Page 11 of 12

Re: Z1000 '76

Posted: 16 Feb 2011 10:33
by zappa
Mijlpaal bereikt...Image

Wauw Image Image wat ne beauty! En zijn kontje met die twee schuin naar boven gerichte uitlaten Image

Image

Re: Z1000 '76

Posted: 23 Feb 2011 20:06
by Raketman
Woensdag afsteldag. Eerst en vooral kweeniehoeveel tijd verloren met mij te herinneren waar de sycnhroschroeven zaten. Volgens den boek zaten die rechts van elke carbu, maar 't heeft toch een half uur geduurd eer ik doorhad dat ik op de tekening van ne Z900 zat te kijken. Die van den 1000 staan er gewoon niet in. Na grasduinen in de foto's van de carburatoren dan toch uiteindelijk gevonden dat ze onder de dekselkes zitten ipv ernaast Image ...

Image

'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu Image . 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500 Image Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig Image ...dolle pret.

Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :

Image

Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.

Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .

Re: Z1000 '76

Posted: 24 Feb 2011 10:25
by laouen

Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen Image .
laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image

Re: Z1000 '76

Posted: 24 Feb 2011 21:55
by Raketman
laat weten wanneer h?, da wil ik in't echt meemaken Image
Geen slecht gedacht, dan heb ik ne lift naar huis assem in panne valt Image ...

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 00:41
by Raketman
Dat zal nog efkes op zich laten wachten vrees ik, net iets te weinig tijd daarvoor. Zeker op dit moment.

Bij deze is het officieel : 't spel is af.
Gisteren en vandaag de eerste kilometers afgemaald (50 ofzo) en hij lijkt in ieder geval redelijk betrouwbaar. Gisteren is de koplamp vrijwel meteen gesprongen maar gelukkig hadden ze bij Mototech nog zo'n prehistorisch geval (40-45W !) liggen. Per ongeluk welliswaar maar dat vond ik niet erg Image .

Schakelt goed, vette koppelbeer, jankt hoog in toeren gelijk nen echte Kawa. De remmen zijn dubieus zoals bij alle motoren van de jaren '70 maar ze vertragen maar poverkes. Misschien dat het nog betert als de blokken wat gezet zijn. Wegligging is ongelofelijk stabiel, maar ge moet er eigenlijk mee rijden gelijk ne sportmoto.
In mijn geval vooral voor de zithouding, die is op zijn minst gezegd heftig Image . Dat bennekik nie gewoon zenne, 't gevolg was natuurlijk ook dat het gisterenavond fysiek te vergelijken was met de dag na een loodzware fitnesstraining. Stijf gelijk een plank, geknepen in dat stuur niet normaal, argwanend luisteren naar elk geluid dat vanonder den tank kwam. Stress Image ...
Vandaag was't al veel beter Image . Ondanks het feit dat ik hem nog eens nat moet herschuren en opnieuw poulieren is dit project klaar Image .

Image

Image

Image

Image

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 08:07
by duibhce Kaelann
sjieke dinges Image

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 08:26
by zappa
wrhaag schoon! schoon! Image

En goed gezien zo foto' s nemen, met die laagstaande gele zon, dat staat hem Image

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 09:12
by F M
Onwaarschijnlijk goed gedaan ! Image



Maar nuchter als ik ben: wat gaat er nu mee gebeuren ? Ga je er zelf (veel) mee rijden? Komt hij in de living te staan? Verkoop je hem ?

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 09:18
by diskeletloetje
toen ik gisterenavond omstreeks een uur of 5 met den oto bij Mototech passeerde, zag ik eerst Johan en daarna iemand die leek op Raketman die zijn handschoenen aan het aandoen was, in het gezelschap van een gele moto Image
Ik heb nog niet de eer gehad om de Kawa in rijdende modus te aanschouwen, maar dus wel in geparkeerde.
Het ging allemaal nogal vlug, maar in die enkele seconden tijd heeft die gele kawa toch een opvallende indruk gemaakt Image

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 09:51
by Tom Thumper
Ik ben nog eens naar de eerste foto's gaan kijken! Image Chapeau!

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 12:45
by Raketman
d'r plakt zelfs al een plakkerke op van de Ace Caf?
Image
Stickertuning...ik ben wel speciaal voor dat stickerke naar Londen geweest h? Image
'k Heb ook nog nen headlight cover liggen Image .

@FM : houden -vaneigenst- en er af en toe nekeer mee rijden, en voor de rest schoon in de garage bij zijn vriendjes. Verkopen, pfff wie wil zoiets ? Staat niet origineel, ik zet die gelijk ik dat persoonlijk schoon vind dus het moet al wreed lukken als ge iemand vindt die hem exact zo wil hebben h?. Wat hij waard is of zou kunnen opbrengen is dus geheel onbelangrijk voor mij...

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 13:12
by Wipr
Het is zonder twijfel ontzettend knap wat je ervan gemaakt hebt.
Dat je zo aan een motor kan werken. Image Image Je doet het allemaal zelf en dat alleen is iets waar ik heel veel respect voor heb. Zoals dat afstellen van die motor. Chique.

Zoals gezegd niets dan lovende woorden over de motor"produktie" maar het zou niets voor mij zijn. Zowel model als de zithouding. Ga jij maar naar de kine. Image

In ieder geval. Veel succes met deze oude rakker met bloedtransfusie

Re: Z1000 '76

Posted: 03 Mar 2011 17:15
by den Bullet
...
Diene cover is wel cool. Alleen, dat past niet op mijne Pan..... Image Image Image
Correctie: uwe reisjonk past ni op diene cover Image

Re: Z1000 '76

Posted: 15 Mar 2011 13:28
by Cotthem
sjiek!!!

Re: Z1000 '76

Posted: 15 Mar 2011 19:45
by Stefke
in't echt is 'm nog sjieker! Image