Betrouwbaarheid

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Betrouwbaarheid

Post by frederikw »

Begint? Image

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Betrouwbaarheid

Post by Droopy »

Lap, 't is weer zover. Mijn betrouwbare Honda wil weer eens niet starten...... Image Image
Zaterdag het beestje uitgehaald om naar het werk te snorren, een druk op de startknop en ..... niets....

Een platte batterij zou het niet mogen zijn want die is nog maar een paar maanden oud en 'k heb de laatste tijd genoeg werkkilometers gereden. 'k Zal straks eens meten want meten is weten. Image

't Zal de leeftijd zijn zeker, het beestje is inmiddels 8 jaar. Image
Dat zal weer een weekje snorren worden op de cbr125. Image


Edit : batterijwaarden ok, lichten ok maar startknop niet ok.
Die bleef precies wat "hangen", 'k heb er een kwak WD40 in gespoten en... jawel, terug starten zonder problemen. Image
Dus toch weer appy met Onda. Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Betrouwbaarheid

Post by Theo »

8 jaar oud???? de revere is er 16 en start elke dag zonder problemen.
Hij heeft nu wel een ander probleempje: onder de rubberen inlaat van de voorste cilinder is de cilinder nat als ik gereden heb, en als ik stop na een 10km ruik ik benzine.
Als ie stilstaat droogt hij mooi op.
Ik vermoed dat die rubber broos begint te worden en brandstofmengsel door laat.
De motor draait echter perfect, hapert niet, trekt nog steeds goed op en het verbruik is nog steeds normaal (5,2 l/100km)
Het is echter raar dat hij dat alleen doet als ik wat sportiever rijd, je zou dan toch eerder verwachten dat hij valse lucht zou zuigen en daardoor gaan haperen.
Iemand hiervoor een verklaring?

Post Reply