Ktm 1290 Super Adventure
Ktm 1290 Super Adventure
Ktm 1290 Super Adventure
Yepla, en Yamaha ook.
En Bmw ook...
En Ducati kan niet uitblijven h?, de Multistrada gaat mss naar 180pk.
En 2 jaar later iedereen naar 200pk ??
:-s
Yepla, en Yamaha ook.
En Bmw ook...
En Ducati kan niet uitblijven h?, de Multistrada gaat mss naar 180pk.
En 2 jaar later iedereen naar 200pk ??
:-s
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Ktm 1290 Super Adventure
Die Yamaha is toch wel iets anders dan de KTM en BMW beestjes, he. Een 900cc blokske met bruikbare power en koppel. Een mooie opvolger voor de TDM denk ik, maar gaat dan ook een heel ander publiek aanspreken dan de dikke johnny-krachtpatsers die KTM en BMW op de markt willen brengen.petervdc wrote:Yepla, en Yamaha ook.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Ktm 1290 Super Adventure
Howla, dat lijkt wel heel jammie van Yammie! Alleen het uiterlijk, ik hoop dat ze dat nog een beetje gaan bijschaven.duibhce Kaelann wrote:Die Yamaha is toch wel iets anders dan de KTM en BMW beestjes, he. Een 900cc blokske met bruikbare power en koppel. Een mooie opvolger voor de TDM denk ik, maar gaat dan ook een heel ander publiek aanspreken dan de dikke johnny-krachtpatsers die KTM en BMW op de markt willen brengen.petervdc wrote:Yepla, en Yamaha ook.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Ktm 1290 Super Adventure
Klopt.duibhce Kaelann wrote: Die Yamaha is toch wel iets anders dan de KTM en BMW beestjes, he. Een 900cc blokske met bruikbare power en koppel. Een mooie opvolger voor de TDM denk ik, maar gaat dan ook een heel ander publiek aanspreken dan de dikke johnny-krachtpatsers die KTM en BMW op de markt willen brengen.
Maar ze gaan de S10 toch niet laten achterblijven ?
Kvind het een beetje overkill worden eigenlijk.
Maar die bochten-abs van de 1190 vind ik w?l een prima verbetering, v??l beter toch dan al die extra pk's...
Keep going
Ktm 1290 Super Adventure
bochten ABS is gek ding
compleet tegen de insticten
op volle hellingshoek nijpt ge da spel toe en hop, ge staat stil en recht
zit in den 2014 update van mijnen 1190
was een kadooke voor alle miserie in het begin
verdr... 1290... logisch
blok past in steunen 1190
powerhouse
...
maar heel eerlijk, ik zou ni weten wat ge ermee kunt doen
den 1190 op "race" stand is al redelijk beetsig
dus nog 30 paarden erbij..
kweeni
enfin
zal wel een markt voor zijn zeker
en dan allemaal een 100pk versie kopen omdat den taks anders te hoog ligt
maa rmoesten ze bij KTM nu is ne 800/900 twin maken , licht met bruikbare power...
ik zou vooraan staan om zo eneke te kopen
compleet tegen de insticten
op volle hellingshoek nijpt ge da spel toe en hop, ge staat stil en recht
zit in den 2014 update van mijnen 1190
was een kadooke voor alle miserie in het begin
verdr... 1290... logisch
blok past in steunen 1190
powerhouse
...
maar heel eerlijk, ik zou ni weten wat ge ermee kunt doen
den 1190 op "race" stand is al redelijk beetsig
dus nog 30 paarden erbij..
kweeni
enfin
zal wel een markt voor zijn zeker
en dan allemaal een 100pk versie kopen omdat den taks anders te hoog ligt
maa rmoesten ze bij KTM nu is ne 800/900 twin maken , licht met bruikbare power...
ik zou vooraan staan om zo eneke te kopen
jommo... nagommenegank...
Ktm 1290 Super Adventure
Heb je die effectief al getest ?susse wrote:bochten ABS is gek ding
op volle hellingshoek nijpt ge da spel toe en hop, ge staat stil en recht
zit in den 2014 update van mijnen 1190
Keep going
Ktm 1290 Super Adventure
een liedje dat daar goed bij past.... vooral het 6de stroofje maar de rest eigenlijk ook
[video width=425 height=344 type=youtube]b_NktRl1Wmo[/video]
Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn
Ik wil altijd de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn
De aarde als zuster
De zon als m'n moeder
Een frisse knaap
En geen decadent loeder
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Geen band met de mensen
Een ziel in de bossen
Een ziel die het Zweterig Zijn
Komt verlossen
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Allemaal:
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil de knapste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste hebben
Groetjes,
Jopet
[video width=425 height=344 type=youtube]b_NktRl1Wmo[/video]
Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn
Ik wil altijd de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn
De aarde als zuster
De zon als m'n moeder
Een frisse knaap
En geen decadent loeder
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Geen band met de mensen
Een ziel in de bossen
Een ziel die het Zweterig Zijn
Komt verlossen
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Allemaal:
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil de knapste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste hebben
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Ktm 1290 Super Adventure
Blijkbaar dus een fluitje van een cent: op volle hellingshoek het spel toeknijpen en hop, ge staat stil en rechtpetervdc wrote:Heb je die effectief al getest ?susse wrote:bochten ABS is gek ding
op volle hellingshoek nijpt ge da spel toe en hop, ge staat stil en recht
zit in den 2014 update van mijnen 1190
M.a.w. : bocht verkeerd ingeschat, no problem, ABS eventjes beroeren en hupsakee, full speed op naar de volgende al dan niet
inschatbare bocht.
Jawadde ... de enkele keren dat ik een bocht verkeerd had ingeschat was het (zonder ABS weliswaar): flink de voorrem
toeknijpen, ontkoppelen en de moto de bocht induwen, hetgeen me tot nu toe zonder kleerscheuren gelukt is doch met de
nodige hartkloppingen en andere ongemakken
Maar goed, ik ben waarschijnlijk maar een kluns en misschien nodig aan een nieuw machien met ABS toe :huh:
Ktm 1290 Super Adventure
ja peter, ik heb die effectief getest
ligt hier een bochteke 500 meter verder waar ik vol gas (loopt omhoog) naar het rond punt vlam, hem dan rechtzet en op't laatste moment rem
ik heb dat dus is gedaan (na 3 pogingen kreeg ik mijn hand eindelijk toegenepen) vol gas, hellingshoek en voorrem toe
ongelofelijk
dat ding richt zich op en ge staat stil
let wel, 't was op droog maar de ABS werkte volop door echt brutaal remmen
vorige week rij ik bij ikea ring op en de oprit ligt nat, ik kwam van droge baan
veel te rap dus
alles toe op nat
dacht efkes 't is gedaan, ik had gelijk vroeger in de struiken moetne mikken maar nee
lichte trilling in het hendel
properkes afgeremd
ni te gelove dat ding
ligt hier een bochteke 500 meter verder waar ik vol gas (loopt omhoog) naar het rond punt vlam, hem dan rechtzet en op't laatste moment rem
ik heb dat dus is gedaan (na 3 pogingen kreeg ik mijn hand eindelijk toegenepen) vol gas, hellingshoek en voorrem toe
ongelofelijk
dat ding richt zich op en ge staat stil
let wel, 't was op droog maar de ABS werkte volop door echt brutaal remmen
vorige week rij ik bij ikea ring op en de oprit ligt nat, ik kwam van droge baan
veel te rap dus
alles toe op nat
dacht efkes 't is gedaan, ik had gelijk vroeger in de struiken moetne mikken maar nee
lichte trilling in het hendel
properkes afgeremd
ni te gelove dat ding
jommo... nagommenegank...
Ktm 1290 Super Adventure
verder heeft Jopet gelijk
ik heb eigenlijk enkel voor de 1190 gekozen omdat hij zo goekoop was in okkazie en omdat ik ni echt nog nen deftige 950 meer vond en voor de afschrijving woon-werk nen andere nodig had
dus was dit na 10 jaar KTM de logische stap
comfort is ongelofelijk veel beter dan op de 9#0 serie
blok is redelijk ongelofelijk
vering op KTM niveau
enige waar ik mij aan erger is richtingaanwijzerbediening die gevoelloos is en claxon die geen lawaai maakt
ah, en de 24% optimistische teller
ik heb eigenlijk enkel voor de 1190 gekozen omdat hij zo goekoop was in okkazie en omdat ik ni echt nog nen deftige 950 meer vond en voor de afschrijving woon-werk nen andere nodig had
dus was dit na 10 jaar KTM de logische stap
comfort is ongelofelijk veel beter dan op de 9#0 serie
blok is redelijk ongelofelijk
vering op KTM niveau
enige waar ik mij aan erger is richtingaanwijzerbediening die gevoelloos is en claxon die geen lawaai maakt
ah, en de 24% optimistische teller
jommo... nagommenegank...
Ktm 1290 Super Adventure
De wereld is echt om zeep.
Susse en ABS.
Susse en ABS.
9,60 % !susse wrote:
ah, en de 24% optimistische teller
I am confused. Oh no, maybe not!
Ktm 1290 Super Adventure
Eff?m, in den tijd dat ABS de remweg verlengde en van elek motorfiets een steigerend paard maakte moest ik dat ni hebben...
ondertussen is er vele water naar de zee gelopen
ondertussen is er vele water naar de zee gelopen
jommo... nagommenegank...
Ktm 1290 Super Adventure
Tja die pk wedloop zal nog wel even blijven duren maar ergens is het motor-bouwen met die nieuwe technologische hoogstandjes en dito, frame, remmen, vering terug opnieuw begonnen.
Heb het even opgezocht om een vergelijk te zoeken en ik kwam op een gsx1100R van het laatste bouwjaar 1998. Naar het schijnt (nooit mee gereden, zelf in dit jaar begonnen met motorrijden) een monster met 155pk aan boord zonder ABS, zonder tractiecontrole, ride by wire enz, zonder heel de technologische handel die nu meer en meer ondenkbaar lijkt in de hogere prijsklasse (+10.000?). Eveneens frame, vering enz.
Het gaat nog steeds waanzinnig hard met die huidige pk-beesten, te hard voor mijn bevattingsvermogen maar ik heb een sterk vermoeden dat ze wel makkelijker te berijden zijn, ook voor minder ervaren bestuurders. Wat vroeger niet het geval was.
't Is maar een redenering.
Zoals aangehaald, de merken zullen wel downgraden en doen dat wellicht al. Denk maar aan de afzetmarkten in Azi? zelf
Yamaha had het een paar jaar geleden bij de komst van de Mt09 gezegd dat er op die basis een hoogpoter zou komen en nog een ander model.
Heb het even opgezocht om een vergelijk te zoeken en ik kwam op een gsx1100R van het laatste bouwjaar 1998. Naar het schijnt (nooit mee gereden, zelf in dit jaar begonnen met motorrijden) een monster met 155pk aan boord zonder ABS, zonder tractiecontrole, ride by wire enz, zonder heel de technologische handel die nu meer en meer ondenkbaar lijkt in de hogere prijsklasse (+10.000?). Eveneens frame, vering enz.
Het gaat nog steeds waanzinnig hard met die huidige pk-beesten, te hard voor mijn bevattingsvermogen maar ik heb een sterk vermoeden dat ze wel makkelijker te berijden zijn, ook voor minder ervaren bestuurders. Wat vroeger niet het geval was.
't Is maar een redenering.
Zoals aangehaald, de merken zullen wel downgraden en doen dat wellicht al. Denk maar aan de afzetmarkten in Azi? zelf
Yamaha had het een paar jaar geleden bij de komst van de Mt09 gezegd dat er op die basis een hoogpoter zou komen en nog een ander model.
Ktm 1290 Super Adventure
PK wedloop is er altijd, zowel bij de moto's als bij de auto's
Mijn eerste auto halverwege de jaren '80 was een Lada 1200N, had 63pk, een maximum snelheid 140 en van 0 naar 100 in 23 seconden
Ik weet niet of je nu nog in de catalogus een auto zal vinden die zo traag optrekt....
Niets van voorziening daarop, geen enkel modern onderdeel dat we nu kennen, geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen interval op de ruitenwisser, geen hoofdsteunen, geen opspannende gordels enz....
Is dus ook een gigantisch verschil met mijn Mondeo met 203 pk die bijna 240 loopt en in 7,5 seconden naar 100 spurt met alles erop en eraan van veiligheidsvoorzieningen en zo.
Maar naast mijn Lada had ik wel een Yamaha RD 500 LC staan met opgevoerde motor met 108pk (standaard 88pk) woog geen 200kg.
Daarna de eerste generatie CBR1000F gekocht en die had 130 pk en dat vonden ze toen onvoorstelbaar, waar gaat dat stoppen vroegen ze zich toen af.... ja inderdaad toen vroegen ze zich dat ook af.
Op beide motoren was er geen sprake van abs, tractie controle zelf geen combined dual brake, de voorrem was een voorrem en de achterrem was een achterrem, geen verdeling van de remkracht enz....
Ik weet nog goed toen de BMW K100 in '88 uit kwam als eerste productie motor met een ABS-systeem dat ze daar in de autoboekjes schande over spraken want stel je voor dat een motor nu sneller zal kunnen stoppen dan een auto....
Toen in '96 de Honda CBR 1100 XX Super Blackbird uit kwam was dit de eerste productie motor die 300 km/h liep, ook daar vroegen ze zich af waar dat ging stoppen, de Hayabusa deed er enkele jaren later nog een schepje bovenop.
Toen zijn de meeste constructeurs overeengekomen alle modellen te begrenzen op 299, wat zoals we weten wel soms omzeild wordt door die-hard speedfans.
Zo zie je maar dat al die discussies al jaren bestaan, en steeds vroegen ze zich ook af waar dat zou eindigen, dus niets nieuws onder de zon h?.
Groetjes,
Jopet
Mijn eerste auto halverwege de jaren '80 was een Lada 1200N, had 63pk, een maximum snelheid 140 en van 0 naar 100 in 23 seconden
Ik weet niet of je nu nog in de catalogus een auto zal vinden die zo traag optrekt....
Niets van voorziening daarop, geen enkel modern onderdeel dat we nu kennen, geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen interval op de ruitenwisser, geen hoofdsteunen, geen opspannende gordels enz....
Is dus ook een gigantisch verschil met mijn Mondeo met 203 pk die bijna 240 loopt en in 7,5 seconden naar 100 spurt met alles erop en eraan van veiligheidsvoorzieningen en zo.
Maar naast mijn Lada had ik wel een Yamaha RD 500 LC staan met opgevoerde motor met 108pk (standaard 88pk) woog geen 200kg.
Daarna de eerste generatie CBR1000F gekocht en die had 130 pk en dat vonden ze toen onvoorstelbaar, waar gaat dat stoppen vroegen ze zich toen af.... ja inderdaad toen vroegen ze zich dat ook af.
Op beide motoren was er geen sprake van abs, tractie controle zelf geen combined dual brake, de voorrem was een voorrem en de achterrem was een achterrem, geen verdeling van de remkracht enz....
Ik weet nog goed toen de BMW K100 in '88 uit kwam als eerste productie motor met een ABS-systeem dat ze daar in de autoboekjes schande over spraken want stel je voor dat een motor nu sneller zal kunnen stoppen dan een auto....
Toen in '96 de Honda CBR 1100 XX Super Blackbird uit kwam was dit de eerste productie motor die 300 km/h liep, ook daar vroegen ze zich af waar dat ging stoppen, de Hayabusa deed er enkele jaren later nog een schepje bovenop.
Toen zijn de meeste constructeurs overeengekomen alle modellen te begrenzen op 299, wat zoals we weten wel soms omzeild wordt door die-hard speedfans.
Zo zie je maar dat al die discussies al jaren bestaan, en steeds vroegen ze zich ook af waar dat zou eindigen, dus niets nieuws onder de zon h?.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Ktm 1290 Super Adventure
1290cc,
bigger en bigger en bigger,
de discussie over meer en meer CC's , PK's, Koppel, dat zal toch niet eindigen,
en zoals al gezegd, er zal wel een markt voor zijn, maar ik zat er niet op te wachten,
mochten ze van de 690 , een upgrade naar lichtgewicht twin 800 Adventure maken, zou ik wel efkes mijn ogen opentrekken,
ik heb dees week zo op straat es goed gekeken naar een Triumph 800, awel dat was niet mis.
bigger en bigger en bigger,
de discussie over meer en meer CC's , PK's, Koppel, dat zal toch niet eindigen,
en zoals al gezegd, er zal wel een markt voor zijn, maar ik zat er niet op te wachten,
mochten ze van de 690 , een upgrade naar lichtgewicht twin 800 Adventure maken, zou ik wel efkes mijn ogen opentrekken,
ik heb dees week zo op straat es goed gekeken naar een Triumph 800, awel dat was niet mis.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
-
- Posts: 103
- Joined: 25 Oct 2009 14:47
Ktm 1290 Super Adventure
susse wrote:Eff?m, in den tijd dat ABS de remweg verlengde en van elek motorfiets een steigerend paard maakte moest ik dat ni hebben...
ondertussen is er vele water naar de zee gelopen
De Susse die ABS propageert, is een beetje zoals de Paus, die het celibaat laat varen.
We zijn bijna aan het eind van de wereld.
Ktm 1290 Super Adventure
Spaakwielen zou daar al een begin van zijn .Tom Thumper wrote:
Howla, dat lijkt wel heel jammie van Yammie! Alleen het uiterlijk, ik hoop dat ze dat nog een beetje gaan bijschaven.
Ktm 1290 Super Adventure
F M wrote: De wereld is echt om zeep.
Susse en ABS.
9,60 % !susse wrote:
ah, en de 24% optimistische teller
Nog niet zo heel lang geleden zei ene Sus Antigoon op een ander forum, en ik citeer:
"het is en blijft elektronischenbrol die in de meeste gevallen de bestuurders een vals veiigheidsgevoel geeft"
Zoveel water is er inmiddels toch niet naar zee gelopen me dunkt
Ktm 1290 Super Adventure
toch wel, de eerste generaties ABS maakten van uwe moto een hobbelpaard en iemand die ni wist wat er gebeurde en te hard remde viel der van't verschieten gewoon af meestal
en die dingen verlengden de remweg in den tijd
dus is er heel vaal water naar de zee gelopen...
en ikkem in de rivier gepist
en die dingen verlengden de remweg in den tijd
dus is er heel vaal water naar de zee gelopen...
en ikkem in de rivier gepist
jommo... nagommenegank...
Ktm 1290 Super Adventure
Waar en wanneer dat de Susse dat gezegd heeft weet ik ni meer maar er staat me inderdaad iets van voor maar het is wel zo dat er op vrij korte termijn ontzettend veel vooruitgang is geweest in bijvoorbeeld de ontwikkeling van ABS de laatste jaren.
Vroeger was een automaat altijd trager dan een handgeschakelde bak als het er om spande. Dat is ook verleden tijd en ook al bestaat die bepaalde "automaat" (dubbele koppelingsas) technologie al makkelijk 20jaar (VW), het is pas de laatste jaren dat het nu ook voor de normale sterveling kan aangekocht worden zonder met rommel te zitten.
Vroeger was een automaat altijd trager dan een handgeschakelde bak als het er om spande. Dat is ook verleden tijd en ook al bestaat die bepaalde "automaat" (dubbele koppelingsas) technologie al makkelijk 20jaar (VW), het is pas de laatste jaren dat het nu ook voor de normale sterveling kan aangekocht worden zonder met rommel te zitten.