Z1000 '76

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Groovyness has been achieved Image

Image

Image Image

't Is nog altijd geel, maar zo net iets minder Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Z1000 '76

Post by Muug »

al nagedacht over uw outfit, eigenlijk?

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Daar zegt ge zoiets...op zoek naar een bananenpak dan maar Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Z1000 '76

Post by Muug »

Image
ik denk eerder aan zwart pakske, pothelm, motobril Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

Duidelijk ge?nspireerd door de 750 Yellow ... Image

Image Image Image

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Had idd gekund, maar eigenlijk komt het vanuit deze richting :

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Z1000 '76

Post by F M »

waaw, ne mach 2 ?


Wat ik me nu afvraag, ga je met die Kawa zelf rondrijden ? Of verjoop je hem als hij af is ? En hoop je er in dat geval winst uit te halen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Verkopen zeker niet...
Om er winst op te maken zou'k er een bedrag voor moeten vragen dat -volgens mij- geen mens eraan wil geven. Dus dat onderdeel interesseert mij eigenlijk niet.

Ermee rijden ga'k zeker doen, al is het maar een paar keer. Hij moet perfect werken en rijden. Of ik hem ingeschreven houd zal afhangen van een klapke met de verzekeringen en een eventueel aangepaste tarifi?ring.
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Z1000 '76

Post by petervdc »

Echt knap hoor !!
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Allez, 'k heb v?????l tijd om de rest in orde te zetten. Vandaag de uitlaatstukken gaan wegdoen om te laten chromeren.
Kleine wachttijd : 5 maand, ofte volgend jaar in februari Image Image ...diene mens verzuipt in het werk.

Verder heb ik een zot probleem met de claxons. Ik heb daar van die loeiluide schelpen opgezet van BMW.
Ze werken goed, totdat ik ze vastvijs op hun beugelke. Het moerke nog maar handvast draaien en het geluid verandert naar een
soort stervend rund-doodsreutel. Gevijs aan de regelschroefkes helpt niet, 't is ook geen elektrisch probleem (geleiding via de behuizing) maar
het lijkt iets louter mechanisch te zijn. Heel raar en voorlopig geen oplossing voor.

Het zadel gaat deze week (hopelijk) nog naar Artistiek voor een totale make-over. De rest is gezellig knutselwerk : darmpkes snijden, passagiersvoetsteunen,
binnenkant van het plastic zwart spuiten,...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

Stom misschien, maar mankeert er nergens een rubberke tussen de bout en de claxon? Ge weet wel, zoiets waardoor ge die niet te vast kunt zetten, waardoor ze nog een beetje kunnen 'bewegen'.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Z1000 '76

Post by duibhce Kaelann »

ik denk ook in die richting.
Door het aanspannen van de bout is misschien de behuizing een beetje vervormd waardoor het membraan niet meer vrij kan trillen?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Z1000 '76

Post by zappa »

gelijk bij een fietsbel, als dat metaal potje te hard opgevezen is : klingklong Image als je da wa losser zet dring dring Image (niet dak veel fiets Image ) Image
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Er waren geen rubberkes bij het pakket, maar ik had die al zelf gemaakt om nekeer te proberen. Maakt niks uit.
Het lijkt mij logisch dat, als ge echt hard aantrekt, die behuizing gaat vervormen. Maar het begint al bij met 2 vingers handvast
aandraaien Image . Moest het asje lang genoeg zijn, zou ik ze proberen klemmen met 2 moeren zonder dat er enige spanning
op de behuizing komt, maar daar is dat aske te kort voor...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Gewone M6...moest die as langer zijn dan klemde ik gewoon de beugel tussen 2 moeren, zonder dat er enige druk op de behuizing kwam te staan.
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

post eens een prentje als je wil, ik zie 't niet helemaal ...
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Z1000 '76

Post by Theo »

maak er anders een verlengstukje op....

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Zo goed als klaar. Zadel staat erop, laatste stickers zijn gemaakt en ze zijn ondergespoten onder een derde laag vernis. Zelfgemaakte beugelkes voor zijpoot en middenbok laten poederlakken (tesamen met nog wat andere dingen van de KTM).
Voorste rempomp nog moeten reviseren. Ge reviseert ??n ding niet et hopla wet van Murphy Image Image .

Nog slechts 3,5 maand wachten op de uitlaatbochten Image .

Image

Image
Nil volentibus arduum

Post Reply