Vergeet het : ge kunt �cht NIET rijden
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Maar den dezen dus wel :
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
https://www.youtube.com/watch?annotatio ... WIZfYQhgMc
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
https://www.youtube.com/watch?annotatio ... WIZfYQhgMc
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ik heb me nooit illusies gemaakt. Deze mannen laten zien dat er nog heeeeeel veeeeel te leren is.
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ik ben geabonneerd op die filmkes van Chris Birch. Die gast is niet normaal.
I am confused. Oh no, maybe not!
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Amai nie, die gast doet met die adventure waar ik soms met de wr niet aan durf beginnen...F M wrote:Ik ben geabonneerd op die filmkes van Chris Birch. Die gast is niet normaal.
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Dat achterwiel zo heen en weer laten zwiepen is niet zo moeilijk, dat gaat bekanst vanzelf, zeker als de achterband wat versleten is, en dat voorwiel in de goei richting houden lukt ook nog, op rechte stukken..... maar dat doen in snelle bochten :S
Ook iets wat ik heel moeilijk vind is om dat achterwiel driftend door de bocht te krijgen. Ik ken de theorie maar kan het niet in de praktijk. De theorie is dat ge eerst uw achterwiel blokkeert waardoor de achterkant naar de buitenbocht begint weg te glijden. Staat de moto in de goei richting dan lost ge de achterrem en doet ge het wiel met extra veel gas spinnen zodat de driftende achterkant blijft glijden, maar nu versnellend ipv vertragend. De meeste mensen kunnen de eerste stap (dat deden we al met ons veloke) en de tweede stap lukt bij velen ook wel een beetje (door bvb teveel pk's) , maar om die twee (geblokkeerd achterwiel en spinnend achterwiel) vlot en vloeiend en veilig en gecontroleerd aan elkaar te koppelen is veel moeilijker. Want als 't achterwiel tussen die twee fasen efkes kan griperen krijg je een meer of minder ferme high-sider !
In de slo-mo beelden kan je zijn techniek trouwens mooi zien: eerst blokkeren en moto dwarszetten en dan spinnen.
Ook iets wat ik heel moeilijk vind is om dat achterwiel driftend door de bocht te krijgen. Ik ken de theorie maar kan het niet in de praktijk. De theorie is dat ge eerst uw achterwiel blokkeert waardoor de achterkant naar de buitenbocht begint weg te glijden. Staat de moto in de goei richting dan lost ge de achterrem en doet ge het wiel met extra veel gas spinnen zodat de driftende achterkant blijft glijden, maar nu versnellend ipv vertragend. De meeste mensen kunnen de eerste stap (dat deden we al met ons veloke) en de tweede stap lukt bij velen ook wel een beetje (door bvb teveel pk's) , maar om die twee (geblokkeerd achterwiel en spinnend achterwiel) vlot en vloeiend en veilig en gecontroleerd aan elkaar te koppelen is veel moeilijker. Want als 't achterwiel tussen die twee fasen efkes kan griperen krijg je een meer of minder ferme high-sider !
In de slo-mo beelden kan je zijn techniek trouwens mooi zien: eerst blokkeren en moto dwarszetten en dan spinnen.
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Is het niet "gewoon" v??l gas geven ?Muug wrote:Ook iets wat ik heel moeilijk vind is om dat achterwiel driftend door de bocht te krijgen
Enfin, ik durf da eigenlijk zelf nie proberen, kzou niet graag overkop of uit de bocht gaan...
Keep going
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Persoonlijk vind ik de topic titel wel fout...
Ik kan ?cht wel rijden... enkel kunnen die mannen dat pakken beter :p
Ik kan ?cht wel rijden... enkel kunnen die mannen dat pakken beter :p
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Hmm, hoeveel jaar rijdt die gast al ? Vanaf kindertijd wrsch.
In hoeveel keer is da filmpje opgenomen ?
Etc
Maar, anyway, tis toch heel straf wi !
In hoeveel keer is da filmpje opgenomen ?
Etc
Maar, anyway, tis toch heel straf wi !
Keep going
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ja maar dat is dan ook niet den eerste en beste he , als je die Chris Birch zijne staat van dienst bekijkt amai die is wel wat gewoon.
Voor zo een reclame filmpje nemen ze wel iemand die daar mee overweg kan en als je al ziet hoe die moet werken op die moto om het goed te laten verlopen in die singeltrack moet je daar als gewone rijder zeker zo niet aan beginnen want dan lig je er zeker 20 keer naast op da stuk .
Voor zo een reclame filmpje nemen ze wel iemand die daar mee overweg kan en als je al ziet hoe die moet werken op die moto om het goed te laten verlopen in die singeltrack moet je daar als gewone rijder zeker zo niet aan beginnen want dan lig je er zeker 20 keer naast op da stuk .
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
ik had al willen zien dat 'm aan 't zwieren en zwaaien was met zijn lijf om rechtop te blijven. Merci voor dit bemoedigend inzicht, bompa !bompa wrote:.......en als je al ziet hoe die moet werken op die moto om het goed te laten verlopen in die singeltrack moet je daar als gewone rijder zeker zo niet aan beginnen want dan lig je er zeker 20 keer naast op da stuk .
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.
Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.
Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.
Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.
Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Euhm, dieje KTM weegt 230kg volgetanktBas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.
Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.
Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.
nen bij wijze van voorbeeld wr450f weegt ergens 125kg volgetankt?
ik kan mij best inbeelden dat een verdubbeling vangewicht, ervoor zocht dat het offroad rijden plots "ietske" moeilijker wordt...
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Zijn dat deze mannen die daar oefenen?
http://www.bleuk.be
http://www.bleuk.be
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Yeah right. :zotteke:Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Ik denk dat em ook niet goed rechts afslaat, zeker ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
den Bas is niet rap onder de indruk
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Vroeger veel op het strand en in de duinen gereden
(toen "mocht" het nog)
Maar zonder dollen, als je eens op zondag in de buurt van Lommel bent moet je echt eens kijken of dat stuntteam er aan het oefenen is.
Wat die mannen doen met een motor is echt wel van een heel ander kaliber
@Borniet, neen het is volgens mij Bleuk niet want ze rijden met diverse soorten en merken van motoren.
Maar ze doen wel zaken als Bleuk ook doet. Meestal met een 10-tal motoren.
(toen "mocht" het nog)
Maar zonder dollen, als je eens op zondag in de buurt van Lommel bent moet je echt eens kijken of dat stuntteam er aan het oefenen is.
Wat die mannen doen met een motor is echt wel van een heel ander kaliber
@Borniet, neen het is volgens mij Bleuk niet want ze rijden met diverse soorten en merken van motoren.
Maar ze doen wel zaken als Bleuk ook doet. Meestal met een 10-tal motoren.
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ja, da's natuurlijk ook gene kak, die show-stunt-teams ...
Maar wat Chris Birch uitsteekt met een 1190R standaardfiets op onverhard, is toch wel iets anders dan de ongetwijfeld ook sterke rijkunsten van die manne op daartoe speciaal geprepareerde motoren op vlakke beton mijgedacht... of zijn die gasten in Lommel ook op wild terrein zo bezig
Eigenlijk is het showstunten iets totaal anders qua motorbeheersing, zei het evenzeer zeer indrukwekkend.
Maar wat Chris Birch uitsteekt met een 1190R standaardfiets op onverhard, is toch wel iets anders dan de ongetwijfeld ook sterke rijkunsten van die manne op daartoe speciaal geprepareerde motoren op vlakke beton mijgedacht... of zijn die gasten in Lommel ook op wild terrein zo bezig
Eigenlijk is het showstunten iets totaal anders qua motorbeheersing, zei het evenzeer zeer indrukwekkend.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Ja die mannen zijn echt zo bezig, en dat gaat er heel heftig aan toe, met ook regelmatig valpartijen.
Al zie je meteen dat ze het vaker gedaan hebben want vaak springen ze er gewoon af alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Driften op beton is een stuk moeilijker dan in het zand, probeer het maar eens uit
Al zie je meteen dat ze het vaker gedaan hebben want vaak springen ze er gewoon af alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Driften op beton is een stuk moeilijker dan in het zand, probeer het maar eens uit
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Vergeet het Ik heb in Lommel en Balen (Olmen) gereden ,Ik heb in Dessel op den witten berg gereden gaten 70 cm diep en dieper :confused2:Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.
.
En heb zeer veel jaren enduro gereden ,Ik rij nu soms nog met mijne 660 en 990 op het onverhard ,Maar wa die doet met zijne 1190 Hoedje af ,en als da soft is ,wil ik is zien wa snel of straf is
Vergeet het : ge kunt ?cht NIET rijden
Bas wrote:Ik vind het allemaal wat soft hoor, niet dat ik het kan, maar een gemiddelde crosser kan dat ook.
Als je in Balen gaat kijken doen ze dat elke dag.
Als je echt iets wilt zien, ga dan eens op zondag naar het overslag terrein van de NMBS in Lommel, daar traint vaak een stuntteam.
Als je die bezig ziet, dan sta je echt wel achter je oren te krabben.
Kan er helaas geen filmpjes van vinden, maar het is in Lommel onder de windmolens aan het spoor.