Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Muug »

het gaat hem hier niet over de startkabels Image

het gaat hier over motorconfiguraties. Een zware V-twin is een pak moeilijker te starten dan aan boxer of een vier-in-lijn

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by TRooPER »

ik heb hier allleen nog maar foto's gezien van kapotte ktm

waar blijven die bijna mont ventoux foto's?
of was er geen tijd om fotokes te pakken

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Muug »

nevel

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by fore »

Tskkk ... Als ik dat hier allemaal lees ...

Mont ventoux en KTM .... allebei veel wind ... Image


Geef mij maar ne saaie grijze stofzuiger ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Harald »

Als ge de moto niet kunt starten met startkabels omdat er te veel stroomverbruik is, dan is de oplossing simpel.
Koppel de min-pool van uw batterij los, dan wordt die geen verbruiker meer tijdens het starten.
Start met hulpstart/startkabels .... met de min-pool rechtstreeks op een goed massaonderdeel van de moto en de plus op de plus-pool van de batterij.
Als alles draait, voorzichtig de min-pool terug aan de massa leggen.
Dan pas de kabels weghalen.

'k weet het, eigenlijk mag dat niet, maar 't gaat wel en ge hebt maar 2 man nodig ipv 4-5 man om de moto's tegen elkaar te knutselen/houden

Andere mogelijkheid is om eerst de zwakke batterij op positieve laten komen door bv 10-15 minuten aan een andere moto te hangen met licht verhoogd toerental zodat je > 13,5V haalt op de klemmen.
Laat die batterij maar effe opladen, als die niet te diep ontladen is geweest, krijgt ge die wel zover dat ze niet teveel stroom trekt van een de hulpstarter.

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Blackbert »

Allez.
Ik liep al lang met 't idee in m'n kop om deze eh, rit, nog eens te rijden. De eerste keer was in 2004. Toen African met zijn vrijgezellenweek op de proppen kwam lag dat idee dus rap op tafel.
RB opgediept, vergeleken met een nieuwe Michelin-atlas: check
Logies: in de Jura diende iets anders gevonden wegens 't hotel van toen dat eigenlijk gesloten is deze periode: l'Eolienne: check
De gite in de Provence wilde ons wel ontvangen Ferme du Casage: check
Bende pipo's gepolst die dat eventueel wel zouden willen doen: check.
Alleen, toen was 't droog, nu iets minder. Toen waren 't ook lange dagen in 't zadel, maar 't tempo lag uiteraard hoger en we waren telkens voor etenstijd 'binnen'.
Onderweg heb ik mij een paar keer zitten afvragen of er nu niemand slecht gezind zou worden: 4x12h rijden, op z'n minst natte wegen en meestal ook nog regen, mist, sneeuw. Alle ledematen die kou krijgen, ...
't Was dan ook een opluchting dat alle reacties hier helemaal positief waren. Ik heb goeie maten. Image

Fotookes. kes, want pipo hier had niet gezien dat zijn kodakske nog in een lage resolutie stond. Image

't enige echte stukje onverhard, pies of cake. gewoon omdat 't op kaart niet zo aangeduid was denk ik.
Image
tanken op de Franse boerenbuiten. groot verschil met 2004: bankkaart in 't machien en er komt benzine.
Image
droog gestart, dan 200km in de regen, om af te ronden met 40km in de sneeuw. eigenlijk vond ik dat wreed plezant. Image
Image
Image
dag 2: gelukkig geen vorst gehad 's nachts, dus rijden maar. op Col huppeldepup, waar er toch ene met sneeuw moest gooien. raar, even verder rij je over een 'richel' van de ene vallei in de andere en ineens is er geen sneeuw meer te zien.
Image
Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Blackbert »

nog een col? hm, ik voel mij in fotomodus vandaag. 't peleton voorbijsjeesen en dan efkes wachten:

KTM, check
Image
KTM, check
Image
KTM, check
Image
Ieieiek, wasda? Image
Image
KTM, check
Image
Image

bijna zon - nevel - mist - nevel - bijna zon. zonder bewegen, op 20 min tijd.
Image
Image

voordeel van de lente en regenweer:
ne lange smalle
Image
ne korte dikke
Image
kwestie van uitzicht, het hoogtepunt van die vier dagen (we waren wel eerst door die wolken omhoog gemoeten).
Image
Image

2014? Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by zappa »

2014? Image Image
wie zivouplait Image Image start misschien de 1ste mei das altijd schoon weer, mijn grootmoeder haar verjaardag en ze heeft heel haar leven mooi weer gehad op haar verjaardag Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by laouen »

2014? Image Image
september 2013 Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Muug »

akkoord
en we doen dat enkel als het lekker warm weer is
en
we proberen elke dag om ter eerst te arriveren Image
en ivm die wegomleidingen : we gaan eerst kijken of we er met onze ktm niet doorkunnen Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Harald »

September, 2 triumph's en een josefien ?
:mrgeen:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by laouen »

September, 2 triumph's en een josefien ?
:mrgeen:
wedstrijd: triumph versus t?n?r? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Tom Triple »

September, 2 triumph's en een josefien ?
:mrgeen:
Klinkt verleidelijk maar september gaat niet lukken voor mij. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Cotthem »

Het was bij momenten heel koud aan de vingerkes Image . Zeker als er al nie veel vlezeke rond de vingers hangt, beschikt over een trage hartslag (waardoor ze op medisch onderzoek telkens vragen of ik triatlon doe.... Image zie ik er dan zo uit madam de verpleegster Image ) en de daaraan gekoppelde lage bloeddruk die door Sintepieter angstvallig in de gaten wordt gehouden. Komt em nu wel of nie Image . Soit, twas dus bij momenten koud...had ik dat al gezegd? E?n keer moeten stoppen om mijn rechtervingers gewoon in mijn mond te steken. Op de laatste dag moest ik effenaf het beven (het was koud....had ik dat al gezegd?) onderdrukken om toch stoer te blijven overkomen Image
Mijn gore tex vest deed goed haar werk ivm met nattigheid Image . Waterdicht ook langs binnenuit dus Image Het water liep langs mijn mouw in mijn waterdichte verwarmde handschoenen en als ik dan voor de zoveelste keer mijn scherm sneeuwvrij wou maken, voelde ik het water langs de binnenkant naar mijn ellebogen en oksels lopen...... Image bbbrrrrrrrrrrrrr

Image

alles geprobeerd om het lichaam op temperatuur te houden. Van Tibetaanse progressieve zelfmeditatie (is nadelig voor de bochtentechniek), denken aan sex, (helaas, ook hier won de koude), denken aan mijn kachel (maar zo'n ding in de fond is te zwaar), dus het enige wat hielp was uitkijken naar die warme maaltijd straks, gezellig rond de tafel kletsend en zeverend.

En mijn kruis Image ....na een paar dagen regen was het wak-aan-de-zak Image en dat in combinatie met...had ik al gezegd dat het koud was bij momenten? Vandaar het klingelend geluid toen ik tijdens een tankstop stond te beven.

Mijn kruis van mijn broek is terug droog Image , mijn piemelke heeft weer normalere meetwaarden Image en mijn zaadcellekes glijden weer van de glijbaan in hun mini-subtropisch-zwembadje ginder beneden Image .


Als mijn Rosse mijn wilde overgedramatiseerde verhalen hoort en de foto's ziet, vraagt ze: "vinde DA nu plezant?"
......euhhh....... Image
..........ja....eigenlijk wel Image .....
Das de natuur. Das eigen aan MANNEN!!! Mannen moeten zo'n dingen doen, dat zit in de genen, de oergevoelens, dat vervangt de jacht, de kruistochten, het hero?sche, het overwinnen, the struggle for life, de moto vervangt het paard, de gps het zwaard.......en terwijl ik zo opging in mijne repliek met wat denkbeeldige "lord of the rings muziek in mijn hoofd, vraagt ze...."mannen?" Mijn denkbeeldige muziek stopte Image "Der was wel een vrouw bij h?!!!!.... " stilte..............

Altijd hebben ze me bij mijn pietje, is nie de kou, dan ist mijn Rosse Image


Wanneer zijn we terug weg?
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Muug »

Image
Dat gezegd zijnde, denk ik dat op het afgelopen avontuur een uitroep/vraagstelling van mijn schoonbroer hier echt wel van toepassing is : "[b:2cgm77pj]Man of Miet!?[/b:2cgm77pj]"

(de eerlijkheid gebiedt me toch te zeggen dat ik dat afzien tegenwoordig minder leuk vind dan vroeger)[/size:2cgm77pj] Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Harald »

September, 2 triumph's en een josefien ?
:mrgeen:
wedstrijd: triumph versus t?n?r? Image
Mogen we u proficiat wensen ?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by F M »

droog gestart, dan 200km in de regen, om af te ronden met 40km in de sneeuw. eigenlijk vond ik dat wreed plezant. Image
Image
Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by duibhce Kaelann »

Is dat eigenlijk te doen, met 2 wielen op zo een besneeuwde weg ?
Dat valt eigenlijk mee. Onstpannen, niet te rap gaan, vooral van de remmen afblijven en niet te bruusk gas geven (op de Ten was dat laatste wel wat makkelijker dan op de KTM).

edit: ahja en als ge op ne grotere weg komt waar de sneeuw al tot zo'n dikke slush-pap is gereden door het verkeer, niet vergeten uw vizier dicht te doen wanneer er een truck uit de andere richting komt Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna

Post by Muug »

vers besneeuwd wel, als ge h??l lief rijdt. En als de weg nog niet vervroren is. Dus hier waren alle factoren gunstig :
- v?rse sneeuw
- dun laagje sneeuw
- geen bevroren wegdek waarop alles aanvriest
- verse sporen van autobanden, dus daar was minder sneeuw (wat op zich weer gevaarlijk kan zijn : door banden samen geperste sneeuw kan gevaarlijker zijn dan losse sneeuw==> soms ben je beter af om z?lf een nieuw spoor te trekken door de sneeuw.)
- Adventure-banden met brede en diepe groeven. (behalve de Ten dan, die had straatbanden)
- we waren in een streek waar ze w?l overweg kunnen met sneeuwruimers (in tegenstelling tot dit landje) waardoor de hoofdwegen er gewoon perfect bij lagen.

Had het nu de volgende nacht gevroren, dan pas zou het gevaarlijk geworden zijn. Maar dat had het niet.

Post Reply