Z1000 '76

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

...en mij wist te vertellen dat het soort aluminium hier gebruikt, geen zuiver aluminium is maar een legering. Daarom dus dat die vlekken erin zitten : dat zijn plaatsen waar de legering iets minder alu bevat. En dat stuk kunt ge dan ook niet dezelfde glans geven dan de rest.

...
Zwart verven Image Image
Image poederlakker, deel 2. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Image

poederlakken Image Image

ketterij Image

foei Image

stout Image

Allez mannen, dat past nu toch van geen kanten op dienen blok h? Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

nee, eigenlijk komt zo'n gebruikte-pizzaplaat-motief beter uit. Image

mijn buurman zit in de machinebouw (ontwerpen en uitvoeren, etiketteermachienen). volgens hem kan poederlakken tegenwoordig zelfs chrom?-look of transparant.
ge zult waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat betreft prijsverschil. maar we zijn 't erover eens dat de huidige look ook geen zicht is, right?

er is nog een proced?, maar dan moet ik eens gaan zoeken in de Transalp thread op advrider. (geef mij een week Image )
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Z1000 '76

Post by Cotthem »

nee, eigenlijk komt zo'n gebruikte-pizzaplaat-motief beter uit. Image

mijn buurman zit in de machinebouw (ontwerpen en uitvoeren, etiketteermachienen). volgens hem kan poederlakken tegenwoordig zelfs chrom?-look of transparant.
ge zult waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat betreft prijsverschil. maar we zijn 't erover eens dat de huidige look ook geen zicht is, right?

er is nog een proced?, maar dan moet ik eens gaan zoeken in de Transalp thread op advrider. (geef mij een week Image )
3 dagen Bert, ....3 dagen

Image
"...the path is the destination"

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Z1000 '76

Post by den Bullet »

:shock:

poederlakken Image Image

ketterij Image

foei Image

stout Image

Allez mannen, dat past nu toch van geen kanten op dienen blok h? Image ...
Bwoa, 'k weet ni, maar ik ben dan ook ne zwarte carter-freak Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

'k vind het niet ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Z1000 '76

Post by Stefke »

'k vind het niet ...
Image
er is nog zoveel dat ik niet gevonden heb... Image

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Stapkes verder...

Blok terug in frame gehangen. Omgekeerde procedure dan het demonteren : blok op zijn kant gelegd, frame erover laten zakken, vastgevezen en rechtgezet. Ging vanzelf.
T-stuk en kroonplaat zijn ook opgekuisd.

Image

Image

Gingen niet vanzelf : demontage van de vorkpoten. Niks speciaals, zo standaard als't maar kan.
En toch drie man nodig geweest om ze uit elkaar te krijgen.
Probleem was het losmaken van de dempers in de buitenpoten. Onderaan nen dikken imbus en meer niet, maar beide dempers draaiden vrolijk mee in't rond. In de (rotslechte) Haynes staat niets of niemendal vermeld van enige special tool om de dempers mee te blokkeren, en door er met de pitslamp in te schijnen was er niks te zien van enige inkeping of vorm in de kop van de dempers.
Mijn inspiratie was op, dan maar nekeer naar de mannen van Mototech getrokken met mijn oud ijzer. Uiteindelijk zijn ze losgekomen door de binnenpoten hard in te duwen en zo de dempers te blokkeren. Stel u volgende sc?ne voor : 2 man hangt elk met zijn vol gewicht aan nen dikke schroevendraaier door de gaten van de remklauwophanging, nen 3de hangt daar over met een bouloneuze om den imbus los te schieten Image Image .
Opmerking van Stefaan : "Ik hoop dat er nu efkes geen klanten binnenkomen en dees in't oog krijgen."

Image

Maar soit, ze zijn los en er is niks kapot. Toppunt : er zitten weldegelijk 2 rechte kantjes aan de bovenkanten van de dempers, ge hebt er dus wel degelijk iets van nen tool voor nodig.

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Z1000 '76

Post by Blackbert »

Mooi mooi mooi Image

En wat heb je uiteindelijk met de carterdeksels gedaan?


nog niks, er gewoon opgevezen.[/size:kkw5ia2z] Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Mooi mooi mooi Image

En wat heb je uiteindelijk met de carterdeksels gedaan?

nog niks, er gewoon opgevezen.[/size:25zybaxg] Image


Image
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Z1000 '76

Post by Wipr »

Ziet er heel goed uit. Die wielen die achter het frame staan met je motorblok kan je er mss opleggen (als ze niet op de andere moeten) om een scrambler look te cree?ren. Image

Gelijk welke kleur je het carterdeksel etc ook geeft. Doe dan heel het blok in dezelfde kleur al kan een kleurverschil soms niet lelijk zijn. http://www.physics.rutgers.edu/~lorenzo ... ue_500.jpg

Polieren of enkel dat stuk toch chromeren kan volgens mij ook niet lelijk zijn. Loopt wat op dezelfde hoogte als je uitlaten die ook een chrom?-look hebben toch.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Prulwerk...zo af en toe eens een kwartierke in't voorbijlopen Image ...

- Nieuwe balhoofdlagers, T-stuk en kroonplaat gemonteerd
- Achterbrug met nieuwe lagers gemonteerd
- Kort chroom achterspatbord gemonteerd (nieuwe rubbers voor gesneden)
- Batterijbak gemonteerd met nieuwe rubbers

Image
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Z1000 '76

Post by TRooPER »

der staan al gietwielen onder ook Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Z1000 '76

Post by fore »

Prulwerk...zo af en toe eens een kwartierke in't voorbijlopen Image ...

Image
ik heb naar Herman gebeld, om zijn doos te komen halen, maar hij pakt nie op ... Image Image

'k moet wel constateren ... gij werkt 'proper' ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

ik heb naar Herman gebeld, om zijn doos te komen halen, maar hij pakt nie op ... Image Image
Image

Ik weet zelfs nie wie dat is...da's zo een doos die we nekeer meegegrabbeld hebben in een grootwarenhuis om de boodschappen in te doen Image ...
Nil volentibus arduum

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Z1000 '76

Post by Theo »

vandaar dat 'm zo proper werkt: dat absorbeert zelfs de olie die gemorst wordt, waardoor het eigenlijk maar lijkt alsof hij proper werkt Image Image Image

Maar hoed af hoor, ferm gedaan dat motorblok en het frame Image
Benieuwd hoe dat er gaat uitzien eens hij af is.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Z1000 '76

Post by Raketman »

Nie goed wakker zeker ?

Toevallig staan er 2 dozen op diene foto...

Maar allez, goed om te zien dat er zoveel interesse is in de dozen die ik gebruik Image ...

Image
Nil volentibus arduum

Post Reply