Page 1 of 2

Re: Moos

Posted: 15 Dec 2009 20:14
by Muug
tja
met dat de GS buiten is, had het weinig zin om die schokbreker hier te laten liggen Image Ah, had ik ook maar zo'n grote stal als gij, dan had ik mijn GS gerust een paar jaarkes in een hoekske kunnen zetten, met een doekje over, wachtend tot ik er weer zin in zou krijgen. Image

Re: Moos

Posted: 15 Dec 2009 22:19
by Blackbert
Dankuwel voor de adviezen gasten, ne keer alles wat ik nodig heb op een rijtje zetten, en dan in een mailke of 3, 4. Ik was al niet van plan daar een supperdeluxe spel van 700? onder te hangen. trouwens, langds rechts zit de batterij, langs links de luchtfilterkast. tenzij ik dus naar 2 K&N potjes onder de tank ga is er gewoon geen plaats voor al die hi-tech attributen.

Re: Moos

Posted: 15 Dec 2009 23:36
by Tom Thumper
Prijzen van veren en olie in de voorvork vallen best mee. Eens je de juiste veer met de de juiste hoeveelheid olie van de juiste dikte hebt gevonden, ga je daar niet meer moeten aankomen. Extra gewicht van bagage of van jezelf als je plannen in die richting hebt, zit namelijk op achterwiel en zal je daar aanpassen. Een mailtje naar Casaer, Thijs of mototuning in Mol voor de WP's zal al wat duidelijkheid brengen. Lijkt me niet echt evident omdat de vork niet de originele van de TA is maar om dat op te lossen zijn er weer vakmensen.

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 02:12
by Blackbert
Als ik 't allemaal een beetje goed gevolgd heb, is een langere veer dan OEM geen probleem, gewoon een paar krullen verder doorzagen. Voor rond de 100? aan materiaal moet dat kunnen.

Een demper zal toch iets rond de 4?500 zijn vrees ik, very basic. En in feite, 't is niet de bedoeling met da spel van bos en cross naar circuit te gaan en terug. Als ik goed uitleg waarvoor die moet dienen en hij wordt daarnaar gemaakt, heb ik geen 5 instelknopkes nodig.

We zien wel.

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 09:34
by Muug
Een demper zal toch iets rond de 4?500 zijn vrees ik, very basic. En in feite, 't is niet de bedoeling met da spel van bos en cross naar circuit te gaan en terug.[u:2u2kg07f] Als ik goed uitleg waarvoor die moet dienen en hij wordt daarnaar gemaakt, heb ik geen 5 instelknopkes nodig.[/u:2u2kg07f]
Klopt geheel. En bovendien heeft elke vering, hoe basic ook een regelbare veervoorspanning en een knopke om de ingaande demping te regelen. Anders moet ge ook eens advies vragen aan Timpo. Daar over 't water hebben ze merken die wij niet kennen maar die w?l even goed zijn als wilbers of wp of ohlins. Met dat de pond zo interessant staat, kunde misschien beter ginder iets kopen.

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 09:56
by TRooPER
Bert,

ne keer kijken of een hyperpro veerke voor niet zou passen , desnoods met een paar extra bussen in uw vork,


en van mijn carb in combinatie met de laser weet ik dat zelf niet: heb die door AVRacing in destelbergen laten afstellen op de bank. in combinatie met een K&N luchtfilter. Ge moet bij die mens wat tijd hebben, want hij heeft dat zelf niet.

@tom thumper,
als er nog chocomousse overblijft tot ik terug in tland kom ist OK,

Kiwiman Image

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 14:58
by Blackbert
geweldige streek waar ge hebt rondgebaggerd , [b:16ad9yvk]waar is da eigenlijk[/b:16ad9yvk] Image
Ge moet daar precies rapper dan 50 rijden ( zie laatste foto )
Image Image
Suiker, witbier, Alphajets, ... Image


Hyperpro staat op 't lijstje, zeker voor de voorkant. Denk dat ik mijn licht ook eens ga opsteken bij de Transalpclub. en ja, Engeland ...

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 21:02
by zappa
Ik zag vandaag in Deinze een trike met noppen!! de voorkant zag eruit als de kwijlmoto van Blackbert, met twee vlak bij elkaar staande koplampen, ook zo'n kuipje/ scherm, en 1 zitplaats extra achteraan, naast L&R alu bakken. De rest in zwart gespoten.

Waarschijnlijk ga je daar mee niet op uw dooze, en als dat genoeg trekkracht heeft moet dat vast wel leuk hotsen/botsen zijn door de moos (moore )

Zag in een boekje een desert racer Steve McQeeun replica, wel dat zou ik ook wel zien zitten als off roader, niet hoog van zit hoogte?

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 21:17
by laouen
geweldige streek waar ge hebt rondgebaggerd , [b:38s2ciz9]waar is da eigenlijk[/b:38s2ciz9] Image
Ge moet daar precies rapper dan 50 rijden ( zie laatste foto )
Image Image
Suiker, witbier, Alphajets, ... Image
zo ongeveer in onzen hof dus Image

Re: Moos

Posted: 16 Dec 2009 22:28
by Blackbert
Zag in een boekje een desert racer Steve McQeeun replica, wel dat zou ik ook wel zien zitten als off roader, niet hoog van zit hoogte?
Triumph Scrambler? niet slecht in een schoon collectie. Image

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 00:48
by Tom Thumper
Zag in een boekje een desert racer Steve McQeeun replica, wel dat zou ik ook wel zien zitten als off roader, niet hoog van zit hoogte?
Triumph Scrambler? niet slecht in een schoon collectie. Image
Image

En traajken zuigen! Daar kan je niet eens mee op uw doos gaan Image

@ Laouen: Avontuur in uwen hof! En meer dan je kan vermoeden, noppenbandjes op de T?n?r?, een 640tigske ook met tsjoepen er op en je kan mee. Image
Image

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 07:42
by Blackbert
hmm: [url]

wreed toffe pee trouwens.

Image

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 10:15
by Raketman
Nen Tricker is nen halven trial, ik kan mij best voorstellen dat ge u daar onnozel mee kunt amuseren...

Die passage op dienen band vind ik er wel een beetje over...ene put in de bedding door erosie en ge zijt uw spellement kwijt in the middle of nowhere.
Als ge zot genoeg zijt Image Image ...

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 18:35
by zappa
Een trail mag die ook de weg op? (nr plaat?)
Ik zag er redelijk wat 2de hands, ook enkele met een zitplaats, en dat lijkt me ook licht en niet hoog?

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 19:00
by Raketman
't Is te zien...die van mij is ooit ingeschreven geweest. Dus als ik daar terug lichten opzet, verzeker en inschrijf dan mag ik daar mee op de baan.

Als ge nen 2-takt zou kopen van voor 2006 en die is nooit ingeschreven geweest gaat dat bvb al niet meer.
Met de nieuwe viertakten zou het geen probleem mogen zijn.

Maar aangezien ge spreekt van trialmoto's met zadels wil dat bijna zeggen dat da al oudere moto's zijn, dus als die geen oud inschrijvingsbewijs kunnen voorleggen kunt ge daar dus niet meer mee de baan op.

Met nen trial op't straat rijden is geen aangename ervaring zenne, die vering is niet gemaakt om 70km/h te rijden. Net zomin als echte trialbanden. Die smelten weg gelijk sneeuw voor de zon. Trial noppekes zijn zo zacht dat ge ze met uw vingers gemakkelijk 90? kunt draaien Image .
Ook de versnellingsbak is daar niet voor geschikt. De eerste drie versnellingen zijn veldversnellingen, pas in 4de krijgt ge iets waar ge wat snelheid mee kunt maken.

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 19:58
by zappa
[quote="Blackbert
Triumph Scrambler? niet slecht in een schoon collectie. Image[/quote]

82 zithoogte, en met naft 220kg, niet direkt een licht dingetje om mee in de slobber te gaan morsen, tevens den prijs dikke 9000euuuuu laat maar dan. Image

Wist niet dat dit nog bestaat Image [url]

Re: Moos

Posted: 17 Dec 2009 20:04
by Raketman
Staat als "enduro" maar is nen oldtimer trial...

Re: Moos

Posted: 18 Dec 2009 11:31
by den Bullet
Staat als "enduro" maar is nen oldtimer trial...
Is ne Victor (zelfde motor als nen B40) Image