niet gladde banden

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Ik ben heel tevree over de PR3 maar zit me toch steeds af te vragen of er geen meer allroad's bestaan om op de smt te leggen ( blijkbaar niet erg veel keuze wegens de die 180 achteraan?)

dzze misschien?

Ineens andere velgen dan? zoals die dat gedaan heeft en wie weet hoe gaat dat rijden, met de husa voel ik me behoorlijk gerust om op de baan te rijden (daar zit momenteel ne crossband op) ook over steentjes op de weg, terwijl ik met de smt daar alleen rechtdoor over durf.

Op de woonwerk route zit zo'n kruispuntje waar ik rechtsaf moet, de putten naast dat baantje zijn opgevuld geweest met steentjes en dat ligt daar volledig vol, al een paar keer zowel achter en voor Image voelen wegschuiven, gevolg : wreed stijfkes door dat draaike (of van den anderen kant komen dan kan ik gewoon rechtdoor vlammen Image )
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: niet gladde banden

Post by zappa »

oja deze zouden passen

Maar hoorde ik niet heel veel negatief over tkc 's ?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: niet gladde banden

Post by duibhce Kaelann »

Pirelli scorpion trails zijn denk ik ook in de maat van de SMT te krijgen. Maar die zijn niet echt veel meer allroad dan je PR3's

TKC zijn sh*t in de regen, op gras (maar welke banden zijn dat niet) en lopen vlug vol met modder. Maar imho is er niets mis mee voor droge veldwegels, rotsen en gravel.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: niet gladde banden

Post by Muug »

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: niet gladde banden

Post by Blackbert »

Image Image

Met TKC's op natte banen gaat ge nog stijver door de bocht.
Ze zijn ook duur.
Die eerste, Traildinges, niet veel groffer van profiel, dus weinig verschil denk ik.

Wielen op maat? 1500?, + schijven en banden. Image (en nog wat aanpassingen aan de moto)

Bij KTM Deurne staat een 2dehandse Adventure 990, in 't wit. Koffers en touringscherm Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: niet gladde banden

Post by petervdc »

Bij KTM Deurne staat een 2dehandse Adventure 990, in 't wit. Koffers en touringscherm Image
Go Zappa, go !!
Image

Nee, serieus, je hebt een baan moto, en een offroad/cross/enduro motooke.
Wordt moeilijk om die 2 in 1 te krijgen h?, tenzij je een gs 800 of tiger xc gaat kopen.
Toch ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: niet gladde banden

Post by Muug »

Nee, serieus, je hebt een baan moto, en een offroad/cross/enduro motooke.
Wordt moeilijk om die 2 in 1 te krijgen h?,[color=#FF0000:1q8xltpu][b:1q8xltpu] tenzij je een gs 800 of tiger xc gaat kopen[/size:1q8xltpu][/b:1q8xltpu][/color:1q8xltpu].
Toch ?


[b:1q8xltpu][color=#BF00FF:1q8xltpu]HELL UND DEVIL ! ! ! ! ! [/color:1q8xltpu] [/b:1q8xltpu] [/size:1q8xltpu]

"wordt moeilijk om die 2 in 1 te krijgen!" Wat denkt ge dat ne KTM Adventure is !?!?!? [/size:1q8xltpu] Dat is ne cruiser, ne racer, ne chopper, een circuitdoos, een endurobeest, een pro-crosser, en nog v??l meer en dat allemaal in ENE moto. grrrrrrrrrrrrr, en dat rijdt dan z?lf met ene . Duh

Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: niet gladde banden

Post by F M »

?n ge moet da nie kuisen !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: niet gladde banden

Post by Raketman »

Wordt moeilijk om die 2 in 1 te krijgen h?, tenzij je een gs 800 of tiger xc gaat kopen.
Toch ?
Image Image Image

Ja die kan tellen Image

Enfin

@Zappa : zelfs met allroadbanden blijft uwen SMT redelijk tot volledig ongeschikt voor offroad, zelfs licht. V??l te straffe remmen, v??l te strak gedempte vering. Zijt ge beter af met ne "gewone" Adventure die ge vooraan 4cm door de kroonplaat laat zakken.
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: niet gladde banden

Post by zappa »

Nee, serieus, je hebt een baan moto, en een offroad/cross/enduro motooke.
Wordt moeilijk om die 2 in 1 te krijgen h?, tenzij je een gs 800 of tiger xc gaat kopen.
Toch ?
dan nog liever ne 690 enduro, dat zal evenveel vooruit gaan, soms zelfs nog beter. Image

en ik weet er ook een te koop staan. Image

Maar kan me niet inbeelden dat ik dan nog 200km autostrade mee ga rijden Image

Zal dus voorlopig maar wat verder doen gelijk ik bezig ben.
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: niet gladde banden

Post by petervdc »

[b:7mv49as4][color=#BF00FF:7mv49as4]HELL UND DEVIL ! ! ! ! ! [/color:7mv49as4] [/b:7mv49as4] [/size:7mv49as4]


Oh ja ?
Ewel, ik vind dat die ktm serieus veel weegt om wat mee te gaan "spelen" in de modder.
30 kg minder zou best mogen.
Enfin, ik mis nog serieus wat ervaring & techniek offroad, maar dat ding maakt het me niet makkelijk om te leren, en om uit te proberen.

Als ktm zelf naar een 800 offroad en een 1200 onroad gaat, zal da toch wel een reden hebben ?
Akkoord dat de huidige ktm v??l beter offroad is dan vb GS en T?ner?, maar dan nie voor beginners gelijk ikke.

N?h.
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: niet gladde banden

Post by duibhce Kaelann »

Akkoord dat de huidige ktm v??l beter offroad is dan vb GS en[b:1xy99ynu] T?ner?,[/b:1xy99ynu] maar dan nie voor beginners gelijk ikke.
dan de Super T?ner? bedoelt ge Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: niet gladde banden

Post by bompa »

[b:3bb8d5pv][color=#BF00FF:3bb8d5pv]HELL UND DEVIL ! ! ! ! ! [/color:3bb8d5pv] [/b:3bb8d5pv] [/size:3bb8d5pv]


Oh ja ?
Ewel, ik vind dat die ktm serieus veel weegt om wat mee te gaan "spelen" in de modder.
30 kg minder zou best mogen.
Enfin, ik mis nog serieus wat ervaring & techniek offroad, maar dat ding maakt het me niet makkelijk om te leren, en om uit te proberen.

Als ktm zelf naar een 800 offroad en een 1200 onroad gaat, zal da toch wel een reden hebben ?
Akkoord dat de huidige ktm v??l beter offroad is dan vb GS en T?ner?, maar dan nie voor beginners gelijk ikke.

N?h.


Image Ik ben mijne KTM ADV gaan halen en onderweg toen toch al maar getest op het onverhard Image 'k voelde me er direct thuis op, den T?ner? 1200 da weet ik ni maar daar heb ik mijn twijfels over op het onverhard ,maar den T?ner? 660 doet dat ook zeer goed op het onverhard,ik zit soms te verzinnen welke ik van de twee meepak om een toerke te rijden den Ten.660 of den ADV Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: niet gladde banden

Post by zappa »


Image Ik ben mijne KTM ADV gaan halen en onderweg toen toch al maar getest op het onverhard Image 'k voelde meer direct thuis op, den T?ner? 1200 da weet ik ni maar daar heb ik mijn twijfels over op het onverhard ,maar den T?ner? 660 doet dat ook zeer goed op het onverhard,ik zit soms te verzinnen welke ik van de twee meepak om een toerke te rijden den Ten.660 of den ADV Image
aja jij kan 't best weten, je hebt ze beiden! Image
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: niet gladde banden

Post by petervdc »

Akkoord dat de huidige ktm v??l beter offroad is dan vb GS en[b:1rl9vc68] T?ner?,[/b:1rl9vc68] maar dan nie voor beginners gelijk ikke.
dan de Super T?ner? bedoelt ge Image
Yepyep Image
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: niet gladde banden

Post by bompa »


aja jij kan 't best weten, je hebt ze beiden! Image
Als ik een rit doe die wat verder is en er een stuk autosnelweg bij inzit dan neem ik den KTM , den Ten.kan dat ook wel maar die KTM heeft het dan gemakkelijker , maar op het onverhard gedraagt die KTM zich zeer goed, ik was daar eigenlijk de eerste keer op het onverhard met de ktm wat verbaast van dat die zich zo goed liet rijden op het onverhard Image
Den Ten. is ook zeer goed op het onverhard (bij mij toch) alleen zou ik een straffer achterveer moeten steken
Als ik niet oppast slaat zijn vering door , springt niet links of rechts werkt verder goed, dus ik denk met een straffer achterveer te steken dat hij in orde is Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: niet gladde banden

Post by zappa »

zo'n adv zou ik (in de toekomst?) ook wel zien zitten, ik was aangenaam verrast van de zithoogte van die witte die bij Desmet stonden (zijn ondertussen verkocht) Ik kon beter aan de grond dan op m'n smt Image

Maar blijkbaar zijn er veel verschillen in hoogte, toen ik onlangs die van Raketman "paste", was't op ??n voetje 't ander hing te bengelen Image

(nadelen tov m' smt denk ik : 2 tanks, veel afpellen tegen ze d'r kunnen aan werken...)

Misschien toch eens eentje huren in Diest Image

Ik heb al verschillende ritten (allroad) gereden met de husa, dat er ook adventure's mee reden, en die gingen daar vlot door, terwijl ik 't zelf op de husa, vond dat er lastige stukken tussen waren.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: niet gladde banden

Post by Muug »


Oh ja ?
Ewel, ik vind dat die ktm serieus veel weegt om wat mee te gaan "spelen" in de modder.
30 kg minder zou best mogen.
N?h.
30 kilo minder, ok , dan wegen die moto's nog steeds meer dan 200 kg. (207 kg voor de f800gs) Nog steeds minstens 50kg teveel om in de modder te spelen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: niet gladde banden

Post by bompa »

zo'n adv zou ik (in de toekomst?) ook wel zien zitten,)

Misschien toch eens eentje huren in Diest Image

Ik heb al verschillende ritten (allroad) gereden met de husa, dat er ook adventure's mee reden, en die gingen daar vlot door, terwijl ik 't zelf op de husa, vond dat er lastige stukken tussen waren.
Best is een gaan huren en een hele toer rijden , maar dat is gevaarlijk Image
Leg je noppenbanden op den adventure dan kan je volgens mij er zeer vlot mee uit de voeten op het onverhard.
Nu bij mij met zijn originele banden gaat da al zeer vlotjes gelijk het er nu bijligt hierachter Image

Maar om echt in de modder te gaan spelen heb je je Husa. nog , in de modder en het echte mul zand gaat niks boven een echte enduro. Maar met den ADV kom je toch heel ver als het echt moet Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: niet gladde banden

Post by Blackbert »

waar is die KTM voor ontworpen?
Image

Al de rest, Triumph, BMW, Yamaha, ... goed geprobeerd.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply