poederlakker, deel 2.Zwart verven...en mij wist te vertellen dat het soort aluminium hier gebruikt, geen zuiver aluminium is maar een legering. Daarom dus dat die vlekken erin zitten : dat zijn plaatsen waar de legering iets minder alu bevat. En dat stuk kunt ge dan ook niet dezelfde glans geven dan de rest.
...
Z1000 '76
Re: Z1000 '76
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Z1000 '76
poederlakken
ketterij
foei
stout
Allez mannen, dat past nu toch van geen kanten op dienen blok h? ...
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
nee, eigenlijk komt zo'n gebruikte-pizzaplaat-motief beter uit.
mijn buurman zit in de machinebouw (ontwerpen en uitvoeren, etiketteermachienen). volgens hem kan poederlakken tegenwoordig zelfs chrom?-look of transparant.
ge zult waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat betreft prijsverschil. maar we zijn 't erover eens dat de huidige look ook geen zicht is, right?
er is nog een proced?, maar dan moet ik eens gaan zoeken in de Transalp thread op advrider. (geef mij een week )
mijn buurman zit in de machinebouw (ontwerpen en uitvoeren, etiketteermachienen). volgens hem kan poederlakken tegenwoordig zelfs chrom?-look of transparant.
ge zult waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat betreft prijsverschil. maar we zijn 't erover eens dat de huidige look ook geen zicht is, right?
er is nog een proced?, maar dan moet ik eens gaan zoeken in de Transalp thread op advrider. (geef mij een week )
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Z1000 '76
3 dagen Bert, ....3 dagennee, eigenlijk komt zo'n gebruikte-pizzaplaat-motief beter uit.
mijn buurman zit in de machinebouw (ontwerpen en uitvoeren, etiketteermachienen). volgens hem kan poederlakken tegenwoordig zelfs chrom?-look of transparant.
ge zult waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat betreft prijsverschil. maar we zijn 't erover eens dat de huidige look ook geen zicht is, right?
er is nog een proced?, maar dan moet ik eens gaan zoeken in de Transalp thread op advrider. (geef mij een week )
"...the path is the destination"
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Z1000 '76
Bwoa, 'k weet ni, maar ik ben dan ook ne zwarte carter-freak
poederlakken
ketterij
foei
stout
Allez mannen, dat past nu toch van geen kanten op dienen blok h? ...
Re: Z1000 '76
'k vind het niet ...
er is nog zoveel dat ik niet gevonden heb...
Re: Z1000 '76
Stapkes verder...
Blok terug in frame gehangen. Omgekeerde procedure dan het demonteren : blok op zijn kant gelegd, frame erover laten zakken, vastgevezen en rechtgezet. Ging vanzelf.
T-stuk en kroonplaat zijn ook opgekuisd.
Gingen niet vanzelf : demontage van de vorkpoten. Niks speciaals, zo standaard als't maar kan.
En toch drie man nodig geweest om ze uit elkaar te krijgen.
Probleem was het losmaken van de dempers in de buitenpoten. Onderaan nen dikken imbus en meer niet, maar beide dempers draaiden vrolijk mee in't rond. In de (rotslechte) Haynes staat niets of niemendal vermeld van enige special tool om de dempers mee te blokkeren, en door er met de pitslamp in te schijnen was er niks te zien van enige inkeping of vorm in de kop van de dempers.
Mijn inspiratie was op, dan maar nekeer naar de mannen van Mototech getrokken met mijn oud ijzer. Uiteindelijk zijn ze losgekomen door de binnenpoten hard in te duwen en zo de dempers te blokkeren. Stel u volgende sc?ne voor : 2 man hangt elk met zijn vol gewicht aan nen dikke schroevendraaier door de gaten van de remklauwophanging, nen 3de hangt daar over met een bouloneuze om den imbus los te schieten .
Opmerking van Stefaan : "Ik hoop dat er nu efkes geen klanten binnenkomen en dees in't oog krijgen."
Maar soit, ze zijn los en er is niks kapot. Toppunt : er zitten weldegelijk 2 rechte kantjes aan de bovenkanten van de dempers, ge hebt er dus wel degelijk iets van nen tool voor nodig.
Blok terug in frame gehangen. Omgekeerde procedure dan het demonteren : blok op zijn kant gelegd, frame erover laten zakken, vastgevezen en rechtgezet. Ging vanzelf.
T-stuk en kroonplaat zijn ook opgekuisd.
Gingen niet vanzelf : demontage van de vorkpoten. Niks speciaals, zo standaard als't maar kan.
En toch drie man nodig geweest om ze uit elkaar te krijgen.
Probleem was het losmaken van de dempers in de buitenpoten. Onderaan nen dikken imbus en meer niet, maar beide dempers draaiden vrolijk mee in't rond. In de (rotslechte) Haynes staat niets of niemendal vermeld van enige special tool om de dempers mee te blokkeren, en door er met de pitslamp in te schijnen was er niks te zien van enige inkeping of vorm in de kop van de dempers.
Mijn inspiratie was op, dan maar nekeer naar de mannen van Mototech getrokken met mijn oud ijzer. Uiteindelijk zijn ze losgekomen door de binnenpoten hard in te duwen en zo de dempers te blokkeren. Stel u volgende sc?ne voor : 2 man hangt elk met zijn vol gewicht aan nen dikke schroevendraaier door de gaten van de remklauwophanging, nen 3de hangt daar over met een bouloneuze om den imbus los te schieten .
Opmerking van Stefaan : "Ik hoop dat er nu efkes geen klanten binnenkomen en dees in't oog krijgen."
Maar soit, ze zijn los en er is niks kapot. Toppunt : er zitten weldegelijk 2 rechte kantjes aan de bovenkanten van de dempers, ge hebt er dus wel degelijk iets van nen tool voor nodig.
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
Mooi mooi mooi
En wat heb je uiteindelijk met de carterdeksels gedaan?
nog niks, er gewoon opgevezen.[/size:kkw5ia2z]
En wat heb je uiteindelijk met de carterdeksels gedaan?
nog niks, er gewoon opgevezen.[/size:kkw5ia2z]
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Z1000 '76
Mooi mooi mooi
En wat heb je uiteindelijk met de carterdeksels gedaan?
nog niks, er gewoon opgevezen.[/size:25zybaxg]
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
Ziet er heel goed uit. Die wielen die achter het frame staan met je motorblok kan je er mss opleggen (als ze niet op de andere moeten) om een scrambler look te cree?ren.
Gelijk welke kleur je het carterdeksel etc ook geeft. Doe dan heel het blok in dezelfde kleur al kan een kleurverschil soms niet lelijk zijn. http://www.physics.rutgers.edu/~lorenzo ... ue_500.jpg
Polieren of enkel dat stuk toch chromeren kan volgens mij ook niet lelijk zijn. Loopt wat op dezelfde hoogte als je uitlaten die ook een chrom?-look hebben toch.
Gelijk welke kleur je het carterdeksel etc ook geeft. Doe dan heel het blok in dezelfde kleur al kan een kleurverschil soms niet lelijk zijn. http://www.physics.rutgers.edu/~lorenzo ... ue_500.jpg
Polieren of enkel dat stuk toch chromeren kan volgens mij ook niet lelijk zijn. Loopt wat op dezelfde hoogte als je uitlaten die ook een chrom?-look hebben toch.
Re: Z1000 '76
Prulwerk...zo af en toe eens een kwartierke in't voorbijlopen ...
- Nieuwe balhoofdlagers, T-stuk en kroonplaat gemonteerd
- Achterbrug met nieuwe lagers gemonteerd
- Kort chroom achterspatbord gemonteerd (nieuwe rubbers voor gesneden)
- Batterijbak gemonteerd met nieuwe rubbers
- Nieuwe balhoofdlagers, T-stuk en kroonplaat gemonteerd
- Achterbrug met nieuwe lagers gemonteerd
- Kort chroom achterspatbord gemonteerd (nieuwe rubbers voor gesneden)
- Batterijbak gemonteerd met nieuwe rubbers
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
der staan al gietwielen onder ook
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Z1000 '76
ik heb naar Herman gebeld, om zijn doos te komen halen, maar hij pakt nie op ...Prulwerk...zo af en toe eens een kwartierke in't voorbijlopen ...
'k moet wel constateren ... gij werkt 'proper' ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Z1000 '76
ik heb naar Herman gebeld, om zijn doos te komen halen, maar hij pakt nie op ...
Ik weet zelfs nie wie dat is...da's zo een doos die we nekeer meegegrabbeld hebben in een grootwarenhuis om de boodschappen in te doen ...
Nil volentibus arduum
Re: Z1000 '76
vandaar dat 'm zo proper werkt: dat absorbeert zelfs de olie die gemorst wordt, waardoor het eigenlijk maar lijkt alsof hij proper werkt
Maar hoed af hoor, ferm gedaan dat motorblok en het frame
Benieuwd hoe dat er gaat uitzien eens hij af is.
Maar hoed af hoor, ferm gedaan dat motorblok en het frame
Benieuwd hoe dat er gaat uitzien eens hij af is.
Re: Z1000 '76
Nie goed wakker zeker ?
Toevallig staan er 2 dozen op diene foto...
Maar allez, goed om te zien dat er zoveel interesse is in de dozen die ik gebruik ...
Toevallig staan er 2 dozen op diene foto...
Maar allez, goed om te zien dat er zoveel interesse is in de dozen die ik gebruik ...
Nil volentibus arduum