Page 1 of 1

Krijg route niet op Zumo

Posted: 16 Apr 2015 19:29
by petervdc
Ik doe in mapsource (of basecamp, werkt geen van beide) een send van een route naar mijn zumo 550.
Lukt prima.

Ik koppel de zumo los, en de route vind ik niet terug op de zumo. Ook niet te vinden bij "importeer".

Er staan 40 routes op de zumo, dus dat is nog altijd minder dan de maximum 50.

Als ik de gpx file manueel copieer in de gpx map op de zumo, vind ie ook niks.

Wat gebeurt er ??

Krijg route niet op Zumo

Posted: 16 Apr 2015 19:37
by petervdc
Lukt ook niet met andere usb kabel.

Krijg route niet op Zumo

Posted: 16 Apr 2015 19:45
by OzzePaa
Kan je routes/waypoints/kaarten VAN de Zumo naar MApsource halen, Peter ?

Krijg route niet op Zumo

Posted: 16 Apr 2015 19:46
by petervdc
Hmm, in basecamp heb ik de route gecopieerd naar de zumo, ?n naar de sd kaart die erin zit.
Nu vindt ie precies w?l de route.
Bizar...

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 14:57
by petervdc
OzzePaa wrote:Kan je routes/waypoints/kaarten VAN de Zumo naar MApsource halen, Peter ?
ja hoor, en erop zetten lukt ook zonder foutmelding, maar de zumo vindt ze niet

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 14:58
by petervdc
petervdc wrote:Hmm, in basecamp heb ik de route gecopieerd naar de zumo, ?n naar de sd kaart die erin zit.
Nu vindt ie precies w?l de route.
Bizar...
De truuk is met basecamp de route naar de sd kaart zetten, dan lukt het wel.
In mapsource heb je die keuze niet.

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 15:10
by OzzePaa
Dit zou niet mogen afhankelijk zijn van een "truuk", Peter ...
Dan zou ik denken dat het INTERNE geheugen vd Zumo vol zit ... ongeacht het AANTAL routes dat er op staan.
Als de route herkend wordt als "Er zijn nieuwe gegevens gevonden. Wilt u deze nu importeren/verwerken", wanneer ze op SD-kaart staat, dan moet dat toch ook lukken als de route op het intern geheugen gezet wordt (als er daar plaats is, that is).
Heb je al eens geprobeerd via Windows-Verkenner (of ander bestandsbeheersyseem :wink: ) ze als GPX-file rechtstreeks naar de Zumo-GPX-map te slepen ?

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 15:41
by petervdc
OzzePaa wrote:Heb je al eens geprobeerd via Windows-Verkenner (of ander bestandsbeheersyseem :wink: ) ze als GPX-file rechtstreeks naar de Zumo-GPX-map te slepen ?
Via de verkenner werkt het ook niet, enfin, naar de zumo zelf dus, nog niet geprobeerd naar de sd kaart.
ZUmo zegt dus Ni?t : nieuwe gegevens gevonden. Tenzij routes naar sd kaart met basecamp, dan wel.
Plaats genoeg hoor op de zumo zelf, er staan geen kaarten op.
De kaarten 2015.40 heb ik via garmin express w?l geinstalleerd op de sd kaart (geheugen zumo was te weinig), mss is dit de oorzaak ??

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 17:19
by F M
Mijn Zumo 550 begint ook soms die problemen te hebben. Een gpx in de juiste map op de Zumo plaatsen, en toch vind hij geen route. Soms lukt het , soms niet. Maar vanuit Mapsource gewoon klikken op 'verzenden naar toestel', dan lukt het wel nog altijd. Nadeel: de verzonden routes staan dan in het bestand 'temp.gpx', en bij een volgend verzenden op die manier wordt dat bestand weer overschreven. Je moet die routes dus dadelijk ook effectief importeren om ze in je routegeheugen te plaatsen. Je kan ze daar niet laten staan en later importeren wanneer je ze nodig hebt.

Ik heb zo de indruk dat een Zumo550 een beetje is zoals een printer. De fabrikanten zetten er software in die na een aantal jaren komt melden dat de printer niet meer werkt, zodat je verplicht wordt een nieuwe te kopen.

Krijg route niet op Zumo

Posted: 22 Apr 2015 21:35
by bompa
Ik had gisteren ook wat problemen met mijne Zumo 550 ,ik had een rit ingeladen die ik zou gaan rijden, thuis de rit nog is
opengedaan om te bekijken , ik kom ginder aan en wil de rit activeren ,de Zumo rekent wat en dan kwam er op het scherm
onvoldoende geheugen :confused2: en thuis ging dat nog wel open ,dan verschillende routes er vanaf gedaan , tracks eraf gesmeten er stonden nu nog maar 3 routes op en nog kwam er op,onvoldoende geheugen , dan maar de rit bekeken en begon ik ze te rijden ,en eenmaal eventjes op de route ze terug geactiveerd , en het werkte gelukkig nu wel , maar ik vind het wel raar, maar 'k weet nog niet wat er fout ging , of fout was ?

Krijg route niet op Zumo

Posted: 23 Apr 2015 11:45
by petervdc
F M wrote:Ik heb zo de indruk dat een Zumo550 een beetje is zoals een printer. De fabrikanten zetten er software in die na een aantal jaren komt melden dat de printer niet meer werkt, zodat je verplicht wordt een nieuwe te kopen.
Of de updates zorgen daarvoor... Maw niet meer updaten ?

Krijg route niet op Zumo

Posted: 23 Apr 2015 12:31
by Koeno
petervdc wrote:
F M wrote:Ik heb zo de indruk dat een Zumo550 een beetje is zoals een printer. De fabrikanten zetten er software in die na een aantal jaren komt melden dat de printer niet meer werkt, zodat je verplicht wordt een nieuwe te kopen.
Of de updates zorgen daarvoor... Maw niet meer updaten ?
mijne zumo 400 masjeert alleszins nog als een tiet...
geen klachten en is altijd geupdate geweest (denk ik zowaar toch te weten).

Krijg route niet op Zumo

Posted: 23 Apr 2015 13:34
by F M
petervdc wrote:
F M wrote:Ik heb zo de indruk dat een Zumo550 een beetje is zoals een printer. De fabrikanten zetten er software in die na een aantal jaren komt melden dat de printer niet meer werkt, zodat je verplicht wordt een nieuwe te kopen.
Of de updates zorgen daarvoor... Maw niet meer updaten ?
Zumo550 en updates? You must be joking !

By the way, over uw probleemke waarmee ge hier begonnen zijt. Op het Waypoint-forum heb ik er nog ene op de weg geholpen met een gelijkaardig probleem. Het lijkt alsof je geen routes te importeren hebt, maar in feite is er een eerste 'lege' lijn. Die kan je selecteren en verwijderen, en daarna gaat het weer goed. Kan bij jou ook het geval geweest zijn.

Krijg route niet op Zumo

Posted: 23 Apr 2015 14:35
by petervdc
F M wrote:By the way, over uw probleemke waarmee ge hier begonnen zijt. Op het Waypoint-forum heb ik er nog ene op de weg geholpen met een gelijkaardig probleem. Het lijkt alsof je geen routes te importeren hebt, maar in feite is er een eerste 'lege' lijn. Die kan je selecteren en verwijderen, en daarna gaat het weer goed. Kan bij jou ook het geval geweest zijn.
Euh, die was er niet.
Maar goede tip anyway.