sneeuw

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Post by Cotthem »

de Cotthem-pas is gesloten, ik moet zelfs mijn koekblik laten staan in het begin van de straat. Ik geraak gewoon niet tot aan mijn huis Image
Dat heb ik hier nog niet meegemaakt.
"...the path is the destination"

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: sneeuw

Post by Raketman »

Ik moest deze voormiddag iets bij mijn ouders gaan halen...daar al vast gereden met den auto (ik zat naast de oprit ipv erop Image , nie eens gezien) en dan geraakte ik hier niet meer op den hof. Auto dwars op't straat gezet om achteruit den hof op te geraken en 't was gedaan Image . Kwartierke vaste sneeuw staan wegkrabben achter de wielen, 2 buren erbij en toen stond hij weer op den hof.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sneeuw

Post by Muug »

ik ben naar Gent gereden en terug Image

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: sneeuw

Post by zappa »

wij zijn gisteren naar de Ardennen gereden en vandaag terug, 1uur langer over gedaan, maar al bij al kon het er nog mee door.

Respect voor de Ardenners ( klapje gedaan met de kassierster van den delhaise) ze neemt altijd een pakje zout mee in de auto, voor 't geval ze naast de weg zou glijden en haar wiel begint door te draaien, en met een autotapijtje kan je u ook "debroeien" Image

Als er zoals nu al enkele dagen (bent al meer dan beu) sneeuw ligt, stel ik me toch de vraag wat mensen er aan vinden om op skieverlof te gaan, ik vind niks leuk aan die sneeuw, glijden, vuil tot in uw huis, doorweekte schoenen / kleren, kou, en als't ga smelken overal gelijk bruinezeep Image
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: sneeuw

Post by diskeletloetje »

Daarnet moest ik dik tegen mijn goesting naar Wetteren...
Het moet zijn dak iets gemist heb want blijkbaar zijn de voorrangsregels veranderd als het gesneeuwd heeft... Ik heb gelukkig nog tijdig kunnen anticiperen op dat debiel rijgedrag, maar de volgende keer haal ik geen stoten meer uit voor die kalvers...dan rij ik er los op!
En terug op den hof raken was ook bijna onmogelijk...een half uur staan patineren in die drek, maar uiteindelijk toch boven geraakt Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: sneeuw

Post by Blackbert »

vandemorgen om 6h30 naar 't werk, zelfs de expressweg lag nog schoon wit. Image
en geen verkeer. Image

beetje spelen in de bochten, eens wat teveel gas geven, en zien wat dat beestje doet. tof, en ge leert ook wel iets bij. 't feit dat de huidige Volvo vooraan trekt maakt het wel wat minder spannend. Image

Loetje: een stevigere aanloop nemen. uw garagepoort zorgt wel dat ge niet te ver doorschiet. Image
grease up your baby for a ball on the hill

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: sneeuw

Post by kirikoe »

Ikke ben nu zeer tevreden van mijn winterbanden Image

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: sneeuw

Post by zappa »

Ik heb mijn moto van onder het afdakje, waar hij normaal bij frekwent gebruik staat, binnen gereden, in een verwarmde plaats.
Het was van woensdag geleden dat ik er nog op zat Image maar hij startte onmiddelijk Image dan h??l voorzichtig door de dikke laag sneeuw, juist aan de drempel, daar ging hij niet op met 't voorwiel, begon 't achterwiel te schuiven, maar met een balkje d'r bij lukte 't wel om hem binnen te rijden.

Ach heel mijne avond goed, al was't maar 10 meter ver Image Image Image
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: sneeuw

Post by Cotthem »

Mijnen tracteur staat buiten onder een dikke sneeuwlaag wegens momenteel geen afdak of kotteke waar dat em in kan.
Enkel een veel te kleine hoes der over Image
Ons koekblikken staan 500 meter verder beneden in de straat wegens niet boven geraken.
Sebiet onze laatste zak pellets der door. Hoe moet ik nu zakken pellets tot voor mijn deur krijgen om mijn kachel op cruise-snelheid te houden Image

Het leven is hard, aan de voet van de Cotthem-kamroute Image

Ik denk dat ik sebiet mijn houthakkershemd ga aantrekken op zoek naar wild en sprokkelhout Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sneeuw

Post by Muug »

en hop,
het examencentrum heeft de examens afgelast. Vier uur les viel weg. E?n leerling heef z?lf zijn lessen geannuleerd. Heel logisch, hij moest nog leren rijden en hoe kunde in de sneeuw iemand leren werken met de koppeling???
Dus zitten we hier weer, wat werken aan de vzw en aan de site en zo.... en straks aan het eten voor vanavond.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: sneeuw

Post by Cotthem »

en hop,
het examencentrum heeft de examens afgelast. Vier uur les viel weg. E?n leerling heef z?lf zijn lessen geannuleerd. Heel logisch, hij moest nog leren rijden en hoe kunde in de sneeuw iemand leren werken met de koppeling???
Dus zitten we hier weer, wat werken aan de vzw en aan de site en zo.... en straks aan het eten voor vanavond.
Hier is den Blackbert geweest en ik was just achter pellets Image , hopelijk heeft diene mens (my HERO) bij u een jatteke koffie kunnen drinken om op te warmen.
"...the path is the destination"

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: sneeuw

Post by Cotthem »

Foto's van de Cotthem-kamroute gisteren

De opdracht was: op zoek naar sprokkelhout en wat wild Image

Image

Zichtbare sporen van beren in de sneeuw Image

Image

Image

Na een paar gevechten met wat wilde lokale beren Image Image Image

Image

vond ik deze roodharige. Ik heb ze dan maar meegenomen naar huis Image

Image

....en toen ging het licht uit.... Image

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sneeuw

Post by Muug »

zeg maat,

ik ben vandaag aan uw deur gepasseerd, per koekdoos, al glibberend toch omhoog geraakt, en gij durft het aan van niet thuis te zijn !

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: sneeuw

Post by Blackbert »

Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: sneeuw

Post by Cotthem »

zeg maat,

ik ben vandaag aan uw deur gepasseerd, per koekdoos, al glibberend toch omhoog geraakt, en gij durft het aan van niet thuis te zijn !
Ik was hout aan het kappen in den bos Image (....achter zakken pellets bij mijn pa[/size:3uc1i11h].....)
Ons kachel was deze nacht uitgevallen. Het was dus ijzig kou deze morgen en mijn Rosse haar gevoel voor humor reikt zo ver niet.

Ik zal just weg geweest zijn. En een sms-ke had ook geen zin, want die ligt hopelijk op het werk Image

Twee heroos op mijnen hof en ik was nie thuis Image
"...the path is the destination"

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: sneeuw

Post by diskeletloetje »

En ik ben wel thuis, en hier komt er niemand Image
Der ligt hier pertank ook sneeuw hoor....





Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sneeuw

Post by Muug »

zeg maat,

ik ben vandaag aan uw deur gepasseerd, per koekdoos, al glibberend toch omhoog geraakt, en gij durft het aan van niet thuis te zijn !
Ik was hout aan het kappen in den bos Image (....achter zakken pellets bij mijn pa[/size:16df5atn].....)
Ons kachel was deze nacht uitgevallen. Het was dus ijzig kou deze morgen en mijn Rosse haar gevoel voor humor reikt zo ver niet.

Ik zal just weg geweest zijn. En een sms-ke had ook geen zin, want die ligt hopelijk op het werk Image

Twee heroos op mijnen hof en ik was nie thuis Image


ah, had ik het geweten ik had u gevraagd om een paar zakken hout mee te brengen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: sneeuw

Post by Blackbert »

Om euh, houtdingskes bij uw pa? te voet? uw stalen ros stond daar genopt en bekofferd te springen om uitgelaten te worden, ik had er compassie mee. Image
De sleutel zat er niet op, dus maar eens over zijn rugske gewreven en mijn kar gekeerd. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: sneeuw

Post by Stefke »

dedju, ik moet precies eens op zoek naar die Cotthem-kamroute.... Image

Post Reply