R100GS HPN

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

wat een beest, wat een beest, wat een beest ! Image

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... %2Fmotoren

En tal van wijzigingen die er belangrijk zijn voor de performatie en betrouwbaarheid en inzetbaarheid: Siebenrock 1000 cc met gereviseerd motorblok en loodvrije koppen met rvs stoterstangbussen, gereviseerde versnellingsbak met lange 5e versnelling, nieuwe cardan - WPvoorvork - 32mm schijf en 2*2 Brembo remklauw - staalflex remleiding - ?hlings achterveer, nieuwe kabelboom, HPN 43L tank - RVS valbeugels - Verlengde zijstandaard en verhoogde middenbok - RVS uitlaatbochten en tussenpot - 3mm dikke Touratech carterbescherming - Acerbis spatborden

Prijs blijft wel wat te duur om leuk te zijn, zelfs al zijn er fantastische mods aan gebeurd.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: R100GS HPN

Post by Blackbert »

Aan 't retroshoppen? Image

Hiersedan. Prijsje.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

wat een beest, wat een beest, wat een beest ! Image

...
Nen draak is ook een beest, naar 't schijnt... Image

Image Allee, als gij da ne schone vind, is 't goe zene...
Wacht effe, waar zeg ik dat ik dat een schone vind? Ik vind dat een impressionante , maar 't is er wat over natuurlijk! Image

De aller-allerschoonste zijn deze : de ?chte R100GS Paris-Dakar van de jaren '90 :

Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: R100GS HPN

Post by zappa »

De aller-allerschoonste zijn deze : de ?chte R100GS Paris-Dakar van de jaren '90 :

Image
wow !! Image




eenen om commiskes mee te doen, tegen die sisibarre kunde zelfs ne zak paarden eten van 25 kg vastbinden en vervoeren, dat weet ik nog van mijne vtx Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

Image die fauteuil had ik zelfs nog niet opgemerkt Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: R100GS HPN

Post by bompa »

Als ik nog is zou overwegen van een BMW, den deze heeft wel iets vind ik, http://www.motorbikestoday.com/news/Ima ... p2_lge.jpg Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: R100GS HPN

Post by Wipr »

Heb in Zeeland zo eens ne kerel (of vrouw Image ) zien rijden (scheuren is een betere woordkeuze eigenlijk). Ni gewoon! Ik vind die tweekleppers ook geweldig mooi maar 6500euro Image trop is teveel

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: R100GS HPN

Post by TRooPER »

euuuhmm,

Wilf en Roos zijn met een leuk projectje bezig,

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: R100GS HPN

Post by TRooPER »

[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

ah, bmwboxertoko heeft ook al zo'n dingens gedaan : ge neemt een ouwe GS en vervangt de voorvork, de achtervork, de vering, de wielen, de remmen, de uitlaat, het frame.... afin, er schiet dan enkel nog een BMW-blok over eigenlijk. Image
(tja, aan die moto is eigenlijk enkel de motor goed...)

Is het trouwens nog een BMW-frame ?
Wat is het idee achter het project?
Hoe pakken ze het aan : motorblok in een andere moto, of een nieuwe moto opbouwen rond het motorblok?
Wat wordt het gebruiksgebied van deze moto?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: R100GS HPN

Post by TRooPER »

ah, bmwboxertoko heeft ook al zo'n dingens gedaan : ge neemt een ouwe GS en vervangt de voorvork, de achtervork, de vering, de wielen, de remmen, de uitlaat, het frame.... afin, er schiet dan enkel nog een BMW-blok over eigenlijk. Image
(tja, aan die moto is eigenlijk enkel de motor goed...)

Is het trouwens nog een BMW-frame ?
Wat is het idee achter het project?
Hoe pakken ze het aan : motorblok in een andere moto, of een nieuwe moto opbouwen rond het motorblok?
Wat wordt het gebruiksgebied van deze moto?

project voor Rally Raid de pioniers (rally jojo)
geen idee wat oorspronkelijk was, en wat allemaal nieuw is. ik ken zo goed als niets van BMW boxers
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

wel, ik herken enkel de motor nog als BMW. Wellicht is het frame ook nog BMW, maar dan vanzelfsprekend op vele plaatsen verstevigd en herspoten in HP2-kleur. Verder is er niks origineel : voorvork (met kroonplaten natuurlijk) is WP-upsidedown, excel-velgen, achtervork van een recentere GS, speciaal subframe voor monozit, achterschokbreker duidelijk wilbers. De tank is een stalen tank van de allereerste R80G/S Paris-Dakar van uit de jaren '80, en misschien is zelfs het motorblok daarvan afkomstig.

Image

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: R100GS HPN

Post by Bij »

het antwoord op al uw vragen
[url]
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

ah, is dat de wilfried ? effe doorlezen Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: R100GS HPN

Post by Wipr »

euuuhmm,

Wilf en Roos zijn met een leuk projectje bezig,

Image
Schoon madam op de achtergrond. Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: R100GS HPN

Post by Drummer »

Image



Nu ni voor het ??n of tander maar die Sissy bar is toch wel echt Uber Gay als get mij vraagt Image Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

Jullie focussen op de verkeerde dingen : de ??n op de sissy-bar, de ander op een blote madam... mannekes toch, zo rap afgeleid van de essentie Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: R100GS HPN

Post by Blackbert »

'k heb zo 't gevoel dat die tettenwinkel van de Wilf beter gaat marsjeren dan die rood-witte van aan de blue oyster bar.

is dat essentieel genoeg? [/size:jiwy6rr9]
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: R100GS HPN

Post by Muug »

'k heb zo 't gevoel dat die tettenwinkel van de Wilf beter gaat marsjeren dan die rood-witte van aan de blue oyster bar.

is dat essentieel genoeg? [/size:1rqa2xd9]


jep Image Want het grote geheim van het GS-succesverhaal zit hem enkel in het zalig charmante motorblok en de "grote" veerwegen. Voor de rest is alles een ramp : teveel flex in het frame, capelini-vorkbeentjes, een suffe schokbreker, velgen zijn ok maar zwaar, ??n flauwe sponzige voorrem, versnellingsbakdichtingen die rap kapot gaan, kruiskoppelingen in de cardan die rap speling krijgen, linker- en rechtercarb die moeilijk synchroon te krijgen en te houden zijn. Klinkt erg, en dat is het eigenlijk ook wel. Het zijn geweldig charmante moto's waar je heel veel mee kan doen en waaraan je met een spreekwoordelijke vork en mes een groot onderhoud kan doen, maar om er alle zwakke plekken uit te halen moet je ofwel enkele jaren lang woonwerkverkeer rijden en over een 2de moto beschikken want je gaat alle maanden een panne hebben (wat ik dus gedaan heb met de mijne), ofwel moet je die boxer from scratch opbouwen zoals men hier (en elders) doet.
Kortom, als je er ene koopt, geef dan ofwel erg weinig geld uit aan een standaardmodel, of wees bereid om pakweg 5000-6000 euro te geven aan ene die al zwaar "aangepast" is, zoals het HPN-exemplaar.

Hier heb je een mooi overzicht van de modelgeschiedenis : http://micapeak.com/bmw/gs/

Post Reply