warmte remschijven

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Na anderhalf uur ritje, heeft remschijf rechtsvoor warm, kan je hand er redelijk Image tegen houden, even warm als achter remschijf.

Maar remschijf links die staat koud? ? Ge zou toch verwachten dat ze alle 3 zelfde t? zouden hebben?

Ik begin spoken (andere dan Susse) te zien Image dat die zt zt zt zt geluiden toch met de remschijven te maken hebben?

Aan de vering instelling nog niet geprutst (misschien dinsdag) dus ik hobbel rustig verder Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: warmte remschijven

Post by Blackbert »

Awel , toevallig gisteren dit gelezen.
Eerste foto: die as moet er dieper inzitten om het wiel perfect uit te lijnen. In dit geval raakte de remschijf ook ergens.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

It looks like to me your wheel is Off Center on the mounting... should not be touching or this close to the Caliper.

This needs to be corrected or your rotor may overheat and Lockup your wheel... not good at speed.
Wasne caliper? Image iets om te meten? zegt google? Image

dus de as?? zou niet in 't midden zitten? Gaan meten : meterke op de remschijf : 2cm zowel links als rechts (wel niet met een schuifmaat met ne metsersmeter Image )

Heb daar foto's van getrokken, mocht 't iemand willen zien, dan post ik ze wel????
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: warmte remschijven

Post by duibhce Kaelann »

ik heb in dat onderwerp ook gelezen dat het enkel een probleem zou zijn op de 950's. En eerder een issue van niet-volgense-de-voorschriften-uit-de-handleiding-installatie.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: warmte remschijven

Post by Raketman »

Ik zet mijn geld eerder op een remzuigerkes van ??n klauw die wat vaster zitten dan zou mogen.

Laat dat nekeer bij mototech nakijken als ge uw vorkolie laat vervangen Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

STEL : ik rij ergens in de buurt van Waregem of Ruddervoorde en ik zet miijn moto aan de kant en ik bel die KTM hotline nr voor als ge in panne staat en zeg in grote paniek "HIJ BOKT!! TIJDENS 't REMMEU EN IK HOOR ZEER RARE SLEEPGELUIDEN!!" zouden ze hem dan komen halen en naar een dichtsbijzijnde garage brengen en alles herstellen? ? ? ? ?
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: warmte remschijven

Post by Raketman »

Probeert eens en weet het ons te zeggen Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

hmm zied eens dat ze hem naar Zelzate brengen Image (onlangs mijne LC toch ook naar de garage waar ik hem kocht gebracht en nie de dichts bijzijnde)

Misschien toch maar 1 jaar garantie bijkopen en naar ne ander garaas gaan?
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: warmte remschijven

Post by fore »

Geen dank, graag gedaan Image
zappa, wikipedia is de schaduw van empeweepedia ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

wel dank mpeeweedia Image

Omdat ik vandaag naar een paasfamiliefeest moest, een twa vroeger opgestaan, om nog nog een uurtje te gaan motoren Image aaach.

Geen verkeer, en dus wel een 30tal keer goed in de voorrem genepen. of het is minder wobbel of ik word het gewoon?

Toen kwamen de remloze kudden vanuit alle straatjes mijn baan opeisen en ben ik huiswaarts gereden. Image

Tz tz tz tz is pas al hij goed warm staat.

Nu stonden alle 3 de schijven evenwarm.... kan het zijn dat als ik alleen achterrem gebruik er ook geremd wordt met de rechtse voorremschijf? of is da zwans?
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: warmte remschijven

Post by laouen »

kan het zijn dat als ik alleen achterrem gebruik er ook geremd wordt met de rechtse voorremschijf? of is da zwans?
da kan, maar da lijkt me onwaarschijnlijk op uw motooke Image Image
Op ne Pan onderandere kunde da al ne keer tegenkomen, maar dan nog gebruikt die dacht ik beide remschijven vooraan, alleen met maar 1 zuigerke als ge de achterrem neemt.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

hmm hij zou misschien scheef trekken als je alles rechts afremt Image Image Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: warmte remschijven

Post by fore »

hmm hij zou misschien scheef trekken als je alles rechts afremt Image Image Image
als uw rollement(en) van uw voorwiel slecht zijn, dan 'trekt' 'm ook scheef ... Image (dit is een ''wat heb ik geleerd vandaag' .. tip) Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

hmm hij zou misschien scheef trekken als je alles rechts afremt Image Image Image
als uw rollement(en) van uw voorwiel slecht zijn, dan 'trekt' 'm ook scheef ... Image (dit is een ''wat heb ik geleerd vandaag' .. tip) Image
ook ronde punten als 6hoek? Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: warmte remschijven

Post by laouen »

hmm hij zou misschien scheef trekken als je alles rechts afremt Image Image Image
als uw rollement(en) van uw voorwiel slecht zijn, dan 'trekt' 'm ook scheef ... Image (dit is een ''wat heb ik geleerd vandaag' .. tip) Image
ook ronde punten als 6hoek? Image
nee, da ligt aan uw rijkunsten Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: warmte remschijven

Post by Theo »

Als zeshoek? dat is al beter dan de Sus, die neemt ze gewoon rechtdoor. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: warmte remschijven

Post by zappa »

nu lukt dat nie meer ne 6hoek Image ga d'r op achteruit Image
sig nature

Post Reply