Off road naar Cuba

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Hola, ik loop achter.
Gaazzz geven!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Na het doopfeest voor de Rudy gisterenavond begint de dag redelijk pittig. De muur rechts had eens zo hoog kunnen zijn, maar ze werden moe en lieten de keien dan maar op de weg liggen.
Image

De Portugees-Spaanse grensstreek ligt bezaaid met stadjes als dit: volledig versterkt en met een fort. Op een heuveltop uiteraard. Zoals alle dorpen die we gezien hebben, ook de 'gewone', goed onderhouden en proper. En er wordt gewoon geleefd, 't is geen museum. Gewoon prachtig.
Image

Image

Image
Even het weerbericht checken
Image
Volledig in toeristenmodus gaan we verder. Tom verkent de track
Image
Ander kant van 't water
Image

Image
Gigantische kurkeik.
Image
We hadden hier heel de dag kunnen blijven zitten.
Image
Ok.
Image
Het meer. Na de bocht bleek het water toch een beetje te hoog te staan. Omrijden dus. Later ook voor gesloten poorten, eigenlijk de minst 'vrije' dag vandaag.
Image
Nog een versterkte stad. Veel groter dan de vorige.
Image
We mochten gewoon binnen.
Image
Image
En weer buiten
Image
Verderop bleek er ook weer geen doorkomen aan.
Image
De boer wuift ons vrolijk door. 3 km verder is alles op slot. Image
Image
Tijd voor overleg dus. Kaarten en GPSen worden geraadpleegd, iedereen is dat omkeren een beetje beu. we besluiten via Spanje naar de camping te rijden. Spanje is aan de overkant van de rivier.
Image
Spanje dus. Boooooring.
Image
Maar dan volgt de EX-315. Bijna 20 kilometer van quasi verkeersvrije, perfect geasfalteerde, overzichtelijke bochten. We zweven nog een beetje als we Portugal weer binnenrijden.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Morgen: 1 van de mooiste dagen van de rit. En
Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Toch straf dat die ex315 er op de kaart zo recht uitziet. Image

Maar ik kan je verzekeren dat het naar analogie met vals-plat, vals-recht is. Zalige baan, ik wou zo terugdraaien om nog eens een toerke te doen maar helaas 's anderendaags moeten we in Cub geraken, geen tijd dus om teveel te spelen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Kunst. Dat is het. Jaren aan gewerkt en eigenlijk is het nog niet voltooid. Maar nu toch al te bewonderen op het kerkplein: 3 exemplaren van De Olijfboom.
Image

Image

Image
Nu we toch bezig zijn: de Vijgenboom. Minder kunstzinnig en waarschijnlijk nog meer de moeite in het najaar.
Image
En ook deze. 't Lijkt erop dat de ooievaar net geweest is. Image
Image
Zuidelijk Portugal betekent zand. Ik wist dat en was er niet helemaal gerust in. Voorkant licht houden, blijven gaan. Ja, klopt, maar soms moet ge toch ne keer iets doen waardoor dat wankele evenwicht verstoord wordt. 't Is duidelijk nog geen automatisme. Maar ik voel het, dat is potentieel plezant.
Image

Image
Dan, een Moment.
Image
De zon, windstil, een krekel hier en daar. Af en toe een tik van een blok dat afkoelt, het gasstel suist het water warm.
Image
Picnic table on an otherways empty road.
Image
Een sigaretje, in de verte een paar ooievaars die rond een meertje draaien. Moeten we nu echt verder?
Het gevecht met het zand duurt voort. Soms heb ik het vast, soms laat ik me toch weer verrassen. Telkens toch weer een excuus voor een foto.
Image
Zelfs de Rudy wordt wat voorzichtiger als er water aan te pas komt.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

[color=#FF8000:3cfjp1yo]Dit is reeds de volgende dag, als ik mij niet vergis. [/color:3cfjp1yo][/size:3cfjp1yo]

Omdat ik mij echtwaar de camping niet kan herinneren. Maar da's niet erg, dit herinner ik mij heel goed. Na een mooi gevarieerd ochtenritje als opwarmer zijn we al helemaal in de mood wanneer we het eerste dorp binnenrijden. Gisteren een Moment? Vandaag een M[/size:3cfjp1yo]oment. eigenlijk het mooiste van de hele week.

Midden op het plein is een 'rotonde'. Daar zit iemand aan z'n motor te sleutelen. rechts Caf? Central met enkele locals die toekijken, links worden een soort smoutebollen verkocht uit een kraam.
Image
Alles valt hier op z'n plaats. Ontbijt wordt samengesteld met onderdelen van links en rechts, We houden een wedstrijdje met de schoolkinderen wie het hardst kan roepen, de tot nu toe onbewogen toeschouwers ontdooien.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Bon, Bert volgt weer.

Dag week ik niet meer zo goed hoeveel, het is volop vakantie, welke dag het is, doet er niet meer toe.

We zijn in het zuiden van Portugal aangekomen en we verlaten de Whipe Your Own Arse-bende.

Image Image Image We zetten koers richting Cuba. Image Image Image

Vergeet alle zever die je over Cuba gehoord hebt, allemaal communistische propaganda! Niks, geen madammen die sigaren rollen op hun billen, geen rum, geen auto's uit de jaren '50, geen eiland, geen Amerikaanse gevangenissen, nee niks, het is gewoon het allereningste stadje in Portugaal waar geen bal te beleven valt. Een afknapper dus. We moeten het doen met een foto bij het plaatsnaambord. Toen nog vol spanning over wat komen zou. Vijf minuten later velaten we het oord met een pak illusies minder. Het is de schuld van Fidel, maar ook van hem zien we hier geen spoor.

Gelukkig zijn we niet te ver afgeweken van de WYOA-route en kunnen we snel terug aanpikken.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Volgens mijn foto's is het nu dag 7, we hebben al eens een dag 7 gehad maar ja, schrijf het toe aan de vakantiesfeer...

Het ontbijt ritueel loopt in het honderd. Geen benzine meer in het vuurtje en het water voor de koffie en de gepocheerde eieren kookt nog niet. De Rudy, altijd even behulpzaam, schiet onmiddellijk in actie en stelt voor een beetje van zijn benzine af te staan.

Image

Toch schoon h?, van de Rudy! Image

"Genoeg getreuzeld" zegt Rosie

Image

We zijn weer weg.

Verkeerd rijden is moeilijk.

Image

Al twijfelen we soms echt of we wel degelijk op de track zitten. Een schapen/hondenhok midden op de weg?

Image

Het is weer druk op de Portugese wegen.

Image

De Rudy wil perse poseren in de wijngaard, al vin dik persoonlijk dat het groen een beetje vloekt bij de Rudy kleuren.

Image

Na de middag komen we terug in de bergen, wonderlijk mooi alweer.

Image

Image

Met watervallen en al.

Image

Image

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Off road naar Cuba

Post by bompa »

Mooie foto's weer een reis om nooit meer te vergeten Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Off road naar Cuba

Post by F M »

Ja, allemaal wree schoon foto's. Ik durf dit jaar geen verslagske van mijn reisje posten, want dat valt in het niet tegenover dit. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Off road naar Cuba

Post by zappa »

Ja, allemaal wree schoon foto's. Ik durf dit jaar geen verslagske van mijn reisje posten, want dat valt in het niet tegenover dit. Image

sterker nog ... 'k durf ik zelfs geen reis maken Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Ja, allemaal wree schoon foto's. Ik durf dit jaar geen verslagske van mijn reisje posten, want dat valt in het niet tegenover dit. Image
Wel, ik doe zo nogal eens de sectie reisverslagen open op advrider, en dan krijg ik net hetzelfde gevoel. Image
Maar ik ga 't mij niet aantrekken geloof ik.
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Off road naar Cuba

Post by frederikw »

Kunt ge eens grosso-modo schetsen hoe uw route ongeveer liep? De exacte baantjes moeten niet (ik begrijp waarom..).. gewoon de regio's.

Ik voel een plan broeien Image Ge doet inspireren met uw prachtige foto's!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Frederic, Zie hier

Behalve Cuba zijn het de campings die we aangedaan hebben. Laatste dag terug naar Bragan?a uiteraard. Ik zou ook graag eens teruggaan. In beperkter gezelschap, 2 volle weken en de tijd nemen om een aantal dingen echt te bekijken/bezoeken. Veel middeleeuwse en Romeinse toestanden, schitterende natuur. Als je plannen hebt, in de zomer, vanaf 1 juni, zijn de nationale parken gesloten voor motorvoertuigen (brandgevaar). Verstandige mensen als wij trekken dat door naar andere bosgebieden natuurlijk. Volgens insiders is de herfst nog spectaculairder dan de lente. Voor routeinfo: Fulviapaulo van de Nomad's, op advrider. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by laouen »

Ik zou ook graag eens teruggaan. In beperkter gezelschap, 2 volle weken en de tijd nemen om een aantal dingen echt te bekijken/bezoeken. Veel middeleeuwse en Romeinse toestanden, schitterende natuur.
just say when Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Off road naar Cuba

Post by TRooPER »

Ik zou ook graag eens teruggaan. In beperkter gezelschap, 2 volle weken en de tijd nemen om een aantal dingen echt te bekijken/bezoeken. Veel middeleeuwse en Romeinse toestanden, schitterende natuur.
just say when Image

ik wil het niet weten als ik niet meekan.

maar twas precies niet altijd even makkelijk om rechtop te blijven,

moto's te zwaar, teveel zand, onverwachte blubber........


tis maar te hopen dat uw gat proper is of ge komt hier niet op mijn terrasbank het ganse verhaal doen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Bert.
Durf.
Niet.
Zonder.
Mij.
Naar.
Ginder.
Te.
Gaan.
Of.
Ik.
Kom.
Tegen.
Uw.
KTM.
Pissen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Broeit hier een oktober 2012 plannetje? Ik kan iemand die er eens geweest is maar het niet erg zou vinden om nog een keer terug te gaan. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by laouen »

Broeit hier een oktober 2012 plannetje? Ik kan iemand die er eens geweest is maar het niet erg zou vinden om nog een keer terug te gaan. Image
oktober 2012 Image nog zo lang wachten Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by duibhce Kaelann »

oktober 2012 Image nog zo lang wachten Image
alsof gij eerder tijd hebt Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply