Page 1 of 1

Posted: 14 Dec 2009 20:17
by Tom Thumper
Gisteren een nieuw verkeersbord tegen gekomen met een adaptief onderbord. De tekst wordt automatisch aangepast aan de noodwendigheden die op de voorbijrijdende weggebruikers van toepassing zijn.

Hier zien we het bord toen een KTM passeerde in de "eco-modus"

Seg, Roeligan, van waar komt uw nick eigenlijk. Op deze foto is dat niet echt duidelijk. Image

Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 14 Dec 2009 20:24
by Raketman
Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 14 Dec 2009 20:34
by Stefke
Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 14 Dec 2009 21:00
by Cotthem
kon nie kiezen wat schrijven als commentaar, bij deze Image

"Naast de 100pk versie beschikt KTM nu ook over een 3 idioten - versie"

"KTM voor beginners"

"Roeleke zijn eerste stapjes op een KTM"

"I'd rather push my ktm, then ride a t?n?r?"

"jaja den Bert zit nog altijd achter, blijven duwen mannen!!!" (strak toeristisch noemen ze dat dan)

"ECO-OFF-ROADING"

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 14 Dec 2009 21:02
by duibhce Kaelann
Image Image Image Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 12:06
by Muug
waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 12:12
by Theo
hahahah, ik heb buikpijn van 't lachen Image Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 13:04
by Blackbert
dat gasgeven bergaf kan lastig zijn. in 't voorjaar in Florac met ene op stap met zo'n koppeling. moet erbij zegen dat zijn ORervaring redelijk basic was. Bon, afdaling: gras, dennenaalden, schrik om te remmen, geen motorrem wegens te weinig toeren. ineens zie ik die versnellen, recht op zijn voorganger af. hij heeft hem dan maar de bremstruiken ingestuurd, schone tuimel als gevolg: gekneusde schouder, voorvelg paraplu, vork getorst.
kroonplaten weer in lijn gezet, naar de camping gewiebeld. niet lang daarna was zijn rekluse te koop ...

't is dus duidelijk niet het wondermiddel dat sommigen ervan verwachten om gebrek aan rijtechniek op te vangen. integendeel, ik heb de indruk dat je al een stevig basis moet hebben om dat correct te kunnen gebruiken zonder verrassingen.

Btw, staat uw S-vering nu helemaal op punt?

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 17:07
by fore
waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????
... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 17:34
by Tom Thumper
waarom in godsnaam een rekluse koppeling gemonteerd????
... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 15 Dec 2009 17:48
by fore
... Ne mens probeert vanalles om een scooter gevoel te krijgen op een KTM ... Image Image
Euh... een automatische koppeling is nog iets anders dan een continue variabele transmissie zoals op ne scooter he...
Image ... 't gaat toch over de koppeling ... niet Image

Da's de volgende stap waarschijnlijk ... ne variomatic op de KTM ... Image
ne rekluse voorkomt alleen excesieve slip op de platen en stilvallen bij technische passages aan lage snelheid, zonder dat ge uw koppeling moet inknijpen...
Ikzelf heb nooit anders geweten ... Image

Re: Adaptieve verkeersborden

Posted: 16 Dec 2009 10:35
by Theo
het jaar is bijna om, maar de Fore moet toch nog rap den eerste prijs binnesleuren hoor
Image Image Image Image Image