Je weet het op voorhand
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Gisteren een kennis tegengekomen op caf? die vol trots zijn nieuwe Daelim BlingBling kwam showen. Die gast was heel trots op zijn BlingBling dus uit beleefdheid een beetje dichter gaan kijken en maar gezegd dat ik het een toffe brommer vond. Hij op zijn teen getrapt want dat is een moto, genen brommer. Hij rijdt met een 125cc omdat hij voor iets zwaarder een rijbewijs nodig heeft. Een uitleg als een andere ...
Kerel vertrekt met zijn machine, keert in de straat met al zijn voeten op de grond en goed kijken naar de geparkeerde auto's die wonderwel niet raakt. Tja, hoe lang gaat dat duren...
Vanmorgen bericht op Facebook. Kerel ligt op gasthuisberg met enkele zware breuken.
Ik snap echt niet hoe het komt dat er zonder enige vorm van opleiding met die dingen gereden mag worden. Dat is toch echt om ongelukken vragen?
Kerel vertrekt met zijn machine, keert in de straat met al zijn voeten op de grond en goed kijken naar de geparkeerde auto's die wonderwel niet raakt. Tja, hoe lang gaat dat duren...
Vanmorgen bericht op Facebook. Kerel ligt op gasthuisberg met enkele zware breuken.
Ik snap echt niet hoe het komt dat er zonder enige vorm van opleiding met die dingen gereden mag worden. Dat is toch echt om ongelukken vragen?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Je weet het op voorhand
Omdat de politiekers dat niet willen. Dat is de enige enige enige reden.Ik snap echt niet hoe het komt dat er zonder enige vorm van opleiding met die dingen gereden mag worden.
Heel de belgische rijschoolwereld roept al jaren en lobbyt al jaren om dat aan te passen. Belgi? heeft met ruime voorsprong de allerslechtste (en goedkoopste) rijopleiding van Europa. Maar de ministers roeren niet. Niemand verstaat het, niemand begrijpt het.
Toen ik nog veel rondliep op het Touring-hoofdkantoor in Sint-NIklaas, heeft een grote baas mij dat allemaal verteld.
Re: Je weet het op voorhand
Kan goed zijn dat ik hem gisteren gezien heb op spoedgevallen.Vanmorgen bericht op Facebook. Kerel ligt op gasthuisberg met enkele zware breuken.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Je weet het op voorhand
Ik wacht op Fore zijn reactie.Belgi? heeft met ruime voorsprong de allerslechtste (en goedkoopste) rijopleiding van Europa. Maar de ministers roeren niet. Niemand verstaat het, niemand begrijpt het.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Je weet het op voorhand
weet je, toen Raketman en ik voor vzw Goed Motorrijden aan het brainstormen waren over rij-opleidingen, hebben we gemaild met Nederlandse en Britse rij-opleidingen om te zien welke opleidingen zij hadden, en wat de inhoud was van hun programma's. Zowel wij als zij waren uiteindelijk verbaasd over elkaars land. Bij ons is een "basis"-cursus er ??n waar je je voertuig leert beheersen bij lage snelheden: stapvoets rijden en slalommen, kijktechniek, wat remtechniek, plaats op de weg, heel simpel allemaal. En dan heb je "advanced" en "expert" en zo.
Wel, ginder dus, komt hun "basic" overeen met een "advanced" van bij ons, en wel om de simpele reden dat ze ginder een degelijke, zware, strenge rijopleiding krijgen. Als ze daar een rijbewijs halen beheersen ze hun voertuig bij stilstand, bij maneuvers en tijdens het rijden. Dus hebben ze daar geen simpele rijbijscholingskes nodig gelijk bij ons.
Wel, ginder dus, komt hun "basic" overeen met een "advanced" van bij ons, en wel om de simpele reden dat ze ginder een degelijke, zware, strenge rijopleiding krijgen. Als ze daar een rijbewijs halen beheersen ze hun voertuig bij stilstand, bij maneuvers en tijdens het rijden. Dus hebben ze daar geen simpele rijbijscholingskes nodig gelijk bij ons.
Re: Je weet het op voorhand
een goei opleiding pakt ook dat aan.jammergenoeg hebde ook mensen die door elke opleiding geraken maar dat er tussen hun 2 oren nog wa werk aan is, da krijgde er moeilijker uit...
Ah, weet je dat je in Engeland perfect een hele dag les kan volgen bij individuele lesgevers, mensen van de bereden politie bvb die nog wat extra lesbrevetten hebben, die je dan volgen met een camera, waarbij communicatie tussen beide ook mogelijk is. En tijdens enkele stops worden dan de beelden selectief bekeken en besproken. Hier kan je daar enkel van dromen, en moest het kunnen het zou stukken van mensen kosten.
Re: Je weet het op voorhand
Ik wacht op Fore zijn reactie.Belgi? heeft met ruime voorsprong de allerslechtste (en goedkoopste) rijopleiding van Europa. Maar de ministers roeren niet. Niemand verstaat het, niemand begrijpt het.
Elk probleem heeft 2 oplossingen, de verkeerde en de mijne ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Je weet het op voorhand
Heb een cursus gevolgd bij MRV en daar werd onderweg gefilmd en bij stops ge?valueerd. tijdens de rit was er eveneens communicatie via een oortje.En dat was zelfs helemaal niet duur...Ah, weet je dat je in Engeland perfect een hele dag les kan volgen bij individuele lesgevers, mensen van de bereden politie bvb die nog wat extra lesbrevetten hebben, [u:3mie073y][b:3mie073y]die je dan volgen met een camera, waarbij communicatie tussen beide ook mogelijk is. En tijdens enkele stops worden dan de beelden selectief bekeken en besproken[/b:3mie073y][/u:3mie073y]. Hier kan je daar enkel van dromen, en moest het kunnen het zou stukken van mensen kosten.
Grtjs
Re: Je weet het op voorhand
Nog een geluk dat ge geen (jonge) vrouw zijt of ge kreeg nog meer dan alleen maar een bochten cursus bij MRV
Heb een cursus gevolgd bij MRV en daar werd onderweg gefilmd en bij stops ge?valueerd. tijdens de rit was er eveneens communicatie via een oortje.En dat was zelfs helemaal niet duur...
Grtjs
sig nature
Re: Je weet het op voorhand
Tja...
Paar weken geleden op verlof geweest naar het eiland Man ter gelegenheid van de races .
Was last minute, iemand in een bende van 6 waarvan ik er 2 ken was weggevallen door ziekte. Dus 2 die ik kende en 3 'onbekende'.
Ja mannekes, der zat er daar ene bij, 54 jaar oud rijdende op een R1 met superbikestuur...
Na dag of 2 / 3 hebben we em met zijn allen aangeraden om toch in godsnaam eens een cursus te volgen. Heb em VROM aangeraden (sorry Johan ).
Hij slaagde er in om een haarspeldbocht te nemen met zijn beide voeten naast de moto . Zijn uitleg was : ja, maar der kunnen daar steentjes liggen'. En dan, waarom hangt in een linkerhaarspeldbocht uw rechtervoet naast uw moto? Dacht ge heel eventueel nog uwe linker zou uitsteken in reflex kan ik nog begrijpen. En waarom dan daar ? Waarom in de traagste bocht en niet in de bocht er voor of er na waar even goed steentjes kunnen liggen ? Daar had em geen uitleg voor. In ieder geval, em kon voor geen meter rijden. Gelukkig beseft ie dat ook en rijdt hij heel traag... Jammer genoeg is dat besef niet groot genoeg om over te gaan tot het volgen van een cursus .
En nog zo iets dat em deed, bij het inhalen van een wagen ging em dus gewoon ongeveer 1km/h harder rijden waardoor het 10 ? 15 seconden duurde voor em voorbij was. Met een f***ing R1 met 150 pk . Zo hangt ie wel om te beginnen al een paar seconden in de dode hoek van die wagen, is de kans dat er opeens toch een tegenligger opduikt behoorlijk groot en kunnen de anderen die achter em rijden ook niet voorbij.
Paar weken geleden op verlof geweest naar het eiland Man ter gelegenheid van de races .
Was last minute, iemand in een bende van 6 waarvan ik er 2 ken was weggevallen door ziekte. Dus 2 die ik kende en 3 'onbekende'.
Ja mannekes, der zat er daar ene bij, 54 jaar oud rijdende op een R1 met superbikestuur...
Na dag of 2 / 3 hebben we em met zijn allen aangeraden om toch in godsnaam eens een cursus te volgen. Heb em VROM aangeraden (sorry Johan ).
Hij slaagde er in om een haarspeldbocht te nemen met zijn beide voeten naast de moto . Zijn uitleg was : ja, maar der kunnen daar steentjes liggen'. En dan, waarom hangt in een linkerhaarspeldbocht uw rechtervoet naast uw moto? Dacht ge heel eventueel nog uwe linker zou uitsteken in reflex kan ik nog begrijpen. En waarom dan daar ? Waarom in de traagste bocht en niet in de bocht er voor of er na waar even goed steentjes kunnen liggen ? Daar had em geen uitleg voor. In ieder geval, em kon voor geen meter rijden. Gelukkig beseft ie dat ook en rijdt hij heel traag... Jammer genoeg is dat besef niet groot genoeg om over te gaan tot het volgen van een cursus .
En nog zo iets dat em deed, bij het inhalen van een wagen ging em dus gewoon ongeveer 1km/h harder rijden waardoor het 10 ? 15 seconden duurde voor em voorbij was. Met een f***ing R1 met 150 pk . Zo hangt ie wel om te beginnen al een paar seconden in de dode hoek van die wagen, is de kans dat er opeens toch een tegenligger opduikt behoorlijk groot en kunnen de anderen die achter em rijden ook niet voorbij.
-
- Posts: 103
- Joined: 25 Oct 2009 14:47
Re: Je weet het op voorhand
Nog een geluk dat ge geen (jonge) vrouw zijt of ge kreeg nog meer dan alleen maar een bochten cursus bij MRV
En daar gaan we weer de seksistische toer op.
FOEI.
Re: Je weet het op voorhand
toer? gewoon ondervindingNog een geluk dat ge geen (jonge) vrouw zijt of ge kreeg nog meer dan alleen maar een bochten cursus bij MRV
En daar gaan we weer de seksistische toer op.
FOEI.
sig nature
Re: Je weet het op voorhand
hopelijk niks al te ernstig en heeft em al een eerste belangrijke les geleerd
"...the path is the destination"
Re: Je weet het op voorhand
jep, dat zijn de gevaarlijkste... ogen en reflexen beginnen te minderen (zelfs bij mezelf merk ik dat al) maar in 't kopke denkt 'm dat hij alles onder controle heeft vanwege al 35 jaar auto-ervaring.54 jaar oud
Re: Je weet het op voorhand
jep, dat zijn de gevaarlijkste... ogen en reflexen beginnen te minderen (zelfs bij mezelf merk ik dat al) maar in 't kopke denkt 'm dat hij alles onder controle heeft vanwege al 35 jaar auto-ervaring.54 jaar oud
...
Eigenlijk zit er wel wat in ... al wie niet kan rijden als ne Rossi, is een gevaar op de baan en moet z'n rijbewijs inleveren ...
... maar had die wel een geldig rijbewijs? ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Je weet het op voorhand
Bwa neent, als je aan die snelheid rijdt komt de flitspaal te laat uit zijn schulp.Mensen die rijden als Rossi zullen bij de eerstvolgende flitspaal hun rijbewijs mogen inleverenal wie niet kan rijden als ne Rossi, is een gevaar op de baan en moet z'n rijbewijs inleveren ...
Re: Je weet het op voorhand
Moet ik nu stoppen met rijdenOef! Ik ben nog maar 53 !