Een zotte vraag

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een zotte vraag

Post by Muug »

Moest ik iets beginnen ? la SmugMug, pakweg www.toonze.be, zou er iemand dat interessant kunnen vinden? :whistling: Fotokes van motoreis altijd online hebben, familiefoto's ter beschikking stellen van familieleden, foto's van koopjes erop zwieren, en zo verder.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Een zotte vraag

Post by zappa »

ik gebruik normaal altijd 't foto mandje, omdat ik weet hoe het werkt, zonder al te veel moeilijk doen... maar ja moest er iets anders komen waar ik geen stomme reclaamkes zie en waar ik niet steeds maar mails van krijg ...
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Een zotte vraag

Post by Tom Thumper »

Zijn er niet genoeg plekken in de wolken waar je gratis een shit load aan data kan stokkeren? Niet alleen foto's maar ook allerlei "levensnoodzakelijke" dingen?

Als jij die datastockage wilt betalen en kan garanderen dat ze binnen x-aantal jaren nog aanwezig is, dan wil ik daar gerust mijn fotokes zetten. Maar moet dat? Kunnen we dan niet beter ons profijt doen met de Googles van deze wereld waar we met zijn allen bij elke aankoop die we doen sowieso voor betalen?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Een zotte vraag

Post by laouen »

Tom Thumper wrote:Zijn er niet genoeg plekken in de wolken waar je gratis een shit load aan data kan stokkeren? Niet alleen foto's maar ook allerlei "levensnoodzakelijke" dingen?

Als jij die datastockage wilt betalen en kan garanderen dat ze binnen x-aantal jaren nog aanwezig is, dan wil ik daar gerust mijn fotokes zetten. Maar moet dat? Kunnen we dan niet beter ons profijt doen met de Googles van deze wereld waar we met zijn allen bij elke aankoop die we doen sowieso voor betalen?
:stupid:

Plus smugmug en anderen hebben een hoop extra functionaliteit zoals bvb makkelijke upload vanaf je telefoon enzo.
Dan lijkt het me interessanter om ne keer een vergelijkende studie te maken van de bestaande mogelijkheden en ne keer uit te leggen wat we om welke redenen best gebruiken :book: :war:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een zotte vraag

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: Kunnen we dan niet beter ons profijt doen met de Googles van deze wereld
NO FOKKING WAY ! In geen miljoen jaar ga ik mijn priv?-foto's op ne cloud van een moloch als Google smijten. Heb je die slogan van Google al gezien als je naar gmail surft : "E?n account, al het beste van Google" Dat doet mij zwaar denken aan deze slogan : "One ring to rule them all". :devil: Idem voor Facebook trouwens... Akkoord, ze weten sowieso alles over ons, elke keer als we een browser openen, starten we een nieuwe unieke sessie met een unieke digitale vingerafdruk, maar ik ga ze daarom niet zelf de pap in de mond steken!

Smugmug is inderdaad de beste, daar kan niemand aan tippen. Zij zijn trouwens met veel, ik ben alleen. Zij hebben developers, ik niet. Maar ook zij zijn klein begonnnen!

En waarom ikzelf zoiets zou beginnen? Voor de leute tiens ! :sweetheart:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Een zotte vraag

Post by zappa »

klein verzoekske, aan de digi en andere tale bekenniste mensen; kan je geen "klantenkaart" uitvinden, ??ntje waar ALLE winkels op staan?

Gewoon winkels toevoegen aan uw persoonlijke kaart, zonder dat ge daar ne halve kilo klanten kaarten in uwen portefeuille moet zitten hebben.

Blijkbaar zijn ketens zelfs niet zo slim, voorbeeld Colruyt heeft een kaart, den Okay heeft een kaart, de bioplanet heeft een kaart.... das wel 3 x van 't zelfde, maar nee toch nog een kaart apart !! :confused:

mottigaards :angry:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een zotte vraag

Post by Muug »

dat zijn allemaal, stuk voor stuk, andere databanken (=digitale versie van fichenbak). En elke fichenbak is anders georganiseerd. Om dat allemaal op ??n kaart te krijgen zou alles op dezelfde manier georganiseerd moeten worden en dat is vooralsnog een ramp. Een simpel voorbeeldje : vandaag op de Standaard kan je lezen dat ze de dna-databank van politiediensten van BE en NL eindelijk ne keer hebben kunnen vergelijken, en er zijn blijkbaar verbijsterend veel dna's die in beide databanken voor komen en daardoor zouden er een heel pak moord- en andere zaken opgelost kunnen worden ! Ge zou u kunnen afvragen waarom ze dat geen twintig jaar eerder gedaan hebben. Wel, simpel, omdat dat onvoorstelbaar moeilijk is, en pas heel recent zijn computers en andere technieken krachtig genoeg om zulke vergelijkingen mogelijk te maken.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Een zotte vraag

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:Moest ik iets beginnen ? la SmugMug, pakweg www.toonze.be, zou er iemand dat interessant kunnen vinden? :whistling: Fotokes van motoreis altijd online hebben, familiefoto's ter beschikking stellen van familieleden, foto's van koopjes erop zwieren, en zo verder.
Voor uw eigen zelve en voor de fun kan je dat wel doen. Maar echt een (foto)-hosting dienst beginnen is een hele onderneming met een heleboel valkuilen.
Om te beginnen ga je qua features en gebruiksgemak toch de bestaande diensten moeten evenaren, en zoals je zelf zegt: zij hebben teams van developers, jij doet het alleen.
Daarnaast is er wat Tom al aangehaald heeft: welke garanties wil je bieden voor de beschikbaarheid van die gegevens. Ga je zorgen voor backups voor het geval er iets mis gaat bij de hoster, of voor het geval er iets corrupt geraakt?
Wie gaat al die storage betalen?
Hoe ga je om met de rechten op de zaken die worden geuploaded?
Wie is er verantwoordelijk wanneer een van je gebruikers zaken upload die illegaal zijn of een inbreuk op het auteursrecht vormen?
Hoe ga je om met takedown requests?

Vooral het legale stuk is een gigantische wespennest waar zelfs de groten niet aan beginnen zonder een leger advocaten. En dan ben je nog niet eens aan het programmeren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Een zotte vraag

Post by zappa »

a ok, zoiets als een universele gsm oplader, dat lukt ook niet :unsure:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een zotte vraag

Post by Muug »

zappa wrote:a ok, zoiets als een universele gsm oplader, dat lukt ook niet :unsure:
Fout, dat kan weer wel ! Bestaat al zelfs. De nieuwe toestellen hebben allemaal dezelfde connector (behalve ??n exotische koppigaard) en hebben evenveel energie nodig om opgeladen te worden.

@duib : weet ik allemaal wel hoor :P

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Een zotte vraag

Post by petervdc »

en liefst eentje die niet geblokkeerd wordt op het werk, smugsmug is dat w?l bvb
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Een zotte vraag

Post by Stefke »

Muug wrote: En waarom ikzelf zoiets zou beginnen? Voor de leute tiens ! :sweetheart:
Gij hebt veel te veel tijd! Zout ge niet beter wat met uwen brommer gaan rijden? :pom:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een zotte vraag

Post by Muug »

Stefke wrote:
Muug wrote: En waarom ikzelf zoiets zou beginnen? Voor de leute tiens ! :sweetheart:
Gij hebt veel te veel tijd! Zout ge niet beter wat met uwen brommer gaan rijden? :pom:
Den bureau is daar te klein voor :-(

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Een zotte vraag

Post by petervdc »

Muug wrote:Den bureau is daar te klein voor :-(
Buiten de buro is ook goed wi ;-)
Keep going

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Een zotte vraag

Post by Theo »

Ik gebruik voor mijn foto's dropbox: elke foto gaat automatisch daar naartoe.
Het is waarschijnlijk geen goede privacy, maar ik maak toch geen naaktfoto's van mijzelf, al zou dat waarschijnlijk mijn privacy op dropbox zelfs vergroten..... :-)
Voor andere bestanden gebruik ik google drive. ZElfde opmerking over de privacy.
Mails krijg ik van geen van beiden....

Post Reply