Page 9 of 10

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 25 Jul 2015 18:36
by ChiChiWaWa
Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 25 Jul 2015 21:23
by duibhce Kaelann
ChiChiWaWa wrote:Miljaar, zo ne Nuda ziet er nog een plezant gooi en smijt masjien uit ...
Dat is eigenlijk ne vermomde F800R :geek:
:ricky:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 25 Jul 2015 21:31
by duibhce Kaelann
Vandaag achterbandje dus vervangen en de lagers eens van dichtbij bestudeerd. De lagers van de velg zelf zagen er nog zeer goed uit. De lager van de tandwielhouder was een ander verhaal. Ter illustratie even een clipje opgenomen met de smartphone:
[video width=425 height=344 type=youtube]FwF_dZnkLEM[/video]

Toch maar eens die lager vervangen.

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 25 Jul 2015 22:48
by petervdc
Euh, er zit veel speling op ?

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 25 Jul 2015 23:28
by laouen
petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 26 Jul 2015 10:20
by Tom Thumper
laouen wrote:
petervdc wrote:Euh, er zit veel speling op ?
nee hoor, dat hoort zo. En DuibhceK vervangt gewoon voor z'n plezier lagers :S :whistling: :Pyndn:
Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 26 Jul 2015 15:38
by petervdc
Tom Thumper wrote:Enige manier om aan die plezante bollekes te komen die in de lagers zitten! :book:
Aha, tis om te knikkeren :-)

.

Posted: 26 Jul 2015 21:39
by TimS
TimS wrote: Op kapaza.be stond er ook eentje 2ehands (4.200 euro of zo), maar die vind ik niet meer terug. Gekke was dat die ook van bwmotors was (maar niet op hun eigen website stond).
Hebbes: link

.

Posted: 27 Jul 2015 11:36
by huskybregt
daar zit idd wel wa veel spel op
hoeveel km staan er op de teller?

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 27 Jul 2015 11:42
by duibhce Kaelann
30k km ondertussen.
Ben nog aan het bekijken of ik naast de 2 lagers ook de 3 spacers en de retaining circlip zou vervangen.

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 11 Aug 2015 13:47
by hans
12k km ondertussen
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 11 Aug 2015 14:10
by duibhce Kaelann
hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.
hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 11 Aug 2015 20:39
by huskybregt
duibhce Kaelann wrote:
hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.
ik heb nu 9k km en aan de kleppen gaan ik voor het eerst ook nog niks doe en mijn dealer zegt dat die zo goed als nie vergaan om dat er geen stel schroeven aan zitten ma die werken met vulplaatjes

duibhce Kaelann wrote:
hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
ha dat tikken in de vering is bij mij ook het geval dus da is nog bij meer terra's zo goe om te weten

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 31 Aug 2015 19:26
by hans
als ik met de motor een uur gereden heb dan is die tik weg, en dat vindt ik wel vreemd
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 02 Sep 2015 20:32
by huskybregt
da is inderdaad raar da het na ne tijd verdwijnt

Husqvarna TR650 Terra modificaties

Posted: 02 Sep 2015 20:49
by duibhce Kaelann
Als je je er zorgen om maakt kan je ze altijd eens open halen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/

of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/

DIY kettingsmeersysteem

Posted: 13 Sep 2015 19:24
by duibhce Kaelann
Vandaag nog eens de garage ingedoken om een kettingsmeersysteem te installeren op de Terra van laouen. Niet een Tutoro zoals er momenteel (nog) op de mijne staat en ook geen ander kant-en-klaar systeem, maar een zelf ineengeknutselde oplossing. Het origineel idee is niet van mezelf, ik heb het ontdekt in een youtube filmpje van een SRX-eigenaar. Dus alle credit gaat eigenlijk naar hem.

De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip

Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
Image
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.

Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Image

Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Image

Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Image

Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
Image

En een test-fitje.
Image

Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Image
Image

Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Image

Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
Image

En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Image
Image

Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
Image

En dan vast zetten met tie wraps.
Image

En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Image

Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Image

Shrinkwrapje er rond.
Image

Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
Image

DIY kettingsmeersysteem

Posted: 13 Sep 2015 20:59
by Muug
Sjonge jonge ! :shock: :bowdown:

DIY kettingsmeersysteem

Posted: 13 Sep 2015 22:20
by petervdc
Muug wrote:Sjonge jonge ! :shock: :bowdown:
+1

DIY kettingsmeersysteem

Posted: 13 Sep 2015 22:33
by F M
Wel wel, pas getrouwd en dan zit ie dagen aan een stuk aan een moto te klungelen... :mad: