zou ik? ....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Ik zit met een ei....
Mijne gebuur, niet den diene van Gent, verkoopt zijn Street Triple van 2009 met slechts 3000 kms op de teller. Parelmoerwit met de Union Jack op de tank. Ik vind hem Image (de moto, niet de gebuur). Die moto is dus zo goed als nieuw al had hij wel al een kapotte alternator van te weinig mee te rijden, maar da's ondertussen hersteld.
Hij vraagt er 5800 euro voor, want hij wil er zo snel mogelijk vanaf.
Nu : ik had iets van : neen, dit jaar geen andere moto. 't Is crisis en die moto's kosten enkel maar geld. Maar als ik dat ding zou kunnen inbrengen in de belastingen voor woon-werk, zou dat dan toch niet het overwegen waard zijn? Allez, ik weet niks van fiscaliteit, vandaar mijn vraag. De KTM en de CBF zouden blijven, maar aangezien er nog een piepklein beetje plek is in onze garage...
Enfin, er staat nog niks vast... 't kriebelt enkel en das wreed ambetant.
Trouwens, ik moet weer leren rijden na 1 jaar stilstand... Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: zou ik? ....

Post by Theo »

En de motivatie zal des te groter zijn met zo'n mooie street triple.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zou ik? ....

Post by Muug »

goesting en geld.... de twee grootste vechtersbazen ter wereld Image

ne moto inbrengen is ??n ding, of ge er veel profijt bij hebt is een ander ding. En de kosten, die moeten wel degelijk gemaakt worden eh. En 't is niet van "ik breng 100 euro kosten in en ik trek 100 euro belastingen terug". Zo werkt het niet.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zou ik? ....

Post by F M »

Ik ga advocaat van de duivel spelen.

Hoeveel heb je al gereden met de CB ?

En om welke reden heb je niet meer gereden ?


Zal dat veranderen nadat je zo veel geld hebt uitgegeven aan dat masjien ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: zou ik? ....

Post by duibhce Kaelann »

ik zou dat niet doen. dat begint met ene motor extra, dat eindigt met 8 moto's. En als ge dan eens opgeruimd hebt in de garage denkt ge: hmm, hier kan er eigenlijk nog eentje bij... Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: zou ik? ....

Post by petervdc »

Kga ook wat duivelen...

Je hebt die ER5 weggedaan voor de Versys, dan die CBF.
En hoeveel km heb je gereden sedert die ER5 ?
Rij je z?lf nog graag ?
Kan het budgettair ?
DIe CBF dient dan als woon/werk voor Pepijn ?
Als je zelf meer rijdt, heb je ook meer onkosten h? (naft, onderhoud, etc).
Maar vooral : ga je er zelf mee rijden, en plezier aan hebben ?

Ivm fiscaal : je forfait ligt rond de 2000euro.
Alles wat je van bewezen woon/werk motokosten (afschrijving, naft, verzekering, motoboekskes, opleiding, kledij, etc) daarboven hebt, daarvan krijg je ongeveer de helft terug.
Maw 6000euro motokosten = 2000euro terug.
HLA zal dat wel nauwkeuriger kunnen uitleggen, maar ik denk dat dit het ongeveer is.
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: zou ik? ....

Post by Tom Thumper »

ik zou dat niet doen. dat begint met ene motor extra, dat eindigt met 8 moto's. En als ge dan eens opgeruimd hebt in de garage denkt ge: hmm, hier kan er eigenlijk nog eentje bij... Image Image
Image

Ikke duivel spelen en advocaten hebde voor niks nodig, die vullen uiteindelijk alleen hun eigen zakken! Image

Ne witte Street met de Union Jack is gewoon vetgeil!!! Image
Dat is een zalige moto. Ik heb die een paar keer mee gekregen als vervangmoto en was elke keer verbaasd. Ik verwachtte me aan iets heel giftig, een 675 cc met veel vermogen. Dat van dat vermogen klopt maar ook bij een laag toerental heb je mooi koppel waardoor die motor zich heel zoetekes laat rijden en als je ne keer de zot wilt uithangen, of beter, als je ne vent hebt die een keer de zot wilt uithangen, dan kan dat ook.

Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan maar ik veronderstel dat je verstandig genoeg bent om te weten wat er kan en wat niet.[/size:vn1h8n9l]
Me gusta la moto, me gustas tu.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: zou ik? ....

Post by diskeletloetje »

"Tja, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan maar ik veronderstel dat je verstandig genoeg bent om te weten wat er kan en wat niet."...
Awel Tom, ge overschat mij ... Image
Nee, serieus, het prijskaartje is inderdaad een niet te verwaarlozen factor en ja, als er ne moto zou bijkomen zouden andere dingen die hier nog op de planning staan, weer wat opgeschoven worden...
Wat de rij-goesting betreft, die is er nog steeds, maar mijn zelfvertrouwen heeft wel een serieuze knauw gekregen na het Versys-avontuur hoewel ik dat een geweldige moto vond en nog steeds vind. Die enkele cm die ik tekortschoot hebben de pret voor mij wat bedorven. De CBF is in de plaats gekomen, want geen moto vond ik ook geen optie, maar bij mij is het nooit echte liefde geweest. En die moto is wel handig als pekelmoto voor Pepijn en hij hangt daar graag eens de beest mee uit.

Maar dit is volgens mij een echte buitenkans : Ik ken de eigenaar, ik ken de geschiedenis van die moto, ik heb de prijzen voor gelijkaardige modellen gezien op kapaza en ik heb hier ne vent met ne ?bermoto waar altijd wel iets aan is, dus volgens mij gaat hij dat ook plezant vinden...
Soit, ik zal morgen nog eens gaan geilen op die bak, hopelijk heeft mijn buurman dan WEL kleren aan Image Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zou ik? ....

Post by laouen »

Misschien eerst 'ns beginnen om een toerke te doen met de CBF en al wat vertrouwen terug winnen voor je op dat wolvenjong in schapenvacht klimt?

maar verder: zo ne street triple is een vetgeil vetcool vetvanallesnogwa machientje Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: zou ik? ....

Post by diskeletloetje »

Dat zou de bedoeling zijn h?... Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zou ik? ....

Post by Muug »

Misschien eerst 'ns beginnen om een toerke te doen met de CBF en al wat vertrouwen terug winnen
exact mijn idee.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: zou ik? ....

Post by fore »

Maar als ik dat ding zou kunnen inbrengen in de belastingen voor woon-werk, zou dat dan toch niet het overwegen waard zijn?
Image ... Gaat dat wel mogen van de directrice?
Ivm voorbeeldige functies enzo ... Een schooljuf, in vol Macho-moto-ornaat ... Image

Ik zou ervoor gaan en diene KTM buiten ... dan heb je uw ei aan Pepijn doorgegeven ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zou ik? ....

Post by zappa »

ai ai ai, een moto die in je bil bijt...... Image heb dat ook al enkele keren voor gehad, en in alle gevallen heb ik mijn zin gekregen.....


mijn deelneming Image
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: zou ik? ....

Post by diskeletloetje »

http://www.youtube.com/watch?v=d_qV-OcysoI
Zo enen is 't...
Trouwens nen 2010 ipv 2009... Wel genen abs.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zou ik? ....

Post by Stefke »

gewoon laten staan waar'm staat. eerst terug de draad oppakken met de CBF, in mijn ogen nog altijd de ideale moto voor u. ?n met ABS die veel ellende kan voorkomen.

Die Street kost geld, belastingvoordeel haalt ge er niet uit, geile moto of niet. Bovendien gaat ge weer met een ei in uw broek rijden want stel dat ge dien op zijn kant legt... Image Bovendien is de R-versie technisch beter uitgerust.

M.a.w. stop met dromen, duw morgen die CBF buiten en ga daarmee werken. Image

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: zou ik? ....

Post by diskeletloetje »

Image
Ik zal maar luisteren zeker? Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zou ik? ....

Post by F M »

En daarnaast, als ge een serieuze toer gaat doen, gaat ge achterop bij Pepijn, omdat de autostrade naar en terug niet goed te doen is zonder schermpke. Daar gaat die Street u ook niet bij helpen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zou ik? ....

Post by Stefke »

:)
Ik zal maar luisteren zeker? Image
Image

Bon, waar staat dienen Triple? Kan je mij het nr eens doorgeven? Image Image Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zou ik? ....

Post by laouen »

En daarnaast, als ge een serieuze toer gaat doen, gaat ge achterop bij Pepijn, omdat de autostrade naar en terug niet goed te doen is zonder schermpke. Daar gaat die Street u ook niet bij helpen.
Niet akkoord eigenlijk... Ik rij al 4 jaar met een naked, en ottostraat is wel doenbaar, zij het niet aan extreem illegale snelheden. Liever de windruis op een naked dan de turbulentie van een kuip!

Maar ik vrees ook dat het vertrouwen met diene Triple der niet op vooruit gaat gaan en je met een tweede versys-verhaal kan eindigen, omdat dat net zo'n schoon machien is en omdat die toch wel veel power heeft in vergelijking met je vorige moto's. En dan zou het jammer zijn van de centen...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: zou ik? ....

Post by diskeletloetje »

Ik zal het idee maar opbergen en met die CBF blijven rijden. Image
Dus ge?nteresseerden in een Street Triple kunnen terecht bij mijne gebuur op nummer 30.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply