zou ik? ....
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Ik zit met een ei....
Mijne gebuur, niet den diene van Gent, verkoopt zijn Street Triple van 2009 met slechts 3000 kms op de teller. Parelmoerwit met de Union Jack op de tank. Ik vind hem (de moto, niet de gebuur). Die moto is dus zo goed als nieuw al had hij wel al een kapotte alternator van te weinig mee te rijden, maar da's ondertussen hersteld.
Hij vraagt er 5800 euro voor, want hij wil er zo snel mogelijk vanaf.
Nu : ik had iets van : neen, dit jaar geen andere moto. 't Is crisis en die moto's kosten enkel maar geld. Maar als ik dat ding zou kunnen inbrengen in de belastingen voor woon-werk, zou dat dan toch niet het overwegen waard zijn? Allez, ik weet niks van fiscaliteit, vandaar mijn vraag. De KTM en de CBF zouden blijven, maar aangezien er nog een piepklein beetje plek is in onze garage...
Enfin, er staat nog niks vast... 't kriebelt enkel en das wreed ambetant.
Trouwens, ik moet weer leren rijden na 1 jaar stilstand...
Mijne gebuur, niet den diene van Gent, verkoopt zijn Street Triple van 2009 met slechts 3000 kms op de teller. Parelmoerwit met de Union Jack op de tank. Ik vind hem (de moto, niet de gebuur). Die moto is dus zo goed als nieuw al had hij wel al een kapotte alternator van te weinig mee te rijden, maar da's ondertussen hersteld.
Hij vraagt er 5800 euro voor, want hij wil er zo snel mogelijk vanaf.
Nu : ik had iets van : neen, dit jaar geen andere moto. 't Is crisis en die moto's kosten enkel maar geld. Maar als ik dat ding zou kunnen inbrengen in de belastingen voor woon-werk, zou dat dan toch niet het overwegen waard zijn? Allez, ik weet niks van fiscaliteit, vandaar mijn vraag. De KTM en de CBF zouden blijven, maar aangezien er nog een piepklein beetje plek is in onze garage...
Enfin, er staat nog niks vast... 't kriebelt enkel en das wreed ambetant.
Trouwens, ik moet weer leren rijden na 1 jaar stilstand...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: zou ik? ....
En de motivatie zal des te groter zijn met zo'n mooie street triple.
Re: zou ik? ....
goesting en geld.... de twee grootste vechtersbazen ter wereld
ne moto inbrengen is ??n ding, of ge er veel profijt bij hebt is een ander ding. En de kosten, die moeten wel degelijk gemaakt worden eh. En 't is niet van "ik breng 100 euro kosten in en ik trek 100 euro belastingen terug". Zo werkt het niet.
ne moto inbrengen is ??n ding, of ge er veel profijt bij hebt is een ander ding. En de kosten, die moeten wel degelijk gemaakt worden eh. En 't is niet van "ik breng 100 euro kosten in en ik trek 100 euro belastingen terug". Zo werkt het niet.
Re: zou ik? ....
Ik ga advocaat van de duivel spelen.
Hoeveel heb je al gereden met de CB ?
En om welke reden heb je niet meer gereden ?
Zal dat veranderen nadat je zo veel geld hebt uitgegeven aan dat masjien ?
Hoeveel heb je al gereden met de CB ?
En om welke reden heb je niet meer gereden ?
Zal dat veranderen nadat je zo veel geld hebt uitgegeven aan dat masjien ?
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: zou ik? ....
ik zou dat niet doen. dat begint met ene motor extra, dat eindigt met 8 moto's. En als ge dan eens opgeruimd hebt in de garage denkt ge: hmm, hier kan er eigenlijk nog eentje bij...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: zou ik? ....
Kga ook wat duivelen...
Je hebt die ER5 weggedaan voor de Versys, dan die CBF.
En hoeveel km heb je gereden sedert die ER5 ?
Rij je z?lf nog graag ?
Kan het budgettair ?
DIe CBF dient dan als woon/werk voor Pepijn ?
Als je zelf meer rijdt, heb je ook meer onkosten h? (naft, onderhoud, etc).
Maar vooral : ga je er zelf mee rijden, en plezier aan hebben ?
Ivm fiscaal : je forfait ligt rond de 2000euro.
Alles wat je van bewezen woon/werk motokosten (afschrijving, naft, verzekering, motoboekskes, opleiding, kledij, etc) daarboven hebt, daarvan krijg je ongeveer de helft terug.
Maw 6000euro motokosten = 2000euro terug.
HLA zal dat wel nauwkeuriger kunnen uitleggen, maar ik denk dat dit het ongeveer is.
Je hebt die ER5 weggedaan voor de Versys, dan die CBF.
En hoeveel km heb je gereden sedert die ER5 ?
Rij je z?lf nog graag ?
Kan het budgettair ?
DIe CBF dient dan als woon/werk voor Pepijn ?
Als je zelf meer rijdt, heb je ook meer onkosten h? (naft, onderhoud, etc).
Maar vooral : ga je er zelf mee rijden, en plezier aan hebben ?
Ivm fiscaal : je forfait ligt rond de 2000euro.
Alles wat je van bewezen woon/werk motokosten (afschrijving, naft, verzekering, motoboekskes, opleiding, kledij, etc) daarboven hebt, daarvan krijg je ongeveer de helft terug.
Maw 6000euro motokosten = 2000euro terug.
HLA zal dat wel nauwkeuriger kunnen uitleggen, maar ik denk dat dit het ongeveer is.
Keep going
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: zou ik? ....
ik zou dat niet doen. dat begint met ene motor extra, dat eindigt met 8 moto's. En als ge dan eens opgeruimd hebt in de garage denkt ge: hmm, hier kan er eigenlijk nog eentje bij...
Ikke duivel spelen en advocaten hebde voor niks nodig, die vullen uiteindelijk alleen hun eigen zakken!
Ne witte Street met de Union Jack is gewoon vetgeil!!!
Dat is een zalige moto. Ik heb die een paar keer mee gekregen als vervangmoto en was elke keer verbaasd. Ik verwachtte me aan iets heel giftig, een 675 cc met veel vermogen. Dat van dat vermogen klopt maar ook bij een laag toerental heb je mooi koppel waardoor die motor zich heel zoetekes laat rijden en als je ne keer de zot wilt uithangen, of beter, als je ne vent hebt die een keer de zot wilt uithangen, dan kan dat ook.
Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan maar ik veronderstel dat je verstandig genoeg bent om te weten wat er kan en wat niet.[/size:vn1h8n9l]
Me gusta la moto, me gustas tu.
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: zou ik? ....
"Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan maar ik veronderstel dat je verstandig genoeg bent om te weten wat er kan en wat niet."...
Awel Tom, ge overschat mij ...
Nee, serieus, het prijskaartje is inderdaad een niet te verwaarlozen factor en ja, als er ne moto zou bijkomen zouden andere dingen die hier nog op de planning staan, weer wat opgeschoven worden...
Wat de rij-goesting betreft, die is er nog steeds, maar mijn zelfvertrouwen heeft wel een serieuze knauw gekregen na het Versys-avontuur hoewel ik dat een geweldige moto vond en nog steeds vind. Die enkele cm die ik tekortschoot hebben de pret voor mij wat bedorven. De CBF is in de plaats gekomen, want geen moto vond ik ook geen optie, maar bij mij is het nooit echte liefde geweest. En die moto is wel handig als pekelmoto voor Pepijn en hij hangt daar graag eens de beest mee uit.
Maar dit is volgens mij een echte buitenkans : Ik ken de eigenaar, ik ken de geschiedenis van die moto, ik heb de prijzen voor gelijkaardige modellen gezien op kapaza en ik heb hier ne vent met ne ?bermoto waar altijd wel iets aan is, dus volgens mij gaat hij dat ook plezant vinden...
Soit, ik zal morgen nog eens gaan geilen op die bak, hopelijk heeft mijn buurman dan WEL kleren aan
Awel Tom, ge overschat mij ...
Nee, serieus, het prijskaartje is inderdaad een niet te verwaarlozen factor en ja, als er ne moto zou bijkomen zouden andere dingen die hier nog op de planning staan, weer wat opgeschoven worden...
Wat de rij-goesting betreft, die is er nog steeds, maar mijn zelfvertrouwen heeft wel een serieuze knauw gekregen na het Versys-avontuur hoewel ik dat een geweldige moto vond en nog steeds vind. Die enkele cm die ik tekortschoot hebben de pret voor mij wat bedorven. De CBF is in de plaats gekomen, want geen moto vond ik ook geen optie, maar bij mij is het nooit echte liefde geweest. En die moto is wel handig als pekelmoto voor Pepijn en hij hangt daar graag eens de beest mee uit.
Maar dit is volgens mij een echte buitenkans : Ik ken de eigenaar, ik ken de geschiedenis van die moto, ik heb de prijzen voor gelijkaardige modellen gezien op kapaza en ik heb hier ne vent met ne ?bermoto waar altijd wel iets aan is, dus volgens mij gaat hij dat ook plezant vinden...
Soit, ik zal morgen nog eens gaan geilen op die bak, hopelijk heeft mijn buurman dan WEL kleren aan
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: zou ik? ....
Misschien eerst 'ns beginnen om een toerke te doen met de CBF en al wat vertrouwen terug winnen voor je op dat wolvenjong in schapenvacht klimt?
maar verder: zo ne street triple is een vetgeil vetcool vetvanallesnogwa machientje
maar verder: zo ne street triple is een vetgeil vetcool vetvanallesnogwa machientje
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: zou ik? ....
Dat zou de bedoeling zijn h?...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: zou ik? ....
exact mijn idee.Misschien eerst 'ns beginnen om een toerke te doen met de CBF en al wat vertrouwen terug winnen
Re: zou ik? ....
... Gaat dat wel mogen van de directrice?Maar als ik dat ding zou kunnen inbrengen in de belastingen voor woon-werk, zou dat dan toch niet het overwegen waard zijn?
Ivm voorbeeldige functies enzo ... Een schooljuf, in vol Macho-moto-ornaat ...
Ik zou ervoor gaan en diene KTM buiten ... dan heb je uw ei aan Pepijn doorgegeven ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: zou ik? ....
ai ai ai, een moto die in je bil bijt...... heb dat ook al enkele keren voor gehad, en in alle gevallen heb ik mijn zin gekregen.....
mijn deelneming
mijn deelneming
sig nature
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: zou ik? ....
http://www.youtube.com/watch?v=d_qV-OcysoI
Zo enen is 't...
Trouwens nen 2010 ipv 2009... Wel genen abs.
Zo enen is 't...
Trouwens nen 2010 ipv 2009... Wel genen abs.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: zou ik? ....
gewoon laten staan waar'm staat. eerst terug de draad oppakken met de CBF, in mijn ogen nog altijd de ideale moto voor u. ?n met ABS die veel ellende kan voorkomen.
Die Street kost geld, belastingvoordeel haalt ge er niet uit, geile moto of niet. Bovendien gaat ge weer met een ei in uw broek rijden want stel dat ge dien op zijn kant legt... Bovendien is de R-versie technisch beter uitgerust.
M.a.w. stop met dromen, duw morgen die CBF buiten en ga daarmee werken.
Die Street kost geld, belastingvoordeel haalt ge er niet uit, geile moto of niet. Bovendien gaat ge weer met een ei in uw broek rijden want stel dat ge dien op zijn kant legt... Bovendien is de R-versie technisch beter uitgerust.
M.a.w. stop met dromen, duw morgen die CBF buiten en ga daarmee werken.
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: zou ik? ....
Ik zal maar luisteren zeker?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: zou ik? ....
En daarnaast, als ge een serieuze toer gaat doen, gaat ge achterop bij Pepijn, omdat de autostrade naar en terug niet goed te doen is zonder schermpke. Daar gaat die Street u ook niet bij helpen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: zou ik? ....
Ik zal maar luisteren zeker?
Bon, waar staat dienen Triple? Kan je mij het nr eens doorgeven?
Re: zou ik? ....
Niet akkoord eigenlijk... Ik rij al 4 jaar met een naked, en ottostraat is wel doenbaar, zij het niet aan extreem illegale snelheden. Liever de windruis op een naked dan de turbulentie van een kuip!En daarnaast, als ge een serieuze toer gaat doen, gaat ge achterop bij Pepijn, omdat de autostrade naar en terug niet goed te doen is zonder schermpke. Daar gaat die Street u ook niet bij helpen.
Maar ik vrees ook dat het vertrouwen met diene Triple der niet op vooruit gaat gaan en je met een tweede versys-verhaal kan eindigen, omdat dat net zo'n schoon machien is en omdat die toch wel veel power heeft in vergelijking met je vorige moto's. En dan zou het jammer zijn van de centen...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: zou ik? ....
Ik zal het idee maar opbergen en met die CBF blijven rijden.
Dus ge?nteresseerden in een Street Triple kunnen terecht bij mijne gebuur op nummer 30.
Dus ge?nteresseerden in een Street Triple kunnen terecht bij mijne gebuur op nummer 30.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...