ja ik zie op de foto, dat je het vlees (een stoofpotje) apart er bij krijgt? Ik heb een recept met lamsgehakt en prei (geen kaas?) en een ander met alleen kaas (maar mijne niet kaas-luster-thuis zal toch liever die gehakt versie hebben denk ik )duibhce Kaelann wrote:Er zijn waarschijnlijk tientallen receptjes van. De ingredi?nten durven nogal eens wisselen. Bladerdeeg en kaas zitten er normaal altijd in, maar dat wordt dan aangevuld met spinazie of kool of ham of...zappa wrote:opgezocht, maar dan als Balkan Pita, receptje bij favorieten gezet... een dezer... ne test
Balkan Binnendoor
Re:Re: Balkan Binnendoor
sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Balkan Binnendoor
Natuurlijk herken ik de pita. De keuken uit de Balkan heb ik jaren geleden leren kennen toen ik het geluk om enkele Bosniers in Antwerpen te leren kennen. Pita was voor hen de manier om hun gastvrijheid te uiten. Kwam ik bij hen op bezoek begon Emina onmiddellijk het deeg voor een pita uit te rollen. Een hele onderneming. Dat is een soort filo deeg, wordt toch zo dun uitgerold. Heel de tafel werd leeg gemaakt, een bolletje deeg werd uitgerold tot het als een tafelkleed over de tafel hing. Samen met de vulling werd het terug opgerold,in een taartvorm gelegd en gebakken. Dat gebeurde inderdaad elk moment van de dag. wam ik er 's morgens, 's middags of 's avond en vooral na een avondje op stap. Nog een ?ljivovica en een stuk pita of cevapcici, ook heel lekker.laouen wrote:
Tom, herken je de pita? Superlekker en eetbaar op alle momenten van de dag. Nadien zullen we die nog een paar keer koud als lunch eten. Ook lekker!
Ik verschoot me dan ook een ongeluk toen in ik Montenegro pita bestelde als voorgerecht en de madam zei dat ik het morgenvroeg kon eten als ontbijt, ja pita als ontbijt geen probleem maar waarom niet 's avonds? Ik vermoed eigenlijk dat ze geen pita meer in huis had en er tegen het ontbijt verse ging maken.
Me gusta la moto, me gustas tu.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Balkan Binnendoor
Zo een vraagske tussendoor. Die lokaties van de winterspelen, zijn die met de auto te bereiken? Ik ben zo een beetje bezig met de voorbereiding van de vakantie in september en wil zo wel een paar gemiste dingen op het gemak gaan bezoeken.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Balkan Binnendoor
heel mooi.
Als jullie een stad bezoeken, hoe beveiligen jullie dan de motoren en bagage?
Als jullie een stad bezoeken, hoe beveiligen jullie dan de motoren en bagage?
"...the path is the destination"
Balkan Binnendoor
Ja hoor, Igman mountain en de bobsleetrack zijn perfect bereikbaar per auto. Er liggen haast autostrades naartoe. Wij hebben enkel de interessantere route over Igman genomen.Tom Thumper wrote:Zo een vraagske tussendoor. Die lokaties van de winterspelen, zijn die met de auto te bereiken? Ik ben zo een beetje bezig met de voorbereiding van de vakantie in september en wil zo wel een paar gemiste dingen op het gemak gaan bezoeken.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Balkan Binnendoor
Motoren op stuurslot, remschijfslot, bagagetassen achteraan beveiligd met pacsafe kabels, tanktas en helm samen ook nog vastgemaakt met een pacsafe slotje.Cotthem wrote:heel mooi.
Als jullie een stad bezoeken, hoe beveiligen jullie dan de motoren en bagage?
Als het echt warm was ging de vest nog uit en bond ik die achteraan mee op door zo'n kabel door de mouwen te halen.
Ik had nog een groot u-slot mee maar dat heb ik geen enkele keer gebruikt.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Balkan Binnendoor
Merci!laouen wrote:Ja hoor, Igman mountain en de bobsleetrack zijn perfect bereikbaar per auto. Er liggen haast autostrades naartoe. Wij hebben enkel de interessantere route over Igman genomen.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re:Re: Balkan Binnendoor
Dat stoofpotje en die Pita waren 2 aparte gerechten, wij hebben ze gewoon toevallig samen besteld.zappa wrote:ja ik zie op de foto, dat je het vlees (een stoofpotje) apart er bij krijgt?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Balkan Binnendoor
ik kan je wel de waypoints bezorgen ook als je die graag hebt.Tom Triple wrote:Merci!laouen wrote:Ja hoor, Igman mountain en de bobsleetrack zijn perfect bereikbaar per auto. Er liggen haast autostrades naartoe. Wij hebben enkel de interessantere route over Igman genomen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Balkan Binnendoor
xxx
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Balkan Binnendoor
xxx
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Balkan Binnendoor
Dag 13 - Vrijdag 20 juni
Dag 13, jawel, en dat zullen we geweten hebben... Epische dag nummer 2 wat mij betreft.
De dag begint nochthans mooi met een stralend zonnetje en een spectaculair zicht op de bergtopjes rondom. Jawadde, Eko Katun Stavna is der eentje om te onthouden!
Nog even een stevig ontbijt binnen steken: smoutebollen met kaas en honing! The usual dus.
We dalen van onze berg af en rijden via Plav voor een tank-en-boodschappenstop (snickers en water basically) en dan gaat het richting Gusinje aan de Albanese grens. De weg voert ons lin elk geval langs mooie groene brede valleien
De Montenegrijnse grensovergang heeft iets van slapstick met veel stijf gesalueer. We kunnen maar met moeite onze lach inhouden.
De Albanese kant is dan weer het andere uiterste. De grenswachter spreekt amper een vreemde taal maar is supervriendelijk. Aan een verzekering kan hij ons niet helpen maar in Koplik gaat dat zeker lukken, laat hij ons weten.
En dan rijden we 20m het land in en krijgen we dit voorgeschoteld:
Gravel, en wel meteen! Het blijkt een strookje te zijn om de toeristen welkom te heten want een paar honderd meter verder krijgen we weer asfalt. En dan volgt er dit:
versleten houten bruggetje vs camion. De camion wint maar toch niet zonder een paar hachelijke monmentjes. Zowel een voorwiel als een achterwiel gaan wel ne keer met veel gekraak door de vloer.
Met wat hulp geraakt hij er toch over en dan mogen wij :S We krijgen nog de raad om voorzichtig te zijn. Juist ja!
Iets voorbij de brug draaien we van het asfalt weg voor richting SH20, achteraf bekeken eigenlijk op z'n minst even mooi als de SH21 richting Theth, maar da's voor later
Het begint met een mooi gravelspoor met hier en daar een grotere rots. Niet echt speciaal moeilijk maar de Terra doet heel erg bokkig! We stoppen even om de kettingspanning te checken en die is duidelijk aan de slappe kant. DuibhceK beslist om dat ter plekke even aan te pakken. Ik leg me ondertussen even in't zonneke voor een powernap. De setting is in elk geval wel indrukwekkend.
En die wordt alleen maar indrukwekkender. Albani? bevestigt alle stereotiepen en verwachtingen en we zijn nog maar een uurtje ver!
De beelden spreken voor zich:
zoek het motooke
Ergens over halverwege kom ik een motard tegen uit de andere richting. Ik rijd net langs een iets steiler hellingske naar beneden dus stoppen is geen optie maar Jo doet wel een klapke met die mens. Die lag blijkbaar bijna van zijne moto van't verschieten. Hij had niet meteen andere motards verwacht op dit stuk en al zeker geen vrouw Hij blijkt Mirec te heten en uit Polen te komen op zijn nieuwe Transalp.
De spectaculaire zichten blijven zich opstapelen. Dit is een epische rit, niet om de moeilijkheid, maar wel om het natuurschoon.
Na een paar uur komen we in meer bewoond gebied en er wordt ook duidelijk hard aan de weg gewerkt. Het kleine gravelpad verandert in Gravel Highway, klaar om geasfalteerd te worden. Net als we de pas met al die haarspeldbochten hierboven over zijn, voelt DuibhceK wat gewobbel achteraan. Jawel, lekke band! Het is dan ook dag 13 van onze vakantie...
We zetten ons aan de kant en het sleutelen kan beginnen.
De schuldige
Ondertussen pakken de dikke wolken zich samen boven ons hoofd. Dag 13 remember... De achterband is er net af, als het onweer losbarst en we kunnen niet veel anders doen dan het uitzitten. Wanneer het opklaart steken we het wiel er terug in, maar dan moeten we die band nog opgepompt krijgen. Na een tijd beurtelings zwoegen op dat pompje, lijken we niet veel resultaat te behalen, maar de band staat niet helemaal plat en we hebben ondertussen asfalt onder de wielen, dus we wagen het er op en gaan op zoek naar en nafstation waar ze mischien perslucht hebben.
In het eerste gloednieuwe Gulf naftstation hebben ze geen perslucht en aangezien we geen naft nodig hebben, kunnen ze ons niet zeggen waar er wel te vinden is. Nog zo'n stereotiep...
We rijden verder en bij een volgend aftands naftstation proberen we het nog es. De 2 oude mannen kunnen ons niet helpen maar de gomist een eindje terug wel! 1 van de mannen vraagt van waar we komen en wanneer we Belgi? antwoorden, roept hij spontaan: SCIFO! VAN DER ELST!
Verse lucht in het bandje!
Het is al behoorlijk laat en we moeten nog een camping zien te vinden. We zitten wel aan Skadarsko Jezero dus we hopen hier wel wat te vinden.
We volgen het eerste pijltje dat we tegen komen en belanden op Lake Shkoder Resort. Schoon, proper campingske aan het meer met restaurantje en dat voor 10 EUR per nacht! Ons tentje staat zelfs onder een afdak!
We trakteren onszelf op de Mezze voor 2
En dan bekijken we de opties ne keer. De achterband van DuibhceK is een beetje wobbelig want er zit nu eigenljk een voorband in, dus die zou misschien toch beter vervangen worden. En we hebben geen extra binnenbanden meer... In deze cot? van Albanie iets vinden gaat niet simpel zijn, dus we contacteren Blazo opnieuw en binnen het half uur hebben we een actieplan: morgenvroeg vroeg op, naar Podgorica om bij Blazo een bandje op te halen, dan naar een bandencentrale om die achterband te laten vervangen en op de terugweg efkes langs Theth passeren.
Strak plan!
De route vandaag:
De hoogtemeters:
Dag 13, jawel, en dat zullen we geweten hebben... Epische dag nummer 2 wat mij betreft.
De dag begint nochthans mooi met een stralend zonnetje en een spectaculair zicht op de bergtopjes rondom. Jawadde, Eko Katun Stavna is der eentje om te onthouden!
Nog even een stevig ontbijt binnen steken: smoutebollen met kaas en honing! The usual dus.
We dalen van onze berg af en rijden via Plav voor een tank-en-boodschappenstop (snickers en water basically) en dan gaat het richting Gusinje aan de Albanese grens. De weg voert ons lin elk geval langs mooie groene brede valleien
De Montenegrijnse grensovergang heeft iets van slapstick met veel stijf gesalueer. We kunnen maar met moeite onze lach inhouden.
De Albanese kant is dan weer het andere uiterste. De grenswachter spreekt amper een vreemde taal maar is supervriendelijk. Aan een verzekering kan hij ons niet helpen maar in Koplik gaat dat zeker lukken, laat hij ons weten.
En dan rijden we 20m het land in en krijgen we dit voorgeschoteld:
Gravel, en wel meteen! Het blijkt een strookje te zijn om de toeristen welkom te heten want een paar honderd meter verder krijgen we weer asfalt. En dan volgt er dit:
versleten houten bruggetje vs camion. De camion wint maar toch niet zonder een paar hachelijke monmentjes. Zowel een voorwiel als een achterwiel gaan wel ne keer met veel gekraak door de vloer.
Met wat hulp geraakt hij er toch over en dan mogen wij :S We krijgen nog de raad om voorzichtig te zijn. Juist ja!
Iets voorbij de brug draaien we van het asfalt weg voor richting SH20, achteraf bekeken eigenlijk op z'n minst even mooi als de SH21 richting Theth, maar da's voor later
Het begint met een mooi gravelspoor met hier en daar een grotere rots. Niet echt speciaal moeilijk maar de Terra doet heel erg bokkig! We stoppen even om de kettingspanning te checken en die is duidelijk aan de slappe kant. DuibhceK beslist om dat ter plekke even aan te pakken. Ik leg me ondertussen even in't zonneke voor een powernap. De setting is in elk geval wel indrukwekkend.
En die wordt alleen maar indrukwekkender. Albani? bevestigt alle stereotiepen en verwachtingen en we zijn nog maar een uurtje ver!
De beelden spreken voor zich:
zoek het motooke
Ergens over halverwege kom ik een motard tegen uit de andere richting. Ik rijd net langs een iets steiler hellingske naar beneden dus stoppen is geen optie maar Jo doet wel een klapke met die mens. Die lag blijkbaar bijna van zijne moto van't verschieten. Hij had niet meteen andere motards verwacht op dit stuk en al zeker geen vrouw Hij blijkt Mirec te heten en uit Polen te komen op zijn nieuwe Transalp.
De spectaculaire zichten blijven zich opstapelen. Dit is een epische rit, niet om de moeilijkheid, maar wel om het natuurschoon.
Na een paar uur komen we in meer bewoond gebied en er wordt ook duidelijk hard aan de weg gewerkt. Het kleine gravelpad verandert in Gravel Highway, klaar om geasfalteerd te worden. Net als we de pas met al die haarspeldbochten hierboven over zijn, voelt DuibhceK wat gewobbel achteraan. Jawel, lekke band! Het is dan ook dag 13 van onze vakantie...
We zetten ons aan de kant en het sleutelen kan beginnen.
De schuldige
Ondertussen pakken de dikke wolken zich samen boven ons hoofd. Dag 13 remember... De achterband is er net af, als het onweer losbarst en we kunnen niet veel anders doen dan het uitzitten. Wanneer het opklaart steken we het wiel er terug in, maar dan moeten we die band nog opgepompt krijgen. Na een tijd beurtelings zwoegen op dat pompje, lijken we niet veel resultaat te behalen, maar de band staat niet helemaal plat en we hebben ondertussen asfalt onder de wielen, dus we wagen het er op en gaan op zoek naar en nafstation waar ze mischien perslucht hebben.
In het eerste gloednieuwe Gulf naftstation hebben ze geen perslucht en aangezien we geen naft nodig hebben, kunnen ze ons niet zeggen waar er wel te vinden is. Nog zo'n stereotiep...
We rijden verder en bij een volgend aftands naftstation proberen we het nog es. De 2 oude mannen kunnen ons niet helpen maar de gomist een eindje terug wel! 1 van de mannen vraagt van waar we komen en wanneer we Belgi? antwoorden, roept hij spontaan: SCIFO! VAN DER ELST!
Verse lucht in het bandje!
Het is al behoorlijk laat en we moeten nog een camping zien te vinden. We zitten wel aan Skadarsko Jezero dus we hopen hier wel wat te vinden.
We volgen het eerste pijltje dat we tegen komen en belanden op Lake Shkoder Resort. Schoon, proper campingske aan het meer met restaurantje en dat voor 10 EUR per nacht! Ons tentje staat zelfs onder een afdak!
We trakteren onszelf op de Mezze voor 2
En dan bekijken we de opties ne keer. De achterband van DuibhceK is een beetje wobbelig want er zit nu eigenljk een voorband in, dus die zou misschien toch beter vervangen worden. En we hebben geen extra binnenbanden meer... In deze cot? van Albanie iets vinden gaat niet simpel zijn, dus we contacteren Blazo opnieuw en binnen het half uur hebben we een actieplan: morgenvroeg vroeg op, naar Podgorica om bij Blazo een bandje op te halen, dan naar een bandencentrale om die achterband te laten vervangen en op de terugweg efkes langs Theth passeren.
Strak plan!
De route vandaag:
De hoogtemeters:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Balkan Binnendoor
hmmm, hoor ik daar een plan? Zo ergens een gure herfstdag, fotookes van Ijsland, een GYOA, de Balkan, Oekra?ne...zappa wrote:
opgezocht, maar dan als Balkan Pita, receptje bij favorieten gezet... een dezer... ne test als daar ooit een dia voorstelling zou van komen.....
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Balkan Binnendoor
Het is inderdaad een behoorlijk offici?le en formele bedoening daar. De grenswachten in schoon afgeborstelde kostuumpjes, met bijhorende gigantische kepie. En maar salueren naar de toeristenlaouen wrote:De Montenegrijnse grensovergang heeft iets van slapstick met veel stijf gesalueer. We kunnen maar met moeite onze lach inhouden.
Ik krijg de indruk dat er een regel is die hen verplicht steeds te salueren als een burger hen groet. Dus voor de fun zeg ik nog een aantal keer hallo en zwaai ik ook nog een paar maal naar de heren. En telkens gaat dat handje weer naar de kepie...
Uiteindelijk zullen we, door alle vertraging van het platte bandje, behoorlijk wat vertraging oplopen. We rijden door Koplik maar het enige dat we daar onmiddellijk zien zijn cafeetjes en kleine winkeltjes met etenswaren en andere kleine stuff. Maar niet echt iets wat eruit ziet alsof we er een verzekering zouden kunnen kopen. Zelfs geen bank of bankautomaat om wat Lek's in onze portefeuille te krijgen. Na al het gedoe met de band en daar dan nog eens het onweer boven op heb ik niet echt veel zin om ernaar te gaan zoeken. Dus uiteindelijk rijden we gewoon door naar de camping zonder een verzekering.laouen wrote:De Albanese kant is dan weer het andere uiterste. De grenswachter spreekt amper een vreemde taal maar is supervriendelijk. Aan een verzekering kan hij ons niet helpen maar in Koplik gaat dat zeker lukken, laat hij ons weten.
laouen wrote:versleten houten bruggetje vs camion. De camion wint maar toch niet zonder een paar hachelijke monmentjes. Zowel een voorwiel als een achterwiel gaan wel ne keer met veel gekraak door de vloer.
De brug kraakte langs alle kanten onder het gewicht van die camion. En nadat ie er uiteindelijk toch over geraakt is zijn er toch een paar gaten extra in de planken vloer. De oplettende kijker zal ze in het onderstaande filmpje wel zien te vinden in vergelijking met de foto eronder.
[video width=425 height=344 type=youtube]dkRotQgAAsc[/video]
Aan het station hebben ze geen perslucht. Maar de 2 pompbedienden staan wel druk met elkaar te discussi?ren en te gesticuleren nadat ik vraag of er misschien ergens in de buurt wel perslucht te vinden is. Ze hebben tijdens hun gesprek allebei naar allerlei richtingen zitten wijzen, maar laten weten dat ze niet direct iets kunnen bedenken. Maar of ik misschien wat naft van hun wil kopen... De terra heeft amper 2,5 liter verbruikt sinds onze laatste tankbeurt en ik ben ook niet meteen van plan om naft te kopen enkel en alleen maar zodat ze me zouden vertellen waar ik geholpen kan worden. Uiteindelijk word ik vriendelijk en gratis geholpen bij de gomist nog geen 3 kilometer verderop.laouen wrote:In het eerste gloednieuwe Gulf naftstation hebben ze geen perslucht en aangezien we geen naft nodig hebben, kunnen ze ons niet zeggen waar er wel te vinden is. Nog zo'n stereotiep...
Ik sleur normaalgezien maar 1 reserve binnenbandje mee. Dat neemt al genoeg plaats in. En in noodgevallen kan je een 21inch binnenbandje voor vooraan altijd even gebruiken in het 17inch achterwiel. Maar een blijvende oplossing is dat niet. De kans op een pinch flat bij stevige putten of rotsen is erg groot en het wiel is volledig uit balans. Goed genoeg om je op korte termijn uit de nood te helpen dus, tot je een meer permanente oplossing kan vinden.laouen wrote:En dan bekijken we de opties ne keer. De achterband van DuibhceK is een beetje wobbelig want er zit nu eigenljk een voorband in, dus die zou misschien toch beter vervangen worden.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Balkan Binnendoor
Moraal van het verhaal: volgende keer nemen we zowel een voor- als achterband mee en het mini-compresseurke dat nu nog meer mini geworden is.duibhce Kaelann wrote:Ik sleur normaalgezien maar 1 reserve binnenbandje mee. Dat neemt al genoeg plaats in. En in noodgevallen kan je een 21inch binnenbandje voor vooraan altijd even gebruiken in het 17inch achterwiel. Maar een blijvende oplossing is dat niet. De kans op een pinch flat bij stevige putten of rotsen is erg groot en het wiel is volledig uit balans. Goed genoeg om je op korte termijn uit de nood te helpen dus, tot je een meer permanente oplossing kan vinden.laouen wrote:En dan bekijken we de opties ne keer. De achterband van DuibhceK is een beetje wobbelig want er zit nu eigenljk een voorband in, dus die zou misschien toch beter vervangen worden.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Balkan Binnendoor
Seriously?!?sjiriki wrote: Die toeristenhutjes zien der wel de max uit, zo lekker cosy! Mo en da is mijn persoonlijke verwende triene gedacht, dat eten :kots: ... ik heb mijn gedacht veranderd en het is 14 dagen adventurefood geworden bij mij... of ik ga serieus :mottig: zijn...
Buiten het feit dat het elke keer veel te veel was en we dus haast nooit plek over hadden voor dessert, hebben we fantastisch lekker gegeten :kwijl:
Verser dan vers, groentjes die effectief smaak hebben... De tomaatjes bij de schnitzel in het wegrestaurantje waren echte smaakbommekes :kwijl:
Daar tegenover gaat dat adventurefood maar platte kost zijn hoor. Het levert de nodige calorie?n, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Balkan Binnendoor
Dat minicompresseurke gaat bij ons volgende keer zeker ook mee. Ik ga niet meer een uur aan zo'n klein pompke zitten zweten om dan amper meer dan 1 bar in mijn bandje te hebben... :motten:sjiriki wrote:Wij gaan ook twee binnenbandjes meenemen, en wa tapkes en zo nen minicompressorke da we vorig jaar van cotthem gezien hebben gaat ook mee.
Ik heb hier vorige week zo'n compresseurke gesloopt van alle overbodige plastic zodat het wat compacter mee te nemen is.
Bwa, je moet denk ik al een heel gefrustreerde grenswachter hebben voordat ze moeilijk gaan doen over foto's. Zolang ze er niet herkenbaar op staan gaan ze niet moeilijk doen. Als ze er wel op staan is het wel zo beleefd om het even te vragen. Dit jaar hebben we geen foto's genomen aan de grensovergangen, maar vorig jaar wel enkele keren. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Er zijn dees verlof nog wel meer gevoelige en beveiligde plaatsen geweest waar je eigenlijk geen foto's mocht trekken en we het toch gedaan hebben. Maar dat moet nog komen in het verslagsjiriki wrote:Kben wel benieuwd naar die grensovergangen, daar mocht je geen fotos nemen zeker?
Die Albanese verzekering, sja. Je bent sowieso verplicht om een groene kaart te hebben in Albani?. En Belgische verzekeringsmaatschappijen willen/kunnen/mogen? je daar niet voor verzekeringen. Dus op je normale groene kaart gaat "AL" mooi doorkruist zijn. Aan de grote drukke grensovergangen kan je zo'n verzekering kopen. Je hoeft maar te vragen waar je moet zijn. Wij zijn -net zoals de GYOA- langs een pietluttig overgangetje de grens over gegaan waar de grenswachter niet eens doorhad dat we niet verzekerd waren tot we hem vroegen waar we die konden kopen.sjiriki wrote:Die verzekering in albanie, hoe zit dat? Normaal passeren we die wel, is da zogezegd een groene kaart voor daar? Kheb dat gelezen kn WHOAtour ook dacht ik en heb toen erover gelezen of niet meer gelezen, hebben ze dan nog eentje gevonden daar?
Plus, kun je aan die grens iets vragen van, kijk ik heb gevraagd waar ik een kan kopen, alster dan iets gebeurt in de meanwhile?
Ik heb nogal mijn twijfels bij de waarde van die Albanese "verzekering" en uiteindelijk hebben we niet eens de moeite gedaan om er een te nemen. Ik heb wel geen idee wat het gevolg ervan is moest je toch iets voor hebben. Maar uiteindelijk waren we maar 3 dagen in het land en vooral op banen waar geen ander verkeer kwam.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Balkan Binnendoor
In de lokale restaurants in Bosni?, Montenegro en Albani? kan het dan nog best wel meevallen voor je hoor. Vlees is veruit het belangrijkste ingredi?nt, met brood/aardappelen/rijst/friet erbij. Maar groenten zijn vaak eerder iets waar ze pas achteraf aan gedacht lijken te hebben. De camping in Mora?a is daarvan een mooi voorbeeld: een gigantische schnitzel met een goede portie friet op een bord en dan apart een klein bordje met een paar schijfjes tomaat waar wat vinaigrette over zat om met ons 2 te delen. Op de plaatsen waar ze wat meer toeristen gewend zijn is er wel wat meer uitgebalanceerde voeding.sjiriki wrote: eten wat ik verdraag, vleesje en suiker... lol
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings