Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Die worden gedoogd. Maar ze voelen zich ongemakkelijk. Na het lezen van enige reisverslagjes snappen ze 't dan. Weer 1 minder.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
wel spijtig eigenlijk.
Moest ik plek genoeg hebben in mijn garage dan zou er hier staan : een R80GS Siebenrock met Paris/Dakar-kit, een Aprilia RSV Mille, een KTM RC8, BMW R1200R
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Hier staat mijn ouwe getrouwe sevenfifty... ondanks zijn leeftijd en mankementjes (en soms het gemis aan power) kan ik het niet over mijn hart krijgen om hem in te ruilen...
Mocht er zomaar een motor erbij komen, dan zou ik naar de crossrunner of tourer kijken...
zo'n modellen spreken me eigenlijk wel aan, maar de portemonnee vind dat niet zo leuk ...
Ach, benieuwd of ik de enige naked-road-bike-rijder ben hier... kan ik mij toch weer uniek voelen
Mocht er zomaar een motor erbij komen, dan zou ik naar de crossrunner of tourer kijken...
zo'n modellen spreken me eigenlijk wel aan, maar de portemonnee vind dat niet zo leuk ...
Ach, benieuwd of ik de enige naked-road-bike-rijder ben hier... kan ik mij toch weer uniek voelen
- toeternietoe
- Posts: 233
- Joined: 21 Jun 2011 17:35
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Ik heb ook een hoogpoter gekocht, maar dan vooral omdat die mij het beste zitcomfort gaf van de de geteste modellen.
Voor de rest mag die absoluut niet off-road, want dan wordt die vuil en die is toch zo moeilijk te kuisen
Voor de rest mag die absoluut niet off-road, want dan wordt die vuil en die is toch zo moeilijk te kuisen
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Wel moest het niet zo plezant zijn om met een Allroad te rijden dan zouden er nog wat meer anderen rondrijden.....
Ik reed vorig jaar nog met een toering, een FJR 1300, en vroeg mij ook dikwijls af waarom iedereen overstapte naar zo'n Allroad.
Begin april krijg ik een lekje in de voorveren, o-ringen versleten, en kon de eerste rit met de Toerbuffels niet meerijden, ik heb een vriend die met een BMW GSA rijdt en die moest de zondag op stap met zijn vrouw en vroeg dus of ik zijn GSA dan niet mocht gebruiken om de rit te doen, ik heb dit toen gedaan en toen ik in Zandvliet aan kwam zeiden mijn vrienden nog dat je nooit met een GSA mag rijden als je niet van plan bent ??n te kopen..... ik lachte toen eens van ja ja natuurlijk.....
Ik ben 's avonds thuis gekomen en heb tegen de vrouw gezegd, die FJR moet buiten en er moet een Allroad in de garage komen.
Eind mei stond dus de KTM 1190 Adventure in mijn garage te blinken.
Dus nu begrijp ik waarom er zoveel mensen met een Allroad rijden, het is gewoon zo plezant om met zo'n type motor te rijden, en het moet daarvoor echt geen BMW GS(A)te zijn, je hebt evenveel plezier op een KTM 1190 Adv, Honda Crosstourer, Yamaha Tenere of soorgelijke.
M.a.w. ga eens een dag op stap met een Allroad en je weet waarover ik het heb, maar zoals mijn vrienden zeiden, niet mee rijden als je niet van plan bent om iets nieuws te kopen.
Groetjes,
Jopet
P.S. Ik rij ook nooit off-road
Ik reed vorig jaar nog met een toering, een FJR 1300, en vroeg mij ook dikwijls af waarom iedereen overstapte naar zo'n Allroad.
Begin april krijg ik een lekje in de voorveren, o-ringen versleten, en kon de eerste rit met de Toerbuffels niet meerijden, ik heb een vriend die met een BMW GSA rijdt en die moest de zondag op stap met zijn vrouw en vroeg dus of ik zijn GSA dan niet mocht gebruiken om de rit te doen, ik heb dit toen gedaan en toen ik in Zandvliet aan kwam zeiden mijn vrienden nog dat je nooit met een GSA mag rijden als je niet van plan bent ??n te kopen..... ik lachte toen eens van ja ja natuurlijk.....
Ik ben 's avonds thuis gekomen en heb tegen de vrouw gezegd, die FJR moet buiten en er moet een Allroad in de garage komen.
Eind mei stond dus de KTM 1190 Adventure in mijn garage te blinken.
Dus nu begrijp ik waarom er zoveel mensen met een Allroad rijden, het is gewoon zo plezant om met zo'n type motor te rijden, en het moet daarvoor echt geen BMW GS(A)te zijn, je hebt evenveel plezier op een KTM 1190 Adv, Honda Crosstourer, Yamaha Tenere of soorgelijke.
M.a.w. ga eens een dag op stap met een Allroad en je weet waarover ik het heb, maar zoals mijn vrienden zeiden, niet mee rijden als je niet van plan bent om iets nieuws te kopen.
Groetjes,
Jopet
P.S. Ik rij ook nooit off-road
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
mijn wederhelft heeft [u:2xj9gtpr]geen[/u:2xj9gtpr] allroad .... maar een goldwing = samen met onze moto een toerke gaan rijden is ALTIJD op de weg ( tenzij het een echt recht gravelbaantje is want ik rij voorop met de gps )
sig nature
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Dus nu begrijp ik waarom er zoveel mensen met een Allroad rijden, het is gewoon zo plezant om met zo'n type motor te rijden, en het moet daarvoor echt geen BMW GS(A)te zijn, je hebt evenveel plezier op een KTM 1190 Adv, Honda Crosstourer, Yamaha Tenere of soorgelijke.
M.a.w. ga eens een dag op stap met een Allroad en je weet waarover ik het heb, maar zoals mijn vrienden zeiden, niet mee rijden als je niet van plan bent om iets nieuws te kopen.
gisteren vroeg op weg naar 't werk, kom ik een collega tegen op z'n yamaha bulldog, die gast vlamt altijd met zijn gaskraan volledig open Maar aan bochten met twee drempels, dan kan hij mij en vooral Tuur niet bijhouden, ge gaat gewoon los zonder afremmen onder hellingshoek die drempels over (welke drempels ? ) maar op het rechte stuk, werd ik dan wel weer voorbij gestoken
sig nature
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Dan moet je eens op een sevenfifty rijden...
Dan wil je ook niets anders hoor...
Bah, ik ben daar te emotioneel voor:
Ik kan geen afscheid nemen van de sevenfifty.
en financieel kan er geen 2de motor bij...
daarbovenop, wou ik eigenlijk gewoon eens weten, hoeveel "niet allroad-rijders" er waren
Dan wil je ook niets anders hoor...
Bah, ik ben daar te emotioneel voor:
Ik kan geen afscheid nemen van de sevenfifty.
en financieel kan er geen 2de motor bij...
daarbovenop, wou ik eigenlijk gewoon eens weten, hoeveel "niet allroad-rijders" er waren
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
minder en minderwou ik eigenlijk gewoon eens weten, hoeveel "niet allroad-rijders" er waren
de race-generatie van de jaren '90 is ouder en welgestelder geworden en is al dat geschodder op onze rotbetonwegen beu, en de rug en de polsen en de knie?n doen pijn. Dus is een all-road perfect : zachte vering en de zitpositie van een vrouwenfietske
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Vind ik kort door de bocht, nee?minder en minderwou ik eigenlijk gewoon eens weten, hoeveel "niet allroad-rijders" er waren
de race-generatie van de jaren '90 is ouder en welgestelder geworden en is al dat geschodder op onze rotbetonwegen beu, en de rug en de polsen en de knie?n doen pijn. Dus is een all-road perfect : zachte vering en de zitpositie van een vrouwenfietske
Er is toch meer als racer of allroad?
Naked sport (cb900, xjr 1300, ...)
Naked tourer (sevenfifty , cb 600, nc 700, cb 500)
Tourmodellen (goldwing, pan, fjr, ..)
Racers (cbr, yzf, ...)
Allroad (crosstourer? , ktm 990 avdventures, bmw gs)
Choppers (harley trapperson, magna's, vf, ...)
motorscooters
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Mijn droom vroeger was altijd de varadero, maar daar hoor ik zoveel goeds niet van?
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
niks van aantrekken, da's een goe machien, maar 't is "bon ton" om daar op af te geven.Mijn droom vroeger was altijd de varadero, maar daar hoor ik zoveel goeds niet van?
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
wel, 't is maar hoe je het bekijkt eh. Met nen all-road kunt ge dankzij de lange en goeie veerwegen even hard "racen" als met een racer, omdat putten en bulten en verkeersdrempels perfect weggefilterd worden. Moet ge eens proberen met een FJR of een chopper .... (remember, in de jaren '90 waren er geen verkeersdrempels ...)Vind ik kort door de bocht, nee?
Er is toch meer als racer of allroad?
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Ben van 1986... in de jaren 90.... reed ik met nen velo over de leirekensroute (fietspad) naar aalst...wel, 't is maar hoe je het bekijkt eh. Met nen all-road kunt ge dankzij de lange en goeie veerwegen even hard "racen" als met een racer, omdat putten en bulten en verkeersdrempels perfect weggefilterd worden. Moet ge eens proberen met een FJR of een chopper .... (remember, in de jaren '90 waren er geen verkeersdrempels ...)Vind ik kort door de bocht, nee?
Er is toch meer als racer of allroad?
mijn gemotoriseerd 2 wieler avontuur is pas in 2009 begonnen :p
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Varadero is zeker geen slechte moto. Heb er zo 1 gehad, voor 2 jaar, 50.000km. Naar 't schijnt doet een upgrade van de vering wel deugd.
Na een tussenstap (Blackbird) eindelijk een KTM adv S (portemonee en zo).
V??r de Vara een ZZR600 en een Bandit 1200.
Die KTM blijft nummer 1 voor mij. Kan alles, behalve 'rondtuffen'.
In vergelijking zijn alle andere 'allroads' laag, zwaar en dik.
Die Bandit zou ik eigenlijk nog wel terug willen. Of iets gelijkaardigs met betere vering.
Omdat de Blackbird hier nooit buitengeraakt is, zal dat binnenkort de weg-werk moto worden. Ben zeer benieuwd of ik daar na 5 jaar 'hoog en recht' nog mee overeenkom. Indien niet: superbikestuur?
Dus, eigenlijk: ja, een naked of retro zegt mij ook wel iets. Ooit weer ...
Na een tussenstap (Blackbird) eindelijk een KTM adv S (portemonee en zo).
V??r de Vara een ZZR600 en een Bandit 1200.
Die KTM blijft nummer 1 voor mij. Kan alles, behalve 'rondtuffen'.
In vergelijking zijn alle andere 'allroads' laag, zwaar en dik.
Die Bandit zou ik eigenlijk nog wel terug willen. Of iets gelijkaardigs met betere vering.
Omdat de Blackbird hier nooit buitengeraakt is, zal dat binnenkort de weg-werk moto worden. Ben zeer benieuwd of ik daar na 5 jaar 'hoog en recht' nog mee overeenkom. Indien niet: superbikestuur?
Dus, eigenlijk: ja, een naked of retro zegt mij ook wel iets. Ooit weer ...
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
om op de vraag te antwoorden : ja, ik
mij interesseert dat niet
MAAR
ik kom hier amper
ik rij ook nog amper met de motor
en ik heb wel al op onverhard gereden met mijn moto's. Niet altijd even plezant trouwens, maar nog niet door gevallen
mijn vorige/huidige moto's : Kawasaki ZZR600, Kawasaki ZX-7R en Ducati SS800, dus eerder sportieve modellen (of sporttoer)
tegen een hoogpoter op zich, zeg ik zeker geen neen (doe mij maar een Triumph Tiger) maar ik ga daar dan niet speciaal mee op onverhard gaan rijden dan
ik denk dat het voor mij gedaan is om sportmotoren te kopen ; de zithouding 'ligt' me minder en minder
en onze wegen/verkeersreglement maken het rijden ermee steeds minder leuk
mij interesseert dat niet
MAAR
ik kom hier amper
ik rij ook nog amper met de motor
en ik heb wel al op onverhard gereden met mijn moto's. Niet altijd even plezant trouwens, maar nog niet door gevallen
mijn vorige/huidige moto's : Kawasaki ZZR600, Kawasaki ZX-7R en Ducati SS800, dus eerder sportieve modellen (of sporttoer)
tegen een hoogpoter op zich, zeg ik zeker geen neen (doe mij maar een Triumph Tiger) maar ik ga daar dan niet speciaal mee op onverhard gaan rijden dan
ik denk dat het voor mij gedaan is om sportmotoren te kopen ; de zithouding 'ligt' me minder en minder
en onze wegen/verkeersreglement maken het rijden ermee steeds minder leuk
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Da's wel een beetje een nadeel jaDie KTM blijft nummer 1 voor mij. Kan alles, behalve 'rondtuffen'.
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Ik heb ook een ouwe Guzzi van 94 en op 3 min.is dat scherm er af,en dan is dat ook een naked-road-bike ,zo rij ik tijdens de zomer in de week hierachter wel is rustig toertjes ,maar verleden zondag nog mee weg geweest ,en heb toch verscheidene keren gemerkt dat ze die moto toch wel is achterna kijken als je door zo een dorpje komt (maar misschien is het omdat hij zo rammelt[/size:xh9nannz] ) dat kan ook, maar snel moet ik daar niet mee rijden, dat is er eentje om rustig te toerenHier staat mijn ouwe getrouwe sevenfifty... ondanks zijn leeftijd en mankementjes (en soms het gemis aan power) kan ik het niet over mijn hart krijgen om hem in te ruilen...
Ach, benieuwd of ik de enige naked-road-bike-rijder ben hier... kan ik mij toch weer uniek voelen
Maar ik heb ook al is twee MTBkers voorgereden tot ze terug op het parcours waren ,want ze hadden een paar pijltje gemist en wisten de weg niet meer in die boswegen om terug op het mtb parcours te komen , gelukkig voor hen kwam ik daar toevallig aan met mijne Guzzi en ze hielde me tegen ,maar die keken eigenlijk wel raar vond ik ,dat ik daar met die moto passeerde en heb hen toen voorgereden naar het eerst volgend pijltje,ik wist het staan ,ik passeer daar een paar keer per week met de mtb
Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?
Heb wat vanalles gehad en effectief. De Varadero vond ik (en vooral mijn vrouw) ne super moto. Al een geluk dat ik toen niet met iets anders had gereden. Voordeel toen was dat er nog niet veel anders te verkrijgen was in dat segment. Het was een GS1100/ 1150 of een Varadero. Het enigste onverhard dat ik daar mee gedaan heb is de parking van de Watervallen van Coo mee opgereden en een stukje bosweg. Door het bos in ware adventurestijl gaan rijden met de Varadero.... zede zot. Zoals toeternitoe zei, dan wordt em vuil en als dat gevaarte omvalt. Ik heb geen zin om dat terug op te rapen, laat staan dat het me zou gelukt zijn.
Naked is plezant zolang je van de autostrade wegblijft.
En dan heb ik bijv de Honda Vigor eens gehad maar dat was echt niet mijn ding. Het enigste leuke er aan was dat je de verkeersdrempel gewoon kon overvliegen. Niet zozeer omdat die vering beter zou zijn dan een gewone wegmotor, want dat was ook niet het geval, wel door de rechte zitpositie en dus in het geval van drempelvliegen, een betere controle.
Paar maanden terug was er via een website (ik geloof zelfs demotorsite) een test welke motorfiets het beste bij je zou passen. Toen kwam ik uit op een allroad.
proefzitten op de KTM1190 en crosstourer gaf al een amai das groot indruk. De Tiger 800 vond ik dan wat meer normaal qua grote.
De fabrikanten zeggen het zelf. De grote allroaders in hun gamma zijn eigenlijk gewoon tourmoto's met een allroad uiterlijk.
De meeste mensen in onze maatschappij hebben de eigenschap dat ze alles wel zouden willen hebben. Mocht ik dit, dan doe ik dat enz. Hetzelfde met de keuze van hun moto's. Ik rij voornamelijk op de weg MAArrrrr, mocht de weg opgebroken zijn of ik kom ooit eens in de wildernis terecht dan kan ik toch uit de voeten.
Hetzelfde met de mogelijke aanschaf van een elektrische auto. Ze willen dat wel aanschaffen en de prijs is niet echt een hindernis maar de autonomie van amper 200km is te weinig. Ook hier weer van dat. Stel dat ik eens naar het zuiden wil rijden en ik mis een laadstation dan sta ik daar. Terwijl de moderne diesel zonder stoppen naar het zuiden kan rijden.
Tja, weeral een vergelijk maar het is gewoon hoe het voor veel mensen is.
@zappa: Een bulldog dat je voorbij knalt??? Ge moet eens tegen die mens zeggen dat hij op een Bulldog rijdt he en niet op een Ducati 1200 MONSTER.
@Bompa: waar ga jij rijden met de MTB? Tof parcour? Ik ga de laatste tijd veel rijden in Herentals/ Kasterlee. Starten aan camping floreal
Naked is plezant zolang je van de autostrade wegblijft.
En dan heb ik bijv de Honda Vigor eens gehad maar dat was echt niet mijn ding. Het enigste leuke er aan was dat je de verkeersdrempel gewoon kon overvliegen. Niet zozeer omdat die vering beter zou zijn dan een gewone wegmotor, want dat was ook niet het geval, wel door de rechte zitpositie en dus in het geval van drempelvliegen, een betere controle.
Paar maanden terug was er via een website (ik geloof zelfs demotorsite) een test welke motorfiets het beste bij je zou passen. Toen kwam ik uit op een allroad.
proefzitten op de KTM1190 en crosstourer gaf al een amai das groot indruk. De Tiger 800 vond ik dan wat meer normaal qua grote.
De fabrikanten zeggen het zelf. De grote allroaders in hun gamma zijn eigenlijk gewoon tourmoto's met een allroad uiterlijk.
De meeste mensen in onze maatschappij hebben de eigenschap dat ze alles wel zouden willen hebben. Mocht ik dit, dan doe ik dat enz. Hetzelfde met de keuze van hun moto's. Ik rij voornamelijk op de weg MAArrrrr, mocht de weg opgebroken zijn of ik kom ooit eens in de wildernis terecht dan kan ik toch uit de voeten.
Hetzelfde met de mogelijke aanschaf van een elektrische auto. Ze willen dat wel aanschaffen en de prijs is niet echt een hindernis maar de autonomie van amper 200km is te weinig. Ook hier weer van dat. Stel dat ik eens naar het zuiden wil rijden en ik mis een laadstation dan sta ik daar. Terwijl de moderne diesel zonder stoppen naar het zuiden kan rijden.
Tja, weeral een vergelijk maar het is gewoon hoe het voor veel mensen is.
@zappa: Een bulldog dat je voorbij knalt??? Ge moet eens tegen die mens zeggen dat hij op een Bulldog rijdt he en niet op een Ducati 1200 MONSTER.
@Bompa: waar ga jij rijden met de MTB? Tof parcour? Ik ga de laatste tijd veel rijden in Herentals/ Kasterlee. Starten aan camping floreal