Zwaard

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Ik ben alles aan het opruimen en heb van mijn grootvader nog een parade-zwaard van WOII. Nu probeer ik daar de juiste websites voor te vinden om idee te krijgen hoeveel het waard is, alsook waar ik het kan verkopen? Iemand daar kennis van hoe men zoiets noemt: gewoon zwaard, bajonet, degen, sabel,...

Hetgeen ze dragen bij offici?le gelegenheden. Het is een exemplaar met een speciaal "kruis" op.

Bijhouden is geen optie, teveel mensen die er aanstoot aan nemen

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kenners

Post by petervdc »

"kenners"... moest je je topic onderwerp es "zwaard" noemen bvb ?
Image
Keep going

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Kenners

Post by toeternietoe »

......... Het is een exemplaar met een speciaal "kruis" op.

Bijhouden is geen optie, teveel mensen die er aanstoot aan nemen
Waarschijnlijk heb je het over een sabel.
Een foto zou al heel wat helpen. Ik zou dat eens kunnen laten zien aan mensen die er meer van kennen.

Maar als dat van je grootvader is, waarom zou je dat dan wegdoen? Zoiets kan heel decoratief zijn. Waarom mensen daar aanstoot zouden aan nemen gaat mijn petje te boven. (maar ik ken je vrienden dan ook niet)[/size:2z6k8qkn]
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Kenners

Post by duibhce Kaelann »

Waarom mensen daar aanstoot zouden aan nemen gaat mijn petje te boven.
ik neem aan dat het iets te maken heeft met het type kruis dat erop afgebeeld staat.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Kenners

Post by toeternietoe »

Waarom mensen daar aanstoot zouden aan nemen gaat mijn petje te boven.
ik neem aan dat het iets te maken heeft met het type kruis dat erop afgebeeld staat.
Ah, ja... Daar had ik niet aan gedacht. Foute grootvader dus Image Image
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zwaard

Post by Wipr »

Tja, in tijden van oorlog... Heb hier ook nog brieven waarop wordt afgesloten met "heil nog iets" er onder.

En juist daarom dat ik het liever niet aan de muur hang, vanwege de miskende Swastika. Hij gaf les in een SS opleidingsschool, biologie en scheikunde.
Buiten dat gegeven om een heel intelligente man die eens de oorlog voorbij was nog grootse zaken heeft verwezenlijkt.

Maar goed, een Foto'ke heb ik wel, zal het eens posten als ik achter de pc zit.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zwaard

Post by Wipr »

Image
Image

En dan nog dit mes (dolk?)

Image

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Zwaard

Post by diskeletloetje »

Allez just my two cents h?, maar ik zou dat niet wegdoen. Dat is volgens mij een stuk antiek dat binnen een jaar of 30 wel eens veel geld zou kunnen waard zijn (vergelijkbaar met de Grooten Oorlogsgekte van tegenwoordig). Ik kan me best voorstellen dat het niet bepaald een stuk is om fier op te zijn maar het heeft onmiskenbaar een historische waarde en maakt tevens een deel uit van je familiegeschiedenis. Leg dat ergens op zolder, zodat je er niet constant hoeft naar te kijken, maar doe dat niet weg. Ooit ga je er spijt van krijgen.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwaard

Post by Blackbert »

google eh maat, google. a few easy steps. Image

Dolk
de waarde staat er daar ook op. Image korreltje zout nodig misschien

Het zwaard
Hoewel die veilingmeester 't precies een beetje onderschat, qua waarde. Er zijn blijkbaar wel variaties.

zoals Lietje zegt, opbergen, 't maakt deel uit van [i:3gmfwohp]uw [/i:3gmfwohp]geschiedenis. niet direct iets om mee te pronken, maar ook niet iets om te verpatsen aan iemand die dat wel wil doen, eigenlijk. veel geld of niet.

mijn gedacht h
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zwaard

Post by Wipr »

Merci Bert!
Tja, jullie kunnen daar wel gelijk in hebben. Zelf vind ik het prachtig die wapens, de geschiedenis uiteraard niet.

In ieder geval, aan de muur hangen doe ik niet. Zal het inpakken en wegleggen zoals jullie aangeven. Goede argumentatie, merci Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Zwaard

Post by Iefke »

Ik zal u eens een tip geven zie. Lemmy Kilmister van Motorhead is een wreed verzamelaar van oorlogsslachtoffers, met een voorkeur voor Duitse uniformen en zo. Zoek eens op hun website achter een contact adres en stuur de foto's door. Die kickt op zulke dingen.
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwaard

Post by Muug »

is een wreed verzamelaar van oorlogsslachtoffers
ehm, heeft 'm mummies in zijn priv?-museum ? Image Image Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Zwaard

Post by Kwakkel »

is een wreed verzamelaar van oorlogsslachtoffers
ehm, heeft 'm mummies in zijn priv?-museum ? Image Image Image
Een museum is dat niet echt, eerder een appartementje volgepropt met oorlogsmemorabilia Image

Maar aangezien er volgens blackbert z'n links veel van die zwaarden zijn, zal lemmy er wel al zo hebben
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Post Reply