zelfdoeners..

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

Desmet heeft geen contente klanten, en zelf doen kan ik nie.
Wat is dat nu voor uitleg. Die zaak bestaat al een jaar of dertig, zo erg zal het daar dus wel niet gesteld zijn. En waarom je denkt dat een groot onderhoud bij Mototech minder duur zou zijn is me al helemaal een raadsel.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: zelfdoeners..

Post by petervdc »

Desmet heeft geen contente klanten, en zelf doen kan ik nie.
Wat is dat nu voor uitleg. Die zaak bestaat al een jaar of dertig, zo erg zal het daar dus wel niet gesteld zijn. En waarom je denkt dat een groot onderhoud bij Mototech minder duur zou zijn is me al helemaal een raadsel.
Dan moet je dringend es een klapke doen met Pepijn & Vanja, hoe reuze content ze daar zijn...
Ik dacht nie dat jij zooo content was bij Desmet, toch ?
Mototech is (van horen zeggen) go?d, en de werkuren zijn goedkoper.
Hautekiet vertrouw ik niet meer sedert die batterij affaire, maar in mijn buurt zijn er geen alternatieven.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

- ik zal u mijn facturen van Mototech ne keer tonen zelle, waarom denk je dat ik mijn laatste groot onderhoud zelf gedaan heb?
- 't is niet omdat er enkele mensen malcontent zijn, dat iedereen malcontent is. Ik was vroeger ook niet te spreken over Honda Van Gijsegem, en ik kende heel wat mensen die daar wel heel content van waren. Zomaar veralgemenen is een slecht idee.
- Ik ben altijd goed gesoigneerd geweest bij De Smet, nooit mis?rie mee gehad. Ik ben een paar keer bij Mototech geweest omdat ze dichter zijn. Maar mijn onderdelen bestel ik tegenwoordig weer in Waregem omdat de levertermijnen van Mototech bij mij altijd weken bedroegen. En Raketman beweert dat hij zijn gerief altijd binnen de vijf werkdagen heeft. Tja.

Ik versta niet wat uw probleem is. De dealer vindt gecorrodeerde stekkers, repareert die, rekent daar zijn prijs voor. Dat lijkt mij heel normaal. Had je liever dat hij daar niks aan had gedaan? Dan hadje bij je volgende reis waarschijnlijk in panne gestaan. Dan was het waarschijnlijk ook de dealer zijn fout geweest.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zelfdoeners..

Post by F M »

banden zijn duur, dus daarom helemaal opgebruiken en 20k/25k met een setje is voldoende... Image
vroeger kon ik dat niet zo goed... Image Image Image Image
Image
Ik had mijn banden 5.000 km opliggen voor ik naar de Pyrenee?n vertrok. Gezien mijn Michelins 14.000 km waren meegegeaan, dacht ik dat ik goed zat.

Nee dus. Ik heb de laatste rit zondag niet meer meegereden en ben langs de snelweg naar huis gereden, want met net geen 10.000 km zijn mijn beide Dunlops volledig kaal aan de linkerzijde. Image Rechts nog niet. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by laouen »

met net geen 10.000 km zijn mijn beide Dunlops volledig kaal aan de linkerzijde. Image Rechts nog niet. Image
sja, dan moet je minder linkerbochten nemen h? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: zelfdoeners..

Post by fore »

... want met net geen 10.000 km zijn mijn beide Dunlops volledig kaal aan de linkerzijde. Image Rechts nog niet. Image
Ooit heeft mijne garagist er eens nen dunlop achteraan opgelegd (wegens geen bridgestone op vooraad). Deze was reeds na 8000km 'kaal' geworden ... (bridgestone pas na 16k).

Hij was wel 'joviaal' dat hij de volgende bandenwissel slechts de helft heeft aangerekend (... en sindsdien moet ik betalen voor de vervangbrommer = vestzak/broekzak operatie zeker Image )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zelfdoeners..

Post by Stefke »

Groot onderhoud op mijne ktm : 598euro, bij Hautekiet.
Image
Ik vind dat niet eens zo een abnormale prijs, een werkuur is tegenwoordig al snel 45, 50 euro per uur. Reken daar nog wat stukken bij en hopla! Maar ik zou dat niet graag zelf betalen voor een onderhoud. Dus doe ik dat liever zelf en leg ik beurten wat verder uiteen. Want een oliewisselke om de 6k of 12k vind ik dan weer van de pot gerukt. Tenzij ge maar 1k per jaar rijdt natuurlijk... Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: zelfdoeners..

Post by Davy78 »

... en zelf doen kan ik nie.
Same here. Wil het wel leren maar ik beschik ook niet echt over een werkplaats. Maar als alles goed gaat komt daar volgend jaar verandering in Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zelfdoeners..

Post by F M »

met net geen 10.000 km zijn mijn beide Dunlops volledig kaal aan de linkerzijde. Image Rechts nog niet. Image
sja, dan moet je minder linkerbochten nemen h? Image
Ik zal in het vervolg de rotondes langs de andere kant nemen. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: zelfdoeners..

Post by den Bullet »

Ik zal in het vervolg de rotondes langs de andere kant nemen. Image
Of een toerke in Albion doen Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

...
't ergste vanal, mijne achterband is kaal Image Image nog even en den draad komt erdoor Image
9 d km das nog slechter dan op m'n smt Image
...
Wadoedegijdaarmee???? oeligan! Image

Da's toch ne originele pirelli scorpion AT, ni? [i:3u64clka] [color=#FF4000:3u64clka]euh ja[/color:3u64clka] [/i:3u64clka]


Na 14000km zit ik achter op +- 3mm daarmee, voor duikt 'em dan just onder de 4 mm...

Of is't bij jou alles of niks met gas en rem? Bandenspanning +- 2,6 bar?

Denk dat het door m'n remmen op de motor is?

Remmen achter gebruik ik voor stabiliteit, remmen voor gebruik ik de laatste meter(s) of als er iemand mij niet gezien heeft Image en de rest op de motor.

Misschien moet ik die gewoonte maar weer wat afbouwen, remblokjes kosten minder dan een band?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »


Misschien moet ik die gewoonte maar weer wat afbouwen, remblokjes kosten minder dan een band?
Image Zijde zot !?

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: zelfdoeners..

Post by TRX »

Wat zitte gulle allemaal te klagen Image .

Ooit op 4.000km een achterband kaal gereden op de zijkanten. Nochtans netjes voorgeschreven spanning enzo.
Wat toen wel jong en gek net als mijn toenmalige duo (Inge), aan de moto lag het niet, dat was een ouw bompa moto (TDM 900).
Band was een Pirelli Strada.

Gelukkig doe ik nu meer km's met een moto met 30pk meer, dat jong zot geweld is er blijkbaar toch uit Image .
8.000km met achterband op mijn Tiger, inclusief de Boucles de Theux (anders zeker 8.500km Image ?).
En nu is het nen Dunlop Roadsmart, kan der gelukkig voor een prijzeke aan geraken Image .

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

Wat zitte gulle allemaal te klagen Image .

..., dat jong zot geweld is er blijkbaar toch uit Image .
Image .
Zappa, 't ligt aan uw jong zot geweld...!!!

Image

vast Image

Image Image Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: zelfdoeners..

Post by TRooPER »

ik doe tegenwoordig geen 4000km op een jaar,
en dat met 2 sets velgen............en nog geen enkele set versleten

kga niet klagen van mijn bandenslijtage, wel van de verloren camionettekilometers ipv motokilometers
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

181 bij redant , incl uitlijnen, locktite, ontvetten en velg afwrijven (want anders plakken die loodjes niet Image )

wie doet beter?
sig nature

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: zelfdoeners..

Post by Tom Triple »

181 bij redant , incl uitlijnen, locktite, ontvetten en velg afwrijven (want anders plakken die loodjes niet Image )

wie doet beter?
Voor twee nieuwe banden op de KTM? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

Image neeje just den achtersten (vind het wel al groot verschil met die van de smt 296 eu achteraan alleen)
sig nature

Post Reply