Page 1 of 1

Posted: 17 Mar 2013 23:44
by Kwakkel
"Vergeet de vfr, ga voor ne sprint."

Ok dan...


http://imageshack.us/f/195/p3180826.jpg/


Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 00:07
by Blackbert
Lap, hij staat al op de brug. Image

Sjieke dinges. Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 00:27
by Kwakkel
Gelukkig is't mijn eigen brug Image
Ik vijs elke moto dat ik koop half uit elkaar om te zien hoe en waar alles zit. Als ik dan later een probleem heb weet ik waar te zoeken...

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 09:13
by Muug
amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 09:16
by zappa
amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?
zo'n 2pk-tje past niet op zijn brug Image


Proficiat en veel sprint plezier Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 09:29
by petervdc
have fun !!

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 11:05
by Davy78
Moest ge nu toch die vfr niet uit uw gedachten krijgen ... die van mij gaat misschien dit jaar de deur uit Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 19:45
by Kwakkel
amai gij zijt gemakkelijk be?nvloedbaar.

Efkes uitproberen :
"Vergeet de Sprint, koop u een tweep??k??tje !"

Hoelang is uw incubatieperiode ook alweer?

Be?nvloedbaar? Neih Image
Ik wou een sportieve toerder zoals de vfr en had eigenlijk de sprint compleet over het hoofd gezien. Ze zijn dan ook niet zo populair als de vfr...
Heb er heel wat over opgezocht en kwam tot de conclusie dat ze vrijwel overal zeiden dat de sprint ruim zo goed is, zo niet op sommige vlakken beter dan de vfr.
Enkel de afwerking kunt ge niet vergelijken met een honda...
De tijd dat triumph onbetrouwbaar is, blijkt ook al pas?, dus heb het erop gewaagd.

Een tijdje vond ik niet direct een betaalbaar exemplaar, dus 'k was al naar een SV (oude liefde roest niet) aan't rondneuzen, maar plots zag ik een sprint te koop staan bij een handelaar die me voor mijn bandit nog een mooie prijs gaf. Dus korte metten mee gemaakt.
Morgen komt de verzekeringsagent hem verzekeren, dan kan ik de baan op, ol

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 18 Mar 2013 20:34
by fore
Image ... Nr 8 ... Image

Per ongeluk geen familie/relatie met de wipr of zo? ... Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 19 Mar 2013 01:30
by vet on wheels
Als ik een moto koop, verwacht ik geen problemen, dus vijs ik die niet uiteen....zelfs ni half Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 19 Mar 2013 08:15
by Davy78
Bwah ... lijkt me wel een leuke en leerrijke bezigheid Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 19 Mar 2013 17:34
by Kwakkel
:? ... Nr 8 ... Image

Per ongeluk geen familie/relatie met de wipr of zo? ... Image
familie, niet dat ik weet.
En een relatie al z?ker niet! Image

Ieder jaar heb ik al een andere moto gekocht. Telkens iets helemaal anders dan de vodige.
Wil met zoveel mogelijk verschillende moto's gereden hebben. Meestal begint dat na een jaar te kriebelen en ben ik curieus hoe die of die moto zou rijden.
Dan ga ik die testrijden en als dan niet kopen.
Zolang ik mijn financi?le broek er niet aan scheur blijf ik dat doen... Of 't moet zijn dat ik eens ne moto vind die mij blijft boeien.

Moet nu wel zeggen dat ik mijn SV moest verkopen omdat die op papier 25kw was en 'k ging het risico niet nemen om met een groot rijbewijs rond te bollen met een moto die op papier niet in orde is.
En mijn ZX-7R moest weg omdat ik ging verbouwen en had geld nodig...
En aan mijn ZZR 1100 kwamen teveel kosten...

Dus 't is niet altijd omdat ik het in mijne kop krijg Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 19 Mar 2013 17:41
by Kwakkel
Bwah ... lijkt me wel een leuke en leerrijke bezigheid Image
Idd, dat is ook de bedoeling, dat boeit me wel.
In grote lijnen weten hoe uwe moto is opgebouwd en waar alle zichtbare onderdelen zitten is keihandig.

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 25 Mar 2013 16:16
by Wipr
Naaa, denk niet dat ik familie ben met de Kwakkel. Image

Maar qua persoonlijkheid kan het misschien wel zijn dat het in dezelfde richting is natuurlijk.

Ik dacht dat de kwakkel toch wel wat jaartjes jonger is dan ik en dan is hij idd een Wipr'ke aan het doen. Tot voor 2j was dat ook mijn betrachting elk jaar (meestal veel sneller) een andere moto te kopen. Ben de tel ergens kwijtgeraakt maar het zijn er meer dan 20 in ieder geval. Image

Awel, mooie moto zo'ne sprint net zoals de VFR e.a. maar ALS er nog iets komt hier, dan is het toch met een rechtere zitpositie dan op de meeste sporttoerders.

Veel plezier (tot in september zeker Image

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 25 Mar 2013 18:41
by Kwakkel
[color=#0000BF:1m5fbzfq]Naaa, denk niet dat ik familie ben met de Kwakkel. Image [/color:1m5fbzfq]
Maar qua persoonlijkheid kan het misschien wel zijn dat het in dezelfde richting is natuurlijk.

[color=#FF0000:1m5fbzfq]Ik dacht dat de kwakkel toch wel wat jaartjes jonger is dan ik en dan is hij idd een Wipr'ke aan het doen[/color:1m5fbzfq]. Tot voor 2j was dat ook mijn betrachting elk jaar (meestal veel sneller) een andere moto te kopen. Ben de tel ergens kwijtgeraakt maar het zijn er meer dan 20 in ieder geval. Image

[color=#40BFBF:1m5fbzfq]Awel, mooie moto zo'ne sprint net zoals de VFR e.a. maar ALS er nog iets komt hier, dan is het toch met een rechtere zitpositie dan op de meeste sporttoerders. [/color:1m5fbzfq]
Veel plezier (tot in september zeker Image
[color=#0000BF:1m5fbzfq]Ik ben daar zelfs zeker van Image [/color:1m5fbzfq]

[color=#FF0000:1m5fbzfq]Ik rij van m'n 18 jaar en zit nu aan nummer 8, dan weet ge direct mijn leeftijd Image [/color:1m5fbzfq]

[color=#40BFBF:1m5fbzfq]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:1m5fbzfq]

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 26 Mar 2013 08:38
by F M
[color=#40BFBF:2x9995qr]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:2x9995qr]
Andere dokters pleiten dan weer om rechtop te zitten, en die hebben daar ook een hele schone uitleg voor die ik niet meer herinner. Image

Ik moet in elk geval rechtop zitten. Op de FJR zat ik al te fel voorover en had ik te veel pijn als we snelwegkilometers afhaspelden.

Re: nr. 8 is binnen!

Posted: 26 Mar 2013 10:13
by Kwakkel
[color=#40BFBF:ujwbujzo]Ik zit persoonlijk beter op een sporttoerder met een licht actieve houding, dan op ne moto met een rechte zithouding.
Vooral voor mijn rug. Een dokter (die zelf ook met de moto reed) heeft me ooit eens verteld dat ge beter zijt met een sportieve motorfiets voor de rug omdat, wanneer ge schokken krijgt door putten ofzo, uw rug mee kan veren omdat ge naar voor gebogen zit. Zit ge kaarsrecht zoals bepaalde toermoto's, dan moet de ruggengraad die schokken verticaal opvangen en dat is v??l schadelijker voor de wervels en alles wat er tussen zit (hij heeft me de termen gezegd maar onthou dat maar eens Image )[/color:ujwbujzo]
Andere dokters pleiten dan weer om rechtop te zitten, en die hebben daar ook een hele schone uitleg voor die ik niet meer herinner. Image

Ik moet in elk geval rechtop zitten. Op de FJR zat ik al te fel voorover en had ik te veel pijn als we snelwegkilometers afhaspelden.
Mja, heb ook al door dat dokters allemaal een verschillende visie hebben op bepaalde problemen/ziektes/aandoeningen...

't is altijd wel iets natuurlijk. Op een racer krijg ik last van m'n polsen en onderarmen. En rechtop krijg ik last van m'n onderrug.
Dus sport-toer is tot hiertoe de gulden middenweg, voor mij toch.