet het briljante plan dat ooit eens op een KTM-forum moet gestaan hebben wel lukken.
Image

En de rest kan je zien in het filmpje van Karin. Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 07:30
by Blackbert
[quote]het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd Image

[url]

Waarom start een KTM niet, eigenlijk, 's morgens na een nacht buiten na een uur sneeuwrijden met alle lichten en handvatverwarming aan? Platte batterij. Prrt.
startkabels van de Ten: prrt.
startkabels van een andere KTM: prrt.
startkabels van een auto: prrt.
wiel tegen wiel: prrt.
batterij wisselen met die andere KTM: vroem!
wiel tegen wiel met die andere KTM, die een warm blok heeft: vroem aussi!
nummerplaten er terug aanhangen en rijden. Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 07:46
by Stefke
Waarom start een KTM niet, eigenlijk, 's morgens na een nacht buiten na een uur sneeuwrijden met alle lichten en handvatverwarming aan? Platte batterij. Prrt.
startkabels van de Ten: prrt.
startkabels van een andere KTM: prrt.
startkabels van een auto: prrt.
wiel tegen wiel: prrt.
batterij wisselen met die andere KTM: vroem!
wiel tegen wiel met die andere KTM, die een warm blok heeft: vroem aussi!
nummerplaten er terug aanhangen en rijden. Image
maar 't blijft een ingewikkelde startprocedure... Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 08:24
by Harald
Dus zonder handvatverwarming en extra verlichting had die geen probleem gegeven?
Das dus gene moto voor watjes he,
Dus janetten die rap koude handjes hebben en niet goed zien, blijven beter af een KTM?
Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 09:04
by Muug
Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Ik denk deze redenering niet klopt. Want zelfs mijn batterij en de autobatterij konden het niet. Daarom denk ik dat uw zekering niet de beperkende factor was.

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 09:17
by F M
En dat achterwiel tegen achterwiel plaatsen, is dat vlot gelukt ? Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 09:43
by laouen
Dus janetten die rap koude handjes hebben en niet goed zien, blijven beter af een KTM?
Image
De meesten 'janetten' hebben wel een paar 'vriendjes', Image dus dan is da ook geen probleem... Image
Image
Vandaar dat Bert het bed gedeeld heeft met mijne vent Image Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 09:54
by duibhce Kaelann
Vandaar dat Bert het bed gedeeld heeft met mijne vent Image Image
Kamer! In het bed was amper genoeg plaats voor Bert alleen Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 10:01
by petervdc
Ik peis dat een avond straffe verhalen met foto's zich opdringt als ik dat hier zo hoor Image
Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 10:42
by den Bullet
Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Ik denk deze redenering niet klopt. Want zelfs mijn batterij en de autobatterij konden het niet. Daarom denk ik dat uw zekering niet de beperkende factor was.
Te dunne startkabels Image

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Posted: 03 May 2013 12:38
by F M
Ook met dikke lukte het niet... ge kunt niet genoeg contactoppervlakte maken op de aansluitingen van een motorbatterij...
... van een KTM, bedoel je dan ? Ik heb toch al mijn 1100RT en mijn kameraad zijn FJR weten starten met startkabels.