enduro benodigdheden...

Op en bij de motor, zonder elektriek
petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: enduro benodigdheden...

Post by petervdc »

dirty gilrs!! Image
Eu, waarom ? Image
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: enduro benodigdheden...

Post by duibhce Kaelann »

awel, gelijk deze: [url]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: enduro benodigdheden...

Post by petervdc »

[quote]awel, gelijk deze: [url]

nice !
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

zappa schreef:
ha ne uvex helm tevree over?
Blackbert


Ja. 't Is gene Shoei of Arai, maar hij kost ook maar de helft. Past prima, 't regent niet binnen (Airoh). Scherm licht getint, zonnebril vaak overbodig en toch goed zicht in 't donker. Niet luider dan mijne systeemhelm.

minnekes: Redelijk zijwindgevoelig. Straffe wiebel met de klep icm origineel ADV scherm. Moeilijk te vinden in B, wordt maar mondjesmaat geleverd. Via tinternet in D geen probleem.

all?e serieus nu over serieus materiaal Image

Is een airoh niet goed? die uvex verkopen ze bij motoport, ik wil zeker geen met een bril, want heb vlug last van de sinuskes, gedurende de stukken on road wil ik wel tochtloos rijden.
ook geen bril, de spin die vandaag aan mijn scherm bengelde klimt naar boven, met een bril zit die in den helm Image Image Image
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: enduro benodigdheden...

Post by frederikw »

Ik heb die uvex helm nu anderhalf jaar ofzo. Ik had hem eerst gekocht om gewoon wat mee te spelen, maar sinds ik die heb heb ik mijn andere helm (Nolan systeemhelm) niet meer op mijn hoofd gehad. Ik ga er nu elke dag mee werken, iets van een 35.000km heb ik er nu mee gereden, winter, zomer, sneeuw, hagel, regen, zon, .. .

Hij is zeker niet perfect, maar voor het geld een zeer goede koop. Dat zonneklepke boven uw hoofd is wreed handig. Enkel als de zon echt laag zit natuurlijk. Vizier is licht getint wat prima is overdag. Ik prefereer het klepke van de Uvex boven de neerklappende zonnebril in de Nolan. Lawaai is ongeveer evenveel als een systeemhelm. Dat zonneklepke kan soms wel wat tegenwerken als de wind slecht zit bij hoge snelheden. Bij hoge snelheid (>150) durft mijn vizierke al eens op een kierke komen te staan.

De vorm van het vizier maakt dat ik het scherm met mijn handschoen niet goed kan afwrijven, zodat er wat strepen achterblijven. Bij hevige regen durft er ook al eens een druppelke langs binnen van het scherm lopen. Er zit geen pin-lock in maar toch bedoempt de uvex v??l minder dan mijn nolan met pin-lock. Dit komt door de beter luchtcirculatie in de helm. Daarom dat ik er ook heel de winter ben mee blijven doorrijden. In de zomer is dat natuurlijk ook heel aangenaam.

Aan het schroefke van de zonneklep heb ik wel wat loctite moeten doen, dat trilde altijd los.

Maar al het bovenstaande zijn tpyische probleempjes omdat ik die helm gebruik voor veel te rap op de autostrade te bollen in weer/wind. Niet echt de bedoeling van die helm natuurlijk

Ze hebben ze op stock bij Bikerszone trouwens.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

van die nolan weet ik ook alles, heb hier ook een Ncom liggen systeemhelm Image Image

nochtans ne duren, heb nu ne lazer das 100x beter. Maar als ik er nog een bijkoop is dat al m'n derde helm in nog geen twee jaar, dus wou ik daar niet direkt veel eurotje tegen aan gooien, maar toch niet varen als bij de nolan. Image

Had vroeger al (voor de lazer) zitten kijken voor die uvex, dus waarschijnlijk... maar eerst harnas en botten.

Merci voor de zeer grondige uitleg Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

Cotthem, u wordt geroepen!
Hij heeft een Airoh en naar 't schijnt komt daar redelijk veel water binnen als 't regent (ja, met het vizier toe).
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: enduro benodigdheden...

Post by duibhce Kaelann »

Cotthem, u wordt geroepen!
Hij heeft een Airoh en naar 't schijnt komt daar redelijk veel water binnen als 't regent (ja, met het vizier toe).
ik heb ook zo'n Airoh S4 en ben er behoorlijk tevreden van. Er durft bij langdurige regen inderdaad wel eens wat water langs de binnenkant van het vizier lopen. Er durven ook al eens wat druppels door de kinventilatie geperst worden. Maar de zonneklep staat voor mij perfect, de ventilatie is uitstekend, het brede zicht ook. En ik heb daar nog geen 90? voor betaald gehad.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

Ok, just antwoord van 1 van de Dirty Girls:

Model "Stella" van, inderdaad, Alpine Stars. Als 't moet besteld worden: dezelfde maat als een strak T-shirt zou moeten goed zijn.

het origineel: [i:fmixqqp7]My body armour is 'Stella' made by Alpine Stars- so any good Alpine Star dealership would be able to order one in for her.Mine was ordered rather than being in-stock in the shop. Both Ela and I wear XS but it is a very average fit (ie whatever size she would buy in a fitted t-shirt will do just fine!) [/i:fmixqqp7]
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

Bedankt! Thanks! Image

Dat ik een vrouwenmodelleke op stock ga vinden verwacht ik niet, eventueel pas ik een manmodel om zeker te zijn van de maat die ik wil.

Op de site van alpinestar staat de prijs in dollar,das 180 euro, maar mijn dagdagelijkse laarzen beginnen "op" te geraken, zal deze eerst vervangen en dan maar meteen een dual gebruik model kopen.

Ik wil (moet Image ) de aankopen wat spreiden, de harnas zal nog niet voor direkt zijn, ondertussen ga ik niet overmoedig worden en voorzichtig blijven rijden Image , die onoverwinlijke dijk ligt daar volgend jaar ook nog Image

Zijn er winkels in (B & NL tenzij daar duurder?) waar ze veel (stock) van dit materiaal en het merk alpinestar verkopen?

tegen boze jagers?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

[quote]
tegen boze jagers?

In Groot Brittanni?? Eerder tegen wandelaars. Image

Ik denk dat deze
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: enduro benodigdheden...

Post by frederikw »

Ik heb de Acerbis Koerta (ge moet maar eens google'n) als harnas. Daar zit ook bescherming bij (afneembaar) ter hoogte van het sleutelbeen.
Die Acerbis Koerta hebben ze ook voor dames met de nodige uitsparingen en die noemt dan Acerbis Koerta Lady Image

Bij Vanzeebroeck hadden ze er indertijd een pak op stock in verschillende maten, en ook de Lady hing daar omhoog. Was niet zo duur dacht ik.
Voor zo'n gerief is Vanzeebroeck mijn favoriete winkel, ze hebben veel hangen/liggen en de "oude" collectie is altijd sterk afgeprijsd. Mijn Endurafrakske heb ik daar gekocht met 90% korting Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

yep googel = my friend Image

die acerbis koerta lady kost 141 maar d'r zitten geen elleboogbeschermers bij, die appart kopen zal ook nog iets extra kosten? Wel denk ik dat het tot het sleutelbeen komt?

[url] ziet er ook minder beweeglijker uit dan de alpinestar?
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: enduro benodigdheden...

Post by frederikw »

Ha, dan zijn daar 2 versies van precies. Ik heb een versie met elleboogbescherming bij.

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

klopt. Alleen, die met elleboogdinges is een beetje plat vanvoor. En heeft ook geen rits.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

een pvv-ke Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

surf surfer surferer surfest ...

das

Kent iemand dat merk?

ziet er met sleutelbeen bescherming uit?

Die twee dingen aan de zijkant, is dat elleboog bescherming? lijkt voor wreed korte bovenarmen? Image


crossbotten niet waterdicht Image mijne gekwijl was ineens over Image met van die regenhoesjes erover Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Zo op het eerste zicht ziet dat er net iets te stijf uit. Alles hangt met harde plastiek aan elkaar. Bij de andere harnassen zijn de harde protectoren op een soort net geplaatst zodat je toch voldoende bewegingsvrijheid behouwt.

Dat is natuurlijk het ambetante van webshops, je kan die dingen niet passen en eens proberen. Als het goed zit, is ?65 een mooie prijs maar als het uiteindelijk niet draagbaar blijkt, heb je wel een mooie som weggesmeten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

ge moet zo'n dingen passen zappa. Aandoen. Uitproberen. Die plastiek moet goed zitten. Nen BH gade toch ook niet kopen zonder te passen? Of toch?
Dus : ga naar ne winkel waar ze veel motorcross gerief verkopen en pas.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: enduro benodigdheden...

Post by frederikw »

Ik ben vandeweek nog bij Vanzeebroeck binnegesprongen. Er hingen er daar een stuk of 15 in het rek (Acerbis, maar ook andere merken dacht ik) en veel afgeprijsde artikelen in de enduro/cross afdeling.

Ze gingen voor mij Sidi Adventures op stock pakken zodat ik ze eens kon passen trouwens.

Post Reply