R100GS HPN
wat een beest, wat een beest, wat een beest !
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... %2Fmotoren
En tal van wijzigingen die er belangrijk zijn voor de performatie en betrouwbaarheid en inzetbaarheid: Siebenrock 1000 cc met gereviseerd motorblok en loodvrije koppen met rvs stoterstangbussen, gereviseerde versnellingsbak met lange 5e versnelling, nieuwe cardan - WPvoorvork - 32mm schijf en 2*2 Brembo remklauw - staalflex remleiding - ?hlings achterveer, nieuwe kabelboom, HPN 43L tank - RVS valbeugels - Verlengde zijstandaard en verhoogde middenbok - RVS uitlaatbochten en tussenpot - 3mm dikke Touratech carterbescherming - Acerbis spatborden
Prijs blijft wel wat te duur om leuk te zijn, zelfs al zijn er fantastische mods aan gebeurd.
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... %2Fmotoren
En tal van wijzigingen die er belangrijk zijn voor de performatie en betrouwbaarheid en inzetbaarheid: Siebenrock 1000 cc met gereviseerd motorblok en loodvrije koppen met rvs stoterstangbussen, gereviseerde versnellingsbak met lange 5e versnelling, nieuwe cardan - WPvoorvork - 32mm schijf en 2*2 Brembo remklauw - staalflex remleiding - ?hlings achterveer, nieuwe kabelboom, HPN 43L tank - RVS valbeugels - Verlengde zijstandaard en verhoogde middenbok - RVS uitlaatbochten en tussenpot - 3mm dikke Touratech carterbescherming - Acerbis spatborden
Prijs blijft wel wat te duur om leuk te zijn, zelfs al zijn er fantastische mods aan gebeurd.
Re: R100GS HPN
Wacht effe, waar zeg ik dat ik dat een schone vind? Ik vind dat een impressionante , maar 't is er wat over natuurlijk!Nen draak is ook een beest, naar 't schijnt...wat een beest, wat een beest, wat een beest !
...
Allee, als gij da ne schone vind, is 't goe zene...
De aller-allerschoonste zijn deze : de ?chte R100GS Paris-Dakar van de jaren '90 :
Re: R100GS HPN
wow !!De aller-allerschoonste zijn deze : de ?chte R100GS Paris-Dakar van de jaren '90 :
eenen om commiskes mee te doen, tegen die sisibarre kunde zelfs ne zak paarden eten van 25 kg vastbinden en vervoeren, dat weet ik nog van mijne vtx
sig nature
Re: R100GS HPN
die fauteuil had ik zelfs nog niet opgemerkt
Re: R100GS HPN
Als ik nog is zou overwegen van een BMW, den deze heeft wel iets vind ik, http://www.motorbikestoday.com/news/Ima ... p2_lge.jpg
Re: R100GS HPN
Heb in Zeeland zo eens ne kerel (of vrouw ) zien rijden (scheuren is een betere woordkeuze eigenlijk). Ni gewoon! Ik vind die tweekleppers ook geweldig mooi maar 6500euro trop is teveel
Re: R100GS HPN
euuuhmm,
Wilf en Roos zijn met een leuk projectje bezig,
Wilf en Roos zijn met een leuk projectje bezig,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: R100GS HPN
ah, bmwboxertoko heeft ook al zo'n dingens gedaan : ge neemt een ouwe GS en vervangt de voorvork, de achtervork, de vering, de wielen, de remmen, de uitlaat, het frame.... afin, er schiet dan enkel nog een BMW-blok over eigenlijk.
(tja, aan die moto is eigenlijk enkel de motor goed...)
Is het trouwens nog een BMW-frame ?
Wat is het idee achter het project?
Hoe pakken ze het aan : motorblok in een andere moto, of een nieuwe moto opbouwen rond het motorblok?
Wat wordt het gebruiksgebied van deze moto?
(tja, aan die moto is eigenlijk enkel de motor goed...)
Is het trouwens nog een BMW-frame ?
Wat is het idee achter het project?
Hoe pakken ze het aan : motorblok in een andere moto, of een nieuwe moto opbouwen rond het motorblok?
Wat wordt het gebruiksgebied van deze moto?
Re: R100GS HPN
ah, bmwboxertoko heeft ook al zo'n dingens gedaan : ge neemt een ouwe GS en vervangt de voorvork, de achtervork, de vering, de wielen, de remmen, de uitlaat, het frame.... afin, er schiet dan enkel nog een BMW-blok over eigenlijk.
(tja, aan die moto is eigenlijk enkel de motor goed...)
Is het trouwens nog een BMW-frame ?
Wat is het idee achter het project?
Hoe pakken ze het aan : motorblok in een andere moto, of een nieuwe moto opbouwen rond het motorblok?
Wat wordt het gebruiksgebied van deze moto?
project voor Rally Raid de pioniers (rally jojo)
geen idee wat oorspronkelijk was, en wat allemaal nieuw is. ik ken zo goed als niets van BMW boxers
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: R100GS HPN
wel, ik herken enkel de motor nog als BMW. Wellicht is het frame ook nog BMW, maar dan vanzelfsprekend op vele plaatsen verstevigd en herspoten in HP2-kleur. Verder is er niks origineel : voorvork (met kroonplaten natuurlijk) is WP-upsidedown, excel-velgen, achtervork van een recentere GS, speciaal subframe voor monozit, achterschokbreker duidelijk wilbers. De tank is een stalen tank van de allereerste R80G/S Paris-Dakar van uit de jaren '80, en misschien is zelfs het motorblok daarvan afkomstig.
Re: R100GS HPN
ah, is dat de wilfried ? effe doorlezen
Re: R100GS HPN
Schoon madam op de achtergrond.euuuhmm,
Wilf en Roos zijn met een leuk projectje bezig,
Re: R100GS HPN
Nu ni voor het ??n of tander maar die Sissy bar is toch wel echt Uber Gay als get mij vraagt
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: R100GS HPN
Jullie focussen op de verkeerde dingen : de ??n op de sissy-bar, de ander op een blote madam... mannekes toch, zo rap afgeleid van de essentie
Re: R100GS HPN
'k heb zo 't gevoel dat die tettenwinkel van de Wilf beter gaat marsjeren dan die rood-witte van aan de blue oyster bar.
is dat essentieel genoeg? [/size:jiwy6rr9]
is dat essentieel genoeg? [/size:jiwy6rr9]
grease up your baby for a ball on the hill
Re: R100GS HPN
'k heb zo 't gevoel dat die tettenwinkel van de Wilf beter gaat marsjeren dan die rood-witte van aan de blue oyster bar.
is dat essentieel genoeg? [/size:1rqa2xd9]
jep Want het grote geheim van het GS-succesverhaal zit hem enkel in het zalig charmante motorblok en de "grote" veerwegen. Voor de rest is alles een ramp : teveel flex in het frame, capelini-vorkbeentjes, een suffe schokbreker, velgen zijn ok maar zwaar, ??n flauwe sponzige voorrem, versnellingsbakdichtingen die rap kapot gaan, kruiskoppelingen in de cardan die rap speling krijgen, linker- en rechtercarb die moeilijk synchroon te krijgen en te houden zijn. Klinkt erg, en dat is het eigenlijk ook wel. Het zijn geweldig charmante moto's waar je heel veel mee kan doen en waaraan je met een spreekwoordelijke vork en mes een groot onderhoud kan doen, maar om er alle zwakke plekken uit te halen moet je ofwel enkele jaren lang woonwerkverkeer rijden en over een 2de moto beschikken want je gaat alle maanden een panne hebben (wat ik dus gedaan heb met de mijne), ofwel moet je die boxer from scratch opbouwen zoals men hier (en elders) doet.
Kortom, als je er ene koopt, geef dan ofwel erg weinig geld uit aan een standaardmodel, of wees bereid om pakweg 5000-6000 euro te geven aan ene die al zwaar "aangepast" is, zoals het HPN-exemplaar.
Hier heb je een mooi overzicht van de modelgeschiedenis : http://micapeak.com/bmw/gs/