The dark side is calling..
Na 3 jaar en 90.000km woon-werk verkeer is het nieuwe er een beetje vanaf. Deze morgen had ik voor de eerste keer dit seizoen nog eens koud. De witte tank van de GSa zag weer zwart van het opspattend water - datzelfde vuil is nu van mijn vest aan het druppen op de grond onder mijn bureaustoel.
Ik zit al een paar weken met de gedachte te spelen dat het toch wel comfortabel is om in een droge auto te zitten in een perfecte temperatuur. Muziekje op. Cruise control. Niet moeten binnenkomen bij uw klant met piepende botten in een vuil smerig pakje. Gedaan met constant omkleden.
Deze week ben ik nog eens met de auto gaan werken. Met omkleden bij doe ik er eigenlijk langer over met de moto dan met de auto (als er niet te veel file is). Ik was minder moe en mijn oren waren mij ook dankbaar. Mijn kapsel had eens geen twee strepen van mijn helm erin.
Net al die bovenstaande dingen waren voor mij in het begin het aantrekkelijke, het was plezant, uitdagend en niet altijd vanzelfsprekend. Ik genoot ervan om met de moto over een ijsspiegel tussen het verkeer te laveren terwijl de helft van mijn vizier vol met sneeuw hing. Maar ondertussen is ook daar de uitdaging vanaf en ik kijk echt niet uit naar de komende motorwinter... Het helpt niet natuurlijk dat mijn dagelijks traject voor 99% rechtdoor op de autostrade is natuurlijk..
En dan eens beginnen rekenen. Mijn droomauto met een dikke V6 twinturbo zou mij evenveel kosten als mijn moto, maar ik zou wel het fiscaal voordeel verliezen. Ik zou wel nog de moto van mijn vriendin kunnen gebruiken voor mijn verplaatsingen naar Brussel centrum en die dan in de belastingen inbrengen.
Is dat het begin van het einde? Ben ik oud aan het worden?
Ik zit al een paar weken met de gedachte te spelen dat het toch wel comfortabel is om in een droge auto te zitten in een perfecte temperatuur. Muziekje op. Cruise control. Niet moeten binnenkomen bij uw klant met piepende botten in een vuil smerig pakje. Gedaan met constant omkleden.
Deze week ben ik nog eens met de auto gaan werken. Met omkleden bij doe ik er eigenlijk langer over met de moto dan met de auto (als er niet te veel file is). Ik was minder moe en mijn oren waren mij ook dankbaar. Mijn kapsel had eens geen twee strepen van mijn helm erin.
Net al die bovenstaande dingen waren voor mij in het begin het aantrekkelijke, het was plezant, uitdagend en niet altijd vanzelfsprekend. Ik genoot ervan om met de moto over een ijsspiegel tussen het verkeer te laveren terwijl de helft van mijn vizier vol met sneeuw hing. Maar ondertussen is ook daar de uitdaging vanaf en ik kijk echt niet uit naar de komende motorwinter... Het helpt niet natuurlijk dat mijn dagelijks traject voor 99% rechtdoor op de autostrade is natuurlijk..
En dan eens beginnen rekenen. Mijn droomauto met een dikke V6 twinturbo zou mij evenveel kosten als mijn moto, maar ik zou wel het fiscaal voordeel verliezen. Ik zou wel nog de moto van mijn vriendin kunnen gebruiken voor mijn verplaatsingen naar Brussel centrum en die dan in de belastingen inbrengen.
Is dat het begin van het einde? Ben ik oud aan het worden?
Re: The dark side is calling..
gewoon terug uw pillekes pakken en dat gaat over.
nee, serieus, ik doe al lang geen ww meer met de moto, om de nacht op te gaan, of als 't echt slecht weer is. 't is maar 15km enkel (Beveren-Deurganckdok), nooit file, ik zie op tegen dat omkleden, de motor begint maar goed warm te worden als ik aankom ...
aan de andere kant, moest ik elke dag om 7h de Kennedy doormoeten, 't zou zeker altijd met de moto zijn.
nee, serieus, ik doe al lang geen ww meer met de moto, om de nacht op te gaan, of als 't echt slecht weer is. 't is maar 15km enkel (Beveren-Deurganckdok), nooit file, ik zie op tegen dat omkleden, de motor begint maar goed warm te worden als ik aankom ...
aan de andere kant, moest ik elke dag om 7h de Kennedy doormoeten, 't zou zeker altijd met de moto zijn.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: The dark side is calling..
Deze week ben ik nog eens met de auto gaan werken. Met omkleden bij doe ik er eigenlijk langer over met de moto dan met de auto (als er niet te veel file is). Ik was minder moe en mijn oren waren mij ook dankbaar. Mijn kapsel had eens geen twee strepen van mijn helm erin.
Hier 't zelfde, met de auto kan ik bijna kwartiertje later vertrekken en mits wat bumperkleven geraak ik ook overal vlot door grapje h?.
Maar of dat nu leuk is? Ik zie erop tegen om de auto te nemen, ook om boodschappen te doen. Voedingswaren die te groot zijn om op de moto mee te nemen, verplichten mij om met de auto te gaan, maar ik probeer dat uit te stellen of nog liever, iemand anders dat op te solferen.
Als ik met de auto ga werken dan neem ik ook de grote rechte banen, met de moto rij ik via "den binnen" daarvoor vertrek ik zelfs nog een beetje vroeger, maar het is wel plezanter
Met de auto kan je (meen ik, maar wie ben ik?) tot 3d euro inbrengen ? En kan dat niet zowel moto als auto, de helft aangeven?
Laat je moto eens een aantal dagen staan en neem de auto, misschien dat het na een paar dagen (zeker als 't wat minder vies weer ga zijn) terug begint te kriebelen?
sig nature
Re: The dark side is calling..
Dat heeft serieuze sociale gevolgen:
- Geen strepen meer op uwe kop ... De mensen gaan U niet meer herkennen aan uw kapsel.
- Gene helm op uw kop ... de mensen herkennen U zowiezo niet.
- Geen motopak ... ge gaat elke dag een fleuris opdoen ...
- Geen oordoppen ... ge gaat zot worden van al die onbekende, rare geluiden.
- Als ge 'ne scheet' laat ... gaat ge daar minstens 1 minuut de gevolgen van ... 'ondervinden' ...
- Van de parking naar den ingang, in uw kalsonneke door de regen ... weeral een fleuris.
- Als 't regent, zal uwe paraplu gegarandeert NIET in uw bereik zijn.
- Ge gaat veel te vlug thuis zijn en zult aan uwe ellelange todo-lijst mogen beginnen ... geen excuus meer.
- Ge gaat 4 banden verslijten ipv 2
- Ge gaat in mijne weg rijden ...
... it is dark ... at the dark side ...
- Geen strepen meer op uwe kop ... De mensen gaan U niet meer herkennen aan uw kapsel.
- Gene helm op uw kop ... de mensen herkennen U zowiezo niet.
- Geen motopak ... ge gaat elke dag een fleuris opdoen ...
- Geen oordoppen ... ge gaat zot worden van al die onbekende, rare geluiden.
- Als ge 'ne scheet' laat ... gaat ge daar minstens 1 minuut de gevolgen van ... 'ondervinden' ...
- Van de parking naar den ingang, in uw kalsonneke door de regen ... weeral een fleuris.
- Als 't regent, zal uwe paraplu gegarandeert NIET in uw bereik zijn.
- Ge gaat veel te vlug thuis zijn en zult aan uwe ellelange todo-lijst mogen beginnen ... geen excuus meer.
- Ge gaat 4 banden verslijten ipv 2
- Ge gaat in mijne weg rijden ...
... it is dark ... at the dark side ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: The dark side is calling..
Nu ge het zegt! Ik menstrueer helemaal niet!Anders zou dit het begin van de menopauze kunnen betekenen.
Elk dag moet ik daar niet door, maar toch gemiddeld een 3 dagen in de week Er zijn wel alternatieven om de Schelde over te steken natuurlijk..aan de andere kant, moest ik elke dag om 7h de Kennedy doormoeten, 't zou zeker altijd met de moto zijn.
Ik solfer nu al 3 jaar alles op een ander op, maar dat begint ook wat tegen te steken. 't is soms echt vervelend onderweg niet te kunnen stoppen om iets te kopen. Dat kost mij achteraf weer extra tijd om er dan met de auto om te gaan.Maar of dat nu leuk is? Ik zie erop tegen om de auto te nemen, ook om boodschappen te doen. Voedingswaren die te groot zijn om op de moto mee te nemen, verplichten mij om met de auto te gaan, maar ik probeer dat uit te stellen of nog liever, iemand anders dat op te solferen.
Dat mag inderdaad (half moto, half auto), maar de 100% van de moto tikt zwaarder door dan de forfetaire kilometervergoeding voor een auto. Dus het zal zowieso minder zijn dat ik kan terugtrekken.Met de auto kan je (meen ik, maar wie ben ik?) tot 3d euro inbrengen ? En kan dat niet zowel moto als auto, de helft aangeven?
[/quote][/quote]Laat je moto eens een aantal dagen staan en neem de auto, misschien dat het na een paar dagen (zeker als 't wat minder vies weer ga zijn) terug begint te kriebelen?
Den op-en afrit van de autostrade zijn nu het spannendste deel van mijn rit (2 bochten op 80km ), dat is dus niet echt iets waarvan het bij mij gaat kriebelen. Ik rij nu ook quasi nooit meer voor het plezier, misschien dat dat wel terug gaat beginnen kriebelen als ik niet elke dag die saaie ritjes moet doen.
Bon... waar zijn mijn pillekes?
Re: The dark side is calling..
Schoon begin om ne keer voor uw plezier te bollen
Den op-en afrit van de autostrade zijn nu het spannendste deel van mijn rit (2 bochten op 80km ), dat is dus niet echt iets waarvan het bij mij gaat kriebelen. Ik rij nu ook quasi nooit meer voor het plezier, misschien dat dat wel terug gaat beginnen kriebelen als ik niet elke dag die saaie ritjes moet doen.
Bon... waar zijn mijn pillekes?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: The dark side is calling..
Bijna 3 jaar geleden ben ik ook is mijn pillekes verloren
ondertussen doe ik mijn WW
in de zomer met de velo 3x per week (fietsvergoeding) en den otto
in de winter met de velo(of otto)dan effe trein en terug de velo. Elke KM da ik met den otto bol moet ik zelf betalen al de andere rest ni dus de keus was snel gemaakt.
Moto: er staat ondertussen terug nen 2 klepper in project en tegen volgende zomer alleen nog plezier rittekes met den brommer
ondertussen doe ik mijn WW
in de zomer met de velo 3x per week (fietsvergoeding) en den otto
in de winter met de velo(of otto)dan effe trein en terug de velo. Elke KM da ik met den otto bol moet ik zelf betalen al de andere rest ni dus de keus was snel gemaakt.
Moto: er staat ondertussen terug nen 2 klepper in project en tegen volgende zomer alleen nog plezier rittekes met den brommer
Oldtimer BMW fanaat
Re: The dark side is calling..
Fred,
zoals ge ziet komt dat bij veel mensen voor. En jep, het betekent ook dat ge een beetje oud aan het worden zijt.
Maar een auto heeft zoals ge zegt een pak voordelen.
Ook ik heb enkele jaren lang de ring van brussel gedaan en ik deed dat ook per moto, maar na twee winters ijs- en sneeuwrijden (per vfr dan nog) wordt ge dat idd beu. En de lol van 't rijden gaat er ook af. Het is een bewijs dat ge redelijk normaal zijt.
De oplossing? Bij mij lag dat ik het kopen van zoveel mogelijk auto voor zo weinig mogelijk geld.
Naar het werk gaan deed ik toen in die periode enkel nog in de schoolvakanties, omdat het verkeer dan toch vlotter gaat en het rijden toffer is.
zoals ge ziet komt dat bij veel mensen voor. En jep, het betekent ook dat ge een beetje oud aan het worden zijt.
Maar een auto heeft zoals ge zegt een pak voordelen.
Ook ik heb enkele jaren lang de ring van brussel gedaan en ik deed dat ook per moto, maar na twee winters ijs- en sneeuwrijden (per vfr dan nog) wordt ge dat idd beu. En de lol van 't rijden gaat er ook af. Het is een bewijs dat ge redelijk normaal zijt.
De oplossing? Bij mij lag dat ik het kopen van zoveel mogelijk auto voor zo weinig mogelijk geld.
Naar het werk gaan deed ik toen in die periode enkel nog in de schoolvakanties, omdat het verkeer dan toch vlotter gaat en het rijden toffer is.
Re: The dark side is calling..
Het is een bewijs dat ge redelijk normaal zijt.
Re: The dark side is calling..
The dark side has a face..
Re: The dark side is calling..
The dark side has a face..
grease up your baby for a ball on the hill
Re: The dark side is calling..
Awel ik vind dat nu eens een wreed schoon face ! Die auto mag me hebben !The dark side has a face..
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: The dark side is calling..
Awel ik vind dat nu eens een wreed schoon face ! Die auto mag me hebben !
Heeft nu niet direct een heel flashy imago en ik heb nog altijd h??l goede herinneringen aan de DS, BX, CX, Xm en XSara waar ik ooit mee gereden heb.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: The dark side is calling..
Net als ik... de perfect matchHeeft nu niet direct een heel flashy imago
Ik heb twee jaar woon-werk gedaan met een DS. Zalige tijd was dat!
Mijn deuchevoke staat in de garage nogaltijd te wachten op nieuwe boite, daar moet ik ook eens tijd voor vinden.
Ik had trouwens wel wat meer weerstand verwacht van een motominnend publiek. Wil er mij dat nu niemand afraden?
Iemand ge?nteresseerd in GSA trouwens?
Re: The dark side is calling..
toch wel !Het is een bewijs dat ge redelijk normaal zijt.
afin, toch op 't vlak van primaire behoeftes.
Re: The dark side is calling..
Hier zitten vooral wijze mensenIk had trouwens wel wat meer weerstand verwacht van een motominnend publiek.