"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Lap, weer 2 dagen wachten ... Image

Image
Nee joh, gewoon de volgende ochtend heb je antwoord. Wat was er binnen gebeurd dat zoveel commotie veroorzaakte? Ik stond te pissen, staat daar ineens een dinosaurus naast mij. Van het verschieten ben ik dan den trap afgedonderd. Resultaat, 1 verstuikte vinger.

Dat was wel een beetje ambetant heb ik de ochtend daarna gemerkt. Temeer omdat ik ook nog eerder die avond met mijn blote voeten in een piket van de tent getrapt was. Maar, stoer als ik ben, deed ik gewoon verder... (na eerst een goei potteke bleiten. Je kunt ook niet altijd even stoer zijn, dat is vermoeiend.)[/size:2jmtlnmp]
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Ik stond te pissen, staat daar ineens een dinosaurus naast mij. Van het verschieten....
maar gij zijt toch groter dan een dinosaurus? Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

maar gij zijt toch groter dan een dinosaurus? Image
Maar dat was wel een tyrannosaurus Rex h?, en een grote! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

maar gij zijt toch groter dan een dinosaurus? Image
Maar dat was wel een tyrannosaurus Rex h?, en een grote! Image
hm, daar denk ik zo aan iets... die heeft toch veel te korte armpjes om zijn piemeltje vast te houden? Lijkt me moeilijk om mooi in de pissijn te mikken dan. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by zappa »

maar gij zijt toch groter dan een dinosaurus? Image
Maar dat was wel een tyrannosaurus Rex h?, en een grote! Image
hm, daar denk ik zo aan iets... die heeft toch veel te korte armpjes om zijn piemeltje vast te houden? Lijkt me moeilijk om mooi in de pissijn te mikken dan. Image

korte pootjes, d?t wil wat zeggen over de lengte van zijn piemel Image Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Ach, lengte heeft toch geen belang.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

korte pootjes, d?t wil wat zeggen over de lengte van zijn piemel Image Image
Image Image Image Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Blackbert »

Hallow, we wijken af! Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Gelijk Tom dus. Niks aan de hand dus. Kunnen we lekker verder doen dus. Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Een nieuwe ochtend, tijd dus om nieuwe plannen te maken. We zitten in Omis en we willen naar...

Ja, naar waar willen we eigenlijk. De rest van de groep gaat vanavond naar Bihac. Dat is niet zo ver van de Kroatische grens en het zou daar ook wel mooi zijn en is richting noord. De weg er naartoe zou ook niet slecht zijn. Je hoort het, de plannen beginnen vorm te krijgen. We nemen de kaart erbij en zien een raar teken op de kaart volgens de legende zou het een monument moeten zijn maar dan toch een heel groot. Daar moeten we zeker eens gaan kijken.

Image

Daar moesten we dus zeker eens gaan kijken.

Roadbook wordt gemaakt:

Image

Nog eens duiken in de zee en we kunnen vertrekken.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

We zijn nog maar net weg en we moeten al stoppen om foto's te nemen. Zo schoon...

Image

Roadbook was blijkbaar niet duidelijk genoeg en hier rijden we "verkeerd".

Image

Wat is dat, verkeerd rijden? Daar was niks verkeerd aan, we mogen terugrijden langs dezelfde weg! Joepie!

We kunnen het natuurlijk niet laten om ergens een shortcut te nemen. Image

Image

Of dat een shortcut was weet ik eigenlijk niet, ik had eerder de indruk dat we een beetje terug reden van waar we kwamen maar ook dat was niet erg! Image

Image

De onderste plaat zorgde even voor verwarring. Een dorp dat Makadam heet? En dan nog een dat asfalt heet? Zou wel heel toevallig zijn...

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

En waarom stopt dat verhaal net nu ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

En waarom stopt dat verhaal net nu ? Image
Omdat mijn foto's op zijn en omdat ik wacht op Trooper om ook zijn deel van het verhaal te doen en misschien omdat er mensen zijn die hopen dat ik een verklaring heb voor de wegwijzer naar Asfalt en Makadam en die denken dat ik er een beetje de spanning wil inhouden. Maar dat is niet waar want ik weet het eigenlijk ook niet en kan alleen maar gissen. De km. optellen kan helpen om de oplossing van het raadsel te vinden denk ik. Maar ja, wie ben ik? Ik kan er ook naast zitten.

En ik moet zo tussendoor ook nog een beetje werken en kan niet heel den tijd op Motorpraat zitten, dan is mijn baas niet content. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

het verhaal stoppen....

dat wil ik ook niet,
hoe langer we over dit 'deadly epic avontuur' kunnen "praten" hoe langer het voor mij vakantiegevoel blijft, en ik vind dat leuk,
wat ge daar nu over denkt moet ge zelf maar weten, of kom gerust eens mee...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

maar gij zijt toch groter dan een dinosaurus? Image
Maar dat was wel een tyrannosaurus Rex h?, en een grote! Image
hm, daar denk ik zo aan iets... die heeft toch veel te korte armpjes om zijn piemeltje vast te houden? Lijkt me moeilijk om mooi in de pissijn te mikken dan. Image

het is een "vrouwke" , daarom....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Maar dat was wel een tyrannosaurus Rex h?, en een grote! Image
hm, daar denk ik zo aan iets... die heeft toch veel te korte armpjes om zijn piemeltje vast te houden? Lijkt me moeilijk om mooi in de pissijn te mikken dan. Image

het is een "vrouwke" , daarom....
En wil je nu nog beweren dat ik in de vrouwentoiletten zat? Dat was een manneke met korte armkes maar die kon wel goed mikken. Ik had wel reden om te verschieten en nee Muug, voordat je opmerkingen gaat geven, de mijne is niet... (nee, laat maar, ik ga dingen zeggen waar ik later spijt van ga hebben.) Maar ik had reden om te verschieten, laten we het daar bij houden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

JAJA, we zijn weer weg
ge hebt ondertussen ook al het roadbook gelezen,

ik rij al op de eerste helling serieus wat trager, omdat er zo een klein torenke kwam piepen tussen 2 grote T***** (*OPPEN) van bergen:
Image

met een TZ60-55, wordt dat torenke al wat groter tussen die 2 T******
Image


ochja dat klein dubbel omwegske was zeker niet mis, en konden we nog even stoppen bij de politiecontrole,
een simpel gebaar met mijn BE paspoort en twas al voldoende, meer moesten ze al niet zien,
terloops vraag ik toch nog even de weg naar waar we willen, en we zitten goed. GAAAAAS

en dat GAAAS gaat ver open, met enkel de noodzakelijke stops, geen dus, gewoon omdat het te plezant was.
Zo ver tot we toch wel honger beginnen krijgen en kort voor de GRENS vinden we deze plaats van "steakhouses",
Image

Helaas zonder steak, maar een welgekome verandering na een volle week "salati, patati, mixed grill"
Ons zelfbelegd stokbrood met verse tomaatjes smaakt evenzeer:
Image

Image

iemand bekend met dit logo, geprint op ??n van de muren van een gesloten steakhouse .....
Image


aja Google is our friend:
[url]

zou dat ook ??n van de leden zijn van de HSP-KNIN?
Image


ik kon ginder nog een HEEEEEEEL schone foto genomen hebben, staat nog altijd in mijn eigen supersolidstatebrain, maar door een nogal luidruchtige en snelle loslopende hond, heb ik het idee van een korte fotoshoot maar laten varen.
we zullen nog eens terug moeten als het houtverzamelenseizoen achter de rug is.


Dat heel grote monument op de kaart/roadbook is waarschijnlijk een vrije uiting van de kaarttekenaar geweest, want we zijn niets tegengekomen dat zo groot lijkt.....
We kunnen nog langs een mooi idyllisch dorp rijden na onze tankbeurt, maar "grootroodzwijn" beslist om nog een stukske offroad....euh shortcut te doen. zou dat volgens de "norm" ginderachter nu asfalt of makadam zijn:
Image

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....


het was moeilijk kiezen, en keuzes moeten maken is een luxeprobleem, dus daar doen we niet aan mee,
gewoon rechtdoor dus:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by laouen »


Maar wat voor 70 km? Van het "deadly epic" ADVenture waren dit zeker de meest "deadly epic" KILometers. Als er zo 1 weg is die ik van mijn leven niet zal vergeten, is het de deze. Als je de kaart erbij wil halen heb je twee wegen die in Theth toekomen. Je hebt de SH21, die niet, die is voor morgen, en je hebt de andere, ja die kleine witte. Fucking Hell !!! (Sorry Jesus!) Wat was dat???

Vertrekken van op dat terras, dat bleken zowat de laatste huizen van de bewoonde wereld te zijn. De grote weg werd een klein kronkelend bergwegje met een mooi laagje asfalt... voor de eerste km's. Kronkelend langs een diepe kloof met een vette rivier beneden. Touwbruggen voor voetgangers over de rivier. Zo mooi, en nee, op de eerste kilometers asfalt heb ik geen foto's genomen. Als je in de buurt bent moet je zelf maar eens gaan kijken. Zo mooi dat ik alleen maar genoten heb.

Ja, en je kan raden, asfalt (en zeker mooi asfalt) dat duurt niet lang in Albani?. Ook deze keer niet, het werd nog beter! Zwaar offroad, 60 km klimmen. Ik probeer op te zoeken hoe hoog het dorp ligt maar vind dat niet direct, de bergen errond gaan tot 2700m, we zijn vertrokken in Shk?der, net boven de zeespiegel. Meestal witte losse stenen die samen een soort van weg vormen. En ja, nu zijn we regelmatig gestopt om foto's te nemen.
Tof weggeske! Eergisteren ook gereden, maar wel in omgekeerde richting, maar daarom niet minder fun! Die SH21 vanuit Koplik is idd nog redelijk doenbaar en enorm druk bereden, vooral door aftandse Mercedes bussen met toeristen in. Hoe die daar door geraken is me nog altijd niet duidelijk.
In Theth kregen we gezelschap van 3 Polen om GS'en maar die woessies durfden deel 2 niet aan en zijn op hun stappen terug gekeerd. Wij niet Image
Dit jongetje was een herder die we tegenkwamen aan de brug.
Die liep daar nog steeds rond trouwens!

De rest van ons verhaal zal nog efkes moeten wachten. Wij doen hier nog een weekje verder Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

we komen uiteindelijk op dezelfde camping aans als die andere 30,
en we zijn niet de eerste:
Image

Image

Je kan zien dat er bij sommigen al wat werk aan (de moto) winkel nodig is,

Tip voor bandenwissel: met een fles rode wijn gaat het veel vlotter :
Image

de oorzaak van een noodzakelijke bandenwissel:
Image

Ja, u ziet het goed, Liz rijdt met BIBmousses, dit waren geen nieuwe maar wel zeer goed ingevet aan begin van de trip.
Liz kon het zelf ook niet geloven. Met beetje hulp krijgt hij minstens 2 binnenbanden van andere ADVriders, met gaatjes... Image dus mocht em ook eerst nog even plakken. Sympathiek zijn ze wel h?,

Bij Fiona was het een ander probleemke, maar niks erg volgens de Ieren, tis maar een gaatje in het motorblok:
Image

met beetje hulp en vooral veel metaalpasta is het de ochtend nadien perfect "better than before" opgelost:
Image



tijd voor een stevige maaltijd....het restaurant blijft niet lang meer open, dus voor het gemak maken we 1 bestelling,
u kan al raden wat er besteld werd:
Image

het gelach op de camping duurt nog ......
we zullen u niet verder in spanning houden en al een tip geven voor morgen:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

zou dat ook ??n van de leden zijn van de HSP-KNIN?
Image
Nee, dat is het niet!
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply