Page 1 of 1

Posted: 13 Jan 2012 22:18
by diskeletloetje
Jongens, ik heb iets serieus voor en ik voel mij zo'n stomme koe!...
Sunjets is geoon een klote-reisorganisatie!
We kregen voor onze trouw een waardebon van 1000 euro, een superkado van een groep mensen die ik graag heb. Ik heb daarmee een klein reisje geboekt in de paavakantie en had nog 700 euro over...DACHT IK! Toen ik daarnet onze zomervakantie wilde boeken en de restwaarde wilde aanwenden, blijkt dat dat niet meer kan. Ergens in een klein stofferig hoekje van hunne klotewebsite staat het volgende te lezen... : "Elke Cadeaubon kan slechts ??n keer gebruikt worden. Van zodra de Sunjets Cadeaubon gebruikt werd als (gedeeltelijke) betaling van een Sunjets reisreservering vervalt de waarde ervan. De Sunjets Cadeaubon is niet inwisselbaar tegen contant geld en kan niet voor hetzelfde, of een gedeelte van het vermelde bedrag, omgeruild worden tegen een andere Sunjets Cadeaubon". Nergens werd daar tijdens de boeking op een of andere manier melding van gemaakt.... Ik voel mij echt bekocht en bedrogen en vooral STOMSTOMSTOM!
De nietFB-vrienden mogen dit ook weten ... Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 13 Jan 2012 22:53
by F M
Image

Bugger!!!

Ben je lid van Test-Aankoop ? Ik zou direct eens polsen of alles wel legaal is. Anders wil ik het wel doen. ik heb begot meebetaald aan die cadeau (denk ik toch).

Doeme toch ! Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 13 Jan 2012 23:00
by diskeletloetje
Nochtans staat dit te lezen op de mail die ik kreeg ter bevestiging van mijn boeking : "Waardebonnen die u ingebracht heeft, mag u eenmalig aftrekken van het verschuldigde bedrag dat op uw voorschot- of saldorekening vermeld staat.Er wordt een rekening-correctie opgemaakt per ingebrachte waardebon." Waarbij ik dus dacht dat men dit bedrag van die 1000 euro ging aftrekken, wat mij toch ook niet meer dan logisch lijkt... Moet ge nu echt al nen halven advocaat zijn vooraleer je iets online koopt of boekt?

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 13 Jan 2012 23:18
by Blackbert
Nochtans staat dit te lezen op de mail die ik kreeg ter bevestiging van mijn boeking
Nadat je betaald had? Of ergens daarvoor ook?
Als je dat op voorhand nergens kon lezen(online of op de bon) is er ergens wet een wet die zegt dat je niet alle bepalingen van 't contract kende ...

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 13 Jan 2012 23:27
by diskeletloetje
die mail kreeg ik als bevestiging van de boeking, dus erna...
maar ja, ze kunnen zich wegsteken achter de kleine lettertjes (die ik in een bestandje kreeg alvorens ik de boeking bevestigde), en dat zijn er een heleboel, opgemaakt in een taal zodat je elke zin 3 keer moet lezen vooraleer je er de helft van begrijpt, dus neen, zo aandachtig heb ik die kleine lettertjes ook niet doorgenomen al heb ik die wel vluchtig gelezen)... Ik ging ervan uit dat het logisch en eerlijk was dat dit bedrag werd afgetrokken van die 1000 euro... Maar soit, ik ga er nu over zwijgen, ik ben helemaal opgefokt nu, en ik zou eigenlijk moeten gaan slapen wegens werkendag morgen... 'k moet kalmeren...

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 14 Jan 2012 09:34
by laouen
gene paniek!

Ik heb gisteren al een vriendelijk mailke naar sunjets gedaan en de situatie uitgelegd. Voor 700 EUR kunnen ze toch wel een geste doen!

En ja, dat staat in hele kleine letterkes goed weggestopt in juristentaal in hun verkoopsvoorwaarden blijkbaar, dat zo'n bon slecht 1x gebruikt kan worden. Dus het is evengoed mijn schuld. Ik had dat moeten zien en 40 bonnen van 25 EUR bestellen Image

Soit, efkes afwachten en zien wat ze antwoorden.

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 14 Jan 2012 10:47
by tandwieleke
dus, in feite, ontvangen ze 1000 Euro, waarvoor ze voor 300 Euro diensten verlenen en verder weigeren de resterende 700 Euro te crediteren?
Zo is het toch.
Simpel, geval uitleggen aan de ombudsdienst van de reisagentschappen en/of testaankoop.
Zullen U het best kunnen adviseren.
Anders minnelijke schikking voorstellen in Dendermonde of waar hun rechtbank gevestigd is. (zonder kosten).
Te volgen in elk geval.

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 14 Jan 2012 16:12
by petervdc
Idd, even wachten op het antwoord dat ze naar Laouen sturen...
Dit zou niet mogen kunnen h?.

En die bevestigingsmail, die klinkt alsof je die 700euro toch nog mag gebruiken.

Als ze moeilijk doen, testaankoop, geschillencommissie, etc.
Tis een te groot bedrag om het zozo te laten.

Bugger idd Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 14 Jan 2012 17:38
by Muug
ook mijn idee : een ombudsman inschakelen. Desnoods er mee naar de krant stappen.

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 17 Jan 2012 10:38
by Droopy
Cel verzoening
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel
T: 02 277 61 80
F: 02 277 91 00
[url=mailto:verzoening.gr@skynet.be]verzoening.gr@skynet.be[/url]
http://economie.fgov.be/nl/consument/Re ... /index.jsp
Bevoegdheid: aanstellen van een verzoener voor geschillen tussen een reiziger en
een reisagent of touroperator over de uitvoering van de pakketreis om samen tot een
vrijwillig akkoord te komen.
Kosten: ?50 per partij, niet terugbetaalbaar

of

Cel arbitrage
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel
T: 02 277 62 15
F: 02 277 91 00
[url=mailto:clv.gr@skynet.be]clv.gr@skynet.be[/url]
http://economie.fgov.be/nl/consument/Re ... ie_Reizen/
Arbitrage/index.jsp
Bevoegdheid: formuleren van een bindende uitspraak voor geschillen tussen een
reiziger en een reisagent of touroperator over de uitvoering van de pakketreis.
Kosten: 10% van de som die de consument van de reisagent of touroperator eist, met
een minimum van ?100. Dit bedrag valt uiteindelijk ten laste van de verliezende partij

Tot mijn verwondering zijn deze ombudsmannen niet gratis Image maar, indien Iaouen geen positief antwoord krijgt, zou ik daar toch gebruik van maken, beter ?50 betalen dan ?700 kwijt te zijn.
Als ze een beetje slim zijn komt dat hopelijk in orde zonder al de extra rompslomp. Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 20 Jan 2012 12:03
by laouen
Alle strijdplannen mogen weer opgeborgen worden Image

Een vriendelijk mailke, ne keer een belleke doen en een faxke versturen en hoppa, lieve mail terug en we krijgen onze centen terug in de vorm van een nieuwe bon!

Fijne vakantie Lietje en Loetje! Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 20 Jan 2012 12:20
by zappa
VIND IK LEUK!!! Image Image Image Image

alle? goed van u om rustig & kalm, het nodige te doen en we het ventielke van onze stoomkookpan mogen aflaten Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 20 Jan 2012 17:44
by petervdc
Goe gedoan Sofie !

En nu kunnen Loe & Lie toch hun reiske boeken Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 20 Jan 2012 18:11
by F M
Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 20 Jan 2012 19:16
by fore
Image ... Image


Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 23 Jan 2012 15:58
by TRooPER
Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 24 Jan 2012 08:34
by Droopy
Image Image

Re: SUNJETS heeft mij bij mijn spreekwoordelijke kl...n!

Posted: 01 Feb 2012 19:47
by F M
Ik was trouwens nog vergeten het antwoord van Test-Aankoop mee te geven: wettelijk niets aan te doen, het staat zo in de voorwaarden. Rekenen op de goodwill van Sunjets !

Gelukkig was die goodwill er !