Husqvarna TR650 Terra modificaties

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Bij »

awel he om zo een veertje te plaatsen hebt ge een hoopje van dees nodig
Image

dan rekt ge daar uw veer mee uit
Image

dan kunt ge die perfecct op zijn plaats zetten
Image

Dan die veer volledig opspannen en die rondellekes vallen er tussenuit. Image
voila de zijpikkel is nu ook bruikbaar
Image

da was dus ne goudentip dat ik gekregen had en dees weeken efkes heb uitgeprobeerd Image

groetjes
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Image
Vandaag geleverd. Van't weekend dus weer wat sleutelplezier! Image
wtf is dat? Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by laouen »

Risers Image mijn terraatje heeft ineens GS allures met zo'n hoog stuur Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

wtf is dat? Image
de reden waarom ik komend weekend mijn gaskabel ga moeten verleggen. Want tijdens het testritje afgelopen zondag bleek dat die toch een beetje strak is komen te staan bij korte draaien naar rechts. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by F M »

Image
Vandaag geleverd. Van't weekend dus weer wat sleutelplezier! Image
wtf is dat? Image
Zeg Muugske, zelfs ik wist wat dat was. Zwak hoor ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

risers Image
de kant met de boutjes deed mij dat vermoeden,
maar die andere kant lijkt mij zo bizar. Ik kan me niet inbeelden hoe dat wordt vastgezet.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

risers Image
de kant met de boutjes deed mij dat vermoeden,
maar die andere kant lijkt mij zo bizar. Ik kan me niet inbeelden hoe dat wordt vastgezet.
Dat wordt vastgezet gelijk het originele stuur vast zat, met de originele stuurklemmen. Net zoals met Rox risers. Maar dan uit 1 stuk zodat je minder vlug zit met een stuur dat getordeerd staat tegenover de vorkpoten na een valpartij.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

ah
eindelijk versta ik het
de originele klemmen worden niet verwijderd want de risers worden daarin geklemd. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Vorig weekend dus nog wat fun gehad in de garage.

LED Verstralers geinstalleerd op de overschotjes van de instelbare risers die ik van de Tenere heb afgehaald en die nu dienst doen als spacers voor de handkappen en montagepunten voor de LED lampen. Tegelijkertijd ook even die Powermadd risers geinstalleerd.
Image

Met een extra schakelaartje tussen de spiegel en de GPS mount.
Image

De koppelingskabel had ik al verlegd om voldoende speling te hebben voor de 50mm risers, dus dat was geen probleem. De gaskabel leek al voldoende overschot te hebben. Maar na een testritje is toch gebleken dat bij keren naarrechts met het stuur tegen de aanslag de motor ineens uit zichzelf gas gaat geven. Dat moest dus nog even bijgewerkt worden. Uiteindelijk bleek het voldoende om de cable guides waar de gaskabel het handvat in gaat een beetje naarbeneden te kantelen. All good now.

Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Wipr »

Het ziet er super uit. Van fabriek zouden ze het niet beter gekund hebben mochten ze hem zo leveren. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Het ziet er super uit. Van fabriek zouden ze het niet beter gekund hebben mochten ze hem zo leveren. Image
Ja, sjiek gedaan hoor !
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Image

Uwe moto lijkt een beetje op den deze:
Image
Is in de jaren dertig naar china gereden. Had ??n wereldkaart mee. D?t nadoen in dezelfde omstandigheden zou pas nieuws halen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

Hem had precies wel wat meer naft mee als er in de Terra kan. Image

Maar aan de andere kant, met een additionele Safari tank zou het totaal voor de terra op 32liter komen. Dat zou de autonomie op 700-800km brengen.

China is tegenwoordig trouwens niet meer te doen met een eigen voertuig. Tenzij je een hoop extra geld wilt neerleggen voor een "gids" die je vertelt waar je wel en niet mag gaan en wiens eten, drinken, overnachting, naft en chauffeur (ahja, die kan uiteraard niet zelf rijden en kruipt niet achterop uw moto) je ook nog eens kan betalen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Muug »

Hem had precies wel wat meer naft mee als er in de Terra kan. Image

Maar aan de andere kant, met een additionele Safari tank zou het totaal voor de terra op 32liter komen. Dat zou de autonomie op 700-800km brengen.

China is tegenwoordig trouwens niet meer te doen met een eigen voertuig. Tenzij je een hoop extra geld wilt neerleggen voor een "gids" die je vertelt waar je wel en niet mag gaan en wiens eten, drinken, overnachting, naft en chauffeur (ahja, die kan uiteraard niet zelf rijden en kruipt niet achterop uw moto) je ook nog eens kan betalen.
meer benzine, maar eigenlijk niks van kleren. Image
ah, dan volg je toch gewoon de grens van china? Lijkt me ook wel een avontuurtje. Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by F M »

meer benzine, maar eigenlijk niks van kleren. Image
Allee, gij, er staat toch duidelijk : extra t-shirt en tandenborstel !

En een helm tegen de zon had hij ook bij. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

ah, dan volg je toch gewoon de grens van china? Lijkt me ook wel een avontuurtje. Image
Ik heb ondertussen de kans gehad om al met een aantal mensen te spreken die dat de afgelopen jaren gedaan hebben, of alleszins deels gedaan hebben. Als we daar ooit in de buurt geraken zullen we zeker een deel van de grens afrijden.

De hele Chinese grens is afgezet met prikkeldraad, maar er zijn enkele plaatsen waar je er even tussendoor kan glippen om toch (zij het illegaal) een stapje op Chinees grondgebied te kunnen doen. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by TRooPER »

ah, dan volg je toch gewoon de grens van china? Lijkt me ook wel een avontuurtje. Image
Ik heb ondertussen de kans gehad om al met een aantal mensen te spreken die dat de afgelopen jaren gedaan hebben, of alleszins deels gedaan hebben. Als we daar ooit in de buurt geraken zullen we zeker een deel van de grens afrijden.

De hele Chinese grens is afgezet met prikkeldraad, maar er zijn enkele plaatsen waar je er even tussendoor kan glippen om toch (zij het illegaal) een stapje op Chinees grondgebied te kunnen doen. Image
waarom zou je perse een stapje op chinees grondgebied moeten doen
70% van wat je hier in je handen krijgt is made in china Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by duibhce Kaelann »

waarom zou je perse een stapje op chinees grondgebied moeten doen
70% van wat je hier in je handen krijgt is made in china Image
Om er achteraf mee te kunnen opscheppen natuurlijk Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by Cotthem »

Van welk merk zijn die ledlampjes? Ik vond dat die "dingskes" op de Gele-rit nogal redelijk wat licht gaven voor zo klein te zijn. Ik zoek discrete lampjes voor op mijn Sonja.
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties

Post by petervdc »

Van welk merk zijn die ledlampjes? Ik vond dat die "dingskes" op de Gele-rit nogal redelijk wat licht gaven voor zo klein te zijn. Ik zoek discrete lampjes voor op mijn Sonja.
Ik heb deze besteld : [url]
Keep going

Post Reply