Abs of niet?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Stel...
Je wil een nieuwe moto kopen, ttz gene nieuwe nieuwe, maar een jonge tweedehands.
Je ziet een moto die heel erg naar je zin is, goeie prijs, alleen : er zit geen ABS op.
Kopen of niet?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Abs of niet?

Post by Cotthem »

Op motoren staan tegenwoordig veel afkortingen
ABS = OK
maar bvb KTM = opletten

Image

Als dat er opzit, waarom niet, de cbf van mijn Rosse heeft abs en heeft mij al ??n keer zijn nut bewezen. Of het altijd even efficient is, tja....
Ik zou er niet op afknappen
"...the path is the destination"

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Abs of niet?

Post by diskeletloetje »

Ja Cotthem, 't is inderdaad mooi meegenomen als er ABS op zit, maar stel dat ge geen gelijkaardige moto vindt met ABS, zou je je keuze dan enkel van die ABS laten afhangen?
Of laat ik het anders zeggen: zouden jullie nog een moto kopen zonder ABS, ook al is hij vetgeil?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Abs of niet?

Post by Drummer »

Image Image Image


zeker weten Image

Wat heb je op het oog ???

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Abs of niet?

Post by diskeletloetje »

Ne Versys Traveller van 2008, met minder dan 900 km op de teller.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Abs of niet?

Post by F M »

Ga eens na bv op een forumrit. Hoeveel percent van de motoren daar zijn uitgerust met ABS ? Veel zullen het niet geweest zijn, denk ik. En toch rijdt iedereen daar zonder veel problemen mee rond.

Dus: enkel daarvan laten afhangen? Neen, dus. Persoonlijk geef ik voorkeur aan ABS. Maar, mijn 2 eerste motoren hadden het niet , mijn 3 volgende wel, en pas nu bij mijn laatst motor heb ik voor het eerst de ABS in werking gevoeld...

En , heb je er ??n op het oog ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Abs of niet?

Post by Stefke »

m?t ABS en daarmee basta! Ge weet zelf wel waarom... Image

Pas op 't is ne schone moto h? zo in 't zwart en met een verlaagd zadelke en koffers. Maar zo'n zadelke staat wat verder ook wel apart te koop. Dus probeer toch maar ene met ABS te scoren... Image

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Abs of niet?

Post by petervdc »

Als ik een andere moto zal kopen, MOET het MET abs zijn.
My 2 cents...
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Abs of niet?

Post by petervdc »

[url]
[url]

Allemaal rond de 5000e, m?t abs.
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Abs of niet?

Post by diskeletloetje »

Peter, mij niet opjagen h?... Image
Voorkeur gaat uit naar een traveller, dus eerst even kijken en afwachten wat daar te scoren valt.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Abs of niet?

Post by zappa »

Voorkeur gaat uit naar een [color=#FF4000:ai8926lp]traveller[/color:ai8926lp], dus eerst even kijken en afwachten wat daar te scoren valt.
Als je de keuze hebt met, zou ik dat toch ook nemen, iedereen die abs heeft is daar toch zeer over te spreken. Maar die moto die je op 't oog hebt heeft er geen? Dan ga je voor jezelf moeten uitmaken of je voor die moto wil gaan of hem uit je hart sluiten en een zoeken met abs, moeilijke keuze, als er een in je bil zit te bijten Image figuurlijk h? Image

Maar wat is een traveller? of verschil met een versys gewoon?
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Abs of niet?

Post by Tom Thumper »

Peter, mij niet opjagen h?... Image
Voorkeur gaat uit naar een traveller, dus eerst even kijken en afwachten wat daar te scoren valt.
't Zijn dus weer de sjakochen die bij de madammen het verschil maken. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Abs of niet?

Post by Muug »

lol

is er een reden dat het die traveller moet zijn, versyssen genoeg op de markt me dunkt?

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Abs of niet?

Post by petervdc »

lol

is er een reden dat het die traveller moet zijn, versyssen genoeg op de markt me dunkt?
Hoh, der hangen koffers aan zeker.
Elk zijn goesting, maar ik zou liever abs hebben dan koffers.
Enfin, ne topkoffer wel, en voor op reis een waterdichte roltas, want met zijkoffers is je moto even breed als een auto. Geraak daar maar es mee door de file...
Maar ja, smaken en kleuren...
Image
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Abs of niet?

Post by diskeletloetje »

Zeg Peter, even breed als een auto, das helemaal nie waar hoor. Zelfs met de ktm met koffers aan geraakt Pepijn door de file.
En dat is niet echt een noodzaak die koffers, ik vind hem gewoon knapper met die koffers, en op reis is dat wel handig voor mijne beauty case en mijn 7 paar schoenen. Image
En het hoeft zelfs gene versys te zijn, een cbf600 is ook niet mis en ligt in dezelfde prijsklasse. Pepijn snapt niet waarom ik die ook zie zitten
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Abs of niet?

Post by fore »

Loetje:

Ge weet mijn ABS-leuze ... ABS is goed als je weet/beseft waarvoor het niet dient.

http://motorforum.demotorsite.be/viewto ... =50#p43237


Daarom de vraag: Met je huidige moto en ervaring ... ben je al eens 'in nood' geweest omdat je geen ABS had?

Indien nee, was dat omdat je wist dat je geen ABS had en je rijstijl aanpaste ... (defensief rijden)

Als ik een droom-moto vind zonder ABS, ... of een ABS-moto waar ik niet graag mee rij ... zou ik voor m'n droommoto gaan.

... m'n ABS is (in de praktijk) nog nooit geactiveerd geweest ... alleen in theorie ... om het eens 'te proberen', te zien/horen/voelen wat dat juist doet ...

Mijn 2 centen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Abs of niet?

Post by F M »

De reacties op mijn reactie doen me denken. Ik heb inderdaad bij mijn vorige motoren nog nooit het ABS in werking gevoeld. Eigenlijk wil dat zeggen dat ik altijd defensief genoeg gereden heb om niet in een panieksituatie terecht te komen.

Anderzijds, bij de nieuwe heb ik het ABS wel in werking gevoeld. Wat wil zeggen dat ik zonder ABS waarschijnlijk op mijn bek gegaan was... Image

Het heeft dus misschien toch wel belang.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply