1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

F M wrote:Ik dacht dat Tom Triple ging afkomen?
'Em gaat de d?tourkes meepakken, h? Frans :wink: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Tom Thumper »

Wordt misschien wel Tom Triple op den brommer van Tom Thumper of andersom? :ruzie:

Fok, alweer een nieuwe identiteitscrisis! :stop:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Davy78 »

Ik zal er waarschijnlijk ook niet bij zijn. Het is een dure maand geweest, tijd om op de rem te duwen :(

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Gunter »

Ik overweeg om zondag ook mee te rijden, nog proberen die routes in mijne tripy te krijgen :stomstom: anders ist zonder....

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Pa,
zou ik zo'n route van u op dien Oregon kunnen steken peisde? Daar staat natuurlijk OSM op eh . :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Pa,
zou ik zo'n route van u op dien Oregon kunnen steken peisde? Daar staat natuurlijk OSM op eh . :|
OSM is ook een routeerbare kaart ... alleen liggen de wegen ervan niet gans gielegans 100% hetzelfde als in de Navtech-kaart die Garmin hanteert. Maar da's niks : ge laadt de twee delen vd route in Mapsource of BaseCamp met de OSM actief en dupliceert ze.
Ge zult zien (als je inzoomt) dat het roze lijntje niet just op al de wegen van OSM ligt. Geeft de gedupliceerde route-delen een ander kleurke en herbereken ze (snellere tijd/schuiver in het midden). Je zult zien dat de herberekende nu precies op de wegen van de OSM-kaart ligt. Waar de herberekende afwijkt van de originele, leg je ze nu met de "rekker" weer goed. Dat is goed zichtbaar omdat je ze een ander kleurke alst origineel gegeven hebt. Het kan zijn dat sommige vaste routepunten nu nog "naast de weg" liggen ... dat komt natuurlijk omdat ik ze op kruispunten of wegen van de NavTech-kaart gelegd heb en die dus niet just 100% hetzelfde lopen als de OSM-wegen. Die punten moet je dus ook vastpakken en goed op de weg leggen in de OSM-versie. Doe dat met ver ingezoomde kaarten ... soms lijkt het van ver dat alles OK is, maar ingezoomd zie je dan dat er toch punten net naast liggen.
Eigenlijk doe je dus gewoon hetzelfde als wanneer je een route krijgt die gemaakt is in een ouwe versie van de Garmin-Navtech-kaarten ... er zit nu wel op die 6km gravelweg een "direct routestukje" in .. dat is nog wat prutsen, maar niet echt nodig om aan te passen ...

Ken de Oregon niet, maar in principe zou dat geen probleem mogen zijn.

Wette wa : ik zal anders morgen m'n route in OSM zetten en ze nog in de Klaawt gooien. Service compris :wink: :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

Daarstraks een "coup de t?l?phone" gedaan naar het "Bureau de Tourisme ? Namur" alwaar een zoetgevooisde stem mij bevestigde dat de Citadel nog steeds niet bereikbaar langs de noordkant, m.a.w. de wegversperring waarvan FM hierboven in z'n verkennings-post een foto plaatste, staat er nog steeds. :pijlr: We kunnen die "hillclimb :P " dus op onzen buik schrijven want langs de zuidkant erop en weer af rijden is wat onnozel :zotteke:

Dat stuk zit dus niet in de OSM-gpx van mijn d?tourkes-versie die HIER te vinden is voor alle arm mensen die geen Navtech-kaarten in hunne Mapsource/BaseCamp zitten hebben :wink: :mrgreen:
Der is wel wat werk aan geweest, want kwaazi alle routepunten lagen "naast" de Navtech-wegen. Wat ook opviel is dat Mapsource in de OSM-kaart aan het rondpunt na de brug in Sclayn net zoals in de Navtech-versie, niet rechtstreeks naast het spoor wil om even verder, daar waar de ??nrichtingsstraat begint, links naar boven de richting Ferme des Oiseaux Chantants in te duiken.
Ook in OSM volgt hij dus een stuk het kanaal en keert langs Rue Renard terug om dat wegske in te rijden. :war: :unsure: :dontknow:
Inallegeval interessant om weten dat je dus ook zonder kaartkosten rittekes in mekaar kunt steken :rayof:

Verder nog efkes opgezocht of er ergens "kermesse", "brocante" of "f?te locale" aangekondigd zijn voor zondag, maar dat viel nogal mee : enkel in Stavelot is er "Grande Brocante d'?t?" int centrum, maar daar kunnen we vermoedelijk wel rondfietsen.
Zoals eerder al vermeld een "classic" evenement op en rond 't circuit van Francorchams, maar dat levert hopelijk ook geen grote omleidingen op ...

Het weer tenslotte wil ook wel mee : lijken ideale omstandigheden te worden om een lange zit op de brommer zonder uitdroog-, smelt-, bevriezings- of verdrinkingsverschijnselen door te komen :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Pa, ik denk dat gij meer uren per dag hebt dan gelijk welke andere mens. :blink: Al dat werk om die osm-route te maken, respect ! Vanavond trouwens voor de derde keer naar de kin?, om die ontsteking eruit te laten masseren, elke dag regelmatig ijs erop, ook op 't werk, en 't is een pak beter. Zondag gaat geen probleem zijn ! :pom:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

Mijnen brommer staat helemaal klaar voor vertrek. Bandjes op druk, olie op pijl, ketting gesmeerd, mini valiesje (aka zadeltas) geladen met de meest noodzakelijke dingen. Routes in de gps geladen. Morgenvroeg loopt mijne wekker om 7.45u af, kga dan nog een doucke pakken, ontbijten en vertrekken. Ik rij via Frankrijk, "Parc Naturel Regional de l'avesnois" en een grote omweg naar Anhee waar ik 2 nachten zal verblijven. Tegen aankomst zullen er een goeie 500km op mijn teller bijgekomen zijn. Daar hoop ik op goed weer morgenavond zodat ik den toerist kan uithangen en nog een terraske doen ergens in een gezellig stadje in de buurt. Zondagmorgend op tijd opstaan (maar ook weer niet zo vroeg als de andere deelnemers :blbl: ) en dan naar het beginpunt rijden. All?, das blijkbaar nog een uur rijden tot daar volgens routenet, waar ik van verschoten ben want op kaart lijkt dat helemaal niet zo ver, wel helemaal binnendoor wat tijdrovend is natuurlijk. Na de rit zondag zal ik weer in Anhee overnachten om dan maandagmorgend uit te checken en naar Mettet te rijden voor een circuit dagje, naar het circuit is maar een half uurke rijden dus dat valt goed mee. Ik schrijf dit nu want ik neem geen laptop mee en op mijn smartfone (nokia lumia) is dit forum onleesbaar. Dus het zal tot zondag zijn iedereen.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Hagar »

Heren,
ik ga moeten passen voor zondag, vrees ik.
Het is morgen bij ons "feest in 't park" (http://www.feestintpark.be/) en dat durft nogal uitlopen.
Dus als ik maar 's nacht om 4 of 5 uur thuis kom, zal dat niet te combineren vallen met een rit een paar uur later.
Volgende keer beter.....

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

Zeg mannen, ik kan nergens vinden hoe laat we afspreken. Ik dacht dat er 9u ergens geschreven was, maar vind het niet terug.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

the riding man wrote:Zeg mannen, ik kan nergens vinden hoe laat we afspreken. Ik dacht dat er 9u ergens geschreven was, maar vind het niet terug.
Muug wrote:
bompa wrote:I
:P

@ Ozzepa en iedereen : het vertrekuur is sowieso ten laatste 9u, was dat niet al gezegd? Hopelijk is 't goe weer eh. Lekker warm, zo'n 25 graadjes selsijus. Dan BMW-pakske aan, wat ventilatieritsen open en dan de rest van de dag cruisen. Of rap rijden, gelijk 't ons uitkomt.
Hierboven staat da toch dacht ik :mrgreen: :wink:

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by julien »

OzzePaa wrote:Voor de liefhebbers en kurieuzeneuzen en ook een beke voor de luierikken die graag een ritteke zouden rijden zondag, staat hier een gpx-ke volgestouwd met het volgende :

- de originele TRACK van Muug (twee delen : Stav1 & 2)
- de TRACKS van mijn verkenningsrondes m?t d?tourkes
- de (min of meer) originele ROUTE, in twee delen
- de ROUTE met d?tourkes, ook in twee delen
Allemaal in verschillende kleurkes, zodat het makkelijker moet zijn ??n en ander te vergelijken :wink:
Om de keuze te vervolledigen, is een link naar FM z'n "snelle" versie hier al ergens hoger geplaatst.
Dankuwel :thumbsup: , om deze route te delen met een eenzameweekendnachtwerkende medemens , had er zeeer graag bijgeweest maar is niet mogelijk (wegens al te veel gepland verlof in het weekend) k'ga ze wel is rijden in mijne cong

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by j@n »

Voila, de beesten zijn van mijn vizier geweekt en de route is op mijne Zumo gezwierd. :grin: Als voorbereidselen voor morgen moet dat volstaan. :rayof:
Als ik niet vergeet om mijne wekker om 8:00 te zetten, moet het wel lukken om tegen 9:00 aan de Lukoil te zijn. :pom:
Aja, voor mij de 'detourkesversie' :grin:

Wannes
Posts: 19
Joined: 25 Apr 2015 08:16

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wannes »

Ik had er speciaal een account voor aangemaakt.
Als de BMW wil starten, ziet het ernaar uit dat ik er morgen ook zal bij zijn.
Tot dan.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

j@n wrote:Voila, de beesten zijn van mijn vizier geweekt
miljaar dat moet ik nog doen ! :yikes: Merci om me er aan te herinneren !

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Wannes wrote:Ik had er speciaal een account voor aangemaakt.
Ha kijk zie, dan toch ?ne mens waar de topic-titel op van toepassing is :bowdown:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by zappa »

veel plezier morgen motardjes, zal ne keer aan ulder denken, hopelijk wring ik dan niet de garnalen de nek om ipv te pellen :twisted:

Mochten er mensen zijn die 4en of 5 juli een keertje Offroad willen rijden, op een crossparcours in N Frankrijk, maar er zal voorziening zijn om met zelfs zware allroads daar wat te gaan oefenen. Of wie liever een allroad ritje wil doen, dat zal daar ook wel uit door een of ander geregeld worden, laat eens iets weten via een private message. :wink:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

mmmmm mnjammie ... garnaaltjes :grin: ... voor tomat-krevet :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

MG Stelvio
Posts: 3
Joined: 27 Jun 2015 19:23

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by MG Stelvio »

Ben hier ook toevallig terecht gekomen, op zoek naar een rit. Ga er morgen ook bij zijn, sluit me wel aan bij een of andere groep.

Greetz,

Post Reply