Page 1 of 2

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 17:49
by Kwakkel
Wel, op de papieren staat idd tovami, de kerel die mijn garagist zijn circuitbeesten ook afstelde vroeger, dus lijkt me idd raar met zo'n reputatie.
Rubbers zijn vervangen, die vielen naar 't schijnt letterlijk uit elkaar. Ook de rubbers als koppelstuk van carbs naar luchtfilter zijn nieuw. Daarom heeft hij wat langer bij de garage gestaan, die moesten besteld worden.
Luchtfilter is een splinternieuwe k&n. Ze hebben er wel 6 grote gaten extra in moeten boren om voldoende lucht te krijgen.
Naft krijgt hij genoeg, de slangetjes zijn doorzichtig en knellen nergens. Geen luchtbellen te zien.
relantie staat op 1200 toeren.

Enkel de rubbers tussen carbs en blok heb ik nog niet nagekeken.
Vuile carbs zou wel straf zijn aangezien ze de sproeiers enzo hebben vervangen, dus moesten uit elkaar. Dan kuist ge die toch eens uit....normaal gezien.

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 17:49
by Kwakkel
ge hebt gewoon 1 cylinder te weinig! Image triple rules! Image

De sprint ST staat hier nog hoor Image

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 18:23
by laouen
ge hebt gewoon 1 cylinder te weinig! Image triple rules! Image
of ene teveel... thumpers rulen ook Image

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 20:00
by Muug
Wel, op de papieren staat idd tovami, de kerel die mijn garagist zijn circuitbeesten ook afstelde vroeger, dus lijkt me idd raar met zo'n reputatie.
Rubbers zijn vervangen, die vielen naar 't schijnt letterlijk uit elkaar. Ook de rubbers als koppelstuk van carbs naar luchtfilter zijn nieuw. Daarom heeft hij wat langer bij de garage gestaan, die moesten besteld worden.
Luchtfilter is een splinternieuwe k&n. Ze hebben er wel 6 grote gaten extra in moeten boren om voldoende lucht te krijgen.
Naft krijgt hij genoeg, de slangetjes zijn doorzichtig en knellen nergens. Geen luchtbellen te zien.
relantie staat op 1200 toeren.

Enkel de rubbers tussen carbs en blok heb ik nog niet nagekeken.
Vuile carbs zou wel straf zijn aangezien ze de sproeiers enzo hebben vervangen, dus moesten uit elkaar. Dan kuist ge die toch eens uit....normaal gezien.
allez hij is goe gesoigneerd geweest. Image Maar toch weer vreemd dat ze de rubbers tussen carbs en motorblok niet in ene keer vervangen. Als die aan de kant van de luchtfilterkast uit elkaar vallen, tja, die zijn toch even oud als al de rest?

Verder vind ik het van hier uit mijne stoel bekeken ook vreemd dat er zes grote gaten moeten worden geboord in een luchtfilter "om meer lucht binnen te krijgen". Dat wijst toch op een groot ademhalingsprobleem?

MIjn gedacht? Met dat Blackbert spreekt van dinike, ik zou zo zeggen praat eens met diene mens. Heeft jaren aan Suzuki's gewerkt. Dinike is ne stielman van den ouwe stempel: een mix van buikgevoel, stielkennis, gezond verstand en koppigheid. Hij. Moet. En. Zal. Dat. Probleem. Oplossen. Geen idee of hij hier een account heeft, maar anders heeft hij zeker ene op motorsite.be. En in afwachting google raadplegen. Zoeken en zoeken in meerdere talen.

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 20:30
by laouen
spannend is het wel!

De avonturen van Kwakkel en de bokkige SV650 Image

Re: Sv650s

Posted: 26 Feb 2014 22:27
by Muug
En als ze dat doen en uw rekening de helft doen stijgen, vind ge hem nen afzetter...
African, gelieve niet in mijn naam te spreken.

Re: Sv650s

Posted: 27 Feb 2014 17:25
by Kwakkel
Had al aan dinike gedacht. Die heeft destijds aan mijne 1e Sv gezocht naar een elektrisch probleem en die was idd vastberaden.
Zal hem eens contacteren en hopelijk heeft hij tijd en goesting...

Wel jammer dat zo'n stielmensen stillaan uitsterven Image

Re: Sv650s

Posted: 28 Feb 2014 01:09
by Wipr
Staat nog een rode sv650 van hetzelfde jaar op 2dehands en de minpuntje dat aangegeven worden zijn. Carburatoren moeten gereinigd worden want staat al twee jaar stil.

Verleidelijk want zouden maar 18000 km op staan maar been there done that met de BMW R850R. Ook zo lang stilgestaan en niks als miserie mee gehad. Stonden bij aankoop 8800km op voor 10jaar oud.

Foto'ke Image

Re: Sv650s

Posted: 07 Mar 2014 20:28
by Kwakkel
Al?, hij staat terug bij de garagist...

Heb het startproces gefilmd en hem laten zien. Volgens hem loopt hij soms maar op 1 poot, waardoor hij telkens terugvalt in toeren en slecht draait.
Dat kan best want heb 2 weken geleden opgemerkt dat 1 uitlaatbocht minder heet stond dan de andere. Toeval dacht ik...

Dus hoogstwaarschijnlijk staat hij idd v??l te rijk waardoor de voorste cilinder verzuipt als hij koud staat en abnormale backfire als hij warm staat.

Terug op de testbank dus, hopelijk maakt Ruud Frederiks zijn reputatie waar Image


En die remklauw is er volgens hem er niet af geweest voor de band te vervangen. Dus of het zijn schuld is, of stom toeval weet ik niet. Hij zet bij 1 en 2 cilinders die klauwen vast met een beetje loctite omdat die moto's harder trillen en dus kunnen loskomen.
'k gun hij 't voordeel van de twijfel aangezien ik er altijd content van geweest ben...

Nu afwachten en hopelijk is't dan allemaal in orde, met dit weer niet leuk motoloos te zijn Image

Re: Sv650s

Posted: 07 Mar 2014 20:37
by Muug
Vwalla, goed gedaan. Rustig blijven, efkes klapke doen met die mannen en hop dat komt wel in orde.

Re: Sv650s

Posted: 07 Mar 2014 21:53
by TRX

En die remklauw is er volgens hem er niet af geweest voor de band te vervangen. Dus of het zijn schuld is, of stom toeval weet ik niet. Hij zet bij 1 en 2 cilinders die klauwen vast met een beetje loctite omdat die moto's harder trillen en dus kunnen loskomen.
'k gun hij 't voordeel van de twijfel aangezien ik er altijd content van geweest ben...

Mmmm, bij een moto met 2 schijven is het toch het makkelijkst om de klauwen te demonteren als je het voorwiel wil terug der in steken.
Het kan zonder maar het is prutsen, dus....

Re: Sv650s

Posted: 07 Mar 2014 22:13
by Kwakkel
Dacht ik ook, ik doe dat ook als ik er een wiel uithaal.
Maar ik ben heen pro die dat dagelijks doet, dus die zal er wat handiger in zijn zeker?

Re: Sv650s

Posted: 08 Mar 2014 08:12
by Muug
Lucht uit, band wat knijpen, wiel eruit?

Re: Sv650s

Posted: 09 Mar 2014 13:43
by den Bullet
Lucht uit, band wat knijpen, wiel eruit?
En daarmee is de lucht in uwen band ook in ene keer ververst ... Image

Re: Sv650s

Posted: 25 May 2014 09:48
by Kwakkel
Gisteren langs geweest bij Dinike.
Die mens heeft gouden vingers en in plaats van hersens, zit die kop vol mechanica volgens mij Image

Op een testbank krijgen ze mijne moto enkel op hoge toeren in orde, traag rijden is blijkbaar niet van toepassing bij zo'n mannen, bijna 2 weken mijne moto kwijt.
Dan hem 2 keer binnen gestoken bij ne garagist, telkens een week kwijt, geen resultaat...

3 uurkes bij dinike en 't is opgelost Image
Relantisproeier zat potdicht, vuil in de carburator waar de vlotter zit, mengselschroef stond veel te arm, carbs gesychroniseerd,...
Nu is hij voor 90% is't in orde. Er moet iets gebogen zijn aan de vlinderkleppen waardoor hij hem niet perfect kan afstellen, staat al op't max...
Maar om dat te verhelpen moet hij eraan gaan plooien en das nogal riskant.

Wie weet heeft 1 of andere pipo die carbs wat bruut in zijn handen gehad voor de dynojetkit. Maar das speculatie, weet ik ni zeker.

Wel triestig dat ne pro garagist niet eens ne carb nakijkt op vuil als hij hem moet afstellen. Moest ik het materiaal hebben en de nodige kennis zou dat het eerste zijn wat ik nakijk Image Ge kunt afstellen wat ge wilt, als iets vuil of kapot is, gaat dat u nooit lukken.

Enfin, Dinike is ne geweldig vriendelijke mens die zijne stiel tenminste nog kent en dingen kan afstellen met z'n ogen, oren, neus en gevoel. Jammer dat zo'n soort mecano's schaars geworden zijn.

soit, bollen nu Image

Re: Sv650s

Posted: 25 May 2014 10:04
by zappa
eigenlijk moet ge uw reactie ook bij de topic "dealers" plaatsen Image Image

Re: Sv650s

Posted: 25 May 2014 19:51
by Muug
Enfin, Dinike is ne geweldig vriendelijke mens die zijne stiel tenminste nog kent en dingen kan afstellen met z'n ogen, oren, neus en gevoel. Jammer dat zo'n soort mecano's schaars geworden zijn.
Ja, den dinike, ne mens met een hart van goud. Ik ben blij dat hij u zo goed heeft kunnen helpen. Ge ziet, 't lag toch aan de carbs eh, van zo lang stil te staan (en van te mismeesteren..)
En ja, zulke mecano's denken in termen van kwaliteit, en niet in kwantiteit, wat verklaart waarom ze hun boterham daarmee niet kunnen verdienen. Gelukkig is het w?l hun passie ! Image