nr. 8 is binnen!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Post by Kwakkel »

"Vergeet de vfr, ga voor ne sprint."

Ok dan...


http://imageshack.us/f/195/p3180826.jpg/


Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Blackbert »

Lap, hij staat al op de brug. Image

Sjieke dinges. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

Gelukkig is't mijn eigen brug Image
Ik vijs elke moto dat ik koop half uit elkaar om te zien hoe en waar alles zit. Als ik dan later een probleem heb weet ik waar te zoeken...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Muug »

amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: nr. 8 is binnen!

Post by zappa »

amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?
zo'n 2pk-tje past niet op zijn brug Image


Proficiat en veel sprint plezier Image
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: nr. 8 is binnen!

Post by petervdc »

have fun !!
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Davy78 »

Moest ge nu toch die vfr niet uit uw gedachten krijgen ... die van mij gaat misschien dit jaar de deur uit Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?

Be?nvloedbaar? Neih Image
Ik wou een sportieve toerder zoals de vfr en had eigenlijk de sprint compleet over het hoofd gezien. Ze zijn dan ook niet zo populair als de vfr...
Heb er heel wat over opgezocht en kwam tot de conclusie dat ze vrijwel overal zeiden dat de sprint ruim zo goed is, zo niet op sommige vlakken beter dan de vfr.
Enkel de afwerking kunt ge niet vergelijken met een honda...
De tijd dat triumph onbetrouwbaar is, blijkt ook al pas?, dus heb het erop gewaagd.

Een tijdje vond ik niet direct een betaalbaar exemplaar, dus 'k was al naar een SV (oude liefde roest niet) aan't rondneuzen, maar plots zag ik een sprint te koop staan bij een handelaar die me voor mijn bandit nog een mooie prijs gaf. Dus korte metten mee gemaakt.
Morgen komt de verzekeringsagent hem verzekeren, dan kan ik de baan op, ol
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: nr. 8 is binnen!

Post by fore »

Image ... Nr 8 ... Image

Per ongeluk geen familie/relatie met de wipr of zo? ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: nr. 8 is binnen!

Post by vet on wheels »

Als ik een moto koop, verwacht ik geen problemen, dus vijs ik die niet uiteen....zelfs ni half Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Davy78 »

Bwah ... lijkt me wel een leuke en leerrijke bezigheid Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

:? ... Nr 8 ... Image

Per ongeluk geen familie/relatie met de wipr of zo? ... Image
familie, niet dat ik weet.
En een relatie al z?ker niet! Image

Ieder jaar heb ik al een andere moto gekocht. Telkens iets helemaal anders dan de vodige.
Wil met zoveel mogelijk verschillende moto's gereden hebben. Meestal begint dat na een jaar te kriebelen en ben ik curieus hoe die of die moto zou rijden.
Dan ga ik die testrijden en als dan niet kopen.
Zolang ik mijn financi?le broek er niet aan scheur blijf ik dat doen... Of 't moet zijn dat ik eens ne moto vind die mij blijft boeien.

Moet nu wel zeggen dat ik mijn SV moest verkopen omdat die op papier 25kw was en 'k ging het risico niet nemen om met een groot rijbewijs rond te bollen met een moto die op papier niet in orde is.
En mijn ZX-7R moest weg omdat ik ging verbouwen en had geld nodig...
En aan mijn ZZR 1100 kwamen teveel kosten...

Dus 't is niet altijd omdat ik het in mijne kop krijg Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

Bwah ... lijkt me wel een leuke en leerrijke bezigheid Image
Idd, dat is ook de bedoeling, dat boeit me wel.
In grote lijnen weten hoe uwe moto is opgebouwd en waar alle zichtbare onderdelen zitten is keihandig.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Wipr »

Naaa, denk niet dat ik familie ben met de Kwakkel. Image

Maar qua persoonlijkheid kan het misschien wel zijn dat het in dezelfde richting is natuurlijk.

Ik dacht dat de kwakkel toch wel wat jaartjes jonger is dan ik en dan is hij idd een Wipr'ke aan het doen. Tot voor 2j was dat ook mijn betrachting elk jaar (meestal veel sneller) een andere moto te kopen. Ben de tel ergens kwijtgeraakt maar het zijn er meer dan 20 in ieder geval. Image

Awel, mooie moto zo'ne sprint net zoals de VFR e.a. maar ALS er nog iets komt hier, dan is het toch met een rechtere zitpositie dan op de meeste sporttoerders.

Veel plezier (tot in september zeker Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

[color=#0000BF:1m5fbzfq]Naaa, denk niet dat ik familie ben met de Kwakkel. Image [/color:1m5fbzfq]
Maar qua persoonlijkheid kan het misschien wel zijn dat het in dezelfde richting is natuurlijk.

[color=#FF0000:1m5fbzfq]Ik dacht dat de kwakkel toch wel wat jaartjes jonger is dan ik en dan is hij idd een Wipr'ke aan het doen[/color:1m5fbzfq]. Tot voor 2j was dat ook mijn betrachting elk jaar (meestal veel sneller) een andere moto te kopen. Ben de tel ergens kwijtgeraakt maar het zijn er meer dan 20 in ieder geval. Image

[color=#40BFBF:1m5fbzfq]Awel, mooie moto zo'ne sprint net zoals de VFR e.a. maar ALS er nog iets komt hier, dan is het toch met een rechtere zitpositie dan op de meeste sporttoerders. [/color:1m5fbzfq]
Veel plezier (tot in september zeker Image
[color=#0000BF:1m5fbzfq]Ik ben daar zelfs zeker van Image [/color:1m5fbzfq]

[color=#FF0000:1m5fbzfq]Ik rij van m'n 18 jaar en zit nu aan nummer 8, dan weet ge direct mijn leeftijd Image [/color:1m5fbzfq]

[color=#40BFBF:1m5fbzfq]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:1m5fbzfq]
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: nr. 8 is binnen!

Post by F M »

[color=#40BFBF:2x9995qr]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:2x9995qr]
Andere dokters pleiten dan weer om rechtop te zitten, en die hebben daar ook een hele schone uitleg voor die ik niet meer herinner. Image

Ik moet in elk geval rechtop zitten. Op de FJR zat ik al te fel voorover en had ik te veel pijn als we snelwegkilometers afhaspelden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: nr. 8 is binnen!

Post by Kwakkel »

[color=#40BFBF:ujwbujzo]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:ujwbujzo]
Andere dokters pleiten dan weer om rechtop te zitten, en die hebben daar ook een hele schone uitleg voor die ik niet meer herinner. Image

Ik moet in elk geval rechtop zitten. Op de FJR zat ik al te fel voorover en had ik te veel pijn als we snelwegkilometers afhaspelden.
Mja, heb ook al door dat dokters allemaal een verschillende visie hebben op bepaalde problemen/ziektes/aandoeningen...

't is altijd wel iets natuurlijk. Op een racer krijg ik last van m'n polsen en onderarmen. En rechtop krijg ik last van m'n onderrug.
Dus sport-toer is tot hiertoe de gulden middenweg, voor mij toch.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Post Reply