Page 1 of 7

ne rappe

Posted: 13 Apr 2015 14:43
by TRooPER
fiets voor woon/werk Image


of eerder een E-bromfiets FIETS
Image

of nog meer mogelijkheden met meer uitdagingen, kunnen sneller dan 45km/u maar hebben ook 3 knops instelling om u te kunnen gedragen zoals de lokale wet het zou voorschrijven......
Image

ne rappe

Posted: 13 Apr 2015 14:57
by zappa
Nrtje 2 ziet er het leukst uit om mee in de bossen te gaan crossen, ook het zitcomfort zal daar 't best zijn denk ik. Maar hij heeft geen trappers en dan is het niet echt meer een fiets?

Nr 3 met een betere zitting?

ne rappe

Posted: 13 Apr 2015 15:01
by TRooPER
de meest functionele keuze in mijn geval zou een pure woon/werk fiets zijn zoals nummer 1


de meest gewilde (maar daarom financieel of wettelijk misschien niet haalbaar) zou ook voor mij nr3 zijn,
daar bestaat zelfs een 7000W versie van...



wettelijk zou het er ongeveer zo gaan uitzien, en dat lijkt mij geen verkeerde interpretatie omtrent veiligheid.....
"het is eigenlijk geen fiets meer van zodra je niet meer zelf moet trappen en toch wil genieten van motorondersteuning"
wet of voorstel tot wet ?


ze zeggen niet alles hetzelfde, maar tscheelt niet veel :whistling:
richtlijn of wet? met overzichtstabel onderaan

ne rappe

Posted: 13 Apr 2015 16:23
by Mario
zou hier een publiek voor zijn ?
http://www.el-moto.nl/

ah, da's het groene model van hierboven

ne rappe

Posted: 14 Apr 2015 08:39
by Bij
Trooper,

puur woon werk zou ik voor den eerste gaan maar alleen als ge goede fietspaden hebt op uwe woon werk weg.
Ikzelf rij met een omgebouwde gazelle (met deze ombouwkit)
die is begrensd op 40 km het grootste deel van mijn taject zijn jaagpad en fiets-o-strade daar kan je best hard gaan maar in een meer stedelijk gebied en stukken met slechte fietspaden kan je iegenlijk max 30 km/uur gaan.
mijne woon werk afstand is 27 km enkel en ik bol nu ongeveer 55 min i.p.v 1uur10 min vroeger. Gemiddeld rij ik iets van een 32 km/h en dat is eigenlijk goed te doen. :wink:

ne rappe

Posted: 14 Apr 2015 10:28
by TRooPER
ben deze week aan het testen met een soortgelijke als 1ste model:
ondersteuning tot 45km/u radius:45km

ik doe enkel ook tss 27-30km, gem zit ik op 35km/h, +-50min
de helft van traject is "fietsautostrade", het is nu vakantie en dat is te merken, en waarschijnlijk ook op de fietspaden, dus ik vermoed dat mijn gemiddelde toch iets lager zal uitvallen bij drukker verkeer.

als ik iets koop wil ik wel minimum de 45km/h ondersteuning en dan liefst met officieel papier,
die ombouwsets lijken wel snel, maar dan moet ik mijn bestaande fiets nog uitrusten met schijfremmen, bagagedrager, tassen, degelijke verlichting ... dan begint verschil tussen ombouwset en compleet nieuwe klein te worden , en als er dan een offici?le wet komt kan ik herbeginnen en wilt er niemand zo een snelle omgebouwde.
Een nieuwe heeft natuurlijk ook zijn garantie en na 2-3j nemen we dan weer een nieuwe.....
Met een kilometervergoeding moet die toch op een 2jaar bij voldoende fietsdagen kunnen terugverdiend zijn.



dat laatste model in mijn 1ste post steekt wel mijn ogen uit, omdat ik dan nog wat offroad/cityfun erbij kan nemen.


en de verkoopsreden van niet bezweet toekomen op het werk: zou het aan mij liggen dat ik niet traag wil rijden?

ne rappe

Posted: 14 Apr 2015 12:39
by Bij
awel ik zou nu ook wel voor zoiets als model 1 gaan maar mijne fiets was toen ik de ombouw deed nog maar 3 jaar oud en dus was dit voor mij de beste oplossing. Over die remmen ben ik nog niet zo zeker. ik heb ook maar "gewone" V-brakes wees gerust da stopt perfect. 2 jaar geeden heb ik mij zelfs over kop geremd en dus toch nog op den otto gevallen ,den African die daar toevallig 's morgens altijd passert, heeft mij nog helpen oprapen en mijne velo in zijn garage gezet :thumbsup:

Ik bol gemiddeld 130 dagen per jaar met de fiets naar het werk dus op een paar jaar hebt ge ne nieuwe fiets bijeen gefietst :grotelach:

Als ge met nen ellentrieke velo rijd dan zijt ge wel het konijn voor alle koersvelorijders die mannen denken dat het geen moeite kost voor u om er een goe viteske in te houden. Ik denk da ik aan die mannen een financieele bijdrage ga vragen want da is tegenwoordig alle dagen dat die aanpikken en nooit is de kop overpakken :gieren:

Ondertussen ben ik naar de 10000 km aan het gaan met die ombouwkit en voorlopig nog zeer tevreden over. Ik hoop er nog een jaarke of 2 mee door te karren

ne rappe

Posted: 14 Apr 2015 14:21
by TRooPER
een samenvattende website van
-DIY
-high speed offroad
-autobouwers die e-fietsen maken

en nog wat andere nuttige info over e-fietsen
electricbike



@Bij: de koersfietsen die ik tot nu toe vlotjes gepasseerd heb, probeerden zelfs niet aan te pikken. ik heb gene achteruitkijkspiegel, maar tis zoals in de koers, "erop en erover, zonder kijken" :P
Mijn schatting van aantal fietsdagen ligt ook in de lijn van 120-150.

Re:ne rappe

Posted: 14 Apr 2015 23:14
by Harald
Ik rijd met de koersvelo, 22-25 km enkel.
S morgens doe ik dat tss 50 en 55 min. S avonds met geluk op 47 min.
Voel mij er goed bij, heb de mogelijkheid om een lekker warm douchende nemen.
Heb ook al een keer gekeken om mij een ondersteuning aan te schaffen, maar de fietspaden die ik doe, zijn daar iets ge gevaarlijk voor. :-s

@trooper, gaat,dat nogal makkelijk om testritten voor een dag vast te krijgen?

Re:ne rappe

Posted: 15 Apr 2015 10:43
by TRooPER
Harald wrote:Ik rijd met de koersvelo, 22-25 km enkel.
S morgens doe ik dat tss 50 en 55 min. S avonds met geluk op 47 min.
Voel mij er goed bij, heb de mogelijkheid om een lekker warm douchende nemen.
Heb ook al een keer gekeken om mij een ondersteuning aan te schaffen, maar de fietspaden die ik doe, zijn daar iets ge gevaarlijk voor. :-s

@trooper, gaat,dat nogal makkelijk om testritten voor een dag vast te krijgen?

ik vind vooral dat bij het oversteken of kruisen zo een ondersteunende fiets, u veeeel sneller terug op tempo brengt naar 40km/u. Continu 45 gaat bijna niet, maar ik zit op vlakke baan op 40-42km/u, met beetje wind of bergop zakt het naar 30-35km/u met dezelfde inspanning. Het is dus geen noodzaak om een zware versnelling te rijden, maar beter continu met dezelfde cadens vlot ronddraaien.

Ik heb deze 45km/u fiets voor een midweek gehuurd. Komt van een opstartende E-fiets winkel. Ik denk dat het de eigenaar zijn persoonlijke fiets is, die ook als demo model dient. Kost mij een 120euro voor een testweek.(of gratis bij bestelling achteraf) En dat vond ik een ideale manier om zo woon/werk te testen. Want die fietsen zijn vrij duur om te kopen en om dan te zeggen, dat het niet gaat...of mijn goesting niet zou zijn. Tot nu toe bevalt het mij wel, tis ook schoon weer :grin:

Re:ne rappe

Posted: 19 Apr 2015 14:38
by TRooPER
TRooPER wrote:(of gratis bij bestelling achteraf) :grin:


++++
minder kilometers met bus , minder kosten aan verbruik/boetes/accidenten/...
meer kilometers met moto's waar ze voor gemaakt zijn ipv te korte woon/werk ritten
meer sport voor mezelf - gezonder gaan voelen
fietsvergoeding
350watt aan support
tis een gezonde investering


- - -
een extra verzekering erbij
nog minder plaats in de garage
ik mis hier een "fiets-e-moticon" :ricky:

Re:ne rappe

Posted: 19 Apr 2015 20:44
by Harald
TRooPER wrote:
- - -
een extra verzekering erbij
nog minder plaats in de garage
ik mis hier een "fiets-e-moticon" :ricky:
Ik vermoed dat ik proficiat mag zeggen :thumbsup:

Extra verzekering ... wordt dat gelijkgesteld met een bromfiets (45km/h)?
En wat zijn dan de voorwaarden qua helm en andere beschermende maatregelen?

Op de fiets heb ik steeds helm op en (fiets)hadschoenen zonder vingertoppen. Maar de rest ... dat koerstenueke gaat niet veel doen als ik zo naar de wielerwedstrijden kijk :|

Re:ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 10:55
by TRooPER
Harald wrote:
Ik vermoed dat ik proficiat mag zeggen :thumbsup:
YEP,

een raleigh stoker S10 , met gelijkvormigheidsattest :ricky:
op korte termijn zullen deze snelle "speed pedelecs" inderdaad als bromfiets B ingeschreven worden,
op zich vind ik dat geen probleem, want aan 40km/u andere fietsers voorbijvliegen die aan 20km/u over volledige breedte van fietspad gaan is op zich ook vrij gevaarlijk, dan gebruik ik liever de weg zelf ipv fietspad

Re:ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 11:21
by the riding man
TRooPER wrote:
een raleigh stoker S10 , met gelijkvormigheidsattest :ricky:
Die prijs, man man man. Ofwel koopt ge daar ne moto mee als je de luiaard wil uithangen (zoals mij) ofwel koopt ge ne gewone fiets als je sportief wil zijn. Maar +3000? voor ne E-fiets om te doen alsof je sportief ben... :sick:

http://www.descheemaeker.be/nl/elektris ... e-s10-heer

ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 11:21
by petervdc
Deze dus ?
Proficiat !

Klinkt goed : " rijke, fluweelzachte acceleratie"

Re:ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 11:30
by Koeno
the riding man wrote:
TRooPER wrote:
een raleigh stoker S10 , met gelijkvormigheidsattest :ricky:
Die prijs, man man man. Ofwel koopt ge daar ne moto mee als je de luiaard wil uithangen (zoals mij) ofwel koopt ge ne gewone fiets als je sportief wil zijn. Maar +3000? voor ne E-fiets om te doen alsof je sportief ben... :sick:

http://www.descheemaeker.be/nl/elektris ... e-s10-heer
Hoe bedoelt ge doen alsof je sportief bent?
Zo'n motor is naar mijn weten bij de meeste "fiets ondersteuning" je moet nog altijd trappen...
Alleen ga je nu vlotter vooruit met minder moeite...

Grappig dat ge iemand zijn rekening gaat maken voor 3000euro, maar zelf 2 gloednieuwe motoren gaat kopen... :sick:


voor Trooper: proficiat met aankoop !!!!

Re:ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 11:47
by the riding man
Ik maak helemaal niemand zijn rekening en gun iedereen wat hij graag wil en kan kopen. Ik vind het alleen een berg geld voor een electrische fiets, ik heb meerdere sites gesurft want ik dacht eerst dat het een typfout was. Heb eerlijkwaar nog nooit gehoord van electrische fietsen met dergelijk kostenplaatje. Het zal dan ongetwijfeld wel degelijke kwaliteit zijn. En voor je zo een aankoop maakt zal je er ook eerst goed over nagedacht hebben. Dus let maar niet op mijn vorige reactie en heel veel plezier ermee.

ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 12:10
by petervdc
Ik woon niet ver van Triumph Wevelgem, en daar verkopen ze Ktm electrische fietsen.
Prijzen ook rond 3500euro.

Met een fietsvergoeding van het werk is dat in een paar jaar terugbetaald, goede keuze dus vind ik.

Re:ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 14:09
by Muug
the riding man wrote:Ik maak helemaal niemand zijn rekening en gun iedereen wat hij graag wil en kan kopen. Ik vind het alleen een berg geld voor een electrische fiets,
lol, en ik vind nieuwe bmw's pokkeduur :mrgreen: maar ik maak ook niemand zijn rekening. :P hihi :wink:

ne rappe

Posted: 22 Apr 2015 14:26
by TRooPER
de fiets is inderdaad DUUR,
maar hoe meer ik er meer rij, hoe minder duur
deze zal zichzelf terugbetalen met fietsvergoeding , dus op den 'duur' is deze fiets bijna gratis
en na nog meer tijd, ga ik er zelfs op verdienen
(je moet eens kijken naar wat een "race koers fiets" kost...... nog meer dan mijn moto's)

ik ga er als hoofdzaak woon/werk mee rijden :Pyndn: en daarom is de bewuste keuze een snelle 45km/u ondersteunende fiets. Er is een grote misvatting rond deze fietsen: trapondersteunend wil zeggen: van zodra je stopt met trappen, doet de motor ook NIETS meer. Wil je snel rijden moet je continu goed blijven doortrappen.
Er bestaan ook ombouwsets die je op een bestaande fiets monteert, en zelfs eventueel met duimgas, daar moet je dan zelf niet meer bij trappen. Nadeel van een ombouwset is dat je geen gelijkvormigheidsattest hebt. Daarom ook de keuze voor een "fabriek af" 45km/u fiets die legaal op de weg kan.


Omdat ik zo goed als geen tijd meer heb om te sporten na werkuren, is dit een goede vorm van toch in goede conditie te blijven.
de rijtijden naar werk worden met auto bijna dagelijks langer, tijdens mijn testweek met deze fiets was ik even lang onderweg dan met de auto.... ik zag andere auto's mijn meermaals inhalen.

en ja deze heeft een "rijke fluweelzachte acceleratie"