XP vs windows 7/8

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Naar het schijnt is dat al jaren aangekondigd maar bibi hier wist van toeten of blazen. Wat heb ik van 't weekend gehoord: Als je windows XP hebt kan je vanaf 8 april niet meer aan home-banking doen omdat alles wordt omgeschakeld naar windows 7 en/ of 8 en dit om de veiligheid te garanderen. XP is voorbijgestreefd en dus beveiligen ze dit niet meer wat als gevolg heeft dat mensen (zoals ik) die nog windows XP hebben op hun computer niet meer aan home-banking kunnen gaan doen omdat ze gebruikers met XP zouden blokken omdat ze via XP gebruikers nog vanalles kunnen binnentrekken. Pishing/ spam/ virus enz enz.

Dus iemand hier een iets betere verklaring voor of iemand hier die er meer van weet. In ieder geval. Komt er dus op neer dat ik eigenlijk gewoon een windows 7 of 8 pakket moet aanschaffen wil ik nog internetbankieren. De laptop die nu op mijne "lap" ligt is zelf al bijna bejaard (7jaar zoiets) naar de IT normen Image

Vroeger was het hoofdzakelijk een sportterm. Pompen of verzuipen. Dat kan toch niet dat je nu moet overschakelen of je kan niet meer mee?????

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: XP vs windows 7/8

Post by toeternietoe »

Hoe diep en hoe lang heb jij je weggestoken? Zelfs onze kanarie weet dat het gedaan is met XP.

Het is feitelijk heel simpel. In elke software zitten fouten. Een OS is heel omvangrijke en complexe software en bevat dus vrij veel zwakke plekken. Die zwakke plekken worden gezocht en ge?xploiteerd door iets minder eerlijke mensen. De fabrikanten proberen daar tegen te strijden door het uitbrengen van veiligheidspatches en updates. Microsoft brengt geen patches meer uit voor XP, waardoor (nieuw ontdekte) zwakke plekken niet meer gerepareerd worden. Waarom? Ten eerste omdat de architektuur van de oudere OS'en minder bestand is tegen aanvallen en het onderhoud duur uitvalt en ten tweede omdat men liever inzet op nieuwere producten ( het moet tenslotte geld opbrengen)

Of de banken pc-banking met XP al dan niet onmogelijk maken is eigenlijk niet relevant. Het systeem wordt steeds lekker en er wordt niets meer aan gedaan. Er mee verder werken is eigenlijk enkel voorbehouden voor masochisten.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

Klopt.
Maw, asap xp eraf zwieren !
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

Hoe diep en hoe lang heb jij je weggestoken? Zelfs onze kanarie weet dat het gedaan is met XP
LOL
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Komt er dus op neer dat ik eigenlijk gewoon een windows 7 of 8 pakket moet aanschaffen wil ik nog internetbankieren.
Dat kan toch niet dat je nu moet overschakelen of je kan niet meer mee?????
O jawel, als gij met paard en kar wilt blijven voortrijden, dan mag dat, maar ge zult er niet mee op de autostrade mogen. Image Kijk, dat heet dus vooruitgang. In de IT-sector vernieuwt men constant en af en toe zegt men ook "En nu is het gedaan met dien ouwen brol". (Iets wat Belgische politiekers bvb niet durven doen, en daarmee dat we nu met twee koningen, drie koninginen en elvendertig regeringen zitten. )
Dus jawel, ge zult moeten zoeken achter een laptop met W7. Veel moet dat niet kosten. Ik zie twee mogelijkheden als geld belangrijk is : een nieuwe Aldi-laptop of een recente 2dehandse. Beide gaan high tech specs hebben, maar de eerste gaat nog 2-3 jaar garantie hebben.
En nog iets, ik ben er zeker van dat de bank u dat al meermaals bezorgd heeft, dat nieuws, maar dat gij dat constant genegeerd hebt. Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »


En nog iets, ik ben er zeker van dat de bank u dat al meermaals bezorgd heeft, dat nieuws, maar dat gij dat constant genegeerd hebt. Image
Waarschijnlijk Image

Allee vooruit. Zal me dan maar eens gaan haasten zeker. Image

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: XP vs windows 7/8

Post by Bij »


En nog iets, ik ben er zeker van dat de bank u dat al meermaals bezorgd heeft, dat nieuws, maar dat gij dat constant genegeerd hebt. Image
Waarschijnlijk Image
Waarschijnlijk heeft uw vrouw ondertussen alle homebanking gedaan en u niet verwittigd Image

(hier draait al 2 jaar OSX Image )
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: XP vs windows 7/8

Post by Kwakkel »

Amai gij gaat afzien als ge van XP naar windows 8 gaat Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Amai gij gaat afzien als ge van XP naar windows 8 gaat Image
Image Image

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: XP vs windows 7/8

Post by susse »

ja zeg... 78 Image
da's even oud als mijne Landcruiser Image Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: XP vs windows 7/8

Post by Stefke »

XP? 7? 8? Image Image

rijdt dat op loodvrij?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: XP vs windows 7/8

Post by Droopy »

En nog iets, ik ben er zeker van dat de bank u dat al meermaals bezorgd heeft, dat nieuws, maar dat gij dat constant genegeerd hebt. Image
Je zal nog kunnen bankieren maar bvb onze [i:28aza63f]lieve [/i:28aza63f]grootbank heeft al een bericht gestuurd waarin ze adviseren om niet meer online te bankieren indien je pc op XP draait.
Met andere woorden ze zijn zich al aan het indekken voor eventuele toekomstige veiligheidsproblemen... Image
Als je pc dus op XP draait, voorzichtig zijn en een goed antivirus programma op zetten, een ander stuurprogramma installeren of een nieuwe kopen. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

Amai gij gaat afzien als ge van XP naar windows 8 gaat Image
Vraag maar windows 7, dan is de overstap nog te doen...
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

XP? 7? 8? Image Image

rijdt dat op loodvrij?
op 98
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Image goe gevonne ! Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: XP vs windows 7/8

Post by Blackbert »

Allemaal heel tof, die vernieuwing in de technologie, om de zoveel jaar.

Tot de vriendin van m'n pa een nieuwe laptop nodig had wegens de oude kaput. Win8. Heel boeiend voor een 70 jarige die net haar plan kon trekken met XP. Image

Tot access niet meer ondersteund wordt. Een database die in de loop van 10tallen jaren werd opgebouwd bij ons in 't labo, met links langs alle kanten naar excel, eigen programmatuur erin, ... . Alles importeren in het nieuwe systeem? Ha nee meneer, dat gaat niet, de software zit heel anders in elkaar, blabla. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Tot access niet meer ondersteund wordt. Een database die in de loop van 10tallen jaren werd opgebouwd bij ons in 't labo, met links langs alle kanten naar excel, eigen programmatuur erin, ... . Alles importeren in het nieuwe systeem? Ha nee meneer, dat gaat niet, de software zit heel anders in elkaar, blabla. Image
Is de fout van het management eh, dat weet gij ook eh. Als er iets hun taak is, dan is het ervoor zorgen dat het bedrijf met zijn tijd meekan.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by F M »

Tuttut, iedereen wordt verplicht nodeloze kosten te maken om iets te vervangen dat werkt.

Stel u voor dat er u gezegd wordt dat de KTM Adventure 990 na 10 jaar niet meer op de straat mag verschijnen, en dat ge verplicht wordt over te stappen naar de 1190.
Ik zie het hier al gebeuren... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: XP vs windows 7/8

Post by Muug »

Tuttut, iedereen wordt verplicht nodeloze kosten te maken om iets te vervangen dat werkt.
Tja, als ge zo denkt. Paard en kar werkten ook nog hoor, toen de trein en de auto werden uitgevonden. Image

Post Reply