Vraag over uitlaat

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Vraag over uitlaat

Post by Wipr »

De Akra is immens populair en (of toch bijna) het huismerk van de meeste grote merken. KTM, Yamaha, Kawa en BMW werken heel vlot samen met Akrapovic (welk motormerk niet maakt de lijst korter dan diegene die er wel mee werken)

Een andere uitlaat zet je er in de eerste plaats onder voor het geluid. Wil je meer pk's dan koop je beter gewoon zwaarder. Daarvoor moet je het niet doen voor die extra paarden.

Ik ga er vanuit dat je ne jongere kerel zijt met een A2 rijbewijs? Of ben ik mis?

Kijk ook eens bij Arrow, Leovinci en zoveel andere bekendere merken. Akra is nu ??nmaal duur. DAM uitlaat is ook een optie.

Een goed idee om iets anders te steken voor het geluid. Sommige moto's moeten dan worden bijgesteld. Kijk eerst of dat goed gedaan is. Belangrijker dan die paar pk's meer of minder. Je gaat sowieso anders rijden met een andere uitlaat omdat je meer gaat rijden waar het geluid het "mooiste" is. Image

Voor een 390cc al 44pk's onder je gat meekrijgen is al gek genoeg.

Vragen bij de KTM dealer of hij nog een speciale prijs kan maken want dat je het verschil met het andere merk wel te groot vindt.

Kijk vooral naar het design en de homologatie (db-killer aanwezig) anders kan je daar nog een boete voor krijgen.

Persoonlijk zou ik voor een goedkoper alternatief gaan en het uitgespaarde geld aan iets anders spenderen.

Zoals gezegd, Akra is hot en ondertussen wellicht het meest bekende merk op de markt. Daar betaal je voor, temeer ze zich ook verbinden aan grotere evenementen en merken.

Succes en als de vervanguitlaat er op staat een foto laten zien he. Dat is je schuld voor het advies dat hier gegeven wordt. Image

User avatar
zappa
Posts: 4523
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vraag over uitlaat

Post by zappa »

Of die uitlaat veel verschil gaat maken, dat zou ik niet weten? Maar op mijn husa390 zit het verschil in rijden vooral in de grote van de tandwielen.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Vraag over uitlaat

Post by duibhce Kaelann »

44pk voor 134kg. Waarom zou je meer pk nodig hebben?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vraag over uitlaat

Post by laouen »

3kg afvallen en ge hebt ne pk gewonnen. Dus als ge efkes moeite doet en 10kg verliest, hebt ge uw 3pk ook gewonnen.

En op een veel goedkopere manier Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Vraag over uitlaat

Post by Droopy »

3kg afvallen en ge hebt ne pk gewonnen. Dus als ge efkes moeite doet en 10kg verliest, hebt ge uw 3pk ook gewonnen.

En op een veel goedkopere manier Image
Da's wat mijn fietshandelaar ook altijd verteld. "Ze zoe'n allemoale beter e poar kilo vermager'n in de platse van zukke diere koersv?lo's te kom'n koop'n" Image Maar hij dan ook een goede fietsenhersteller maar een iets mindere commercant. Image

Nu ik zou vooral voor het geluid een andere uitlaat plaatsen, een of drie paardjes verschil zal je niet merken. Laat het ook maar door iemand plaatsen die er wat van kent want met een slecht geplaatste aftermarket uitlaat kan je evengoed een mooier geluid hebben en een paar pk's minder. Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vraag over uitlaat

Post by bompa »

Ik denk dat da eerder wat rammelen is als hij zo is gas geeft , bij een enduro en een crossmoto gebeurd dat ook wel is , op dat fimpje op 2,31,moet je maar is kijken naar het voetje de rondel en de plitpen, en er zullen zo nog wel wat dingetjes zijn , dat is wat ik hoor denk ik

En als je zo een uitlaat mooi vind, ik zou zeggen steek die dan gewoon er op als er maar een db killer inzit,maar ik denk dat je je moto heel waarschijnlijk wel terug zult moeten laten afstellen , als hij daar echt een paar pk meer bij heeft is dat mooi meegenomen Image
op mijne Yamaha xtx zaten leovince uitlaten op, maar ook een powercommander , en dat was toen een plezante moto om mee te rijden Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Vraag over uitlaat

Post by Kwakkel »

Die pk winst is allemaal relatief. Image
Komen pas vrij in combinatie met een dynojetkit of injectiekit + deftige luchtfilter zoals k&n bv.
En dan uwe moto laten afstellen door een bekwaam persoon en dan wint ge een paar pk's.
Is't sop de kolen waard? Voor 't uiterlijk en geluid wel. Voor een betere gasrespons waarschijnlijk ook.
Gaat ge daarmee 1 seconde sneller mee optrekken naar 100 per uur en een hogere top hebben? Nee...
Is't plezant? ja Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vraag over uitlaat

Post by Muug »

yow de man Image

ik kan geen advies geven over het kwaliteitsverschil. Al wat ik weet (of denk te weten) is dat Akrapovic behoorlijk superieur aan de rest is, in prestaties en in materiaal en afwerking. Maar het zal gewoon aan u zijn om te beslissen hoeveel geld ge wilt uitgeven. Het is per slot van rekening vooral een esthetische optie. Image

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Vraag over uitlaat

Post by susse »

Wings rule... bigtime Image

because sound matters Image
jommo... nagommenegank...

Post Reply