klein verslagske van een klein groepje over een klein tripke:
zondag was een rustige en zonnige familie thuis dag, waarvan we ten volle genoten hebben, maar daar stond wel een beest te popelen om zijn beentjes te strekken. In de vooravond is het beest toch effe uit zijn kot gekomen voor een douchke en wat sunlight hier en daar.
Tr
Per had ook al veel goesting gekregen om het beest te
De weergoden leken nog een paar dagen gunstig gezind te lijken, dus daar wilden we van profiteren.
Een last-minute oproep aan enkele mede-troopers leverden BOT op, dat komt nogal eens voor bij last-minute uitstapjes.
Maar geen nood: Tr
Per is groot en sterk genoeg
om het beest alleen te
Battle gear modus on: battle-gloves <- battle-goggles <- battle-helmet <- battle-boots <- battle-neck-protector <- sissy-trousers <- sissy-jacket <- pamper-baby-dry : CHECK
Dus gisteren in Gentse vertrokken voor een avond Ardennentripke, wegens de vrij last-minute aankondiging, was de groep zo groot als een eenhoorn
Tripy mocht ook nog eens mee, en daar stond toch wel heel toevallig alle IndianSummer socissentrippen op.
Iene miene mutte
Tien pond grutten
Tien pond kaas
Iene miene mutte is de baas.
Maar de baas die is er niet,
dus ben jij hem lekker niet!
Maar de baas die was niet thuis,
want hij lag in het ziekenhuis.
Pepermuntje room maar weg,
jij hebt pech!
Maar jij mag de baas niet zijn
Want jij bent nog veel te klein
Klim naar boven in de mast
Hou die kleine dikzak vast!
Maar de baas die kan niet horen
Deze heeft nu verloren
Wie de slag van twalef heeft
hoeft hem niet te wezen
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 , 9, 10, 11, 12
Pief paf poef,
Jij bent de dikke vette boef
Iet wiet waai is eerlijk weg
Ief ef af is eerlijk af
ot bot kat vot
vrouw komt thuis, weg is de muis
Maar Pietje heeft de krant gescheurd
IndianSummer soccissentrip 3 jij bent aan de beurt
Tripy de baas had al die vrije tijd in het stromandje aan het tekenen
geweest voor een lange aanrijroute richting startpunt ISST3.
Allemaal tof van Tripy om zo het voortouw te nemen, maar volgende keer liefst zonder Gosselies en Charleroi Centrum, pfff
Aha en aha, we komen in bekend terrein, ik begin de bochtjes en dorpje al te herkennen richting startplaats: hotel Cobut in onhaye.
Gesloten stond op het bord.
Geen nood, de soccissen als noodrantsoen zijn mee :
Het zonnetje en de warme dagtemperaturen verdwijnen net bij de start en de eerste druppels vallen als betonblokken op mijn battle-gear.
We gaan ons niet vergalopperen en nemen de eerste kilometers vele wegomleidingen voor wat ze zijn. Tijdens de omleidingsroute snel even tanken zodat we daar niet meer aan hoeven te denken voor de 200km ISST3
(KTM modus: slik 190km -> 17liter : 9 l/100: tijd voor een carb checkup bij volgend onderhoud)
Het wegdek blijft relatief droog dus
We zijn heel blij dat het maandag is en dus ook zeer weinig ander verkeer, kan mij voorstellen dat daags voordien met zomerse temperaturen er heel wat meer volk bochtjes gepikt hebben, maar er zijn er daar genoeg dus
De zware regendruppels zijn verdampt en het lijkt erop dat het droog zal blijven.
De ISST3 is een vrij snelle rit met minder technisch korte bochten, of zou het toch aan het beest liggen..... de eerste 80km vliegen voorbij. De vorige keer dat we deze rit reden met African en aanhangsels dateert nog van 2008, met mijn transalp denk ik.
Tijd voor een korte pauze en dat knagend hongerke te onderdrukken:
Nog 120 km te gaan en we zien de zon zakken....
Dat ene hert aan de kant van de weg zag ook de zon zakken en wou recht naar huis,
Dat huis aan de overkant van de weg in dat andere bos,
helaas was die zon even groot als mijn groot licht en kwam de zon veel dichter bij,
Gelukkig was het hert al groot genoeg om zelfstandig de weg over te steken na oogcontact met andere weggebruikers.
Voortaan beschouw ik deze borden als reëel en laat ik de snelheid toch wat zakken , zelfs als er helemaal niets te zien is.
Door verschillende omleidingen voor vers asfalt geraak ik van de route af en zit ik middenin de lus. We besluiten om de benen nog even snel te strekken en nemen de snelle route naar de stal thuis. Dat leek een goeie beslissing want eens op de E42 vallen die dikke druppels terug uit de lucht zonder ophouden.
Tripy modus: 460km, gem: 89km/h
KTM modus: was dorstig en slijtig (remblokken ook bijna op)
Tr
PER modus: