Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Muug »

[video width=425 height=344 type=youtube]LRQyEBY5YjQ[/video]

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by zappa »

ja wanneer en waar gaan we rijden? :mrgreen:
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by petervdc »

zappa wrote:ja wanneer en waar gaan we rijden? :mrgreen:
aha !
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Muug »


User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by zappa »

Als ge bijna ne hele dag in zo'n verkeersknossel zit voor je werk, weet ge ook wel waarom je met de moto naar je werk gaat. :mrgreen:
sig nature

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by TimS »

Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto! :deal:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Tom Triple »

TimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto! :deal:
Ik heb ook geen stakingen nodig om met de moto naar het werk te rijden. Mijn midlife crisis is voldoende persistent om altijd met de moto naar het werk te rijden. Vooral het verkeerd rijden op de terugweg werkt therapeutisch. :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Mario »

ik kan dat best begrijpen (en ben zelf pendelaar, dus heb het ook verschillende keren zitten)
misschien moet je voor Charles Michel zijn deur gaan overgeven of, beter nog, bij de echte baas, BDW...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by den Bullet »

'k Ga ook drie maandagen VanVangewijs 't zekere nemen (in Halle komen practisch alle treinen uit 't Zuiden des lands).
Tenminste als 't wa droog is; met mijn nachtblindheid + waterdruppels op 't vizier zie 'k het zo ni zitten :S
15 december neem 'k verlof; d'er gaat toch bijna geen kat op 't werk zijn :ermm:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by TimS »

Tom Triple wrote: Ik heb ook geen stakingen nodig om met de moto naar het werk te rijden. Mijn midlife crisis is voldoende persistent om altijd met de moto naar het werk te rijden. Vooral het verkeerd rijden op de terugweg werkt therapeutisch. :ricky:
Herkenbaar! :stupid:

Maar euhm: shhht :whistling:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Muug »

TimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto! :deal:
Elk maakt zijn eigen rekening eh :P
Voordelen moto:
- gelijk wanneer vertrekken
- geen last van vertragingen
- lekker bezig
Nadelen moto:
- een flink pak kosten (benzine, vierkante banden, onderhoud, whatever)
- constant in levensgevaar in de file
- elke dag file wordt ook erg vervelend en routineus en dan wordt het ?cht gevaarlijk
- Elke zonrijke ochtend enorm zwaar verblind door de ochtendzon die vlak boven de horizon in je ogen schijnt. Levensgevaarlijk. Echt waar. Zonnebril of zonnescherm of ogen toeknijpen helpt niks.
- Tien minuten tijdverlies door het moeten binnenrijden, parkeren, mezelf uitpakken en naar boven gaan, da's bijna een uur per week.

Voordelen trein:
- gratis
- niet levensgevaarlijk
- tijd om motorboekskes of krant of boek te lezen (thuis toch geen tijd voor)
- moto en motorkledij slijt minder
- drie minuten nadat ik de trein verlaten heb zit ik aan mijn bureau
Nadelen trein:
- gij moet op tijd zijn, en de trein niet
- risico op vertragingen (kan je lekker langer lezen)
- soms is het te warm op de trein, soms is het te koud op de trein
- eigenlijk vooral heel saaaaaaaaaaaaai
- altijd tussen lelijke mensen, maar af en toe een schoon meiske

Afin: de trein is voor mij de beste optie. Maar moesten ze mij nu ergens in een ander kantoorgebouw steken, dan zou het kunnen dat de moto weer het beste alternatief wordt.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by den Bullet »

Muug wrote:...

Voordelen trein:
-
- niet levensgevaarlijk
-
...
Toch al ene keer aan een Buizingse ramp ontsnapt ... :w00t:

Maar voor de rest 100% akkoord :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by F M »

Vervang bij mij 'trein' door 'bus' en het verhaal lijkt er sterk op. Alleen is de afstand bij mij zo klein (4 km ) dat de verhouding rijtijd/omkleedtijd veel te klein is.

ANderzijds is de bus in principe minder comfortabel dan de trein. Leren zetels gaan dat comfort nauwelijks verhogen als je elke morgen opeengepakt moet rechtstaan.

Gelukkig stappen er aan mijn halte een paar leuke schoolmeisjes op, zodat het argument 'lelijke mensen rondom mij' enkel van toepassing is als ik mezelf in de ramen weerspiegeld zie.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Mario »

een ander nadeel van treinen/openbaar vervoer : dat je ongevraagd de gesprekken moet aanhoren van uw medereizigers
of dat er stinkende individuen meerijden of snurkers (met of zonder half open mond waar een straaltje speeksel uit komt) :w00t:

qua effici?ntie is voor mij alvast de trein praktisch onklopbaar, zelfs door een motor
hoogstens op brugdagen waarop bijna niemand werkt en je overal vlot kan doorrijden, of eventueel vakantieperiodes
er is wel een grote maar : de trein moet dan wel nog een beetje op tijd rijden of ?berhaupt rijden, wat lang geen garantie is (dat laatste bedoel ik)
dat stoort mij het meeste aan het treinverkeer op mijn lijn : het compleet willekeurige van de frequenties
tot voor 6 ? 7 jaar kon je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je doorgaans op tijd zou komen en dat de trein rijdt, nu is dat lang niet meer het geval, integendeel, 't is een verrassing als je met minder als 5 minuten vertraging aankomt

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by Stefke »

Muug wrote:
TimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto! :deal:
Elk maakt zijn eigen rekening eh :P
Voordelen moto:
- gelijk wanneer vertrekken, toch liefst ook nog op tijd...
- geen last van vertragingen, o jawel filerijden doe je ook maar tegen 20? 30 km/u ipv 120? 130km/u
- lekker bezig, ja dikwijls toch, met half vervroren poten of een nat kruis is dat toch al minder...
Nadelen moto:
- een flink pak kosten (benzine, vierkante banden, onderhoud, whatever)... boetes... :ricky:
- constant in levensgevaar in de file en daarbuiten moet ge toch ook altijd uit uw doppen kijken...
- elke dag file wordt ook erg vervelend en routineus en dan wordt het ?cht gevaarlijk awel, vervelend ga ik dat niet noemen, zeker als de boel zo goed als stilstaat (alle dagen...) is dat wel een gymkhana op zich
- Elke zonrijke ochtend enorm zwaar verblind door de ochtendzon die vlak boven de horizon in je ogen schijnt. Levensgevaarlijk. Echt waar. Zonnebril of zonnescherm of ogen toeknijpen helpt niks. en de duisternis nu, liefst nog 's in combinatie met regen...
- Tien minuten tijdverlies door het moeten binnenrijden, parkeren, mezelf uitpakken en naar boven gaan, da's bijna een uur per week. heb ik totaal geen last van... :rayof:

Voordelen trein:
- gratis
- niet levensgevaarlijk
- tijd om motorboekskes of krant of boek te lezen (thuis toch geen tijd voor)
- moto en motorkledij slijt minder
- drie minuten nadat ik de trein verlaten heb zit ik aan mijn bureau
Nadelen trein:
- gij moet op tijd zijn, en de trein niet
- risico op vertragingen (kan je lekker langer lezen)
- soms is het te warm op de trein, soms is het te koud op de trein
- eigenlijk vooral heel saaaaaaaaaaaaai
- altijd tussen lelijke mensen, maar af en toe een schoon meiske

Afin: de trein is voor mij de beste optie. Maar moesten ze mij nu ergens in een ander kantoorgebouw steken, dan zou het kunnen dat de moto weer het beste alternatief wordt.
de trein is voor mij euhhh...wel euhhh... het station ligt voor mijn deur, met een flinke sprong over het kanaal zou ik daar op 30 seconden zijn. Dan heb ik een trein om 6u51 waarbij ik 1 maal moet overstappen om dan om 8u11 te arriveren in Temse. Waar ik dan nog 40 minuten heb om de laatste 5km te overbruggen, mij om te kleden en te beginnen om 9u00. Als ik goed kan tellen is dat ruwweg 2u onderweg om 62km te overbruggen. Met de moto doe ik daar, zij het niet altijd geheel reglementair :lipsrsealed2: , +-50 minuten over.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by laouen »

half november: nog 4 verlofdagen in te plannen voor het einde van't jaar. Dus wat doet ne mens dan? Wat verlengde weekends plannen. En tegendraads als we zijn, nemen we daarvoor 3 maandagen en een vrijdag.

UIteraard net toevallig de 3 maandagen dat ze gaan staken :whistling: Dus als ik mijn motooke dan buitenhaal zal't voor de fun zijn :pom: :ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by zappa »

Worden er van 't weekend moto's 'buiten" gelaten? ?

Zacht voor den tijd van 't jaar 14 a 15 ? en droog gelijk een sossis......?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by duibhce Kaelann »

http://forum.demotorsite.be/117-samen-o ... post417682

Ik ga misschien eerder een klein toerke in de geburen doen met de WR
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by zappa »

Heb al iets gevonden, mee de husa, een toerke gaan rijden morgen, zal dan zondag maar mijn "huiswerk" doen :mrgreen: :wink:
sig nature

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Why We Ride : midlife crisis and philosophy

Post by TimS »

Stefke wrote: de trein is voor mij euhhh...wel euhhh... het station ligt voor mijn deur, met een flinke sprong over het kanaal zou ik daar op 30 seconden zijn. Dan heb ik een trein om 6u51 waarbij ik 1 maal moet overstappen om dan om 8u11 te arriveren in Temse. Waar ik dan nog 40 minuten heb om de laatste 5km te overbruggen, mij om te kleden en te beginnen om 9u00. Als ik goed kan tellen is dat ruwweg 2u onderweg om 62km te overbruggen. Met de moto doe ik daar, zij het niet altijd geheel reglementair :lipsrsealed2: , +-50 minuten over.
+1

Van deur tot deur zou de trein of ander openbaar vervoer me het dubbele qua tijd kosten. Tel daarbij dan de vrijheid van te kunnen vertrekken wanneer ik wil en de rekening is snel gemaakt. Bovendien rijd ik sinds een jaartje eigenlijk bijna het hele traject tussendoor en kom ik dus amper file of zelfs maar iets drukker verkeer tegen. Voor mij gaat er weinig boven de moto voor woon-werkverkeer...
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Post Reply