Soep?Eerlijk. ik heb daar nooit ethanol ingekapt, ook geen vodka, slivovitch, palinka of tuica.
Projectje
Re: Projectje
Re: Projectje
straalaandrijving!....met spek en bonen. Geeft een prima bijprodukt: knalgasSoep?Eerlijk. ik heb daar nooit ethanol ingekapt, ook geen vodka, slivovitch, palinka of tuica.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Projectje
ik heb dat hier daarjuist in mijneigen zelve gekapt, is dat ook slecht voor mijn leidingen?ook geen vodka, [b:2lam7ewg]slivovitch[/b:2lam7ewg], palinka of tuica.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Projectje
Awel, op 't avontuurforum zitten uiteraard veel Amerikanen. E10 is daar al langer ingevoerd dan hier en die klagen steen en been.
Voor nieuwere moto's: kunststof tanks (nylon) blijken te vervormen als ze te lang niet op de moto zitten (zoals wanneer je zelf een paar avonden sleutelt aan een groot onderhoud met kleppenstellen).
Voor oudere moto's: alle rubber (leidingen, manchetten) die in contact komen met benzine gaan lekken.
Voor allebei: de weekmakers in die kunststof en rubbers zijn niet bestand tegen ethanol.
Dan schijnen er nog gevolgen te zijn voor vermogen en arm of rijk lopen ook.
Ktm bvb claimt dat alle motoren vanaf 2000 E10-compatibel zijn. En telkens weer duiken er verhalen op dat de tanks enige overtuigingskracht nodig hebben om ze vastgezet te krijgen na een week naast de moto. De gaten voor de bouten komen niet meer perfect overeen met de draad in het frame.
Bucht is 't.
Voor nieuwere moto's: kunststof tanks (nylon) blijken te vervormen als ze te lang niet op de moto zitten (zoals wanneer je zelf een paar avonden sleutelt aan een groot onderhoud met kleppenstellen).
Voor oudere moto's: alle rubber (leidingen, manchetten) die in contact komen met benzine gaan lekken.
Voor allebei: de weekmakers in die kunststof en rubbers zijn niet bestand tegen ethanol.
Dan schijnen er nog gevolgen te zijn voor vermogen en arm of rijk lopen ook.
Ktm bvb claimt dat alle motoren vanaf 2000 E10-compatibel zijn. En telkens weer duiken er verhalen op dat de tanks enige overtuigingskracht nodig hebben om ze vastgezet te krijgen na een week naast de moto. De gaten voor de bouten komen niet meer perfect overeen met de draad in het frame.
Bucht is 't.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Bon, Gina staat terug aangekleed. Morgen eens mee gaan wandelen.
De scheuren in de kopkuip zijn geen scheuren meer. Alleen moet alles er nog eens terug af, ook de tanks (die tot onder de koplamp doorlopen), omdat het voorste subframe precies een beetje uit de haak staat. Als er iemand een goeie truc kent om dat weer in de haak te krijgen hoor ik het graag.
't Komt erop neer dat het dashbord een mm of 3 naar voor zou moeten kantelen. Koplampen mogen ook iets lager.
Foto's als ze weer in haar blootje staat.
De scheuren in de kopkuip zijn geen scheuren meer. Alleen moet alles er nog eens terug af, ook de tanks (die tot onder de koplamp doorlopen), omdat het voorste subframe precies een beetje uit de haak staat. Als er iemand een goeie truc kent om dat weer in de haak te krijgen hoor ik het graag.
't Komt erop neer dat het dashbord een mm of 3 naar voor zou moeten kantelen. Koplampen mogen ook iets lager.
Foto's als ze weer in haar blootje staat.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Het plan: nu, na 't werk, een testritje gaan doen.
De realiteit: wegens een dikke week stil in de garage zonder druppellader had de KTM geen zin vanmorgen. Hup dus, naar 't werk met de Navigator. Op 't gemakske met ruime marges.
Ge voelt de verkanting van de achterband en 't blok is een klein beetje bokkig als 't nog koud staat. Maar ge voelt ook dat het een valse trage is en waarschijnlijk helemaal geen trage als ge 't kot eens openzet. Fijne fiets.
Bij nader inzien zal 't het stuur zijn dat een beetje uit de haak staat. Vork staat schoon recht.
De realiteit: wegens een dikke week stil in de garage zonder druppellader had de KTM geen zin vanmorgen. Hup dus, naar 't werk met de Navigator. Op 't gemakske met ruime marges.
Ge voelt de verkanting van de achterband en 't blok is een klein beetje bokkig als 't nog koud staat. Maar ge voelt ook dat het een valse trage is en waarschijnlijk helemaal geen trage als ge 't kot eens openzet. Fijne fiets.
Bij nader inzien zal 't het stuur zijn dat een beetje uit de haak staat. Vork staat schoon recht.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
alle, dat ziet er veelbelovend uit.
good luck
good luck
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Projectje
Vorige week nieuwe bandjes laten opleggen (BT23 wegens geen enkel idee wanneer Z6 zou kunnen geleverd worden). En de voorvork is weg voor nieuwe dichtingen. In de hoop dat alles nu klaar zou zijn. Blijkt dat de dichtingen niet zomaar overal verkrijgbaar zijn, dus efkes de Cagivadealer bellen. Delay.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Worden besteld. Binnen een week binnen.
Met Pasen moet ze weer op haar benen staan, dan kan 't zadel aangepast worden wegens een klein beetje 'vertically challenged' zijn van 't nieuwe baasje.
Met Pasen moet ze weer op haar benen staan, dan kan 't zadel aangepast worden wegens een klein beetje 'vertically challenged' zijn van 't nieuwe baasje.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
danku.
Er zou weer wat schot moeten inkomen, en dan een knoopje.
Er zou weer wat schot moeten inkomen, en dan een knoopje.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Lange benen en nieuw schoeisel. Die benen waren een beetje lastig. Heb ik mij laten vertellen. Omdat we een weekend naar Wales trokken dacht ik, ik steek ze binnen bij een pro, dan heb ik ze terug als we weerkeren. Niet dus. Ten eerste kon hij de dichtingen niet krijgen via zijn leverancier. Bestellen dus via Cagiva dealer. Toen ik ze ophaalde vertelde zijn madam dat ze hem had horen vloeken tot in haren buro. Ikke toch weer content dat ik er niet zelf aan begonnen was.
Soit, voorkant voelt veel steviger aan nu, m?t olie.
Weer aankleden. Dit lijkt zo'n Italiaans design ding. In feite is 't een geforceerde luchttoevoer naar de onderste helft van de radiator. Kan die mooi smal blijven.
Dat hier is een beetje extra bedrading. GPS en Autocom, allebei op de 12V van de moto. Het rode bakje is de ontstoring die ik van een oude autoradio geknipt heb. Omdat zonder het gebrom van de dynamo doorkomt als je de GPS-madam wil horen. Aansluiting na 't contact. Maar de bedrading is zo mooi weggewerkt. Wel blijkt dat de 3 reservezekeringen in echte houders zitten, waar je draadjes kan op aansluiten. Bingo.
Even de draad zoeken die van 't contact naar een zekering loopt. Voor de zekering aftakken naar de 'nieuwe', die 5Amp zal zijn. daar de 2 accessoires aanhangen. Aarding naar de -pool. Draadjes schuurvriij wegwerken.
Et voil?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Eerder bleek de kopkuip ook niet mooi aan te sluiten op de tanks en rond het dashboard. Tevens scheen de koplamp een beetje in de slaapkamer binnen.
Nu de dame weer op vaste grond staat kan het gewei gestreken worden. Eerst passen en kijken wat in welke richting moet, dan dash en koplamp eraf. Het klokkenspel zit via een dikke steun in zamac op de koplampunit, daar ga ik schoon afblijven. De basissteun is gewoon staal, dus daar wordt bedachtzaam aan gewrongen. Opnieuw passen, nog een beetje. Uiteindelijk sluit het plastic weer mooi aan, een extra rondelleke onder de klokken bij de achterste bouten brengt ook dat in positie.
Alles op z'n plaats, vastzetten en aansluiten. Ik begin de armaturen van het stuur te schroeven en merk dat er iets lekt.
Zaterdag, 11uur. 't ringetje eraf en op pad. Bij de tweede heb ik prijs.
Het stuur dus. De linkerkant is duidelijk merkbaar hoger dan de rechter. Ok, hier ligt nog een OEM Transalpstuur. Eens passen.
Mooi, maar de chokekabel en de remleiding zijn te kort. Mits enige mishandeling van een bankschroef en een stuk pijp komt alles toch weer bijna op niveau. Indien nodig is een ander stuur nog altijd weinig moeite.
In het frisse lentegroen: een Italiaanse schone.
Voor het contrast: de schone en een beestje.
Ook tof: identiteitsbewijs. Dinsdag papieren binnengebracht in een DIVantenne, woensdag voormiddag de facteur aan de deur.
Morgen nog effe nieuwe remvloeistof en dan eens echt gaan rijden.
Volgende week: het zadel.
Nu de dame weer op vaste grond staat kan het gewei gestreken worden. Eerst passen en kijken wat in welke richting moet, dan dash en koplamp eraf. Het klokkenspel zit via een dikke steun in zamac op de koplampunit, daar ga ik schoon afblijven. De basissteun is gewoon staal, dus daar wordt bedachtzaam aan gewrongen. Opnieuw passen, nog een beetje. Uiteindelijk sluit het plastic weer mooi aan, een extra rondelleke onder de klokken bij de achterste bouten brengt ook dat in positie.
Alles op z'n plaats, vastzetten en aansluiten. Ik begin de armaturen van het stuur te schroeven en merk dat er iets lekt.
Zaterdag, 11uur. 't ringetje eraf en op pad. Bij de tweede heb ik prijs.
Het stuur dus. De linkerkant is duidelijk merkbaar hoger dan de rechter. Ok, hier ligt nog een OEM Transalpstuur. Eens passen.
Mooi, maar de chokekabel en de remleiding zijn te kort. Mits enige mishandeling van een bankschroef en een stuk pijp komt alles toch weer bijna op niveau. Indien nodig is een ander stuur nog altijd weinig moeite.
In het frisse lentegroen: een Italiaanse schone.
Voor het contrast: de schone en een beestje.
Ook tof: identiteitsbewijs. Dinsdag papieren binnengebracht in een DIVantenne, woensdag voormiddag de facteur aan de deur.
Morgen nog effe nieuwe remvloeistof en dan eens echt gaan rijden.
Volgende week: het zadel.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
Als je zo iedere keer een nieuw "probleemke" ziet, of moeilijk aan onderdelen te geraken, zakt uw koerage dan niet in uw botten?
En moesten die moto (ontwerpers?) ne keer het zadel een pak smaller maken, waar de billen zitten, de vrouwen zouden ook al een pak beter aan de grond kunnen
Mooi werk, succes met de echte proefrit
En moesten die moto (ontwerpers?) ne keer het zadel een pak smaller maken, waar de billen zitten, de vrouwen zouden ook al een pak beter aan de grond kunnen
Mooi werk, succes met de echte proefrit
sig nature
Re: Projectje
Euh, nee, niet in dit geval. We zitten op schema. Volgende dinsdag moet ze binnen bij Artistiek voor het zadel (idd, smaller vooraan tegen de tank, en een iets lager pilootgedeelte). Dat is 't laatste.
Een weekje vertraging voor de vorkdichtingen is niks. dat Oringetje was mijn eigen fout en op een half uur had ik een nieuw.
Zoals Raketman met zijn Kawa, een paar maanden moeten wachten op de verchroomer, dat zou eerder op mijn systeem werken, vooral als dat het laatste is. Zijn timing was wel goed: winter.
Een weekje vertraging voor de vorkdichtingen is niks. dat Oringetje was mijn eigen fout en op een half uur had ik een nieuw.
Zoals Raketman met zijn Kawa, een paar maanden moeten wachten op de verchroomer, dat zou eerder op mijn systeem werken, vooral als dat het laatste is. Zijn timing was wel goed: winter.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Projectje
ge hebt weer een dagje goed kunnen knutselen precies,
en zo een italiaanse schone, rijdt dat ook zo schoon ....
en zo een italiaanse schone, rijdt dat ook zo schoon ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today