waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Muug »

Zit ik mijn flac-files vanaf mijn Twonky Mediaserver (staat op mijn MyBook externe HDD) te streamen mijn nieuwe bluray-speler en zie ik op de TV dat de volgorde alfabetisch is en niet volgens de tracknummers. :yikes: :devil:
Even Googlen en ik leer na twee minuten dat ik met ssh een connectie moet maken naar die externe schijf en dan moet ik manueel sortcriteria toevoegen in een xml-file. :book: Man, was ik even blij dat ik 1) ervaring heb met ssh en 2) nog enkele jaren unix-system administrator geweest ben waardoor de vi-editor nog behoorlijk goed in de vingers zit ! :w00t:
Had ik die beroepservaring niet gehad, ik zou er nooit aan begonnen zijn en zou gefrustreerd moeten zitten luisteren naar cd's die alfabetisch werden afgespeeld..... :whip:
Gosh, om met al die nieuwe media mee te zijn moet je best toch wat achtergrondkennis hebben.... :sterrekes:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Jopet »

en de meeste onder ons zouden hun kopke eens tegen de muur geslagen hebben en alfabetisch geluisterd hebben :stomstom:

of gewoon een cd-ke in de cd-speler en een dvd-ke in de dvd speler steken......

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by F M »

Eigenlijk zijde nu aan het stoefen dat ge ne bluray-speler hebt en dat ge ne nerd zijt... :ermm:

Awel h?, ik speel tegenwoordig mijn filmpkes van mijne server af op mijne 52 inch Sony Smart TV.

N? ! :blbl:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Muug »

F M wrote:Eigenlijk zijde nu aan het stoefen dat ge ne bluray-speler hebt en dat ge ne nerd zijt... :ermm:
jep :mrgreen: Moet kunnen, zo heel af en toe. Uw eigen een pluim geven. Of een "spiekmadolle" :P

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote:Eigenlijk zijde nu aan het stoefen dat ge ne bluray-speler hebt en dat ge ne nerd zijt... :ermm:
Neen, neen, hij wil aantonen dat 'm nen amateur is. Echte nerds gebruiken emacs :grotelach:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:
F M wrote:Eigenlijk zijde nu aan het stoefen dat ge ne bluray-speler hebt en dat ge ne nerd zijt... :ermm:
Neen, neen, hij wil aantonen dat 'm nen amateur is. Echte nerds gebruiken emacs :grotelach:
Lol...
Ik heb j?ren in cobol geprogrammeerd, unix, ook in vi. Wrsch zal ik de basics ook nog kennen hoor...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Muug »

cobol, mijn god.... heb ik ooit ??n week cursus over gekregen bij IBM in Tervuren dacht ik, in het grote donkere woud. :unsure:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Wipr »

Woar komde gij nu mee af. Koopt ne PlayStation voor uwe kleine en ineens een blue ray speler ge?ntegreerd die ook 3D kan spelen. :mad:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Muug »

ge zijt niet den eerste die daar mee afkomt.... :P

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Jopet »

ewel als het op stoefen aan komt kan ik ook wel mee doen zunne, ik heb dan wel geen 52" TV maar heb hier aan mijn pc wel 2 27" schermen staan (is dan toch ook 54" h?) en in mijn pc zit naast een gewone Plextor DVD brander ook een Plextor Blue-ray brander, hoeveel kunnen er hier Blue-rays branden? Daarna kan ik dan kiezen of ik ze in mijn Samsung Blue-ray speler of op de Playstation wil afspelen.
En om eens met een stukje geschiedenis te stoefen, heb hier een stereo installatie die ondertussen ongeveer 25 jaar oud is maar nog steeds perfect werkt en zeer zuiver zijn muziek afspeelt, een Yamaha installatie met o.a. AX-1070 versterker en daarnaast een DSPE-1000 om Dolby Surround te cre?en, die DSPE-1000 is dus een serieus grote bak dat ik naast de versterker moet zetten want zonder versterker kun je daar niets mee aanvangen, als boxen heb ik de Bowers & Wilkins DM-640 en om de surround te cre?er gebruik ik een B&W HT speaker box en 4 B&W Solid speakers, ik zat dus begin jaren '90 al met een 7-wegs systeem waar de meeste mensen nog niet eens wisten dat je 5-wegs kon kopen voor thuis..... Dat dit systeem na 25 jaar nog steeds perfect speelt, en het maakt echt niet uit of je het volume nu op zijn max zet of juist fluisterstil zegt veel over de kwaliteit dat ik indertijd gekocht heb.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Koeno »

Als het dan toch is om te stoefen,
Ik rij met een honda vfr en daar kan niemand tegenop :p

Altijd dat stoefen met programmeren, vroeger waren de mensen daar tenminste nog beschaamd in dat ze nerds waren...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Muug »

Jopet, dat zijn ferme luidsprekers ! :lol:

allez 't is goed allemaal , jazeg, ne mens mag af en toe ne keer content zijn met wat 'm gedaan of bereikt heeft eh :gieren:

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by Theo »

VI noemt nu wem VIM, de werking bleef dezelfde. Allez, die naam heeft het ondertussen toch in Linux.Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

waar ssh en vi al niet goed voor zijn....

Post by duibhce Kaelann »

Theo wrote:VI noemt nu wem VIM, de werking bleef dezelfde. Allez, die naam heeft het ondertussen toch in Linux.Image
De vi van unix (en later linux) bestaat nog steeds, vim is een fork die tegenwoordig wel meer gebruikt wordt dan de originele vi.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply